Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
Hafta |
Konu |
Materyal Paylaşımı * |
|
Ön Hazırlık |
Pekiştirme |
1) |
Nokta-Çizgi ile ilgili temel terimler: nokta, çizgi, yüzey, ritm, yön, aralık, hareket, biçim |
35x50 kağıt, silgi, kalem(2B,3B,4B), Rapido kalem, T cetveli, pergel, gönye, cetvel
|
|
2) |
Açık-koyu, ışık-gölge ile ilgili terimler: ışık-gölge; açık-koyu |
35x50 kağıt, silgi, kalem(2B,3B,4B), Rapido kalem, T cetveli, pergel, gönye, cetvel, geometrik formlar (üçgen, kare, silindir, daire)
|
|
3) |
Tasarı ilkeleri: Form Çağrışımları ve Kompozisyon |
35x50 kağıt, silgi, kalem(2B,3B,4B), Rapido kalem, T cetveli, pergel, gönye, cetvel
|
|
4) |
Renk ile ilgili kavramlar |
35x50 kağıt, silgi, kalem(2B,3B,4B), Rapido kalem, T cetveli, pergel, gönye, cetvel
|
|
5) |
Renk grupları a. Ana renkler b. Ara renkler c. Sıcak-soğuk renkler d. Nötr renkler |
35x50 kağıt, silgi, kalem(2B,3B,4B), Rapido kalem, T cetveli, pergel, gönye, cetvel, suluboya, pastel, çini mürekebi.
|
|
6) |
Renklendirme uygulamaları 1- Renk kontrastlıkları (karşıtlıklar) a. Yalın renk kontrastı b. Açık-koyu kontrastı c. Sıcak-soğuk kontrastı d. Tamamlayıcı kontrast e. Yanıltıcı kontrast f. Kalite kontrast g. Miktar kontrast |
35x50 kağıt, silgi, kalem(2B,3B,4B), Rapido kalem, T cetveli, pergel, gönye, cetvel, suluboya, pastel, çini mürekebi.
|
|
7) |
Doku yorumlarıyla yüzey oluşturma |
35x50 kağıt, silgi, kalem(2B,3B,4B), Rapido kalem, T cetveli, pergel, gönye, cetvel, suluboya, pastel, çini mürekebi.
|
|
8) |
Ara sınav |
35x50 kağıt, silgi, kalem(2B,3B,4B), Rapido kalem, T cetveli, pergel, gönye, cetvel, suluboya, pastel, çini mürekebi.
|
|
9) |
Dokulu objelerden renkli uygulama çalışmaları |
35x50 kağıt, silgi, kalem(2B,3B,4B), Rapido kalem, T cetveli, pergel, gönye, cetvel, suluboya, pastel, çini mürekebi.
|
|
10) |
Sulu boya ve pastel boya tekniği ile uygulama çalışmaları |
35x50 kağıt, silgi, kalem(2B,3B,4B), Rapido kalem, T cetveli, pergel, gönye, cetvel, suluboya, pastel, çini mürekebi.
|
|
11) |
Dokulu objelerden yüzey düzenlemeler |
35x50 kağıt, silgi, kalem(2B,3B,4B), Rapido kalem, T cetveli, pergel, gönye, cetvel, suluboya, pastel, çini mürekebi.
|
|
12) |
Strüktür ile ilgili kavramlar a. Modül (birim) b. Bağ elemanı c. Strüktür (iç yapı) d. Tekstür (dış yapı) e. Sistem f. Kompozisyon |
35x50 kağıt, silgi, kalem(2B,3B,4B), Rapido kalem, T cetveli, pergel, gönye, cetvel, suluboya, pastel, çini mürekebi.
|
|
13) |
Özgün strüktür uygulamaları |
35x50 kağıt, silgi, kalem(2B,3B,4B), Rapido kalem, T cetveli, pergel, gönye, cetvel, suluboya, pastel, çini mürekebi.
|
|
14) |
Perspektif kavramları a. Üç boyut b. İz düşüm c. Bakış noktası d. Bakış uzaklığı e. Bakış yüksekliği f. Resim düzlemi g. Ufuk çizgisi h. Kaçma noktası i. Esas nokta |
35x50 kağıt, silgi, kalem(2B,3B,4B), Rapido kalem, T cetveli, pergel, gönye, cetvel, suluboya, pastel, çini mürekebi.
|
|
15) |
Özgün perspektif uygulamaları |
35x50 kağıt, silgi, kalem(2B,3B,4B), Rapido kalem, T cetveli, pergel, gönye, cetvel, suluboya, pastel, çini mürekebi.
|
|
16) |
Final |
35x50 kağıt, silgi, kalem(2B,3B,4B), Rapido kalem, T cetveli, pergel, gönye, cetvel, suluboya, pastel, çini mürekebi.
|
|
(KPÖÇ: Kilit Program Öğrenme Çıktılarını; APÖÇ: KPÖÇ ile ilişkilendirilmiş Alt Öğrenme Çıktılarını tanımlar. )
|
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Oranı (1-5) |
1) |
Sanatsal, kültürel, estetik gelişim ve etkilerini tarihsel ve çağdaş sanat ve tasarım ürünleri üzerinden değerlendirebilen |
1 |
|
1.1 Temel iletişim, tasarım ve grafik tasarım alanlarına ilişkin ilgili prensipleri tanır. |
1 |
|
1.2 Temel tasarım işlemlerini uygular. |
1 |
|
1.3 Sanat ve uygulama alanlarını birlikte kullanır. |
1 |
|
1.4 Grafik tasarımda kullanılan, bilgisayar programlarını yeterli düzeyde kullanabilecek bilgiye sahiptir. |
|
2) |
Elle çizim-boyama yapabilen, Fotoğraf çekebilen, Görsel/grafik tasarım yapar (reklam ve tanıtım ürünleri tasarımı, ambalaj tasarımı, portfolyo tasarımı vb). Tipografiyi görsel iletişim aracı olarak etkin kullanabilen, Bilgisayar ortamında güncel grafik yazılımları kullanabilen, Web tasarımı yapabilen,
|
|
|
2.1 Tasarım, uygulama ve baskı aşamalarını tanır. |
|
|
2.2 Eğitim amaçlı grafik tasarımları yapar. |
|
3) |
Türkçe ve mesleki yabancı dili kullanarak uluslararası platformlarda sözlü ve yazılı anlatıma dayalı iletişim kurabilen |
3 |
|
3.1 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincine sahip olur. |
3 |
|
|
|
4) |
Grafik Tasarım ile ilgili ulusal ve uluslararası çerçevede güncel ve teknolojik gelişmeleri takip eder, yorumlar ve mesleğin psikolojik, sosyolojik, etik ve ekonomik sorumluluk ve yükümlülüklerini uygulayabilen |
4 |
|
4.1 Sanat ve tasarım alanında otoriteleri tanır ve takip eder. |
4 |
|
4.2 Grafik tasarım ürünü üretebilecek düzeyde, estetik bakış açısına sahiptir. |
4 |
5) |
Mesleki performans ve ilişkiler bağlamında tüm süreçlere (tasarım-basım-sunum) ilişkin bireysel ve grup içi profesyonel stratejiler ve planlar geliştirir. |
5 |
|
5.1 Liderlik ve Takım Çalışması yetkinliği kazanır. |
|
|
5.2 İş Yapma, Problem Çözme ve Çatışma Yönetimi yetkinliği geliştirir. |
5 |
|
5.3 Etik ve Sosyal Sorumluluk yetkinliği geliştirir. |
|
|
5.4 Eleştirel Düşünebilme, Yaratıcı ve Yenilikçi Düşünce Geliştirme yetkinliği kazanır. |
5 |
|
5.5 Öğrenmeyi Öğrenme, Kişisel ve Sosyal Gelişim yetkinliği gösterir. |
|
|
5.6 Teknolojiyi Kullanabilme ve Dijital Yeterlilik yetkinliği geliştirir. |
|
|
5.7 Avrupa Dil Portfolyosunun en az A2 düzeyinde tanımlanan Yabancı Dilde (İngilizce) iletişim kurma yetkinliği kazanır. |
|
|
|
|