Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
|
|
Bilgi
(Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Çağdaş sosyal teoride modernite ve moderniteye dair hoşnutsuzluklarla ilgili temel yaklaşımları bilir,
|
2) Modernite ve hoşnutsuzluklarını tarihsel bağlamı içinde kavrar,
|
Beceriler
(Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
|
Yetkinlikler
("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Modernite ve postmodernite kavramları arasındaki farkı ayırt eder,
|
2) Siyasal bir olgu ve ideoloji olarak milliyetçiliği sorgular,
|
3) Postmodernite ve milliyetçilik hakkında farkındalık geliştirir.
|
Hafta |
Konu |
Materyal Paylaşımı * |
|
Ön Hazırlık |
Pekiştirme |
1) |
Giriş Dersi: Kapsam ve İçerik |
|
|
2) |
Postmodern Meydan Okuma |
|
|
3) |
Sanayi Sonrası Toplum Teorileri |
|
|
4) |
Düzenleme Biçimi olarak Fordizm |
|
|
5) |
Fordizmden Esnek Birikime Geçiş |
|
|
6) |
Postmodernliğin Durumu: David-Harvey |
|
|
7) |
Zaman-Mekan Sıkışması-David Harvey |
|
|
8) |
Ara Sınavlar |
|
|
9) |
Milliyetçilik Kuramları: İlkçilik |
|
|
10) |
Modernleşme Okulu: Ernest Gellner |
|
|
11) |
Modernleşme Okulu: Benedict Anderson |
|
|
12) |
Modernleşme Okulu: Eric Hobsbawm |
|
|
13) |
Etnosembolizm: Anthony Smith |
|
|
14) |
Postkolonyal Teori ve Milliyetçilik: Partha Chatterjee |
|
|
15) |
Genel Değerlendirme |
|
|
16) |
Final Sınavı |
|
|
Ders Notları / Kitaplar: |
Smith, A. D. (1986) The Ethnic Origins of Nations, Oxford: Blackwell.
Benedict Anderson (1983), Imagined Communities: Reflections on the Origins and Spread of Nationalism, London, New York, Verso.
David Harvey (1990), The Condition of Postmodernity, Cambridge, Blackwell.
Hobsbawm, E. J. and T. Ranger (eds) (1983) The Invention of Tradition, Cambridge:
Cambridge University Press.
Umut Özkırımlı (2000), Theories of Nationalism: A Critical Introduction, Palgrave.
|
Diğer Kaynaklar: |
Smith, A. D. (1986) The Ethnic Origins of Nations, Oxford: Blackwell.
Benedict Anderson (1983), Imagined Communities: Reflections on the Origins and Spread of Nationalism, London, New York, Verso.
David Harvey (1990), The Condition of Postmodernity, Cambridge, Blackwell.
Hobsbawm, E. J. and T. Ranger (eds) (1983) The Invention of Tradition, Cambridge:
Cambridge University Press.
Umut Özkırımlı (2000), Theories of Nationalism: A Critical Introduction, Palgrave.
|
|
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Oranı (1-5) |
1) |
Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler alanındaki temel teorileri ve kavramları tanımlayabilir, |
|
2) |
Ulusal ve uluslararası siyasetteki temel aktörleri, dinamikleri, güç ilişkilerini tanımlayabilir, |
|
3) |
Ulusal ve uluslararası siyasetteki güncel siyasal olay ve olguları analiz edebilir, |
|
4) |
Bilgiyi nicel ve nitel veriler ile destekleyerek; yazılı, sözlü ve görsel iletişim araçlarını kullanarak, farklı gruplara aktarabilir, |
|
5) |
Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler alanını diğer sosyal bilimler alanları ile ilişkileri doğrultusunda yorumlayabilir, |
|
6) |
Problemleri analiz edebilir ve çözebilmek için inisiyatif alabilir, |
|
7) |
Kamu yararı ve yurttaşlık bilinci doğrultusunda davranabilir, |
|
8) |
Analitik, eleştirel ve karşılaştırmalı bir bakış açısı geliştirebilir, |
|
9) |
Öğrendiklerini iş hayatında uygulayabilir, |
|
10) |
Avrupa Dil Portfolyosunun en az B2 düzeyinde tanımlanan Yabancı Dilde (İngilizce) iletişim kurma yetkinliği kazanabilir, |
|
11) |
Bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir, |
|
12) |
Uzmanlık bilgisini etik ve sosyal sorumluluk bilinci ile kullanabilir, |
|
13) |
Ulusal ve uluslararası siyasal gelişmeleri, sosyal adalet ve insan hakları çerçevesinde değerlendirebilir, |
|
ÖĞRENME VE ÖĞRETME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik Sayısı/Yarıyıl |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
14 |
3 |
42 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Derse Özgü Staj |
0 |
0 |
0 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
18 |
1 |
18 |
Sunum / Seminer |
0 |
0 |
0 |
Proje |
0 |
0 |
0 |
Ödevler |
0 |
0 |
0 |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri Toplam İş Yükü |
- |
- |
60 |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri |
Etkinlik Sayısı/Yarıyıl |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü |
Kısa Sınav |
4 |
4 |
16 |
Ara Sınavlar |
1 |
14 |
14 |
Yarıyıl Sonu Sınavı |
1 |
14 |
14 |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri Toplam İş Yükü |
- |
- |
44 |
TOPLAM İŞ YÜKÜ (Öğrenme ve Öğretme + Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri) |
104 |
DERSİN AKTS KREDİSİ (Toplam İş Yükü/25.5 Saat) |
4 |