DERSİN GENEL BİLGİLERİ |
Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
60314METOS-IMC0056 | Kamu Alanları İç Mekan Tasarımı | 0 | Bahar | 1 | 2 | 2 | 4 |
Dersin Türü: | |
Dersin Düzeyi: | Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey |
Dersin Öğretim Dili: | Turkish |
Dersin Ön/Yan Koşulu: | Yoktur |
Dersin Veriliş Şekli: | Uzaktan Eğitim |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi BİHTER ERDEM OKUMUŞ |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı: |
|
Dersin Kategorisi: |
BÖLÜM II: DERSİN TANITIMI |
Dersin Amacı: | Bu derste öğrencilerin, kamusal alanların mekânsal organizasyonunu sağlayan süreçleri tanımlayabilmeleri ve bu süreçlere yön veren temel yaklaşımları içeren planlama tekniklerini analiz edebilmeleri ve uygulayabilmeleri, mekan organizasyonu konusunda edindikleri bilgileri hatırlayıp kendi projeleri ile sentezleyerek tasarımlarına aktarabilmeleri amaçlanır. |
Dersin İçeriği: | Bu dersin içeriğinde Kent kültür ve toplum ilişkisi, Mekansal biçimlenmeler , Kamusal alan çeşitleri ve plan uygulamaları üzerine incelemelern konuları yer almaktadır. |
Bilgi (Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.) | ||
1) Kent,kamusal mekan, iç mekan ve iç-dış diyalektiği ile ilgili kavramları açıklayabilir. |
||
2) Kamusal iç mekan ve kentsel iç mekan kavramlarını hatırlayıp, projelerde ayırt edebilir. |
||
Beceriler (Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.) | ||
1) İç Mimarlık -Kent ve Kamusal Mekan ilişkisini kurarak projelerinde uygulayabilir. |
||
Yetkinlikler ("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.) | ||
1) Kent, kamusal mekan ve iç mekan arasındaki ölçek farkını analiz edebilir ve tasarıma faklı ölçeklerde yaklaşabilir. |
Hafta | Konu | ||
Ön Hazırlık | Pekiştirme | ||
1) | Kamusal Alan Kavramı nedir? | ||
2) | Kamusal alanların kronolojik gelişimi | ||
3) | Kamusal alanların değişimi ve dönüşümünü etkileyen faktörler | ||
4) | Kamusal alanların kullanımında Mekan Kalitesi | ||
5) | Kamusal alan kavramı ve Mekan Organizasyonu | ||
6) | |||
7) | COVID -19 sonrası kentsel ve kamusal alanların mekansal dönüşümleri | ||
8) | Ara Sınav | ||
9) | Kamusal mekan seçimi ve proje değerlendirmesi | ||
10) | Proje Plan çözümlenmesi ve değerlendirmesi | ||
11) | Proje Plan çözümlenmesi ve değerlendirmesi | ||
12) | Proje Plan çözümlenmesi ve değerlendirmesi | ||
13) | Proje Plan çözümlenmesi ve değerlendirmesi | ||
14) | Proje Plan çözümlenmesi ve değerlendirmesi | ||
15) | Yarıyıl Sonu Sınavı | ||
16) | Yarıyıl Sonu Sınavı |
Ders Notları / Kitaplar: | Krauel, J., 2006, New Urban Spaces, Barcelona: LINKS Krauel, J., 2007, New Urban Elements, Barcelona: LINKS Tschumi, B., Event-Cities 1-2-3 Series, The MIT Press Miles, M., 1999, Art, Space and the City: Public Art and Urban, Oxon: Routledge Rochus Urban Hinkel (ed.) 2011, Urban Interior: Informal Explorations, Interventions and Occupations, Almanya:Spurbuchverlag |
Diğer Kaynaklar: | De Certeau, M., 2009, Gündelik Hayatın Keşfi 1-2, Ankara : Dost Kitabevi Harvey, D., 2015, Asi Şehirler, İstanbul: Metis Yayıncılık Lefebvre, H, 2015, Mekanın Üretimi, (çev.) Donald Nicholson Smith, Blackwell. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Program Öğrenme Çıktıları | Katkı Oranı (1-5) | |
1) | İç mimarlık ve çevre tasarımı alanındaki temel kuramsal ve uygulamalı bilgileri tanımlayabilme ve açıklayabilme. | |
2) | İç mimarlık ve çevre tasarımı alanında kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak mekân tasarımı yapabilme. | |
3) | Tarihsel ve çağdaş mimari akımları değerlendirebilme ve iç mimarlık üzerindeki etkilerini analiz edebilme. | |
4) | Yapı sistemleri ve fiziksel çevre kontrolü konularını değerlendirerek tasarım süreçlerine entegre edebilme. | |
5) | Estetik, işlevsellik ve sürdürülebilirlik ilkeleri doğrultusunda yaratıcı tasarım çözümleri geliştirebilme. | |
6) | Kültürel ve mekânsal bağlamı analiz ederek tasarım kararlarını buna göre şekillendirebilme. | |
7) | Dijital tasarım araçlarını ve teknik çizim programlarını etkin bir şekilde kullanarak proje sunumu yapabilme. | |
8) | İç mimarlık projelerinde malzeme, üretim teknikleri ve teknolojik yenilikleri takip ederek uygun çözümler üretebilme. | |
9) | Karşılaşılan tasarım ve uygulama problemlerini analiz ederek yenilikçi çözümler üretebilme. | |
10) | İç mimarlık projelerinde bireysel veya ekip içinde sorumluluk alabilme, bağımsız karar verebilme ve süreci yönetebilme. | |
11) | Güncel tasarım trendlerini, yeni teknolojileri ve bilimsel gelişmeleri takip edebilme ve iç mimarlık pratiğine entegre edebilme. | |
12) | Disiplinler arası ekip çalışmalarında yer alabilme ve tasarım süreçlerinde etkin iletişim kurabilme. | |
13) | Kullanıcı gereksinimlerini ve ergonomik prensipleri göz önünde bulundurarak iç mekân tasarımlarını şekillendirebilme. |
BÖLÜM IV: DERSİN ÖĞRENME VE ÖĞRETME YÖNTEMLERİ İLE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİ |
Anlatım | |
Gösterim | |
Ödev | |
Proje Hazırlama | |
Bireysel ve Grup Çalışması |
Ara Sınav | |
Yarıyıl Sonu Sınavı | |
Ödev Değerlendirme | |
Uygulama Sınavı |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | Uygulama Sayısı / Yarıyıl | Katkı Oranı |
Kısa Sınavlar | 1 | % 10.00 |
Ödev | 1 | % 10.00 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30.00 |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | % 50.00 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİNİN BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI | % 50 | |
YARIYIL SONU SINAVININ BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
BÖLÜM V: DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
ÖĞRENME VE ÖĞRETME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ | |||
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik Sayısı/Yarıyıl | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 1 | 5 | 5 |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sunum / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 1 | 10 | 10 |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri Toplam İş Yükü | - | - | 57 |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ | |||
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri | Etkinlik Sayısı/Yarıyıl | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü |
Kısa Sınav | 1 | 5 | 5 |
Ara Sınavlar | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 20 | 20 |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri Toplam İş Yükü | - | - | 40 |
TOPLAM İŞ YÜKÜ (Öğrenme ve Öğretme + Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri) | 97 | ||
DERSİN AKTS KREDİSİ (Toplam İş Yükü/25.5 Saat) | 4 |