Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
|
|
Bilgi
(Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Girişimcilik kavramını anlamak, çeşitlerini öğrenmek ve etik davranış kurallarını içselleştirmek
|
2) Girişimciliğin ekonomik, toplumsal ve kültürel temellerini kavramak
|
3) İş modelinin oluşturulmasını , girişimciliğin süreçlerini ve iş fikrinin geliştirilmesini anlamak
|
4) Fizibilite analizi, rekabet analizi ve iş planı yapımını anlamak
|
5) Girişimcilikte tasarımın önemini kavramak
|
6) Girişimcilik iklimi bileşenlerini öğrenmek
|
7) Franchising ve işletme satın alma konularını kavramak
|
8) İşletme kurmayı öğrenmek
|
9) Girişimcilikte yeniliğin önemini anlamak
|
10) Kuluçka merkezlerinin ve kümelenmenin girişimciliğe etkilerini anlamak
|
11) Girişimcilikte aile işletmelerinin rolünü öğrenmek
|
12) Girişimin sonlanması hakkında bilgi sahibi olmak
|
Beceriler
(Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
|
Yetkinlikler
("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
|
Hafta |
Konu |
Materyal Paylaşımı * |
|
Ön Hazırlık |
Pekiştirme |
1) |
Girişimcilik Kavramı, Çeşitleri ve Girişimcilikte Etik |
Ders kitabında ilgili bölümün ve elde edilecek diğer kaynakların okunması
|
|
2) |
Girişimciliğin Ekonomik, Toplumsal ve Kültürel Temelleri |
Ders kitabında ilgili bölümün ve elde edilecek diğer kaynakların okunması
|
|
3) |
İş Modeli, Girişimciliğin Süreçleri ve İş Fikri |
Ders kitabında ilgili bölümün ve elde edilecek diğer kaynakların okunması
|
|
4) |
Fizibilite, Rekabet Analizi ve İş Planı |
Ders kitabında ilgili bölümün ve elde edilecek diğer kaynakların okunması
|
|
5) |
Girişimcilikte Tasarım |
Ders kitabında ilgili bölümün ve elde edilecek diğer kaynakların okunması
|
|
6) |
Girişimcilik İklimi |
Ders kitabında ilgili bölümün ve elde edilecek diğer kaynakların okunması
|
|
7) |
Franchising ve İşletme Satın Alma |
Ders kitabında ilgili bölümün ve elde edilecek diğer kaynakların okunması
|
|
8) |
Ara Sınav |
|
|
9) |
İşletme Kurma |
Ders kitabında ilgili bölümün ve elde edilecek diğer kaynakların okunması
|
|
10) |
Girişimcilikte Başarının Anahtarı: Yenilik |
Ders kitabında ilgili bölümün ve elde edilecek diğer kaynakların okunması
|
|
11) |
Kuluçka Merkezleri ve Kümelenme |
Ders kitabında ilgili bölümün ve elde edilecek diğer kaynakların okunması
|
|
12) |
Girişimcilik ve Aile İşletmeleri |
Ders kitabında ilgili bölümün ve elde edilecek diğer kaynakların okunması
|
|
13) |
Girişimin Sonlanması |
Ders kitabında ilgili bölümün ve elde edilecek diğer kaynakların okunması
|
|
14) |
Sunumlar |
Ders kitabında ilgili bölümün ve elde edilecek diğer kaynakların okunması
|
|
15) |
Sunumlar |
Ders kitabında ilgili bölümün ve elde edilecek diğer kaynakların okunması
|
|
(KPÖÇ: Kilit Program Öğrenme Çıktılarını; APÖÇ: KPÖÇ ile ilişkilendirilmiş Alt Öğrenme Çıktılarını tanımlar. )
|
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Oranı (1-5) |
1) |
Çizgi Film ve Animasyonda görsel ögeleri yaratıcı ve anlaşılabilir bir biçimde tasarlar. |
|
|
1.1 Animasyonda tasarımın ve görsel iletişimin gerekliliklerini kazanır. |
|
|
1.2 Özgün ve yaratıcı filmler üretir. |
|
|
1.3 Verilmek istenilen mesajı, hedef kitleye uygun olarak tasarlar ve sunar. |
|
|
1.4 Tasarım yaparken bağımsız karar almayı benimser. |
|
|
1.5 Çizgi Film ve Animasyonun prensiplerini uygular. |
|
|
1.6 Alanındaki teknolojileri takip eder ve uygular. |
|
|
1.7 Tasarım ilkelerini benimser. |
|
|
1.8 Animasyon sektöründe profesyonel bilgi ve becerisini ortaya koyabileceği ve geliştirebileceği donanımı kavrar. |
|
2) |
Çizgi Film ve Animasyonda özgün olma ilkesini benimser. |
|
|
2.1 Diğer sanatçı veya tasarımcılara ait eserlerin telif haklarını korur. |
|
|
2.2 Çalışma üreteceği alanları analiz ederek hedef kitleye ulaşır. |
|
3) |
Çizgi Film ve Animasyonda farklı disiplinleri sentezler. |
|
|
3.1 Toplumsal olaylar, tarih ve sanata ilişkin sentez yapar. |
|
|
3.2 Eserlerini ülkesinde yada dünyanın farklı ülkelerinde çalıştaylarda, festivallerde, sergilerde sunar. |
|
4) |
Bir yarı yıl boyunca iş hayatının içinde bulunarak öğrendiği teorik bilgilerini uygular. |
|
|
4.1 İş hayatındaki tüm süreçleri deneyimler. |
|
|
4.2 Alanında faaliyet gösteren bir işletmede, eğitim alanı ile ilgili faaliyetlerde yer alır. |
|
|
4.3 Teorik bilgiler ile uygulamayı karşılaştırır. |
|
|
4.4 Alanında edindiği bilgi ve tecrübeleri derler. |
|
5) |
İş dünyasının ve toplumun beklentileri doğrultusunda gelişen ve üniversitemizin kurumsal çıktıları olarak tanımlamış olduğu yetkinlikleri ileri düzeyde kazanır |
|
|
5.1 Problemleri analiz edebilme, çözebilme ve çatışmaları yönetebilme yetkinliği kazanır. |
|
|
5.2 Sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda ekip üyesi olarak görev ve sorumluluk alır, gerektiğinde liderlik yapar. |
|
|
5.3 Etik ve Sosyal Sorumluluk bilinci kazanır. |
|
|
5.4 Öğrendiklerini nicel ve nitel veriler ile destekleyerek; yazılı, sözlü ve görsel iletişim araçlarını kullanarak, sistemli ve etkileyici bir biçimde alanı ve alanı dışındaki gruplara aktarır. |
|
|
5.5 Sorumluluk aldığı çalışmalarda var olan normları ve standartları eleştirel bakış açısıyla değerlendir. |
|
|
5.6 Stratejik, yenilikçi ve girişimci fikirler geliştirir. |
|
|
5.7 Değişimi yönetebilme yetkinliği kazanır. |
|
|
5.8 Yaşam Boyu öğrenme bilinci ile kişisel ve sosyal gelişim gösterir. |
|
|
5.9 İleri teknolojileri ve dijital dönüşüm ile ilgili gelişmeleri takip eder. |
|
|
5.10 Kültürel bilinç oluşturur ve bunu alanı ve alanı dışındaki gruplara aktarır. |
|
|
5.11 Yurttaşlık yeterliliği konusunda bilinç kazanır. |
|
|
5.12 Avrupa Dil Portfolyosunun en az B1 düzeyinde tanımlanan Yabancı Dilde (İngilizce) iletişim kurma yetkinliği kazanır. (Öğretim dili İngilizce olan programlar için B2/B2+ düzeyinde) |
|
ÖĞRENME VE ÖĞRETME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik Sayısı/Yarıyıl |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
15 |
2 |
30 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Derse Özgü Staj |
0 |
0 |
0 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Sunum / Seminer |
0 |
0 |
0 |
Proje |
0 |
0 |
0 |
Ödevler |
1 |
10 |
10 |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri Toplam İş Yükü |
- |
- |
40 |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri |
Etkinlik Sayısı/Yarıyıl |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü |
Kısa Sınav |
2 |
1 |
2 |
Ara Sınavlar |
1 |
1 |
1 |
Yarıyıl Sonu Sınavı |
1 |
1 |
1 |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri Toplam İş Yükü |
- |
- |
4 |
TOPLAM İŞ YÜKÜ (Öğrenme ve Öğretme + Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri) |
44 |
DERSİN AKTS KREDİSİ (Toplam İş Yükü/25.5 Saat) |
3 |