Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
|
|
Bilgi
(Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
|
1) İngilizce dilinde kendilerini ve ailelerini
tanıtabilir, yaşadıkları yerden, hobilerinden, yeteneklerinden,
sevdikleri ve sevmedikleri şeylerden bahsedebilirler.
|
2) Geçmişte yaşadıklarını anlatabilir, hedef dilde sorular
sorabilirler.
|
3) Temel düzeyde bir İngilizce parçayı okuduklarında anlayabilir
ve parça ile ilgili fikir yürütebilirler.
|
4) Kısa prezentasyonlar yapabilmek ve sorulan sorulara cevap verebilmek.
|
Beceriler
(Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
|
Yetkinlikler
("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
|
Hafta |
Konu |
Materyal Paylaşımı * |
|
Ön Hazırlık |
Pekiştirme |
1) |
review of the simple present
|
Reflect 2 Reading and Writing
|
|
2) |
review of the simple present
|
Reflect 2 Reading and Writing
|
|
3) |
adjectives
suffix - ity
|
Reflect 2 Reading and Writing
|
|
4) |
comparatives
Multi-Meaning words
|
Reflect 2 Reading and Writing
|
|
5) |
"*Count and Noncount nouns
Quantifiers"
words that make noise
synonyms
|
Reflect 2 Reading and Writing
|
|
6) |
Simple past
Words about weight
Prefixes col- and com-
|
Reflect 2 Reading and Writing
|
"*Reading1: Anyone can be a scientist
reading 2 : Teen discovers a planet
"
*Write about steps in a process
|
7) |
Ara Sınav Dönemi |
Soars, Liz and John; New Headway Elementary Student’s Book, The Third Edition,
Oxford University Press
Soars, Liz and John; New Headway Elementary Work Book, The Third Edition,
Oxford University Press
|
|
8) |
Arasınav |
-
|
|
9) |
Possessive pronouns and questions with ‘whose’ are given.
Using ‘be going to’ for future is introduced. |
Soars, Liz and John; New Headway Elementary Student’s Book, The Third Edition,
Oxford University Press
Soars, Liz and John; New Headway Elementary Work Book, The Third Edition,
Oxford University Press
|
|
10) |
Infinitive of purpose and some suggestion structures like‘shall and Let’s ‘ are introduced. |
Soars, Liz and John; New Headway Elementary Student’s Book, The Third Edition,
Oxford University Press
Soars, Liz and John; New Headway Elementary Work Book, The Third Edition,
Oxford University Press
|
|
11) |
Wh- question words are revised in detail. |
Soars, Liz and John; New Headway Elementary Student’s Book, The Third Edition,
Oxford University Press
Soars, Liz and John; New Headway Elementary Work Book, The Third Edition,
Oxford University Press
|
|
12) |
Frequently used adjectives and adverbs are given and students are told about the differences between an adjective and an adverb. The ways of writing short stories are introduced. |
Soars, Liz and John; New Headway Elementary Student’s Book, The Third Edition,
Oxford University Press
Soars, Liz and John; New Headway Elementary Work Book, The Third Edition,
Oxford University Press
|
|
13) |
Present perfect tense and usages of ‘ever/never’ are introduced. |
Soars, Liz and John; New Headway Elementary Student’s Book, The Third Edition,
Oxford University Press
Soars, Liz and John; New Headway Elementary Work Book, The Third Edition,
Oxford University Press
|
|
14) |
The difference between ‘yet/just’ is given. Students can tell the differences between present perfect and past simple. |
Soars, Liz and John; New Headway Elementary Student’s Book, The Third Edition,
Oxford University Press
Soars, Liz and John; New Headway Elementary Work Book, The Third Edition,
Oxford University Press
|
|
|
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Oranı (1-5) |
1) |
Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, ihtiyaç duyulan işleri veya ortaya çıkan problemleri çözümleyebilme becerisine sahiptir. |
|
2) |
Toplam kalite felsefesini benimser ve ilgili kurumsal süreçlere destek verir. |
|
3) |
Alanı ile ilgili konularda yeterli sayısal bilgi ve beceri alt yapısına sahiptir. |
|
4) |
Güncel bilişim teknolojilerini ve araçlarını problem çözmede etkin olarak kullanır. |
|
5) |
Mesleği ile ilgili etik, sağlık ve emniyet tedbirlerini gözetir. |
|
6) |
İşletme kuracak ve yönetecek idari bilgi ve beceriye sahiptir. |
|
7) |
Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, ihtiyaç duyulan işleri veya ortaya çıkan problemleri çözebilme yeteneğine sahip olur. |
|
8) |
Alanı ile ilgili uygulamalar için gerekli olan modern teknikleri, araçları ve bilişim teknolojilerini tanır ve etkin kullanır. |
|
9) |
Alanı ile ilgili simülasyon programlarını kullanabilir, programlama yapabilir, mesleki plan ve projeleri gerçekleştirme becerisine sahiptir. |
|
10) |
Takımlarda sorumluluk alabilme veya bireysel çalışma yapabilme ve iletişim becerisine sahiptir. |
|
11) |
Sanayi ve hizmet sektöründe yazılım ve donanım teknolojilerini izleyerek uygulama becerisine sahiptir. |
|
12) |
Alanıyla ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder. |
|
13) |
Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kültürel değerler konularında yeterli bilince sahiptir; kültürel farklılıklara saygılıdır. |
|
14) |
Alanıyla ilgili gerekli görülen iş sağlığı ve güvenliği, çevre koruma, kalite ve sürekli iyileşme prosedürlerini uygular. |
|
15) |
Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. |
|
16) |
Mesleki ve kişisel öğrenme ihtiyaçlarını belirler ve yaşam boyu öğrenme olanaklarını kullanarak kendini sürekli geliştirir. |
|
17) |
Sorumluluğu altındaki kişilerin öğrenme ihtiyaçlarının belirlenmesine, karşılanmasına ve mesleki gelişimine rehberlik eder. |
|
18) |
Alanıyla ilgili faaliyetlerin yürütülmesinde ekip üyesi olarak sorumluluk üstlenir ve üstlendiği görevleri başarı ile yerine getirir. |
|
19) |
Sorumluluğu altında çalışanların mesleki ve kişisel gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütür. |
|
20) |
Sorumluluğu altında başkaları tarafından yürütülen faaliyetlerde gözetim ve denetim görevi üstlenir. |
|
21) |
Alanıyla ilgili temel düzeydeki bir projeyi bağımsız olarak yürütür. |
|
22) |
Alanıyla ilgili literatürü ve gelişmeleri yakından takip eder. |
|
23) |
Alanına yenilik getiren uygulama veya teknolojilerin kullanılmasında risk ve sorumluluk alır. |
|
24) |
Bireysel veya ekip üyesi olarak girişimci yetkinlik gösterir. |
|
25) |
Alanıyla ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarır. |
|
26) |
Alanıyla ilgili konularda yürütmekte olduğu çalışmaları, düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilere yazılı, sözlü ve görsel iletişim araçlarını kullanarak aktarır. |
|
27) |
Ana Dili’ni en az Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyi'nde kullanır. |
|
28) |
Bir yabancı dili (İngilizce) en az Avrupa Dil Portföyü A2 genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. |
|
29) |
Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı’nın Temel (İleri) Düzeyinde tanımlanan bilgisayar kullanma yetkinliğine sahiptir ve alanının gerektirdiği ölçüde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
|
30) |
Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinliklere katılır ve bunları destekler. |
|