Dersin Amacı: |
Bu ders T.C tarihine ilişkin genel kavramların ve önemli dönüm noktalarının tanımlanmasını ve bu tarihsel gelişime bir çerçeve oluşturmayı ve farklı perspektiflerin tanıtılmasını hedeflemektedir. |
Dersin İçeriği: |
Tanzimat’la başlayan modernleşme süreci, 1876 Anayasası, I. ve II. Meşrutiyet dönemleri, İttihat ve Terakki Fırkası dönemi, Kurtuluş Savaşı, Türkiye Cumhuriyeti’nin kuruluş süreci, tek parti dönemi gelişmeleri, II. Dünya Savaşı ve Türkiye, çok partili hayata geçiş süreci, Demokrat Parti dönemi (1950-1960) siyasi, sosyal ve ekonomik gelişmeleri ve 27 Mayıs sonrası partileşme süreci, Adalet Partisi, 1961-1980 yılları1980 askeri darbesi ve geçiş süreci (1980-1983), ANAP ve Turgut Özal dönemi ele alınmaktadır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
|
|
Bilgi
(Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Cumhuriyet tarihini başta siyasal olmak üzere ekonomik, sosyal ve kültürel gelişmeler ışığında dönemlere ayırır.
|
2) Osmanlı İmparatorluğu’nun son döneminde Uluslaşma politikalarını ve farklı siyasi ideolojilerin oluşması sürecini ele alır.
|
3) Türkiye Cumhuriyeti’nin kuruluş dönemini ve bu dönemin temel dinamiklerini, felsefesini anlatır. Çok partili hayat ile beraber siyasete getirilen yeni yorumları ele alır. Yeni bir kültürel, sosyal, siyasal hayatın doğuşunu anlatır.
|
4) Türkiye toplumunun geçirdiği sosyal, kültürel ve ekonomik dönüşümleri inceler.
|
5) Yirminci yüzyılın ikinci yarısında Türkiye’ye dair yeni arayışları yorumlar. Modernleşmenin ve sonrasında küreselleşmenin ülkenin gelişimindeki rolünü analiz eder.
|
Beceriler
(Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
|
Yetkinlikler
("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
|
Hafta |
Konu |
Materyal Paylaşımı * |
|
Ön Hazırlık |
Pekiştirme |
1) |
Cumhuriyet Tarihi giriş soru ve sorunları |
|
|
2) |
1908 Jön Türk devrimi
İttihat ve Terakki dönemi
|
|
|
3) |
Türkiye Cumhuriyetinin kuruluşu ve devrimler |
|
|
4) |
Türkiye’nin Siyasi Yapısı ---1923-1945 Tek Partili Dönem ---1946-1950 Çok Partili Siyasi Hayata Geçiş |
|
|
5) |
1950’li yılların iki partili siyasi hayatı |
|
|
6) |
Soğuk Savaş, Demokrat Parti’nin ABD ile yakınlaşması, Kore Savaşı, NATO üyeliği, Küçük Amerika olma çabaları |
|
|
7) |
1960’lar. Çok partili siyasi hayat. Türkiye ekonomisi, kentleşme ve sosyal değişimler |
|
|
8) |
Vize |
|
|
9) |
1970’ler Artan siyasi çekişmeler, toplumsal hareketler |
|
|
10) |
1960-1980 arası kültür, sanat, sosyal hayat |
|
|
11) |
1960-1980 arası kültür, sanat, sosyal hayat |
|
|
12) |
1980’ler ve darbe sonrası değişen kültürel, sosyal atmosfer |
|
|
13) |
1980 ve 1990’ların siyasi gelişmeleri |
|
|
14) |
1980 ve 1990'lar ekonomik gelişmeler |
|
|
15) |
Genel Değerlendirme |
|
|
(KPÖÇ: Kilit Program Öğrenme Çıktılarını; APÖÇ: KPÖÇ ile ilişkilendirilmiş Alt Öğrenme Çıktılarını tanımlar. )
|
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Oranı (1-5) |
1) |
Sanatsal, kültürel, estetik gelişim ve etkilerini tarihsel ve çağdaş sanat ve tasarım ürünleri üzerinden değerlendirebilen |
|
|
1.1 Temel iletişim, tasarım ve grafik tasarım alanlarına ilişkin ilgili prensipleri tanır. |
|
|
1.2 Temel tasarım işlemlerini uygular. |
|
|
1.3 Sanat ve uygulama alanlarını birlikte kullanır. |
|
|
1.4 Grafik tasarımda kullanılan, bilgisayar programlarını yeterli düzeyde kullanabilecek bilgiye sahiptir. |
|
2) |
Elle çizim-boyama yapabilen, Fotoğraf çekebilen, Görsel/grafik tasarım yapar (reklam ve tanıtım ürünleri tasarımı, ambalaj tasarımı, portfolyo tasarımı vb). Tipografiyi görsel iletişim aracı olarak etkin kullanabilen, Bilgisayar ortamında güncel grafik yazılımları kullanabilen, Web tasarımı yapabilen,
|
|
|
2.1 Tasarım, uygulama ve baskı aşamalarını tanır. |
|
|
2.2 Eğitim amaçlı grafik tasarımları yapar. |
|
3) |
Türkçe ve mesleki yabancı dili kullanarak uluslararası platformlarda sözlü ve yazılı anlatıma dayalı iletişim kurabilen |
|
|
3.1 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincine sahip olur. |
|
|
|
|
4) |
Grafik Tasarım ile ilgili ulusal ve uluslararası çerçevede güncel ve teknolojik gelişmeleri takip eder, yorumlar ve mesleğin psikolojik, sosyolojik, etik ve ekonomik sorumluluk ve yükümlülüklerini uygulayabilen |
|
|
4.1 Sanat ve tasarım alanında otoriteleri tanır ve takip eder. |
|
|
4.2 Grafik tasarım ürünü üretebilecek düzeyde, estetik bakış açısına sahiptir. |
|
5) |
Mesleki performans ve ilişkiler bağlamında tüm süreçlere (tasarım-basım-sunum) ilişkin bireysel ve grup içi profesyonel stratejiler ve planlar geliştirir. |
|
|
5.1 Liderlik ve Takım Çalışması yetkinliği kazanır. |
|
|
5.2 İş Yapma, Problem Çözme ve Çatışma Yönetimi yetkinliği geliştirir. |
|
|
5.3 Etik ve Sosyal Sorumluluk yetkinliği geliştirir. |
|
|
5.4 Eleştirel Düşünebilme, Yaratıcı ve Yenilikçi Düşünce Geliştirme yetkinliği kazanır. |
|
|
5.5 Öğrenmeyi Öğrenme, Kişisel ve Sosyal Gelişim yetkinliği gösterir. |
|
|
5.6 Teknolojiyi Kullanabilme ve Dijital Yeterlilik yetkinliği geliştirir. |
|
|
5.7 Avrupa Dil Portfolyosunun en az A2 düzeyinde tanımlanan Yabancı Dilde (İngilizce) iletişim kurma yetkinliği kazanır. |
|
|
|
|
ÖĞRENME VE ÖĞRETME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik Sayısı/Yarıyıl |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
14 |
3 |
42 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Derse Özgü Staj |
0 |
0 |
0 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
14 |
3 |
42 |
Sunum / Seminer |
0 |
0 |
0 |
Proje |
0 |
0 |
0 |
Ödevler |
0 |
0 |
0 |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri Toplam İş Yükü |
- |
- |
84 |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri |
Etkinlik Sayısı/Yarıyıl |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü |
Kısa Sınav |
3 |
1 |
3 |
Ara Sınavlar |
1 |
1 |
1 |
Yarıyıl Sonu Sınavı |
1 |
1 |
1 |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri Toplam İş Yükü |
- |
- |
5 |
TOPLAM İŞ YÜKÜ (Öğrenme ve Öğretme + Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri) |
89 |
DERSİN AKTS KREDİSİ (Toplam İş Yükü/25.5 Saat) |
3 |