DERSİN GENEL BİLGİLERİ |
Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
50311METOZ-DIT0132 | Dış Ticaret Paket Programları | 1 | Bahar | 2 | 0 | 2 | 5 |
Dersin Türü: | Zorunlu |
Dersin Düzeyi: | Önlisans TYYÇ:5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey EQF-LLL:5. Düzey |
Dersin Öğretim Dili: | Türkçe |
Dersin Ön/Yan Koşulu: | Yoktur |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Öğretim Görevlisi PERVİN AHU ÇERÇİ |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı: |
|
Dersin Kategorisi: |
BÖLÜM II: DERSİN TANITIMI |
Dersin Amacı: | Bu ders, dış ticaret işlemlerinin dijital ortamda yürütülmesini sağlayan paket programların kullanımı hakkında bilgi ve beceri kazandırmayı amaçlar. Öğrenciler, yazılımlar sayesinde dış ticaret belgelerini hazırlamayı, gümrük ve lojistik işlemlerini yönetmeyi, sipariş takiplerini yapmayı öğrenirler. |
Dersin İçeriği: | Bu ders, öğrencilere dış ticaret paket programları aracılığıyla ihracat, ithalat ve gümrük kayıtlarını yapabilme becerisi kazandıracaktır. |
Bilgi (Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.) | ||
1) Dış ticarette kullanılan belgeler hakkında bilgi sahibi olur |
||
2) Dış ticarette kullanılan belgeleri hazırlayabilir |
||
Beceriler (Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.) | ||
1) Evrim programını kullanabilir |
||
2) Evrim programı aracılığıyla veri girişi yapabilir |
||
3) Evrim programı aracılığıyla doküman hazırlayabilir |
||
Yetkinlikler ("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.) | ||
1) Bu dersi alan öğrenciler, dış ticaret paket programı hakkında öğrendiklerini gösterme becerisi elde edinirler. |
Hafta | Konu | ||
Ön Hazırlık | Pekiştirme | ||
1) | Evrim programının genel özellikleri | ||
2) | Yurtiçi müşteriler ve bilgilerinin oluşturulması | ||
3) | Yurtdışı müşteriler ve bilgilerinin oluşturulması | ||
4) | Örnek müşteri tanımlamaları | ||
5) | İhracat beyannamesinin doldurulması | ||
6) | İhracat beyannamesinin doldurulması | ||
7) | İhracat beyannamesinin evrim sisteminde yazılımı | ||
8) | Arasınav | ||
9) | Örnek bir ihracat beyannamesinin ihracat sisteminde tanıtılması | ||
10) | İthalat beyannamesinin doldurulması | ||
11) | İthalat beyannamesinin doldurulması | ||
12) | İthalat beyannamesinin doldurulması | ||
13) | İthalat beyannamesinin evrim sisteminde yazılımı | ||
14) | İthalat sisteminde beyanname arama işlemi |
Ders Notları / Kitaplar: | |
Diğer Kaynaklar: | Evrim Programı Üniversite Eğitim ve Uygulama Notları - Okutman Özgür Yavuzcan Örnek İşlemler ile Dış Ticarette Paket Program Kullanımı (Evrim Programı – Temel Düzey)- Dr. Hüseyin Önder,Dr. Şerife Önder,Hakan Hekimoğlu - Ekin Basım Yayın |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Program Öğrenme Çıktıları | Katkı Oranı (1-5) | |
1) | Dış ticaret, gümrük ve lojistik mevzuatlarını bilir, ulusal ve uluslararası düzenlemelere uygun işlem yapar. | |
2) | Ticaretin finansmanı, dış ticaret muhasebesi ve uluslararası ödeme yöntemleri konularında bilgi sahibidir ve uygulayabilir. | |
3) | Uluslararası pazarlama stratejileri oluşturabilir, elektronik ticaret süreçlerini yönetebilir. | 1 |
4) | İş yaşamında karşılaşılan problemleri analiz eder, çözüm üretir ve karar alma süreçlerine etkin katılım sağlar. | |
5) | Dış ticaret yazılımları ve paket programlarını etkin biçimde kullanabilir. | |
6) | Mesleki etik kurallarına uygun davranır, iş sağlığı ve güvenliği ilkelerini gözeterek çalışır. | |
7) | Lojistik ve tedarik zinciri yönetimi süreçlerini açıklar ve uygulamada karşılaşılan sorunlara çözüm önerileri getirir. | |
8) | Türkçe’yi doğru ve etkili kullanır; alanıyla ilgili İngilizce terimleri ve belgeleri anlayıp yorumlayabilir. | |
9) | Küresel ekonomi, Türkiye ekonomisi ve Avrupa Birliği ilişkilerini analiz ederek dış ticaret politikalarını değerlendirir. | |
10) | Gümrük işlemleri, serbest bölgeler ve dış ticaret teşvikleri konularında bilgi sahibidir. | |
11) | Alanıyla ilgili konularda bireysel veya ekip içinde sorumluluk alır ve etkin iletişim kurar. | |
12) | Yaşam boyu öğrenme ilkesini benimseyerek, mesleki gelişimini sürdürür ve güncel gelişmeleri takip eder. |
BÖLÜM IV: DERSİN ÖĞRENME VE ÖĞRETME YÖNTEMLERİ İLE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİ |
Anlatım | |
Tartışma | |
Gösterip Yaptırma | |
Laboratuvar | |
Beyin Fırtınası | |
Soru Cevap | |
Derse Aktif Katılım |
Ara Sınav | |
Yarıyıl Sonu Sınavı | |
Kısa Sınav | |
Derse Aktif Katılım | |
Tartışmalara Katılım |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | Uygulama Sayısı / Yarıyıl | Katkı Oranı |
Kısa Sınavlar | 2 | % 10.00 |
Ara Sınavlar | 1 | % 40.00 |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | % 50.00 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİNİN BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI | % 50 | |
YARIYIL SONU SINAVININ BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
BÖLÜM V: DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
ÖĞRENME VE ÖĞRETME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ | |||
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik Sayısı/Yarıyıl | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 2 | 28 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 4 | 56 |
Sunum / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri Toplam İş Yükü | - | - | 84 |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ | |||
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri | Etkinlik Sayısı/Yarıyıl | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü |
Kısa Sınav | 2 | 6 | 12 |
Ara Sınavlar | 1 | 12 | 12 |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 20 | 20 |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri Toplam İş Yükü | - | - | 44 |
TOPLAM İŞ YÜKÜ (Öğrenme ve Öğretme + Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri) | 128 | ||
DERSİN AKTS KREDİSİ (Toplam İş Yükü/25.5 Saat) | 5 |