PSİKOLOJİ LİSANS PROGRAMI |
|||||
|---|---|---|---|---|---|
| Yeterliliğin Düzeyi ve Öğrenme Alanı | |||||
Lisans Derecesi |
4 |
240 |
Örgün |
|
|
TYYÇ - PROGRAM KAZANIMLARI İLİŞKİSİ |
| TYYÇ 6. DÜZEY (LİSANS DERECESİ) TANIMLAYICILARI |
TYYÇ 6. DÜZEY TEMEL ALAN (TA) TANIMLAYICILARI TA:31 - SOSYAL VE DAVRANIŞ BİLİMLERİ |
||||||||||||||||||||||||||||||||
| PÖÇ1 | PÖÇ2 | PÖÇ3 | PÖÇ4 | PÖÇ5 | PÖÇ6 | PÖÇ7 | PÖÇ8 | PÖÇ9 | PÖÇ10 | PÖÇ11 | PÖÇ12 | PÖÇ13 | PÖÇ14 | PÖÇ15 | |||||||||||||||||||
| Bilgi (Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.) | |||||||||||||||||||||||||||||||||
| -Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. | -Alanla ilgili temel kavramsal bilgilere, uygulamadaki yansımalarını da göz önünde bulunduracak şekilde ileri düzeyde sahiptir. | ||||||||||||||||||||||||||||||||
| -Sosyal ve Davranış Bilimlerinde temel kavramları kavrayabilme, kavramlar arası ilişkilere hakimdir. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
| -İnsanlar ve toplumlararası ilişkilerin işleyiş kurallarına dair temel bilgilere sahiptir. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
| -Toplumlarının yaşadığı dönüşümlerin nedenleri ve sonuçları hakkında temel bilgilere sahiptir. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
| -Sosyal Araştırma ve Planlama bilgisine sahiptir | |||||||||||||||||||||||||||||||||
| -İleri düzeyde veri işleyerek bilgi elde edebilmek için gerekli bilgilere kuramsal ve uygulama düzeyinde sahiptir. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
| Beceriler (Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.) | |||||||||||||||||||||||||||||||||
| -Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. | -Alanla ilgili kuramsal bilgileri analiz etme ve uygulamadaki yansımalarını değerlendirme becerisine sahiptir. | ||||||||||||||||||||||||||||||||
| -Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. | -Yazılı ve görsel kayıtları kullanarak sosyal ve davranış bilimleri alanında özgün bilgi kaynaklarına ulaşır. | ||||||||||||||||||||||||||||||||
| -Alana ilişkin bilgileri teknik olanaklarla işleyerek bilgi elde eder ve bu bilgileri alanın gerektirdiği teknik donanımla (bilgisayar ortamında vb.) rapor haline getirip sunma becerisine sahiptir. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
| -Karar alma, kararı uygulama ve davranış haline getirmede alana ilişkin sahip olunan bilgileri kullanabilme becerisine sahiptir. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
| -Alanı ile ilgili alt dallar ve diğer sosyal bilimler alanları ile ilişki kurarak disiplinlerarası yorum üretir ve analiz yapma becerilerine sahiptir ve bu becerilerini geliştirir. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
| Yetkinlikler ("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.) | |||||||||||||||||||||||||||||||||
| - Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. | -Üstlendiği görev ve sorumlulukları yerine getirme bilincine sahiptir. | ||||||||||||||||||||||||||||||||
| -Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. | -Alanla ilgili bir meseleyi gerek ekip olarak gerekse de kendi başına bağımsız bir şekilde çözer. | ||||||||||||||||||||||||||||||||
| -Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlayabilme ve yönetebilme. | -Alanla ilgili uygulamada görülebilecek herhangi bir aksaklığı veya sorunu çözmek için bireysel düzeyde ve ekip olarak sorumluluk yüklenir, gerektiğinde inisiyatif alır. | ||||||||||||||||||||||||||||||||
| -Alanı ve ilgili alt dallarda yapılacak çok üyeli grup araştırmalarının süreçlerini ve zamanlamasını planlar, planlanmış görevleri istenildiği ölçüde ve zamanında yerine getirir. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
| -Toplumsal hayatın gerekleri doğrultusunda davranır, tutum ve tavırlarıyla topluma örnek olur. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
| -Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme. | -Alanla ilgili elde edilen bilgileri neden sonuç ve eleştiri süzgecinden geçirir ve değerlendirir. | ||||||||||||||||||||||||||||||||
| -Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme. | -Neyi nasıl öğreneceğini bilir. | ||||||||||||||||||||||||||||||||
| -Yaşamboyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme. | -Alanla ilgili bilgi ve uygulama eksikliklerini tespit eder. | ||||||||||||||||||||||||||||||||
| -Alanla ilgili ilgi ve isteği sürekli canlı tutabilecek seviyede olduğunu gösterir. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
| -Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirir. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
| -Bilgiyi paylaşma ve birlikte öğrenme yetkinliğine sahiptir. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
| -Yaşamboyu öğrenme ve sorgulama bilinci kazanmıştır. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
| -Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme. | -Alanla ilgili bilgi ve birikimlerin oluşturulması (toplama, yorumlama ve sonuçların duyurulması) sürecinde toplumsal, kültürel, bilimsel ve etik değerlere uygun hareket eder. | ||||||||||||||||||||||||||||||||
| -Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. | -Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. | ||||||||||||||||||||||||||||||||
| -Değişime ve yeniliğe karşı açık tutuma sahiptir. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
| -Sosyal ve davranışsal olgulara dair görüşlerini alanın sağladığı yöntem ve bilgi kümesini kullanarak geliştirme ve olayları yorumlamada yetkinlik sahibidir. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
| -Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme. | -Alanı ile ilgili edindiği bilgi ve becerileri, yazılı ve sözlü olarak aktarır. | ||||||||||||||||||||||||||||||||
| -Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. | -Öğrenim sürecinde elde ettiği verileri iş yaşamında değerlendirir ve uygulama yetkinliğine sahiptir. | ||||||||||||||||||||||||||||||||
| -Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme. | -İş yaşamına dahil olduğunda kuramsal altyapı ve kavramsal zenginliğinin yarattığı farklılığı bireysel kariyerine yansıtır. | ||||||||||||||||||||||||||||||||
| -Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. | -Uzmanlık bilgisini, toplumsal sorumluluk bilinciyle kullanır. | ||||||||||||||||||||||||||||||||
| -Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. | -Alanla ilgili bilgi ve uygulamaları, sosyal sorumluluk yaklaşımı çerçevesinde proje ve etkinliklere dönüştürür. | ||||||||||||||||||||||||||||||||
| -Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
| -Alanının gerektirdiği ölçüde Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | |||||||||||||||||||||||||||||||||