Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
|
|
Bilgi
(Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Bu dersi alan öğrenciler, İngilizce dilinde kendilerini ve ailelerini
tanıtabilir, yaşadıkları yerden, hobilerinden, yeteneklerinden,
sevdikleri ve sevmedikleri şeylerden bahsedebilirler.
|
2) Bu dersi alan öğrenciler, geçmişte yaşadıklarını anlatabilir, hedef dilde sorular
sorabilirler.
|
3) Bu dersi alan öğrenciler, A1 düzeyinde bir İngilizce parçayı okuduklarında anlayabilir ve parça ile ilgili fikir yürütebilirler.
|
4) Bu dersi alan öğrenciler, bir oyun ya da sporda verilen basit sözlü komutları ve temel genel-geçer doğruları anlayabilir.
|
5) Bu dersi alan öğrenciler, kısa ve basit şekilde yazılmış yol tariflerini (X noktasından Y noktasına gibi) anlayabilir, yazılı kısa bildirimleri, işaretleri ve talimatları görseller yardımıyla anlayabilirler.
|
6) Bu dersi alan öğrenciler sözlü olarak; yiyecek ve içecekler hakkında soru sorabilir, taşıma araçlarını sayabilir, telefon numarası isteyip verebilir,kendi yaşlarını söyleyebilir ve başkasına yaşını sorabilir, işleri hakkında soru sorabilir ve basit sosyal diyaloglar kurabilirler.
|
Beceriler
(Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Bu dersi alan öğrenciler, kısa ve basit mesajları, kartpostalları, elektronik postaları ve sosyal medya mesajlarını anlayabilirler.
|
2) Bu dersi alan öğrenciler, ara verilerek, yavaş ve dikkatli bir şekilde yapılan konuşmaları ve günlük işlere dair diyalogları (alışveriş, dışarıda yemek vs.) takip edebilirler.
|
Yetkinlikler
("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
|
Hafta |
Konu |
Materyal Paylaşımı * |
|
Ön Hazırlık |
Pekiştirme |
1) |
Grammar: Comparatives and Superlatives.
Reading: Read an article about a bike tour across Asia.
Vocabulary: Travel adjectives and Places.
Speaking & Listening: Talk about how you like to travel
identify; Plan and talk about a long journey; Listen to people talk about how they like to travel.
Writing: Check and correct information about a holiday. |
Pearson Speakout Elementary
Student's Book
pp. 68 - 71
|
|
2) |
Grammar: Giving directions.
Vocabulary: Places.
Speaking & Listening: Describe part of a town/city you know; watch an extract from a travel show about Hong Kong.
Writing: Compare two holiday resorts
|
Pearson Speakout Elementary
Student's Book
pp. 72 - 75
|
|
3) |
Grammar: Present continuous.
Reading: Read research about language people use on social networking sites.
Vocabulary: Verbs + prepositions; Appearance.
Speaking & Listening: Talk about what people are doing; Describe people’s appearance; Listen to people talk about actors.
Writing: Improve your use of pronouns; write comments on a photo.
|
Pearson Speakout Elementary
Student's Book
pp. 78 - 81
|
|
4) |
Grammar: Recommending.
Vocabulary: Types of film.
Speaking & Listening: Ask for and give recommendations; Watch an extract from a BBC programme about changing shopping trends.
Writing: Compare online shopping and street shopping.
|
Pearson Speakout Elementary
Student's Book
pp. 82 - 84
|
|
5) |
Reading: Read an article about Mexico City’s EcoBici.
Vocabulary: Adjectives; Transport collocations.
Speaking & Listening: Talk about transport in different cities and types of transport; Listen to a man talk about travelling for free.
Writing: Write a paragraph comparing travelling by plane and travelling by train as well as the advantages of a means of transportation.
|
Pearson Speakout Elementary
Student's Book
pp. 88 - 91
|
|
6) |
Grammar: Apologizing.
Vocabulary: Excuses.
Speaking & Listening: Apologize for being late; Listen to a woman talk about her problems getting to work.
Writing: Write a story using linkers; Write advantages of living in a city / a village. |
Pearson Speakout Elementary
Student's Book
pp. 92 - 93
|
|
7) |
Grammar: be going to; would like to and will.
Reading: Reading an article about nature’s dangers.
Vocabulary: Phrases with "get".
Speaking & Listening: Talk about your future plans/wishes; Listen to a radio interview with lottery winners.
Writing: Improve your use of linkers and write a short story.
|
Pearson Speakout Elementary
Student's Book
pp. 98 - 101
|
|
8) |
Arasınav |
-
|
|
9) |
Grammar: Making suggestions.
Vocabulary: Art and culture.
Speaking & Listening: Make and respond to suggestions for a day out; Describe unusual weather; Watch an extract from a documentary about the wettest place in Europe. |
Pearson Speakout Elementary
Student's Book
pp. 102 - 105
|
|
10) |
Grammar: Should/ shouldn’t.
Reading: Read and article about multi-tasking.
Vocabulary: Adverbs of manner; The body; health.
Speaking & Listening: Talk about what to do when you don’t feel well; Listen to a radio programme about colds and flu.
Writing: Make your stories more interesting with adverbs.
|
Pearson Speakout Elementary
Student's Book
pp. 108 - 111
|
|
11) |
Grammar: Offering to help.
Vocabulary: Verbs of movement.
Speaking & Listening: Talk about diets; Listen to situations where people offer to help; Watch an extract from a documentary about fat and sugar. |
Pearson Speakout Elementary
Student's Book
pp. 112 - 114
|
|
12) |
Grammar : Revision
Vocabulary: Prespositions.
Writing: Write a paragraph on “What are the ways to be successful at work / at school”. |
Pearson Speakout Elementary
Student's Book
pp. 121
|
|
13) |
Grammar: Telephoning,
Reading: A short story.
Vocabulary: Telephoning expressions.
Speaking & Listening: Say telephone numbers; A frightening experience; Listen to phone conversations; Watch an extract from a documentary about sharks.
|
Pearson Speakout Elementary
Student's Book
pp. 122 - 125
|
|
14) |
Revision of Units 7- 12 |
Pearson Speakout Elementary
Student's Book
& Worksheets prepared by the instructor
|
|
|
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Oranı (1-5) |
1) |
Deniz ve Liman İşletmeciliği alanında temel kavramları tanımlar. |
|
2) |
Denizcilik işletmelerinin temel özelliklerini tanımlar. |
|
3) |
Limanlarda kullanılan teknik ekipmanlar ile operasyon sahalarının genel işleyişi ve yük elleçleme prosedürlerini tarif eder. |
|
4) |
Denizcilikle ilgili teknik konuları ve terminolojiyi temel düzeyde açıklar. |
|
5) |
Yüklere ve Gemilere ilişkin yönetimsel kara operasyonlarını ilişkilendirir. |
|
6) |
Lojistik ve tedarik zinciri süreçleri ile deniz taşımacılığını ilişkilendirir |
|
7) |
Dünya ekonomisindeki ve taşımacılık sektöründeki ekonomik gelişmeleri takip ederek denizcilik sektörü ile ilişkilendirir. |
|
8) |
Tüm ulaştırma operasyonlarının hukuksal, toplumsal ve çevresel kurallarını inceler. |
|
9) |
Deniz ticareti ve deniz turizmi alanlarındaki faaliyetleri kategorize eder. |
|
10) |
Gemi yönetimi, acentecilik hizmetleri ve tedarik süreçlerini ilişkilendirir ve bu süreçlerdeki organize eder. |
|
11) |
Ulusal ve uluslararası deniz taşımacılığının gerektirdiği hukuk, ticaret ve işletme temel bilgilerini izah eder. |
|
12) |
Alanında edindiği bilgi ve tecrübeleri değerlendirir. |
|
ÖĞRENME VE ÖĞRETME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik Sayısı/Yarıyıl |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
14 |
4 |
56 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Derse Özgü Staj |
0 |
0 |
0 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
10 |
1 |
10 |
Sunum / Seminer |
0 |
0 |
0 |
Proje |
0 |
0 |
0 |
Ödevler |
30 |
1 |
30 |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri Toplam İş Yükü |
- |
- |
96 |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri |
Etkinlik Sayısı/Yarıyıl |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü |
Kısa Sınav |
2 |
1 |
2 |
Ara Sınavlar |
1 |
1 |
1 |
Yarıyıl Sonu Sınavı |
1 |
1 |
1 |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri Toplam İş Yükü |
- |
- |
4 |
TOPLAM İŞ YÜKÜ (Öğrenme ve Öğretme + Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri) |
100 |
DERSİN AKTS KREDİSİ (Toplam İş Yükü/25.5 Saat) |
4 |