Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
|
|
Bilgi
(Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Tasarım-sanat bilgilerini uygulama, temel mühendislik bilgilerini kullanabilme
Ürünün tasarım-üretim-tüketim-pazarlama-kullanım süreçlerini yorumlayabilme
Gereksinimleri karşılayacak biçimde bir ürünü, sistemi, detayı, süreci tasarlayabilme
|
Beceriler
(Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Disiplinler arası ortak çalışabilme
Tasarım problemlerini saptayabilme, tanımlayabilme ve / veya çözümleyebilme
Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olabilme
|
Yetkinlikler
("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Tasarım disiplininin yaşam döngüsü içindeki etkilerini anlama-yorumlama-öngörme yetkinliğine sahip olabilme
Mesleki özgüvene sahip olabilme ve inisiyatif alabilme
|
2) İki boyutluya daüç boyutlu düşünebilme ve ifade edebilme
Tasarım disiplini kapsamına giren farklı ölçeklerdeki tasarımları gerçekleştirebilme
|
3) Görsel algı ve anlatım becerisine sahip olabilme
Akılcı, soyut analiz ve sentez yapabilme
Profesyonel hassasiyet bilincine sahip olabilme
|
4) Etkin iletişim kurabilme
Endüstrinin beklentilerini karşılayabilecek güncel teknolojik bilgiye sahip olma ve kullanabilme
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ve bunu gerçekleştirebilme
|
Hafta |
Konu |
Materyal Paylaşımı * |
|
Ön Hazırlık |
Pekiştirme |
1) |
Kişisel sunum nedir? Kişisel sunum teknikleri. |
Öğretim Elemanı Tarafından hazırlanan dökümanlar.
|
|
2) |
Özgeçmiş oluşturma ve tasarım örneklerinin gösterilmesi |
Öğretim Elemanı Tarafından hazırlanan dökümanlar.
|
|
3) |
Portfolyo türleri. Dijital portfolyo. Dijital portfolyo ortamları |
Öğretim Elemanı Tarafından hazırlanan dökümanlar.
|
|
4) |
Dijital portfolyo tasarım süreçleri. Dijital portfolyo ortamının seçimi. |
Öğretim Elemanı Tarafından hazırlanan dökümanlar.
|
|
5) |
Dijital portfolyo tasarım süreçleri. Dijital portfolyo ortamının seçimi. |
Öğretim Elemanı Tarafından hazırlanan dökümanlar.
|
|
6) |
Dijital portfolyo tasarım süreçleri. Dijital portfolyo ortamının seçimi. |
Öğretim Elemanı Tarafından hazırlanan dökümanlar.
|
|
7) |
Dijital portfolyo tasarım süreçleri. Dijital portfolyo ortamının seçimi. |
Öğretim Elemanı Tarafından hazırlanan dökümanlar.
|
|
8) |
Ara sınav |
Kazanımların değerlendirilmesi
|
|
9) |
Dijital portfolyo akış çizelgesinin oluşturulması. Sunulacak çalışmaların gruplandırılması. |
Öğretim Elemanı Tarafından hazırlanan dökümanlar.
|
|
10) |
Sunum proje konularının belirlenmesi ve ön hazırlık durumlarının incelenmesi |
Öğretim Elemanı Tarafından hazırlanan dökümanlar.
|
|
11) |
Öğrenci sunum proje konuları üzerinde çalışmalar |
Öğrenci çalışmalarının incelenmesi
|
|
12) |
Öğrenci sunum proje konuları üzerinde çalışmalar |
Öğrenci çalışmalarının incelenmesi
|
|
13) |
Öğrenci sunum proje konuları üzerinde çalışmalar |
Öğrenci çalışmalarının incelenmesi
|
|
14) |
Öğrenci sunum proje konuları üzerinde çalışmalar |
Öğrenci çalışmalarının incelenmesi
|
|
15) |
Final sınavı - Öğrenci projelerinin sunumları |
Öğrenci çalışmalarının incelenmesi
|
|
(KPÖÇ: Kilit Program Öğrenme Çıktılarını; APÖÇ: KPÖÇ ile ilişkilendirilmiş Alt Öğrenme Çıktılarını tanımlar. )
|
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Oranı (1-5) |
1) |
Sanatsal, kültürel, estetik gelişim ve etkilerini tarihsel ve çağdaş sanat ve tasarım ürünleri üzerinden değerlendirebilen |
1 |
|
1.1 Temel iletişim, tasarım ve grafik tasarım alanlarına ilişkin ilgili prensipleri tanır. |
1 |
|
1.2 Temel tasarım işlemlerini uygular. |
1 |
|
1.3 Sanat ve uygulama alanlarını birlikte kullanır. |
1 |
|
1.4 Grafik tasarımda kullanılan, bilgisayar programlarını yeterli düzeyde kullanabilecek bilgiye sahiptir. |
1 |
2) |
Elle çizim-boyama yapabilen, Fotoğraf çekebilen, Görsel/grafik tasarım yapar (reklam ve tanıtım ürünleri tasarımı, ambalaj tasarımı, portfolyo tasarımı vb). Tipografiyi görsel iletişim aracı olarak etkin kullanabilen, Bilgisayar ortamında güncel grafik yazılımları kullanabilen, Web tasarımı yapabilen,
|
2 |
|
2.1 Tasarım, uygulama ve baskı aşamalarını tanır. |
2 |
|
2.2 Eğitim amaçlı grafik tasarımları yapar. |
2 |
3) |
Türkçe ve mesleki yabancı dili kullanarak uluslararası platformlarda sözlü ve yazılı anlatıma dayalı iletişim kurabilen |
3 |
|
3.1 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincine sahip olur. |
3 |
|
|
|
4) |
Grafik Tasarım ile ilgili ulusal ve uluslararası çerçevede güncel ve teknolojik gelişmeleri takip eder, yorumlar ve mesleğin psikolojik, sosyolojik, etik ve ekonomik sorumluluk ve yükümlülüklerini uygulayabilen |
4 |
|
4.1 Sanat ve tasarım alanında otoriteleri tanır ve takip eder. |
4 |
|
4.2 Grafik tasarım ürünü üretebilecek düzeyde, estetik bakış açısına sahiptir. |
4 |
5) |
Mesleki performans ve ilişkiler bağlamında tüm süreçlere (tasarım-basım-sunum) ilişkin bireysel ve grup içi profesyonel stratejiler ve planlar geliştirir. |
5 |
|
5.1 Liderlik ve Takım Çalışması yetkinliği kazanır. |
|
|
5.2 İş Yapma, Problem Çözme ve Çatışma Yönetimi yetkinliği geliştirir. |
5 |
|
5.3 Etik ve Sosyal Sorumluluk yetkinliği geliştirir. |
|
|
5.4 Eleştirel Düşünebilme, Yaratıcı ve Yenilikçi Düşünce Geliştirme yetkinliği kazanır. |
5 |
|
5.5 Öğrenmeyi Öğrenme, Kişisel ve Sosyal Gelişim yetkinliği gösterir. |
|
|
5.6 Teknolojiyi Kullanabilme ve Dijital Yeterlilik yetkinliği geliştirir. |
|
|
5.7 Avrupa Dil Portfolyosunun en az A2 düzeyinde tanımlanan Yabancı Dilde (İngilizce) iletişim kurma yetkinliği kazanır. |
|
|
|
|
ÖĞRENME VE ÖĞRETME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik Sayısı/Yarıyıl |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
14 |
2 |
28 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Derse Özgü Staj |
0 |
0 |
0 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Sunum / Seminer |
0 |
0 |
0 |
Proje |
2 |
10 |
20 |
Ödevler |
3 |
20 |
60 |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri Toplam İş Yükü |
- |
- |
108 |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri |
Etkinlik Sayısı/Yarıyıl |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü |
Kısa Sınav |
2 |
10 |
20 |
Ara Sınavlar |
1 |
5 |
5 |
Yarıyıl Sonu Sınavı |
1 |
5 |
5 |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri Toplam İş Yükü |
- |
- |
30 |
TOPLAM İŞ YÜKÜ (Öğrenme ve Öğretme + Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri) |
138 |
DERSİN AKTS KREDİSİ (Toplam İş Yükü/25.5 Saat) |
5 |