DERSİN GENEL BİLGİLERİ |
Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
60213METOZ-CFA0333 | Çizgi Film Atölyesi I | 2 | Güz | 2 | 4 | 4 | 7 |
Dersin Türü: | Zorunlu |
Dersin Düzeyi: | Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey |
Dersin Öğretim Dili: | Türkçe |
Dersin Ön/Yan Koşulu: | Yoktur |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Öğretim Görevlisi GÖKHAN AYDIN |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı: |
Öğretim Görevlisi GÖKHAN AYDIN |
Dersin Kategorisi: | Mesleki Alan |
BÖLÜM II: DERSİN TANITIMI |
Dersin Amacı: | Bu dersten mezun olan öğrencilerin, iki boyutlu tasarımlar yapması ve tasarımlarını, canlandırmanın 12 temel prensibi doğrultusunda gerçekleştirmesi amaçlanır. |
Dersin İçeriği: | Çizgi Film Atölyesi I dersinde canlandırmanın 12 temel prensibini iki boyutlu canlandırma yazılımı Adobe After Effects yazılımı üzerinde uygulanacaktır. Adobe After Effects yazılımı içerisinde bulunan Compositing mantığı, Precompose yapısı, Parametric Animation, Alpha Matte, Track Matte, Puppet Tool, Expression tool özellikleri/yöntemleriyle bu dersi alan öğrencilerin özgün proje yaratmalarını sağlayacaktır. |
Bilgi (Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.) | ||
1) Canlandırma tasarımının gerekliliklerini kazanır.
Canlandırma alanının temel prensiplerinin terminolojisini açıklar.
|
||
Beceriler (Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.) | ||
1) Fikir, tasarım ve üretim süreçleri boyunca metodolojik çalışma ve uygulama yapar.
Canlandırma alanındaki güncel yaklaşımlarla ve teknolojilerle özgün yaklaşımını sentezler ve tasarımlarında bağımsız karar almayı benimser.
|
||
Yetkinlikler ("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.) | ||
1) Canlandırma endüstrisinin tüm süreçlerini deneyimler.
Proje üretiminde karşılaştığı problemleri ve çatışmaları analiz edebilme ve yönetebilme yetkinliği kazanır.
|
Hafta | Konu | ||
Ön Hazırlık | Pekiştirme | ||
1) | Tanışma, ders içeriği, işleniş ve değerlendirme kriterleri. Canlandırma nedir? Canlandırma Çeşitleri nelerdir? Canlandırmanın tarihi | ||
2) | Çözünürlükler, Yayın formatları. Adobe After Effects ile neler yapılır? Arabirim özelleştirmesi, Paneller, Files and Footages, Keyframe nedir? Keyframe kullanımı | ||
3) | Proje ayarları, Project workflow, Layer ve timeline özellikleri, Split layer, Shifting layer content, Trimming layer, Extend layer, Mask and animate | ||
4) | Shape layer, Parametric Animation, Precompose, Compositing Logic, Compositing Flow, Track Matte / Alpha Matte | ||
5) | Yazı kullanımı, Yazı canlandırma, Text presets, Puppet Tool, Whip Tool, Expression Tool | ||
6) | Tv layout design, Tv layout animation, Advertisement layout design optimization, Adv animation | ||
7) | Canlandırmanın 12 prensibi, Squash and stretch | ||
8) | Ara sınav | ||
9) | Canlandırmanın 12 prensibi, Anticipation, Staging | ||
10) | Canlandırmanın 12 prensibi, Straight ahead action and pose to pose, Follow through and overlapping action | ||
11) | Canlandırmanın 12 prensibi, Slow in & slow out, Arcs | ||
12) | Öğrenciyle birebir çalışma ve geri bildirim. | ||
13) | Öğrenciyle birebir çalışma ve geri bildirim. | ||
14) | Öğrenciyle birebir çalışma ve geri bildirim. | ||
15) | Final sınavı |
Ders Notları / Kitaplar: | The Animator's Survival Kit: A Manual of Methods, Principles and Formulas for Classical, Computer, Games, Stop Motion and Internet Animators, Richard Williams, 2012 Layout and Composition for Animation, Ed Ghertner, 2010 Animation Art: From Pencil to Pixel, the illustrated History of Cartoon, Anime & CGI, Jerry Beck, 2004 Animation from Pencils to Pixels: Classical Techniques for the Digital Animator, Tony White, 2006 Timing for Animation, Harold Whitaker & John Halas, 1981 Art in Motion, Revised Edition: Animation Aesthetics, Maureen Furniss, 1998 The VES Handbook of Visual Effects: Industry Standard VFX Practices and Procedures, Jeffrey A. Orkun & Susan Zwerman, 2010 How to Make Animated Films: Tony White's Complete Masterclass on the Traditional Principals of Animation, Tony White, 2009 Cartoons: One Hundred Years of Cinema Animation, Giannalberto Bendazzi, 1994 Animation: A World History, Giannalberto Bendazzi, 2015 Adobe After Effects Classroom in a Book, Lisa Fridsma & Brie Gyncild, 2020 After Effects Apprentice: Real-World Skills for the Aspiring Motion Graphics Artist, Chris Meyer & Trish Meyer, 2007 After Effects for Designers: Graphic and Interactive Design in Motion, Chris Jackson, 2018 Hands-On Motion Graphics with Adobe After Effects CC, David Dodds, 2019 Creating Motion Graphics with After Effects: Essential and Advanced Techniques, Chris Meyer & Trish Meyer, 2010 After Effects: The Power Of Expression, Francois Lefebvre, 2018 |
Diğer Kaynaklar: | The Complete Animation Course: The Principles, Practice and Techniques of Successful Animation, Chris Patmore, 2003 Walt Disney Animation Studios The Archive Series Layout & Background, Walt Disney Animation Research Library, 2011 The Art and Inventions of Max Fleischer: American Animation Pioneer, Ray Pointer, 2017 After Effects Expressions, Marcus Geduld, 2009 The Illusion of Life: Disney Animation, Frank Thomas & Ollie Johnston, 1995 Cartooning: Animation with Preston Blair: Learn to animate step by step, Preston Blair, 2019 Animation: The Whole Story, Howard Beckerman, 2003 The Nine Old Men: Lessons, Techniques, and Inspiration from Disney's Great Animators, Andreas Deja, 2015 How to Animate Advancing Your Animation Beyond The Basics: A Guide To Becoming A Top Animator, Chris Derochie, 2018 After Effects and Cinema 4D Lite: 3D Motion Graphics and Visual Effects Using CINEWARE, Chris Jackson, 2015 Learn Adobe After Effects CC for Visual Effects and Motion Graphics, Joe Dockery & Conrad Chavez, 2019 The Animation Book: A Complete Guide to Animated Filmmaking--From Flip-Books to Sound Cartoons to 3- D Animation, Kit Laybourne, 1998 Adobe Animate Classroom in a Book, Russel Chun, 2020 |
BÖLÜM III: DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI İLE İLİŞKİSİ |
DÖÇ/PÖÇ | KPÖÇ 1 | KPÖÇ 2 | KPÖÇ 3 | KPÖÇ 4 | KPÖÇ 5 | |||||||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 1 | 2 | 1 | 2 | 1 | 2 | 3 | 4 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | |
DÖÇ1 | ||||||||||||||||||||||||||||
DÖÇ2 | ||||||||||||||||||||||||||||
DÖÇ3 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
BÖLÜM IV: DERSİN ÖĞRENME VE ÖĞRETME YÖNTEMLERİ İLE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİ |
Anlatım | |
Tartışma | |
Vaka Çalışması | |
Problem Çözme | |
Gösterip Yaptırma | |
Gösterim | |
Laboratuvar | |
Okuma | |
Ödev | |
Proje Hazırlama | |
Tez Hazırlama | |
Akran Eğitimi | |
Seminer | |
Teknik Gezi | |
Ders Konferansı | |
Beyin Fırtınası | |
Soru Cevap | |
Bireysel ve Grup Çalışması | |
Rol Oynama-Canlandırma-Doğaçlama | |
Stüdyo Uygulamaları | |
Derse Aktif Katılım |
Ara Sınav | |
Sunum | |
Yarıyıl Sonu Sınavı | |
Kısa Sınav | |
Rapor Değerlendirme | |
Ödev Değerlendirme | |
Sözlü sınav | |
Tez Sunma | |
Jüri Değerlendirmesi | |
Uygulama Sınavı | |
İşyerinde Uygulama Eğitimi Değerlendirmesi | |
Derse Aktif Katılım | |
Tartışmalara Katılım |
ÖĞRENME VE ÖĞRETME YÖNTEMLERİ | ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİ | |||||||||||||||||||||
DÖÇ1 | DÖÇ2 | DÖÇ3 | ||||||||||||||||||||
-Anlatım | -Ara Sınav | |||||||||||||||||||||
-Tartışma | -Sunum | |||||||||||||||||||||
-Vaka Çalışması | -Yarıyıl Sonu Sınavı | |||||||||||||||||||||
-Problem Çözme | -Kısa Sınav | |||||||||||||||||||||
-Gösterip Yaptırma | -Rapor Değerlendirme | |||||||||||||||||||||
-Gösterim | -Ödev Değerlendirme | |||||||||||||||||||||
-Laboratuvar | -Sözlü sınav | |||||||||||||||||||||
-Okuma | -Tez Sunma | |||||||||||||||||||||
-Ödev | -Jüri Değerlendirmesi | |||||||||||||||||||||
-Proje Hazırlama | -Uygulama Sınavı | |||||||||||||||||||||
-Tez Hazırlama | -İşyerinde Uygulama Eğitimi Değerlendirmesi | |||||||||||||||||||||
-Akran Eğitimi | -Derse Aktif Katılım | |||||||||||||||||||||
-Seminer | -Tartışmalara Katılım | |||||||||||||||||||||
-Teknik Gezi | ||||||||||||||||||||||
-Ders Konferansı | ||||||||||||||||||||||
-Beyin Fırtınası | ||||||||||||||||||||||
-Soru Cevap | ||||||||||||||||||||||
-Bireysel ve Grup Çalışması | ||||||||||||||||||||||
-Rol Oynama-Canlandırma-Doğaçlama | ||||||||||||||||||||||
-Stüdyo Uygulamaları | ||||||||||||||||||||||
-Derse Aktif Katılım |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | Uygulama Sayısı / Yarıyıl | Katkı Oranı |
Kısa Sınavlar | 1 | % 10.00 |
Ödev | 1 | % 10.00 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30.00 |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | % 50.00 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİNİN BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI | % 50 | |
YARIYIL SONU SINAVININ BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
BÖLÜM V: DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
ÖĞRENME VE ÖĞRETME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ | |||
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik Sayısı/Yarıyıl | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 2 | 28 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 14 | 4 | 56 |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sunum / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 1 | 24 | 24 |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri Toplam İş Yükü | - | - | 108 |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ | |||
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri | Etkinlik Sayısı/Yarıyıl | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü |
Kısa Sınav | 1 | 12 | 12 |
Ara Sınavlar | 1 | 24 | 24 |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 24 | 24 |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri Toplam İş Yükü | - | - | 60 |
TOPLAM İŞ YÜKÜ (Öğrenme ve Öğretme + Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri) | 168 | ||
DERSİN AKTS KREDİSİ (Toplam İş Yükü/25.5 Saat) | 7 |