ULUSLARARASI TİCARET VE FİNANSMAN (İNGİLİZCE) LİSANS PROGRAMI |
|||||
|---|---|---|---|---|---|
| Yeterliliğin Düzeyi ve Öğrenme Alanı | |||||
Lisans Derecesi |
4 |
240 |
Örgün |
|
|
TYYÇ - PROGRAM KAZANIMLARI İLİŞKİSİ |
| TYYÇ 6. DÜZEY (LİSANS DERECESİ) TANIMLAYICILARI |
TYYÇ 6. DÜZEY TEMEL ALAN (TA) TANIMLAYICILARI TA:34 - İŞLETME VE YÖNETİM BİLİMLERİ |
||||||||||||||||||||||||||||
| PÖÇ1 | PÖÇ2 | PÖÇ3 | PÖÇ4 | PÖÇ5 | PÖÇ6 | PÖÇ7 | PÖÇ8 | PÖÇ9 | PÖÇ10 | PÖÇ11 | PÖÇ12 | PÖÇ13 | |||||||||||||||||
| Bilgi (Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.) | |||||||||||||||||||||||||||||
| -Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. | -Alanında ileri düzeyde bilgilere sahiptir. | ||||||||||||||||||||||||||||
| Beceriler (Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.) | |||||||||||||||||||||||||||||
| -Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. | -Alana ilişkin bilgileri çalışanlar ve ekip arkadaşlarına aktarabilme becerisine sahiptir. | ||||||||||||||||||||||||||||
| -Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. | -Karar, uygulama ve davranışlarında alana ilişkin edindiği bilgileri kullanmak suretiyle verileri yorumlayabilme, analiz edebilme, sorunları tanımlayabilme ve çözüm önerileri getirebilme becerisine sahiptir. | ||||||||||||||||||||||||||||
| Yetkinlikler ("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.) | |||||||||||||||||||||||||||||
| - Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. | -Alana ilişkin konularda araştırma ve çalışma yapar. | ||||||||||||||||||||||||||||
| -Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. | -Proje yürütücüsü ya da katılımcısı olarak proje hedeflerine uygun sorumluluk alır. | ||||||||||||||||||||||||||||
| -Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlayabilme ve yönetebilme. | -Örgüt/Kurum için amaç ve hedef belirler. | ||||||||||||||||||||||||||||
| -Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme. | -Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel olarak değerlendirir. | ||||||||||||||||||||||||||||
| -Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme. | -Öğrenme gereksiniminin sürekliliğini kavradığını gösterir. | ||||||||||||||||||||||||||||
| -Yaşamboyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme. | |||||||||||||||||||||||||||||
| -Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme. | -Örgüt/Kurum, iş ve toplumsal etik değerlere uygun davranır. | ||||||||||||||||||||||||||||
| -Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. | -Örgütün/Kurumun paydaşlarıyla ilişkilerini analiz eder ve etkin biçimde yürütür. | ||||||||||||||||||||||||||||
| -Yenilikleri teşvik edebilme becerisine sahiptir. | |||||||||||||||||||||||||||||
| -Örgüte/kuruma ilişkin eleştirel düşünür. | |||||||||||||||||||||||||||||
| -Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. | |||||||||||||||||||||||||||||
| -Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme. | -Alanı ile ilgili edindiği bilgi ve beceriler düzeyindeki düşüncelerini ve önerilerini ilgililere yazılı ve sözlü olarak aktarır. | ||||||||||||||||||||||||||||
| -Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. | -Mesleki alanda paydaşlarla etkili iletişim kurar. | ||||||||||||||||||||||||||||
| -Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme. | -Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | ||||||||||||||||||||||||||||
| -Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. | -Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. | ||||||||||||||||||||||||||||
| -Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. | |||||||||||||||||||||||||||||