Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
|
|
Bilgi
(Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
|
1) E-ticaret tarihi ile ilgili bilgi sahibi olur.
|
2) Türkiye ve Dünya'daki e-ticaret akivitelerini ve istatistiklerine genel bakış açısı kazanır.
|
3) E-Ticareti ve ilişkili kavramları bilir
|
4) E-Ticaret sitesi kurma, pazaryerlerine girme gibi konularda bilgiye sahip olur
|
5) E-Ticaret gelir modellerini anlar
|
6) E-Ticaretteki farklı iş modellerini ve uygulamada nasıl kullanılabileceğini bilir
|
7) E-Ticaretin performans ölçümünün nasıl yapılması gerektiğini anlar
|
8) Vize Sınavları
|
9) E-ticaretin teknik ve yasal yönlerini anlar
|
10) E-pazarlama kavramını öğrenir.
|
11) İçerik pazarlaması, viral pazarlama, E-mail Pazarlama, SMS Pazarlama, SEO ( Arama Motoru Optimizasyonu), Ücretli Reklamlar, Sosyal Medya Pazarlaması kavramlarıyla ilgili bilgi sahibi olur.
|
12) Sektör işbirliği kapsamında konuk katılımı
|
13) Sektör işbirliği kapsamında konuk katılımı
|
14) E-pazarlama türleri ile ilgili sunumların ve ortak çalışmaların yapılması.
|
15) E-pazarlama türleri ile ilgili sunumların ve ortak çalışmaların yapılması.
|
16) Final Sınavları
|
Beceriler
(Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
|
Yetkinlikler
("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
|
Hafta |
Konu |
Materyal Paylaşımı * |
|
Ön Hazırlık |
Pekiştirme |
1) |
Tanışma ve Genel Bilgilendirme, Temel Kavramlar, E-ticaretin Gelişimi ve Tarihi, Dünyada ve Türkiye’de e-ticaret (istatistikler) |
ders notları
|
|
2) |
E-ticaretin ekonomik hayata etkileri, E-Ticaretin avantajları ve dezavantajları, E-İş – E-Ticaret farkı, E-Ticaret – Klasik ticaret farkları, E-Ticaretin unsurları, E-Ticaret araçları, E-Ticaretin swot analizi |
ders notları
|
|
3) |
E-ticaretin adımları, E-ticaretin sınıflandırılması, E-Ticarette Yer Alan İş Modelleri (Türleri), Pazar Yerleri |
ders notları
|
|
4) |
E-Ticaret gelir modelleri, e-ticarette Ödeme araçları – Yeni Ödeme Yöntemleri |
ders notları
|
|
5) |
Tedarik Zinciri Yönetimi ve Lojistik |
ders notları
|
|
6) |
Quiz
Fiyatlandırma Stratejileri
|
ders notları
|
|
7) |
Güvenlik ve e-ticaret, Yasal Mevzuat, Vergi Unsurları ve Temel Etik Kavramlar |
ders notları
|
|
8) |
ARA SINAV |
|
|
9) |
E-ticaret sitesi gerçekleştirme (1-hazır e-ticaret paketleri, 2-özel e-ticaret sistemi), e-mağaza açma, Etkili bir websitesinin temel özellikleri |
ders notları
|
|
10) |
E-ticarette Kullanıcı Deneyimi: Site Arayüzü, Tasarım ve Diğer Görsel Unsurlar |
ders notları
|
|
11) |
E-pazarlama
E-Ticarette güncel konular
|
ders notları
|
|
12) |
E-ticarette uygulama adımları ve yapılan hatalar
E-ticarette dikkat edilmesi gereken konular
(Sektör Katılımı) |
ders notları
|
|
13) |
E-Ticarette olası KPI’lar
e-ticarette Ölçümleme, Performans ve e-ticaret Stratejileri
(Sektör Katılımı)
|
ders notları
|
|
14) |
Genel Tekrar |
|
|
|
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Oranı (1-5) |
1) |
E-ticaret ve pazarlama alanındaki temel kavramları, kuramları ve yasal düzenlemeleri açıklayabilme. |
|
2) |
Dijital ticaret ekosistemi, tüketici davranışları ve pazarlama stratejilerine dair güncel bilgiye sahip olma. |
|
3) |
Dijital pazarlama, lojistik ve dış ticaret süreçlerinde karşılaşılan sorunları tanımlayabilme ve temel düzeyde çözüm üretebilme. |
|
4) |
Veri analizi, SEO, SEM ve e-ticaret yazılımlarını kullanarak pazarlama stratejileri oluşturabilme. |
|
5) |
İşletme yönetimi, muhasebe ve dış ticaret bilgilerini dijital ticaret süreçlerine entegre edebilme. |
|
6) |
E-ticaret platformlarında ürün, müşteri ve sipariş yönetimi gibi operasyonları etkili biçimde yürütebilme. |
|
7) |
Yaşam boyu öğrenme bilinciyle dijital dönüşüm ve teknoloji trendlerini takip edebilme. |
|
8) |
Alanındaki gelişmeleri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve edindiği bilgileri iş süreçlerine yansıtabilme. |
|
9) |
Ekip içinde etkin bir biçimde çalışabilme ve sorumluluk alma. |
|
10) |
İş ortamında yazılı ve sözlü iletişim becerilerini etkin kullanabilme ve üstü yönetime profesyonel sunumlar hazırlayabilme. |
|
11) |
Sosyal medya ve dijital platformlarda hedef kitleye yönelik içerik üretebilme ve dijital marka iletişimini temel düzeyde yönetebilme. |
|
ÖĞRENME VE ÖĞRETME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik Sayısı/Yarıyıl |
Toplam İş Yükü |
Ders |
14 |
28 |
Laboratuvar |
|
|
Uygulama |
|
|
Derse Özgü Staj |
|
|
Arazi Çalışması |
|
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
14 |
14 |
Sunum / Seminer |
1 |
1 |
Proje |
|
|
Ödevler |
1 |
10 |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri Toplam İş Yükü |
- |
53 |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri |
Etkinlik Sayısı/Yarıyıl |
Toplam İş Yükü |
Kısa Sınav |
1 |
15 |
Ara Sınavlar |
1 |
20 |
Yarıyıl Sonu Sınavı |
1 |
30 |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri Toplam İş Yükü |
- |
65 |
TOPLAM İŞ YÜKÜ (Öğrenme ve Öğretme + Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri) |
118 |
DERSİN AKTS KREDİSİ (Toplam İş Yükü/25.5 Saat) |
5 |