Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
|
|
Bilgi
(Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Sosyal medya kavramını tüm yönleriyle tanımlar.
|
Beceriler
(Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Alanında sosyal medya yönetimi ile ilgili gelişmeleri çalışmalarına uyarlar.
|
2) Sosyal medya yönetimine ilişkin kuramsal ve kavramsal bilgileri uygular.
|
Yetkinlikler
("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Bağlı bulunan alan ve iş yaşamı doğrultusunda gelişen yetkinlikleri ileri düzeyde kullanır.
|
Hafta |
Konu |
Materyal Paylaşımı * |
|
Ön Hazırlık |
Pekiştirme |
1) |
Dersin tanımlanması, dersin işleyişi hakkında genel bilgilerin verilmesi, genel olarak medya kavramı |
|
|
2) |
Geleneksel ve Sosyal Medya İlişkisi |
|
|
3) |
Sosyal Medya Tarihçesi ve Gelişimi |
|
|
4) |
Sosyal Medya Ortamları I |
|
|
5) |
Sosyal Medya Ortamları II |
|
|
6) |
Sosyal Medya Yönetimi I |
|
|
7) |
Sosyal Medya Yönetimi II |
|
|
8) |
Vize Sınavı |
|
|
9) |
Sosyal Medya ve Pazarlama İlişkisi |
|
|
10) |
Sosyal Medya ve Halkla İlişkiler |
|
|
11) |
Sosyal Medya ve Reklam |
|
|
12) |
Sosyal Medya Yönetimi Örnekleri |
|
|
13) |
Sosyal Medya Yönetimi Örnekleri II |
|
|
14) |
Genel Tekrar |
|
|
15) |
Final Haftası |
|
|
16) |
Final Haftası |
|
|
|
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Oranı (1-5) |
1) |
İletişim ve Tasarımı’nın temel olgularını, kuramlarını, ilkelerini, süreçlerini ve uygulama alanındaki yöntemlerini tanımlama |
|
2) |
Sanat ve tasarım kuramlarını açıklayarak görsel iletişimdeki yerini kavrama. |
|
3) |
Grafik tasarım, tipografi, renk teorisi gibi alan bilgilerini tanımlama. |
|
4) |
Sanat tarihi ve görsel kültür alanındaki temel kavramları sıralama. |
|
5) |
Tasarım sürecinde kullanılan görsel ögeleri yorumlama. |
|
6) |
Estetik değerlere sahip özgün tasarımlar yapılandırma. |
|
7) |
Görsel tasarımları kültürel, toplumsal ve etik bağlamda değerlendirme. |
|
8) |
Tasarım projelerini bireysel ya da ekip içinde yapılandırma. |
|
9) |
Görsel iletişim alanındaki yenilikleri kullanma. |
|
10) |
Belirli bir hedef kitle için uygun görsel dil ve tasarım stratejileri gerçekleştirme. |
|
11) |
Multidisipliner takımlarla etkin iletişim ve yaratıcı iş birliği organize etme. |
|
12) |
Tasarım problemlerine yönelik yaratıcı fikirler geliştirme. |
|
13) |
Görsel iletişim tasarımının estetik, teknik ve fonksiyonel yönlerini değerlendirme. |
|
14) |
Yeni tasarım yazılımlarını ve dijital teknolojileri kullanma. |
|
ÖĞRENME VE ÖĞRETME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik Sayısı/Yarıyıl |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
0 |
0 |
0 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Derse Özgü Staj |
0 |
0 |
0 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Sunum / Seminer |
0 |
0 |
0 |
Proje |
0 |
0 |
0 |
Ödevler |
1 |
10 |
10 |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri Toplam İş Yükü |
- |
- |
10 |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri |
Etkinlik Sayısı/Yarıyıl |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü |
Kısa Sınav |
2 |
10 |
20 |
Ara Sınavlar |
1 |
20 |
20 |
Yarıyıl Sonu Sınavı |
1 |
50 |
50 |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri Toplam İş Yükü |
- |
- |
90 |
TOPLAM İŞ YÜKÜ (Öğrenme ve Öğretme + Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri) |
100 |
DERSİN AKTS KREDİSİ (Toplam İş Yükü/25.5 Saat) |
4 |