Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
|
|
Bilgi
(Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Bir düşünce, olgu, ürün ya da hizmet için görsel iletişim tasarımı adına yaratıcı ve doğru çözümler üretebilmesi,
|
Beceriler
(Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Yaratıcı üretim süreci içerisinde tasarım yönetimi becerileri edinmesi,
|
Yetkinlikler
("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Yaratıcı tasarımlar yapmak için öznelliğini ve özgünlüğünü ortaya koyabilmesi beklenmektedir.
|
2) Yaptığı tasarımı uygun araçlarla uygulama becerisini geliştirmesi,
|
Hafta |
Konu |
Materyal Paylaşımı * |
|
Ön Hazırlık |
Pekiştirme |
1) |
Adobe Photoshop'a giriş. |
Mac. bilgisayar, tablet projeksiyon makinası
|
|
2) |
Program arayüz kavramı,Dijital Grafik Biçimleri |
Mac. bilgisayar, tablet projeksiyon makinası
|
|
3) |
Temel Kavramlar, Araç çubuğu,
kontrol şeridi |
Mac. bilgisayar, tablet projeksiyon makinası
|
|
4) |
Yeni döküman açmak kaydetmek, Export işlemleri,
araç çubuğunda kullanılan temel özellikler. |
Mac. bilgisayar, tablet projeksiyon makinası
|
|
5) |
Katman menüsü, seçili alanlar ile çalışmak. |
Mac. bilgisayar, tablet projeksiyon makinası.
|
|
6) |
Dekupe yapmak ve örneklerle çalışmak. |
Mac. bilgisayar, tablet projeksiyon makinası
|
|
7) |
Renk kullanımları, fotoğraf ve görsellerle çalışmak, görüntü ve renk üzerinde işlemler. |
Mac. bilgisayar, tablet projeksiyon makinası
|
|
8) |
Ara sınav |
Mac. bilgisayar, tablet projeksiyon makinası.
|
|
9) |
Broşür tasarımı ve broşür tasarım örneklerinin incelenmesi. |
Mac. bilgisayar, tablet projeksiyon makinası.
|
|
10) |
Davetiye Tasarımı ve davetiye tasarımı örneklerinin incelenmesi. |
Mac. bilgisayar, tablet projeksiyon makinası.
|
|
11) |
2 kırımlı broşür tasarımı ve örneklerinin incelenmesi. |
Mac. bilgisayar, tablet projeksiyon makinası
|
|
12) |
8 kırımlı broşür tasarımı ve örneklerinin incelenmesi. |
Mac. bilgisayar, tablet projeksiyon makinası.
|
|
13) |
Biçimsel not defteri tasarımı ve örneklerinin incelenmesi. |
Mac. bilgisayar, tablet projeksiyon makinası.
|
|
14) |
Stilizasyon ve deformasyon çalışmasının yapılması örneklerinin incelenmesi. |
Mac. bilgisayar, tablet projeksiyon makinası.
|
|
15) |
Uygulamaya devam edildi. |
Mac. bilgisayar, tablet projeksiyon makinası.
|
|
16) |
Final |
Mac. bilgisayar, tablet projeksiyon makinası.
|
|
(KPÖÇ: Kilit Program Öğrenme Çıktılarını; APÖÇ: KPÖÇ ile ilişkilendirilmiş Alt Öğrenme Çıktılarını tanımlar. )
|
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Oranı (1-5) |
1) |
Sanatsal, kültürel, estetik gelişim ve etkilerini tarihsel ve çağdaş sanat ve tasarım ürünleri üzerinden değerlendirebilen |
1 |
|
1.1 Temel iletişim, tasarım ve grafik tasarım alanlarına ilişkin ilgili prensipleri tanır. |
1 |
|
1.2 Temel tasarım işlemlerini uygular. |
1 |
|
1.3 Sanat ve uygulama alanlarını birlikte kullanır. |
1 |
|
1.4 Grafik tasarımda kullanılan, bilgisayar programlarını yeterli düzeyde kullanabilecek bilgiye sahiptir. |
1 |
2) |
Elle çizim-boyama yapabilen, Fotoğraf çekebilen, Görsel/grafik tasarım yapar (reklam ve tanıtım ürünleri tasarımı, ambalaj tasarımı, portfolyo tasarımı vb). Tipografiyi görsel iletişim aracı olarak etkin kullanabilen, Bilgisayar ortamında güncel grafik yazılımları kullanabilen, Web tasarımı yapabilen,
|
2 |
|
2.1 Tasarım, uygulama ve baskı aşamalarını tanır. |
2 |
|
2.2 Eğitim amaçlı grafik tasarımları yapar. |
2 |
3) |
Türkçe ve mesleki yabancı dili kullanarak uluslararası platformlarda sözlü ve yazılı anlatıma dayalı iletişim kurabilen |
3 |
|
3.1 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincine sahip olur. |
3 |
|
|
|
4) |
Grafik Tasarım ile ilgili ulusal ve uluslararası çerçevede güncel ve teknolojik gelişmeleri takip eder, yorumlar ve mesleğin psikolojik, sosyolojik, etik ve ekonomik sorumluluk ve yükümlülüklerini uygulayabilen |
4 |
|
4.1 Sanat ve tasarım alanında otoriteleri tanır ve takip eder. |
4 |
|
4.2 Grafik tasarım ürünü üretebilecek düzeyde, estetik bakış açısına sahiptir. |
4 |
5) |
Mesleki performans ve ilişkiler bağlamında tüm süreçlere (tasarım-basım-sunum) ilişkin bireysel ve grup içi profesyonel stratejiler ve planlar geliştirir. |
5 |
|
5.1 Liderlik ve Takım Çalışması yetkinliği kazanır. |
|
|
5.2 İş Yapma, Problem Çözme ve Çatışma Yönetimi yetkinliği geliştirir. |
5 |
|
5.3 Etik ve Sosyal Sorumluluk yetkinliği geliştirir. |
|
|
5.4 Eleştirel Düşünebilme, Yaratıcı ve Yenilikçi Düşünce Geliştirme yetkinliği kazanır. |
|
|
5.5 Öğrenmeyi Öğrenme, Kişisel ve Sosyal Gelişim yetkinliği gösterir. |
|
|
5.6 Teknolojiyi Kullanabilme ve Dijital Yeterlilik yetkinliği geliştirir. |
|
|
5.7 Avrupa Dil Portfolyosunun en az A2 düzeyinde tanımlanan Yabancı Dilde (İngilizce) iletişim kurma yetkinliği kazanır. |
|
|
|
|
ÖĞRENME VE ÖĞRETME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik Sayısı/Yarıyıl |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
0 |
0 |
0 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Derse Özgü Staj |
0 |
0 |
0 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Sunum / Seminer |
0 |
0 |
0 |
Proje |
4 |
15 |
60 |
Ödevler |
3 |
10 |
30 |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri Toplam İş Yükü |
- |
- |
90 |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri |
Etkinlik Sayısı/Yarıyıl |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü |
Kısa Sınav |
2 |
10 |
20 |
Ara Sınavlar |
1 |
10 |
10 |
Yarıyıl Sonu Sınavı |
1 |
10 |
10 |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri Toplam İş Yükü |
- |
- |
40 |
TOPLAM İŞ YÜKÜ (Öğrenme ve Öğretme + Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri) |
130 |
DERSİN AKTS KREDİSİ (Toplam İş Yükü/25.5 Saat) |
5 |