ANASAYFAKURUMSAL BİLGİLEREĞİTİM VE ÖĞRETİM PROGRAMLARI PsikolojiSERTİFİKA PROGRAMLARIÖĞRENCİLER İÇİN FAYDALI BİLGİLER, KAYNAKLAR VE SERVİSLERFAYDALI LİNKLER VE DÖKÜMANLARİLAVE VE DESTEKLEYİCİ BİLGİLER

DERSİN GENEL BİLGİLERİ

Ders Kodu Ders Adı Yıl Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
HIR6301 Marka Yönetimi 3 Güz 3 0 3 6
Dersin Türü: Üniversite Seçmeli
Dersin Düzeyi: Lisans      TYYÇ:6. Düzey      QF-EHEA:1. Düzey      EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Öğretim Dili: Turkish
Dersin Ön/Yan Koşulu: Yoktur
Dersin Veriliş Şekli:
Dersin Koordinatörü: Profesör Dr. PINAR SEDEN MERAL
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı: Profesör Dr. PINAR SEDEN MERAL
Dersin Kategorisi: Yetkinlik Geliştirme (Üniversite Seçmeli)

BÖLÜM II: DERSİN TANITIMI

Dersin Amacı ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin amacı, öğrencilerin marka ve marka yönetiminin temel kavramlarını tanımlamaları, marka iletişim stratejilerini yapılandırmalarıdır.
Dersin İçeriği: Marka kavramı, dünyada ve Türkiye’de markaların gelişimi, markayla ilgili temel kavramlar, marka isimlendirme stratejileri, dijital marka yönetimi konuları bu dersin içeriğini oluşturmaktadır.

Derse Özgü Kurallar

Yok

Dersin Öğrenme Çıktıları (DÖÇ)

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
Bilgi (Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
  1) Marka ve marka yönetiminin temel kavramlarını tanımlar.
  2) Dünyada ve Türkiye’de markaların gelişimlerini aktarır.
  3) Marka yönetim stratejilerini tasarlar.
Beceriler (Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
  1) Geleneksel ve dijital platformlarda marka yönetim stratejileri planlar.
  2) Marka yönetim stratejilerini gerçekleştirir.
  3) Marka yönetim stratejilerini değerlendirir.
Yetkinlikler ("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
  1) Marka yöneticisi olarak çevresel koşulları değerlendirir.
  2) Markanın hedef kitlesi ve paydaşlarıyla işbirlikleri geliştirir.

Haftalık Ders Planı

Hafta Konu
Materyal Paylaşımı *
Ön Hazırlık Pekiştirme
1) Marka kavramı, marka-kurumsal kimlik ilişkisi
2) Dünyada ve Türkiye’de markanın gelişimi
3) Markayla ilgili temel kavramlar I
4) Markayla ilgili temel kavramlar II
5) Marka denkliği
6) Marka isimlendirme stratejileri
7) Marka konumlandırma
8) Ara sınav
9) Marka yönetiminde çevresel koşullar
10) Dijital Marka Yönetimi I
11) Dijital marka yönetimi II
12) Dijital marka yönetimi III
13) Dijital marka yönetimi IV
14) Marka yönetiminde marka yöneticiliği
*Bu alan öğrencilerin ders öncesi hazırlık ve sonrası dersi pekiştirme için paylaşılan ders materyallerini içerir.

Ders İçin Zorunlu/Önerilen Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: ● Kevin Lane Keller, Stratejik Marka Yönetimi
● Pınar Seden Meral, Dijital Markalama, Dora Yayınevi
● Ders Notları: Marka Yönetimi ders sunumları, internet araştırma ve görselleri, akademik çalışmalar. (Dersin Öğretim Görevlisi tarafından sağlanacaktır.)
Diğer Kaynaklar: • Uğur Batı, Marka Yönetim, Alfa Yayınları
• Nurhan Babür Tosun, Marka Yönetimi
• Işıl Karpat Aktuğlu, Marka Yönetimi
• Naomi Klein, No Logo
• Duygu Philips, İsmin Marka Hali

Dersin Program Öğrenme Çıktılarına Katkı Düzeyi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Program Öğrenme Çıktıları Katkı Oranı (1-5)
1) Temel psikoloji kavramlarını, modellerini ve kuramlarını açıklayabilme.
2) Psikolojinin farklı alt alanlarına ilişkin bilgi, beceri ve deneyimlerini kişisel, sosyal ve akademik konularda kullanabilme.
3) Psikolojinin diğer bilim dallarıyla ilişkisine dair bilgiyi kullanarak psikolojik süreçleri disiplinlerarası bir yaklaşımla analiz edebilme.
4) Psikoloji alanında veri toplama, veriyi analiz etme ve yorumlama gibi araştırma yöntem ve tekniklerini etkili bir şekilde kullanabilme.
5) Güncel psikoloji araştırmalarını ve ilişkili bilim alanlarındaki gelişmeleri disiplinler arası bir bakış açısıyla takip ederek, yeni kuramsal ve uygulamalı bilgilere ulaşabilme.
6) İnsan davranışlarının bilişsel, psikolojik ve sosyal nedenlerine ve sonuçlarına ilişkin eleştirel değerlendirme yapabilme.
7) Psikolojik bilgiyi yazılı, sözlü ve görsel iletişim araçlarıyla farklı gruplara aktarabilme.
8) Bilişim ve iletişim teknolojilerini psikolojik araştırma, veri analizi ve sunum süreçlerinde etkin biçimde kullanabilme.
9) Bir yarıyıl boyunca iş hayatının içinde aktif rol alarak üstlendiği görev ve sorumlulukları bireysel ve ekip düzeyinde yerine getirme, teorik bilgilerini uygulama ile bağdaştırma, mesleki deneyim kazanma ve sergilediği tutum ve davranışlarla topluma örnek olabilme.
10) Psikoloji uygulamalarında ortaya çıkabilecek sorunları önlemek için bireysel ve ekip halinde çalışmalar geliştirme, uygulamalardaki aksaklıkları azaltma, mesleki süreçlerin iyileştirilmesine katkı sağlama ve toplumsal sorumluluk bilinciyle hareket etme.
11) Alanındaki gelişmeleri ve güncel araştırmaları takip ederek bilgi ve becerilerini sürekli geliştirebilme ve edindiği bilgileri aktarabilme.
12) Mesleki bilgisine ve sosyal becerilerine dayanarak toplumsal sorunların çözümüne katkı sağlayabilme.
13) Psikoloji bilgisini kullanırken gereken mesleki etik ve sorumluluk bilincini kazanabilme.
14) Psikoloji alanındaki bilgi ve becerilerini yabancı dil ile bilişim/iletişim teknolojilerini kullanarak sürdürebilme, yazılı ve sözlü olarak aktarabilme.
15) Alanındaki gelişmeleri dikkate alarak yenilikçi yaklaşımlara uyum sağlayabilme ve değişim süreçlerinde esnek davranabilme.

BÖLÜM IV: DERSİN ÖĞRENME VE ÖĞRETME YÖNTEMLERİ İLE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİ

Dersin Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

(Üniversitemiz genelinde kullanılan tüm öğrenme ve öğretme yöntemleri sistematik olarak yönetilmektedir. Akademik birimlerden gelen talepler doğrultusunda bölüm/programların öğrenme ve öğretme yöntemleri ilgili kurullarımız tarafından değerlendirilmekte ve uygun bulunursa, üniversite havuzunda toplanmaktadır. Bölüm ve programlar, kendileri için program tasarımlarına uygun olan yöntemleri bu havuzdan seçebilmektedirler. Benzer şekilde, dersler için kullanılması uygun görülen yöntemler de programlar düzeyinde belirlenmiş olan yöntemler arasından seçilebilmektedir.)
Programa Genelinde Kullanılan Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri
Ders İçin Kullanılan Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri
Anlatım
Tartışma
Gösterim
Okuma
Beyin Fırtınası
Bireysel ve Grup Çalışması
Derse Aktif Katılım

Dersin Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

(Üniversitemiz genelinde kullanılan tüm ölçme ve değerlendirme yöntemleri sistematik olarak yönetilmektedir. Akademik birimlerden gelen talepler doğrultusunda bölüm/programların ölçme ve değerlendirme yöntemleri ilgili kurullarımız tarafından değerlendirilmekte ve uygun bulunursa, üniversite havuzunda toplanmaktadır. Bölüm ve programlar, kendileri için program tasarımlarına uygun olan yöntemleri bu havuzdan seçebilmektedirler. Benzer şekilde, dersler için kullanılması uygun görülen yöntemler de programlar düzeyinde belirlenmiş olan yöntemler arasından seçilebilmektedir.)
Programa Genelinde Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
Ders İçin Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
Ara Sınav
Yarıyıl Sonu Sınavı
Kısa Sınav

Dersin Ölçme ve Değerlendirme Yöntemlerinin Başarı Notuna Katkısı

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri Uygulama Sayısı / Yarıyıl Katkı Oranı
Kısa Sınavlar 1 % 15.00
Ara Sınavlar 1 % 35.00
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 % 50.00
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİNİN BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI % 50
YARIYIL SONU SINAVININ BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI % 50
Toplam % 100

BÖLÜM V: DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

ÖĞRENME VE ÖĞRETME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri Etkinlik Sayısı/Yarıyıl Süresi (saat) Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Derse Özgü Staj 0 0 0
Arazi Çalışması 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışması 1 14 14
Sunum / Seminer 0 0 0
Proje 0 0 0
Ödevler 0 0 0
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri Toplam İş Yükü - - 56
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri Etkinlik Sayısı/Yarıyıl Süresi (saat) Toplam İş Yükü
Kısa Sınav 1 15 15
Ara Sınavlar 1 36 36
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 46 46
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri Toplam İş Yükü - - 97
TOPLAM İŞ YÜKÜ (Öğrenme ve Öğretme + Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri) 153
DERSİN AKTS KREDİSİ (Toplam İş Yükü/25.5 Saat) 6