Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
|
|
Bilgi
(Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
|
1) İllüstrasyonun anlamı, tarihi gelişimi, temel kavramları, estetik ve teknik bilgileri hakkında bilgi sahibi olma. Toplumsal işlevinin farkına varma.
|
Beceriler
(Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Günümüz tasarım dünyasında illüstrasyon yaparken kullanılan yazılımlarda hakimiyet kazanma.
|
Yetkinlikler
("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
|
1) İllüstrasyonun özgünlüğü ve estetik boyutu hakkında fikir sahibi olma ve etkin biçimde kullanabilme.
|
2) İhtiyaç duyduğu anda illüstrasyon alanında gerekli elektronik veya basılı kaynaklara erişebilme kabiliyeti.
|
3) İllüstrasyonu tasarım hayatında bir çözüm olarak kullanabilecek yetkinliği kazanma.
|
4) İnterdisipliner üretimin nasıl geliştiğinin farkına varma ve farklı özellikleri etkili kullanarak bir proje yürütme kapasitesi.
|
Hafta |
Konu |
Materyal Paylaşımı * |
|
Ön Hazırlık |
Pekiştirme |
1) |
LOW POLY İLLUSTRASYON
Dosya oluşturma ve kaydetme seçenekleri
Temel Çizim Araçları
Smart Guides
|
|
|
1) |
|
|
|
2) |
BOYAMA VE GÖLGELENDİRME TEKNİKLERİ
Layer’larla çalışma
Renk, ışık ve gölge teknikleri
Kontür ve masklama
|
|
|
3) |
BLOB BRUSH TOOL İLE İLÜSTRASYON OLUŞTURMA
Blob brush tool ve Eraser tool ile illüstrasyon çizimi
Vektörel çizim fırçalarına giriş
Kaligrafik çizim teknikleri
|
|
|
4) |
MESH TOOL İLE İLÜSTRASYON OLUŞTURMA
Mesh tool’un kullanım şekilleri
Degradeler
Renk topografisi
|
|
|
5) |
BLEND TOOL İLE İLÜSTRASYON OLUŞTURMA
Blend tool ile illüstrasyon çizimi
Layerlama ve gruplama teknikleri
Geleneksel animasyona giriş
|
|
|
6) |
BLEND TOOL İLE ANİMASYON YAPIMI
Blend tool ile illüstrasyon çizimi
Layerlama ve gruplama teknikleri
Geleneksel animasyon
|
|
|
7) |
SULU BOYA İLÜSTRASYON
Fırça galerisi ve texture fırçaları
Kaligrafik çizim teknikleri
Efekt galerisi
|
|
|
8) |
Ara sınav |
|
|
9) |
LOGO TASARIMI
Logo için illüstrasyon üretimi
3D efektler aracılığıyla vektörel çizim oluşturma
Perspektif bilgisi
İLÜSTRASYONA DOKU KAZANDIRMA
Blend modları
Mekan ve karakter tasarımında devamlılık
|
|
|
10) |
TİPOGRAFİ
Type tool ve metin yönetim araçları
Distort efektleri ile yazıya manipüle etme
Poster kompozisyonu
|
|
|
11) |
İZOMETRİK İLÜSTRASYON
Oyun için grafik tasarımı
Ölçü ve birimlerle illüstrasyon oluşturma
|
|
|
12) |
ANİMASYON İÇİN KARAKTER TASARIMI
Puppet tool
Özgün karakter tasarımı için kolay teknikler
Rotoskop
|
|
|
13) |
MEKAN TASARIMI
Image trace ile pixel tabanlı resimlerden vektörel texture oluşturma
Melez tekniklerle kolaj yapımı
|
|
|
14) |
DESEN VE FON
Sembol galerisi ve kullanımı
Stilize edilmiş sembol oluşturma
Şekil oluşturucu ile illüstrasyon ve fon yapımı
|
|
|
15) |
Final sınavı |
|
|
Ders Notları / Kitaplar: |
1. D. Rees, How to be an Illustrator, London, 2008
2. F. D.K. Ching, Drawing: A Creative Process, New York, 1990
3. C. Slade, The Encyclopedia of Illustration Techniques, New York, 1997
4. R. Howard, The Illustrator's Bible, New York 1992 5. A. Loomis, Creative Illustration, New York, 2012
|
Diğer Kaynaklar: |
1. Web, Teaching Illustration (S. Heller, M. Arisman),
2. The Education Of An Illustrator (S. Heller, M. Arisman),
3. The One Show, Illustration Showcase, Watercolour Foundation Course (C. Tappenden),
4. Lürzer’s Int’l Archive, Anatomy Drawing School (A. Szunyoghy, G. Feher),
5. Drawing The Head And Figure (J. Hamm),
6. The Encyclopedia Of Drawing Techniques (H. Harrison),
7. Text And Image (M. Wigan),
8. The Illustration Handbook (N.&T. Souter),
9. Graphic Design (C.&P. Fiell),
10. Grafik Tasarım (A. Weill)
|
(KPÖÇ: Kilit Program Öğrenme Çıktılarını; APÖÇ: KPÖÇ ile ilişkilendirilmiş Alt Öğrenme Çıktılarını tanımlar. )
|
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Oranı (1-5) |
1) |
Sanatsal, kültürel, estetik gelişim ve etkilerini tarihsel ve çağdaş sanat ve tasarım ürünleri üzerinden değerlendirebilen |
1 |
|
1.1 Temel iletişim, tasarım ve grafik tasarım alanlarına ilişkin ilgili prensipleri tanır. |
1 |
|
1.2 Temel tasarım işlemlerini uygular. |
1 |
|
1.3 Sanat ve uygulama alanlarını birlikte kullanır. |
1 |
|
1.4 Grafik tasarımda kullanılan, bilgisayar programlarını yeterli düzeyde kullanabilecek bilgiye sahiptir. |
1 |
2) |
Elle çizim-boyama yapabilen, Fotoğraf çekebilen, Görsel/grafik tasarım yapar (reklam ve tanıtım ürünleri tasarımı, ambalaj tasarımı, portfolyo tasarımı vb). Tipografiyi görsel iletişim aracı olarak etkin kullanabilen, Bilgisayar ortamında güncel grafik yazılımları kullanabilen, Web tasarımı yapabilen,
|
2 |
|
2.1 Tasarım, uygulama ve baskı aşamalarını tanır. |
2 |
|
2.2 Eğitim amaçlı grafik tasarımları yapar. |
2 |
3) |
Türkçe ve mesleki yabancı dili kullanarak uluslararası platformlarda sözlü ve yazılı anlatıma dayalı iletişim kurabilen |
3 |
|
3.1 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincine sahip olur. |
3 |
|
|
|
4) |
Grafik Tasarım ile ilgili ulusal ve uluslararası çerçevede güncel ve teknolojik gelişmeleri takip eder, yorumlar ve mesleğin psikolojik, sosyolojik, etik ve ekonomik sorumluluk ve yükümlülüklerini uygulayabilen |
4 |
|
4.1 Sanat ve tasarım alanında otoriteleri tanır ve takip eder. |
4 |
|
4.2 Grafik tasarım ürünü üretebilecek düzeyde, estetik bakış açısına sahiptir. |
4 |
5) |
Mesleki performans ve ilişkiler bağlamında tüm süreçlere (tasarım-basım-sunum) ilişkin bireysel ve grup içi profesyonel stratejiler ve planlar geliştirir. |
5 |
|
5.1 Liderlik ve Takım Çalışması yetkinliği kazanır. |
|
|
5.2 İş Yapma, Problem Çözme ve Çatışma Yönetimi yetkinliği geliştirir. |
5 |
|
5.3 Etik ve Sosyal Sorumluluk yetkinliği geliştirir. |
|
|
5.4 Eleştirel Düşünebilme, Yaratıcı ve Yenilikçi Düşünce Geliştirme yetkinliği kazanır. |
|
|
5.5 Öğrenmeyi Öğrenme, Kişisel ve Sosyal Gelişim yetkinliği gösterir. |
|
|
5.6 Teknolojiyi Kullanabilme ve Dijital Yeterlilik yetkinliği geliştirir. |
3 |
|
5.7 Avrupa Dil Portfolyosunun en az A2 düzeyinde tanımlanan Yabancı Dilde (İngilizce) iletişim kurma yetkinliği kazanır. |
|
|
|
|
ÖĞRENME VE ÖĞRETME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik Sayısı/Yarıyıl |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
0 |
0 |
0 |
Laboratuvar |
15 |
2 |
30 |
Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Derse Özgü Staj |
0 |
0 |
0 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Sunum / Seminer |
0 |
0 |
0 |
Proje |
1 |
5 |
5 |
Ödevler |
0 |
0 |
0 |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri Toplam İş Yükü |
- |
- |
35 |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri |
Etkinlik Sayısı/Yarıyıl |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü |
Kısa Sınav |
2 |
5 |
10 |
Ara Sınavlar |
1 |
10 |
10 |
Yarıyıl Sonu Sınavı |
1 |
10 |
10 |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri Toplam İş Yükü |
- |
- |
30 |
TOPLAM İŞ YÜKÜ (Öğrenme ve Öğretme + Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri) |
65 |
DERSİN AKTS KREDİSİ (Toplam İş Yükü/25.5 Saat) |
3 |