Dersin Amacı: |
İnsan varlığını sürdürebilmek için iletişime ihtiyaç duymaktadır. İletişim bu yönüyle bireyler arası, toplumlar arası, mekanlar ve zamanlar arası pek çok olguya da yön vermekte, köprü görevi görmektedir. Ders; iletişimin üstlendiği bu misyonu en doğru, en etkili, en etkileşimli şekilde ortaya koyulmasını amaçlamaktadır. Dersin amacı; iletişim süreçlerine yönelik farkındalığı geliştirmek, iletişimin insan hayatındaki önemine psikolojik ve sosyolojik açıdan vurgu yapmaktır. |
Dersin İçeriği: |
Bu derste iletişim biliminin temel kavramları üzerinde durulmaktadır. İletişim stratejilerini, sınıflandırılması, önemi, amacı, uygulanması konularını işleyerek Halkla ilişkiler alanında görev alacak öğrencilere iletişim çatışmaların çözümü, iç ve dış iletişim sürecin, yönetebilme , empati geliştirme ve zaman yönetimini başarılı bir şekilde gerçekleştirme kapasitelerini geliştirmelerine olanak sağlar. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
|
|
Bilgi
(Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
|
1) İletişim kavramının kökeni, amaçları, işlevleri, niteliklerini hakkında bilgiye sahip olur.
|
2) Sözel iletişim, sözsüz iletişim, yazılı iletişim gibi iletişim türlerinin insan hayatındaki önemine vurgu yaparak, ayırt edici özelliklerini bilir.
|
3) İletişimi etkili yapacak becerileri kuramsal olarak öğrenir. Eğitim ve iş hayatında etkili iletişimin önemine dikkat çeker.
|
4) İşbirliği kavramının iletişim sürecine etkisini açıklar. Bireyler arası iletişimin toplumsal sonuçlarına dikkat çeker.
|
Beceriler
(Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Teknolojik gelişmeleri iletişim çerçevesinde yorumlar ve eleştirel bakar.
|
2) Etkili iletişim sürecini, bireysel ve toplumsal kazanımları ile hayatına uygular.
|
3) İletişim becerilerini geliştirerek, sosyal hayatına uygular. Eğitim ve iş yaşamında insan ilişkilerini düzenler.
|
Yetkinlikler
("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Araştırma, sorgulama, eleştirme yetkinliğini geliştirerek öğrenme merakını arttırır.
|
Ders Notları / Kitaplar: |
Aysel Aziz, İletişime Giriş, Hiperlink Yayınları.
Merih Zıllıoğlu, İletişim Nedir?, Cem Yayınevi.
Nüket Güz, Etkili İletişim Terimleri, İnkılap Yayınları.
Nezih Orhon, Ufuk Eriş, İletişim Bilgisi, Anadolu Üniversitesi Yayınları.
|
Diğer Kaynaklar: |
Aysel Aziz, İletişime Giriş, Hiperlink Yayınları.
Merih Zıllıoğlu, İletişim Nedir?, Cem Yayınevi.
Nüket Güz, Etkili İletişim Terimleri, İnkılap Yayınları.
Nezih Orhon, Ufuk Eriş, İletişim Bilgisi, Anadolu Üniversitesi Yayınları.
|
|
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Oranı (1-5) |
1) |
Problemleri analiz edebilme ve çözebilme yetkinliği kazanır. |
|
1) |
Halkla İlişkiler ve Tanıtım alanında ki temel, kuramsal ve uygulamalı bilgileri açıklar. |
|
1) |
Kitle iletişim araçlarını mesajı doğru hedef kitleye aktarabilmek üzere kullanır. |
|
1) |
Toplumun değişen ihtiyaçlarını, beklentilerini saptayarak ele aldığı proje içinde kullanır. |
|
1) |
İş hayatındaki tüm süreçleri deneyimler.
|
|
1) |
Gelişen ve değişen dünyanın yeni kavramlarını analiz eder. |
|
2) |
Alana ait olan iletişim enstrümanları tanır. |
|
2) |
Sanat alanlarının iletişim çalışmalarında ki etkisini bilir. |
|
2) |
Alanında faaliyet gösteren bir işletmede eğitim alanı ile ilgili faaliyetlerde yer alır. |
|
2) |
Halkla İlişkiler ve Tanıtım mesleğinin kural ve uygulamalarına göre iletişim çalışmalarını bilir. |
|
2) |
Kurumsal kimlik oluşumu, değişimi ve etkilediği alanları yönetir. |
|
2) |
Etik ve sosyal sorumluluk bilincine sahiptir. |
|
3) |
Fotoğrafın mesaj değerini ve etkisini bilir. |
|
3) |
Teorik bilgiler ile uygulamayı karşılaştırır. |
|
3) |
Gösteren gösterilen ilişkisini anlam bilim üzerinden yorumlar. |
|
3) |
Alanı ile ilgili iş ve işlemlerde ekip üyesi olarak sorumluluk alır. |
|
3) |
Halkla İlişkiler ve Tanıtım faaliyetine uygun olan iletişim araçlarını belirler. |
|
3) |
Hedeflenen amaca uygun mesaj üretimi gerçekleştirir. |
|
4) |
Yeni pazar yaratma, lasman ve relasman çalışmalarıyla ciro artışına destek verir. |
|
4) |
Bir yarı yıl boyunca iş hayatının içinde bulunarak öğrendiği teorik bilgilerini uygular. |
|
4) |
Yazılı, sözlü iletişim ve etkileşimin farkındadır. |
|
4) |
Propaganda, reklam ve halkla ilişkiler araçlarının farklılıklarını tanır. |
|
4) |
Alanında edindiği bilgi ve tecrübeleri derler. |
|
4) |
Halkla ilişkiler kampanya süreçlerini bilir. |
|
5) |
Basın sözcüsü, kurum sözcüsü gibi temsil alanlarında görev alır. |
|
5) |
İş dünyasının ve toplumun beklentileri doğrultusunda gelişen ve üniversitemizin kurumsal çıktıları olarak tanımlamış olduğu yetkinlikleri temel düzeyde kazanır. |
|
5) |
Sağlıklı iletişime ihtiyaç duyulan alana göre sosyal sorumluluk çalışmalarını hazırlar. |
|
5) |
İleri teknolojileri ve dijital dönüşüm ile ilgili gelişmeleri takip eder. |
|
5) |
Etkinliğin kampanya ile uyum ilişkisini açıklar. |
|
6) |
Kurumun diline hakim olarak basın bülteni oluşturur. |
|
6) |
Medya bütçesiyle uyumlu planlama yapar. |
|
6) |
Basın ilişkilerinin önemini kavrar. |
|
6) |
Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanır. |
|
7) |
İletişimin etkisini ölçümleyebilmek için gerekli bilgileri kullanır. |
|
7) |
Yurttaşlık yeterliliği konusunda bilinç sahibidir. |
|
8) |
Alanıyla ilgili gelişmeleri girişimci anlayışla değerlendirir. |
|
9) |
Avrupa Dil Portfolyosunun en az A2 düzeyinde tanımlanan Yabancı Dilde (İngilizce) iletişim kurma yetkinliği kazanır. (Öğretim dili İngilizce olan programlar için B1 düzeyinde). |
|
ÖĞRENME VE ÖĞRETME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik Sayısı/Yarıyıl |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
14 |
2 |
28 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Derse Özgü Staj |
0 |
0 |
0 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Sunum / Seminer |
0 |
0 |
0 |
Proje |
0 |
0 |
0 |
Ödevler |
1 |
5 |
5 |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri Toplam İş Yükü |
- |
- |
33 |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri |
Etkinlik Sayısı/Yarıyıl |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü |
Kısa Sınav |
1 |
5 |
5 |
Ara Sınavlar |
1 |
30 |
30 |
Yarıyıl Sonu Sınavı |
1 |
50 |
50 |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri Toplam İş Yükü |
- |
- |
85 |
TOPLAM İŞ YÜKÜ (Öğrenme ve Öğretme + Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri) |
118 |
DERSİN AKTS KREDİSİ (Toplam İş Yükü/25.5 Saat) |
3 |