Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
|
|
Bilgi
(Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Öğrenciler, Microsoft Excel'i kullanarak veri düzenleme ve tablo oluşturma becerisine sahip olacaklardır.
|
2) Öğrenciler, temel bilgisayar sorunlarını tanıyıp çözüm üretme becerisi kazanacaklardır.
|
3) Öğrenciler, dijital ortamda verimli çalışabilmek için gerekli temel bilgi teknolojileri becerilerini edineceklerdir.
|
Beceriler
(Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Öğrenciler, Microsoft Word'ü kullanarak metin biçimlendirme ve profesyonel belgeler hazırlama yetkinliğini kazanacaklardır.
|
2) Öğrenciler, Microsoft PowerPoint ile etkili sunumlar hazırlayabilecek ve slayt düzenleme becerilerini geliştireceklerdir.
|
Yetkinlikler
("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
|
Hafta |
Konu |
Materyal Paylaşımı * |
|
Ön Hazırlık |
Pekiştirme |
1) |
Bilgi Teknolojilerine Giriş ve Temel Bilgisayar Kavramları
|
Yoktur.
|
Yoktur. |
2) |
Microsoft Excel’e Giriş: Temel Özellikler ve Arayüz tanıtımı
|
Yoktur.
|
Yoktur. |
3) |
Excel’de Formüller ve Fonksiyonlar.
|
Yoktur.
|
Yoktur. |
4) |
Excel’de Veri Görselleştirme: Grafikler ve Çizelgeler.
|
Yoktur.
|
Yoktur. |
5) |
Excel’de Veri Analizi ve Pivot Tablolar
|
Yoktur.
|
Yoktur. |
6) |
İleri Düzey Excel Fonksiyonları ve Veri Yönetimi.
|
Yoktur.
|
Yoktur. |
7) |
Ara Sınav |
Yoktur.
|
Yoktur. |
8) |
Microsoft Word’e Giriş: Temel Özellikler ve Arayüz
|
Yoktur.
|
Yoktur. |
9) |
Word’de Metin Biçimlendirme ve Düzenleme
|
Yoktur.
|
Yoktur. |
10) |
Word’de Profesyonel Belgeler Oluşturma
|
Yoktur.
|
Yoktur. |
11) |
Microsoft PowerPoint’e Giriş: Temel Özellikler ve Arayüz
|
Yoktur.
|
Yoktur. |
12) |
Etkili Sunumlar Hazırlama
|
Yoktur.
|
Yoktur. |
13) |
PowerPoint’in İleri Düzey Özellikleri
|
Yoktur.
|
Yoktur. |
14) |
Excel, Word ve PowerPoint’i Profesyonel Kullanım İçin Entegre Etme,
Üç programın birlikte nasıl kullanılabileceği, örneğin Excel’den veri alıp Word belgesine ekleme veya Word belgesini PowerPoint sunumuna dahil etme. Ayrıca, profesyonel rapor ve sunum hazırlama için uygulamalı çalışmalar yapılacaktır. |
Yoktur.
|
Yoktur. |
|
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Oranı (1-5) |
1) |
E-ticaret ve pazarlama alanındaki temel kavramları, kuramları ve yasal düzenlemeleri açıklayabilme. |
|
2) |
Dijital ticaret ekosistemi, tüketici davranışları ve pazarlama stratejilerine dair güncel bilgiye sahip olma. |
|
3) |
Dijital pazarlama, lojistik ve dış ticaret süreçlerinde karşılaşılan sorunları tanımlayabilme ve temel düzeyde çözüm üretebilme. |
|
4) |
Veri analizi, SEO, SEM ve e-ticaret yazılımlarını kullanarak pazarlama stratejileri oluşturabilme. |
|
5) |
İşletme yönetimi, muhasebe ve dış ticaret bilgilerini dijital ticaret süreçlerine entegre edebilme. |
|
6) |
E-ticaret platformlarında ürün, müşteri ve sipariş yönetimi gibi operasyonları etkili biçimde yürütebilme. |
|
7) |
Yaşam boyu öğrenme bilinciyle dijital dönüşüm ve teknoloji trendlerini takip edebilme. |
|
8) |
Alanındaki gelişmeleri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve edindiği bilgileri iş süreçlerine yansıtabilme. |
|
9) |
Ekip içinde etkin bir biçimde çalışabilme ve sorumluluk alma. |
|
10) |
İş ortamında yazılı ve sözlü iletişim becerilerini etkin kullanabilme ve üstü yönetime profesyonel sunumlar hazırlayabilme. |
|
11) |
Sosyal medya ve dijital platformlarda hedef kitleye yönelik içerik üretebilme ve dijital marka iletişimini temel düzeyde yönetebilme. |
|
ÖĞRENME VE ÖĞRETME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik Sayısı/Yarıyıl |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
14 |
2 |
28 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
3 |
7 |
21 |
Derse Özgü Staj |
0 |
0 |
0 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Sunum / Seminer |
0 |
0 |
0 |
Proje |
0 |
0 |
0 |
Ödevler |
0 |
0 |
0 |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri Toplam İş Yükü |
- |
- |
49 |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri |
Etkinlik Sayısı/Yarıyıl |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü |
Kısa Sınav |
2 |
10 |
20 |
Ara Sınavlar |
1 |
15 |
15 |
Yarıyıl Sonu Sınavı |
1 |
18 |
18 |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri Toplam İş Yükü |
- |
- |
53 |
TOPLAM İŞ YÜKÜ (Öğrenme ve Öğretme + Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri) |
102 |
DERSİN AKTS KREDİSİ (Toplam İş Yükü/25.5 Saat) |
4 |