GRAFİK TASARIMI ÖNLİSANS PROGRAMI |
|||||
|---|---|---|---|---|---|
| Yeterliliğin Düzeyi ve Öğrenme Alanı | |||||
Önlisans Derecesi |
2 |
120 |
Örgün |
|
|
TYYÇ - PROGRAM KAZANIMLARI İLİŞKİSİ |
| TYYÇ 5. DÜZEY (ÖNLİSANS DERECESİ) TANIMLAYICILARI |
TYYÇ 5. DÜZEY TEMEL ALAN (TA) TANIMLAYICILARI TA:21 - SANAT |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| PÖÇ1 | PÖÇ1 | PÖÇ1 | PÖÇ1 | PÖÇ1 | PÖÇ1 | PÖÇ2 | PÖÇ2 | PÖÇ2 | PÖÇ2 | PÖÇ2 | PÖÇ3 | PÖÇ3 | PÖÇ3 | PÖÇ4 | PÖÇ4 | PÖÇ4 | PÖÇ5 | PÖÇ5 | PÖÇ6 | PÖÇ7 | |||||||||||||||||||||||||
| Bilgi (Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.) | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| -Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. | -Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alana özgü, kültür, estetik, yöntem, teknik ve malzemeler konusunda temel bilgilere sahiptir. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Beceriler (Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.) | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| -Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerileri kazanma. | -Alanında edindiği temel sanat ve temel tasarım, kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanır. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| -Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. | -Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlar, sorunları tanımlar, analiz eder, uygulamaya yönelik çözüm önerileri oluşturur. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Yetkinlikler ("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.) | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| -Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme | -Tek başına, bağımsız olarak ve/veya grup içinde uyumlu olarak çalışır. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| -Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. | -Sanat ve tasarım alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| -Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütebilme. | -Proje süreçleri içinde yer alır. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| -Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme. | -Sanat ve tasarım alanındaki kendi çalışmalarını değerlendirir, öğrenme gereksinimlerini belirler. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| -Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilme. | -Yaşamboyu öğrenme bilincini kazanır. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| - Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanmış olma. | -Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirir. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| -Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma. | -Alanında başarıyla uygulama yürütür. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| -Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. | -Sanatsal, kültürel ve etik değerlere sahiptir. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| -Çevre duyarlılığına ve iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| -Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme. | -Hedef kitlesini tanımlar ve ilişki kurar. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| -Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. | -Alanı ile ilgili konuları uzman ya da uzman olmayan kişilere doğru olarak aktarır. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| -Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. | -Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| -Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. | -Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| TYYÇ 5. DÜZEY (ÖNLİSANS DERECESİ) TANIMLAYICILARI |
TYYÇ 5. DÜZEY TEMEL ALAN (TA) TANIMLAYICILARI TA:48 - BİLGİSAYAR |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| PÖÇ1 | PÖÇ1 | PÖÇ1 | PÖÇ1 | PÖÇ1 | PÖÇ1 | PÖÇ2 | PÖÇ2 | PÖÇ2 | PÖÇ2 | PÖÇ2 | PÖÇ3 | PÖÇ3 | PÖÇ3 | PÖÇ4 | PÖÇ4 | PÖÇ4 | PÖÇ5 | PÖÇ5 | PÖÇ6 | PÖÇ7 | |||||||||||||||||||||||||
| Bilgi () | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| -Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. | -Matematik, hesaplama ve bilgisayar bilimleri konularında temel kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Beceriler () | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| -Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerileri kazanma. | -Tanımlanan bilişim ve/veya bilgisayar bilimleri problemlerini ve modellerini kurgular ve temel çözüm önerilerini uygular. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| -Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. | -Algoritmik düşünme ve planlama yaklaşımını uygulamalarında kullanır. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| -Belirtimleri (spesifikasyon) tanımlanmış yazılım bileşenlerini geliştirir. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Yetkinlikler () | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| -Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme | -Bireysel olarak veya takımlarda etkin çalışır. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| -Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| -Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütebilme. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| -Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme. | -Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ile bilgi ve iletişim teknolojilerindeki güncel gelişmeleri izler. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| -Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilme. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| - Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanmış olma. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| -Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma. | -Mesleki ve etik sorumluluk bilinci taşır, bilişim uygulamalarında meslek etiğinin gözetilmesi konusunda farkındalığa sahiptir. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| -Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| -Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme. | -Sözlü ve yazılı iletişim kurar; en az bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanır, bilişim ve bilgisayar bilimleri alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| -Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| -Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| -Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| TYYÇ 5. DÜZEY (ÖNLİSANS DERECESİ) TANIMLAYICILARI |
TYYÇ 5. DÜZEY TEMEL ALAN (TA) TANIMLAYICILARI TA:48 - BİLGİSAYAR |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| PÖÇ1 | PÖÇ1 | PÖÇ1 | PÖÇ1 | PÖÇ1 | PÖÇ1 | PÖÇ2 | PÖÇ2 | PÖÇ2 | PÖÇ2 | PÖÇ2 | PÖÇ3 | PÖÇ3 | PÖÇ3 | PÖÇ4 | PÖÇ4 | PÖÇ4 | PÖÇ5 | PÖÇ5 | PÖÇ6 | PÖÇ7 | |||||||||||||||||||||||||
| Bilgi () | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| -Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. | -Bilgisayar bilimleri konularında giriş düzeyinde uygulamalı ve temel kavramsal bilgilere sahiptir. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Beceriler () | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| -Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerileri kazanma. | -Bilişim problemlerinin belirlenmiş çözümü için verilen analiz ve modelleme yöntemlerini adlandırır. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| -Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. | -Algoritmik düşünme ve planlama yaklaşımını uygulamalarında kullanır. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| -Belirtimleri (spesifikasyon) tanımlanmış yazılım bileşenlerini kodlar ve test eder. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Yetkinlikler () | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| -Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme | -Bireysel olarak veya takımlarda etkin çalışır. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| -Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| -Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütebilme. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| -Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme. | -Yaşamboyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ile bilgi ve iletişim teknolojileri ile ilgili gelişmeleri izler. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| -Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilme. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| - Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanmış olma. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| -Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma. | -Mesleki ve etik sorumluluk bilinci ile bilişim uygulamalarında meslek etiğinin gözetilmesi konusunda farkındalığa sahiptir. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| -Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| -Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme. | -Sözlü ve yazılı iletişim kurar; en az bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak bilişim ve bilgisayar bilimleri alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| -Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| -Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| -Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||