DERSİN GENEL BİLGİLERİ

Ders Kodu Ders Adı Yıl Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
60314METOS-HIR0056 Sosyal Medya Yönetimi 0 Bahar
2 1 3 4
Dersin Türü: Bölüm Seçmeli
Dersin Düzeyi: Lisans      TYYÇ:6. Düzey      QF-EHEA:1. Düzey      EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Öğretim Dili: Türkçe
Dersin Ön/Yan Koşulu: Yoktur
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi AHU SAMAV UĞURSOY
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı:
Dersin Kategorisi:

BÖLÜM II: DERSİN TANITIMI

Dersin Amacı ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersi alan öğrencilerin temel olarak medya ve sosyal medya kavramlarını öğrenmeleri, sosyal medya yönetimi olgusunu tanımaları ve sosyal medya yönetimini yorumlamaları amaçlanmaktadır.

Dersin İçeriği: Derste sosyal medya ile ilgili temel kavramlar, sosyal medya yönetim süreci, hedef kitleyle iletişim, reklam, halkla ilişkiler ve sosyal medya yönetimi ilişkisi konuları işlenmektedir.

Derse Özgü Kurallar

yok

Dersin Öğrenme Çıktıları (DÖÇ)

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
Bilgi (Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
  1) Sosyal medya kavramını tüm yönleriyle tanımlar.
Beceriler (Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
  1) Alanında sosyal medya yönetimi ile ilgili gelişmeleri çalışmalarına uyarlar.
  2) Sosyal medya yönetimine ilişkin kuramsal ve kavramsal bilgileri uygular.
Yetkinlikler ("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
  1) Bağlı bulunan alan ve iş yaşamı doğrultusunda gelişen yetkinlikleri ileri düzeyde kullanır.

Haftalık Ders Planı

Hafta Konu
Materyal Paylaşımı *
Ön Hazırlık Pekiştirme
1) Dersin tanımlanması, dersin işleyişi hakkında genel bilgilerin verilmesi, genel olarak medya kavramı
2) Geleneksel ve Sosyal Medya İlişkisi
3) Sosyal Medya Tarihçesi ve Gelişimi
4) Sosyal Medya Ortamları I
5) Sosyal Medya Ortamları II
6) Sosyal Medya Yönetimi I
7) Sosyal Medya Yönetimi II
8) Vize Sınavı
9) Sosyal Medya ve Pazarlama İlişkisi
10) Sosyal Medya ve Halkla İlişkiler
11) Sosyal Medya ve Reklam
12) Sosyal Medya Yönetimi Örnekleri
13) Sosyal Medya Yönetimi Örnekleri II
14) Genel Tekrar
15) Final Haftası
16) Final Haftası
*Bu alan öğrencilerin ders öncesi hazırlık ve sonrası dersi pekiştirme için paylaşılan ders materyallerini içerir.

Ders İçin Zorunlu/Önerilen Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Sosyal Medya Yönetimi ders sunumları, internet araştırma ve görselleri, akademik çalışmalar.
Diğer Kaynaklar: • Jan Van Dijk (2016) Ağ Toplumu. Kafka Epsilon Yayıncılık

• Guy Kawasaki, Peg Fitzpatrick (2022) Sosyal Medya Sanatı. Mediacat

• Korhan Mavnacıoğlu (2015) Kurumsal İletişimde Sosyal Medya Yönetimi Beta Yayınları

• Lon Safko (2012) The Social Media Bible: Tactics, Tools, and Strategies for Business Success. Wiley

• Saadet Uğurlu (2017) Yeni Medya'da Stratejik İletişim Yönetimi Beta Yayınları

Dersin Program Öğrenme Çıktılarına Katkı Düzeyi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Program Öğrenme Çıktıları Katkı Oranı (1-5)
1) İletişim ve Tasarımı’nın temel olgularını, kuramlarını, ilkelerini, süreçlerini ve uygulama alanındaki yöntemlerini tanımlama
2) Sanat ve tasarım kuramlarını açıklayarak görsel iletişimdeki yerini kavrama.
3) Grafik tasarım, tipografi, renk teorisi gibi alan bilgilerini tanımlama.
4) Sanat tarihi ve görsel kültür alanındaki temel kavramları sıralama.
5) Tasarım sürecinde kullanılan görsel ögeleri yorumlama.
6) Estetik değerlere sahip özgün tasarımlar yapılandırma.
7) Görsel tasarımları kültürel, toplumsal ve etik bağlamda değerlendirme.
8) Tasarım projelerini bireysel ya da ekip içinde yapılandırma.
9) Görsel iletişim alanındaki yenilikleri kullanma.
10) Belirli bir hedef kitle için uygun görsel dil ve tasarım stratejileri gerçekleştirme.
11) Multidisipliner takımlarla etkin iletişim ve yaratıcı iş birliği organize etme.
12) Tasarım problemlerine yönelik yaratıcı fikirler geliştirme.
13) Görsel iletişim tasarımının estetik, teknik ve fonksiyonel yönlerini değerlendirme.
14) Yeni tasarım yazılımlarını ve dijital teknolojileri kullanma.

BÖLÜM IV: DERSİN ÖĞRENME VE ÖĞRETME YÖNTEMLERİ İLE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİ

Dersin Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

(Üniversitemiz genelinde kullanılan tüm öğrenme ve öğretme yöntemleri sistematik olarak yönetilmektedir. Akademik birimlerden gelen talepler doğrultusunda bölüm/programların öğrenme ve öğretme yöntemleri ilgili kurullarımız tarafından değerlendirilmekte ve uygun bulunursa, üniversite havuzunda toplanmaktadır. Bölüm ve programlar, kendileri için program tasarımlarına uygun olan yöntemleri bu havuzdan seçebilmektedirler. Benzer şekilde, dersler için kullanılması uygun görülen yöntemler de programlar düzeyinde belirlenmiş olan yöntemler arasından seçilebilmektedir.)
Programa Genelinde Kullanılan Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri
Ders İçin Kullanılan Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri
Anlatım
Tartışma
Vaka Çalışması
Okuma
Beyin Fırtınası
Soru Cevap
Bireysel ve Grup Çalışması

Dersin Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

(Üniversitemiz genelinde kullanılan tüm ölçme ve değerlendirme yöntemleri sistematik olarak yönetilmektedir. Akademik birimlerden gelen talepler doğrultusunda bölüm/programların ölçme ve değerlendirme yöntemleri ilgili kurullarımız tarafından değerlendirilmekte ve uygun bulunursa, üniversite havuzunda toplanmaktadır. Bölüm ve programlar, kendileri için program tasarımlarına uygun olan yöntemleri bu havuzdan seçebilmektedirler. Benzer şekilde, dersler için kullanılması uygun görülen yöntemler de programlar düzeyinde belirlenmiş olan yöntemler arasından seçilebilmektedir.)
Programa Genelinde Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
Ders İçin Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
Ara Sınav
Sunum
Yarıyıl Sonu Sınavı
Kısa Sınav
Ödev Değerlendirme

Dersin Ölçme ve Değerlendirme Yöntemlerinin Başarı Notuna Katkısı

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri Uygulama Sayısı / Yarıyıl Katkı Oranı
Ödev 2 % 20.00
Ara Sınavlar 1 % 30.00
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 % 50.00
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİNİN BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI % 50
YARIYIL SONU SINAVININ BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI % 50
Toplam % 100

BÖLÜM V: DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

ÖĞRENME VE ÖĞRETME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri Etkinlik Sayısı/Yarıyıl Süresi (saat) Toplam İş Yükü
Ders 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Derse Özgü Staj 0 0 0
Arazi Çalışması 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışması 0 0 0
Sunum / Seminer 0 0 0
Proje 0 0 0
Ödevler 1 10 10
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri Toplam İş Yükü - - 10
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri Etkinlik Sayısı/Yarıyıl Süresi (saat) Toplam İş Yükü
Kısa Sınav 2 10 20
Ara Sınavlar 1 20 20
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 50 50
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri Toplam İş Yükü - - 90
TOPLAM İŞ YÜKÜ (Öğrenme ve Öğretme + Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri) 100
DERSİN AKTS KREDİSİ (Toplam İş Yükü/25.5 Saat) 4