Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
|
|
|
|
| Bilgi
(Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Marka ve marka yönetiminin temel kavramlarını tanımlar.
|
2) Dünyada ve Türkiye’de markaların gelişimlerini aktarır.
|
3) Marka yönetim stratejilerini tasarlar.
|
| Beceriler
(Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Geleneksel ve dijital platformlarda marka yönetim stratejileri planlar.
|
2) Marka yönetim stratejilerini gerçekleştirir.
|
3) Marka yönetim stratejilerini değerlendirir.
|
| Yetkinlikler
("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Marka yöneticisi olarak çevresel koşulları değerlendirir.
|
2) Markanın hedef kitlesi ve paydaşlarıyla işbirlikleri geliştirir.
|
| Hafta |
Konu |
Materyal Paylaşımı * |
|
Ön Hazırlık |
Pekiştirme |
| 1) |
Marka kavramı, marka-kurumsal kimlik ilişkisi |
|
|
| 2) |
Dünyada ve Türkiye’de markanın gelişimi |
|
|
| 3) |
Markayla ilgili temel kavramlar I |
|
|
| 4) |
Markayla ilgili temel kavramlar II |
|
|
| 5) |
Marka denkliği |
|
|
| 6) |
Marka isimlendirme stratejileri |
|
|
| 7) |
Marka konumlandırma |
|
|
| 8) |
Ara sınav |
|
|
| 9) |
Marka yönetiminde çevresel koşullar |
|
|
| 10) |
Dijital Marka Yönetimi I |
|
|
| 11) |
Dijital marka yönetimi II |
|
|
| 12) |
Dijital marka yönetimi III |
|
|
| 13) |
Dijital marka yönetimi IV |
|
|
| 14) |
Marka yönetiminde marka yöneticiliği |
|
|
| |
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Oranı (1-5) |
| 1) |
Temel psikoloji kavramlarını, modellerini ve kuramlarını açıklayabilme. |
|
| 2) |
Psikolojinin farklı alt alanlarına ilişkin bilgi, beceri ve deneyimlerini kişisel, sosyal ve akademik konularda kullanabilme. |
|
| 3) |
Psikolojinin diğer bilim dallarıyla ilişkisine dair bilgiyi kullanarak psikolojik süreçleri disiplinlerarası bir yaklaşımla analiz edebilme. |
|
| 4) |
Psikoloji alanında veri toplama, veriyi analiz etme ve yorumlama gibi araştırma yöntem ve tekniklerini etkili bir şekilde kullanabilme. |
|
| 5) |
Güncel psikoloji araştırmalarını ve ilişkili bilim alanlarındaki gelişmeleri disiplinler arası bir bakış açısıyla takip ederek, yeni kuramsal ve uygulamalı bilgilere ulaşabilme. |
|
| 6) |
İnsan davranışlarının bilişsel, psikolojik ve sosyal nedenlerine ve sonuçlarına ilişkin eleştirel değerlendirme yapabilme. |
|
| 7) |
Psikolojik bilgiyi yazılı, sözlü ve görsel iletişim araçlarıyla farklı gruplara aktarabilme. |
|
| 8) |
Bilişim ve iletişim teknolojilerini psikolojik araştırma, veri analizi ve sunum süreçlerinde etkin biçimde kullanabilme. |
|
| 9) |
Bir yarıyıl boyunca iş hayatının içinde aktif rol alarak üstlendiği görev ve sorumlulukları bireysel ve ekip düzeyinde yerine getirme, teorik bilgilerini uygulama ile bağdaştırma, mesleki deneyim kazanma ve sergilediği tutum ve davranışlarla topluma örnek olabilme. |
|
| 10) |
Psikoloji uygulamalarında ortaya çıkabilecek
sorunları önlemek için bireysel ve ekip halinde
çalışmalar geliştirme, uygulamalardaki aksaklıkları
azaltma, mesleki süreçlerin iyileştirilmesine katkı
sağlama ve toplumsal sorumluluk bilinciyle hareket
etme. |
|
| 11) |
Alanındaki gelişmeleri ve güncel araştırmaları takip
ederek bilgi ve becerilerini sürekli geliştirebilme ve
edindiği bilgileri aktarabilme. |
|
| 12) |
Mesleki bilgisine ve sosyal becerilerine dayanarak
toplumsal sorunların çözümüne katkı sağlayabilme. |
|
| 13) |
Psikoloji bilgisini kullanırken gereken mesleki etik ve sorumluluk bilincini kazanabilme. |
|
| 14) |
Psikoloji alanındaki bilgi ve becerilerini yabancı dil
ile bilişim/iletişim teknolojilerini kullanarak
sürdürebilme, yazılı ve sözlü olarak aktarabilme. |
|
| 15) |
Alanındaki gelişmeleri dikkate alarak yenilikçi
yaklaşımlara uyum sağlayabilme ve değişim
süreçlerinde esnek davranabilme. |
|
| ÖĞRENME VE ÖĞRETME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ |
| Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik Sayısı/Yarıyıl |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü |
| Ders |
14 |
3 |
42 |
| Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
| Uygulama |
0 |
0 |
0 |
| Derse Özgü Staj |
0 |
0 |
0 |
| Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışması |
1 |
14 |
14 |
| Sunum / Seminer |
0 |
0 |
0 |
| Proje |
0 |
0 |
0 |
| Ödevler |
0 |
0 |
0 |
| Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri Toplam İş Yükü |
- |
- |
56 |
| ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ |
| Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri |
Etkinlik Sayısı/Yarıyıl |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü |
| Kısa Sınav |
1 |
15 |
15 |
| Ara Sınavlar |
1 |
36 |
36 |
| Yarıyıl Sonu Sınavı |
1 |
46 |
46 |
| Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri Toplam İş Yükü |
- |
- |
97 |
| TOPLAM İŞ YÜKÜ (Öğrenme ve Öğretme + Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri) |
153 |
| DERSİN AKTS KREDİSİ (Toplam İş Yükü/25.5 Saat) |
6 |