SOCİAL SERVİCES ASSOCIATE`S (SHORT CYCLE) DEGREE PROGRAMME |
|||||
---|---|---|---|---|---|
Level of Qualification & Field of Study | |||||
2 |
120 |
TQF Qualification Type: Vocational TQF, TQF-HE, EQF-LLL, ISCED (2011): Level 5 QF-EHEA: Short Cycle Yönelim: Vocational Sınıflandırma (ISCED 2013): Temel Öğrenme Alanı:76 Kategori: Ana Yeterlilik |
PÖÇ İLE TYÇ DÜZEY VE TYÇ YETERLİLİK TÜR TANIMLAYICILARI İLİŞKİ MATRİSİ |
TYÇ 5 (ÖNLİSANS) DÜZEY TANIMLAYICILARI | TYÇ 5 Düzey (ÖNLİSANS) YETERLİLİK TÜR TANIMLAYICILARI | ||||||||||
KPLO1 | KPLO2 | KPLO3 | KPLO4 | ||||||||
Knowledge (Described as Theoritical and/or Factual Knowledge.) | |||||||||||
-Bir iş veya öğrenme alanının sınırlarının farkında olarak, bu alana özgü, kapsamlı,kuramsal ve olgusal bilgilere sahip olma | -Bir iş alanında mesleğini yapabilecek ileri öncesi düzeyde kuramsal veolgusal kapsamlı bilgilere sahip olup bu bilgilerin sınırlarının farkındadır | ||||||||||
Skills (Describe as Cognitive and/or Practical Skills.) | |||||||||||
-Sınırları belirlenmiş soyut ve somut sorunlara yaratıcıçözümler geliştirmede gerekli, kapsamlı, bilişsel ve uygulamalı becerilere sahip olma | -Bir iş alanında mesleğine özgü ileri öncesi düzeyde kapsamlı bilişsel veuygulama becerilerine sahip olup bunları yakın iş alanlarında da kullanır. | ||||||||||
-Bir iş alanındaki sorunları sahip olduğu ileri öncesi düzeyde kapsamlıbilişsel ve uygulamalı becerilerle analiz eder, yorumlar ve bunlara yönelik kanıtadayalı yeni çözümler geliştirir. | |||||||||||
Competences (Described as "Ability of the learner to apply knowledge and skills autonomously with responsibility", "Learning to learn"," Communication and social" and "Field specific" competences.) | |||||||||||
-Öngörülemeyen değişikliklerin olduğu ortamlarda yönetim ve gözetim görevi yapma | -Bireysel ya da ekip üyesi olarak mesleğini icra eder ve mesleğine ilişkinbeklenmeyen durumları algılar, gözetir ve yönetir. | ||||||||||
-Kendisinin ve başkalarının başarım düzeyini değerlendirme ve geliştirme | -Kendisinin ve başkalarının performans düzeyini değerlendirir ve geliştirir. | ||||||||||
-Projelerin yönetimi dâhil iş veya öğrenme ortamlarında işleme dair etkileşimde bulunma | -Mesleki bilgi ve becerilerini eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir, öğrenmegereksinimlerini belirler ve bunları karşılamaya yönelik hayat boyu öğrenmeanlayışına sahiptir. | ||||||||||
-Bir iş veya öğrenme alanına yönelik hayat boyu öğrenme yaklaşımının kapsamına ve bu kapsamın örgün ve yaygın eğitim ile serbest öğrenme yollarıyla ilişkisi konusunda genel farkındalığa sahip olma | -Anadilinde yazılı ve sözlü olarak etkili iletişim kurar ve bir yabancı dili en azAvrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyi'nde kullanır. | ||||||||||
-Bir iş veya öğrenme alanındaki bilgi, beceri, tutum ve davranışlar ile toplumsal ve etik meseleler ve sorumluluklar ilişkisinin farkında olma | -Alanına özgü bilişim teknolojilerini en az Avrupa Bilgisayar KullanmaLisansı Temel Düzeyinde kullanır. | ||||||||||
-İş alanıyla ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözümönerilerini alan içi veya alan dışı gruplarla yazılı ya da sözlü olarak paylaşır. | |||||||||||
-Temel haklara, kültürel ve evrensel değerlere, sosyal adalete uygun hareketeder. | |||||||||||
-Mesleğini icra ederken bilimsel, toplumsal ve etik değerler ile meslekimevzuat, iş sağlığı ve güvenliğine uygun davranır. | |||||||||||
-Mesleğini icra ederken çevreyi korur. | |||||||||||
-Sağlıklı yaşam tutum ve davranışlarına sahiptir. | |||||||||||
-Ülkesinin sahip olduğu değerleri, tarihi ve kültürel milli alt yapısını, içindeyaşadığı toplumda doğru olmayı ve doğru sosyal hüviyeti önceler. | |||||||||||
-Ülkesinin sosyal ve ekonomik sorunlarına ülkenin milli stratejilerini dikkate alarak çözüm getiren ileri öncesi düzeyde beceri, tutum ve davranışlara sahiptir. | |||||||||||
-Toplumun örf ve adetlerine riayet eden, topluma has şekil ve özellikleri, milli kültürü, milli birlik ve beraberliği önceleyen ruh ve irade bilincine sahiptir. |