DERSİN GENEL BİLGİLERİ

Ders Kodu Ders Adı Yıl Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
60211METOS-DOT0057 Çizgi Film Tasarımı 0 Bahar 1 2 2 4
Dersin Türü: Bölüm Seçmeli
Dersin Düzeyi: Lisans      TYYÇ:6. Düzey      QF-EHEA:1. Düzey      EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Öğretim Dili: Turkish
Dersin Ön/Yan Koşulu: Yoktur
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğretim Görevlisi HALİL İBRAHİM BERAT İLK
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı:
Dersin Kategorisi:

BÖLÜM II: DERSİN TANITIMI

Dersin Amacı ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu derste, çizgi film ve animasyon sektörüne yönelik bilgilerin, klasik animasyon metotlarının ve prensiplerinin öğretilmesi, hareket algısının oluşturulması, çizim yoluyla geleneksel animasyon üretiminin öğretilmesi amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği: Çizgi film ve animasyon tarihi, gelişimi, üretim yöntemleri, geometrik formların hareketlendirilmesi, karakter tasarımı, anatomik gereklilikler, hareket etme kapasitesi, karakter T-pose çalışması, yürüme animasyonu, zıplama ve geçiş(transition) çalışmaları, karakter board oluşturma, animasyon sunum teknikleri ve portfolyo tasarımı.

Dersin Öğrenme Çıktıları (DÖÇ)

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
Bilgi (Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
  1) • İki boyutlu animasyonun temel prensiplerini kavrar.
  2) • Animasyon filmlerini türlerine ve yapım tekniklerine göre kategorizasyonunu yapıp ayırt eder.
Beceriler (Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
  1) • Geleneksel animasyon üretiminde kullanılabilecek malzemeleri tanır ve animasyon teknikleri uygular.
  2) • Çizgi film üretim sürecini deneyimler.
Yetkinlikler ("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
  1) • İki boyutlu animasyon metotlarını sentezler ve kendi özgün üretim yolunu geliştirir.

Haftalık Ders Planı

Hafta Konu
Materyal Paylaşımı *
Ön Hazırlık Pekiştirme
1) 1. Çizgi film nedir? Ortaya çıkışı, gelişimi ve günümüzdeki kullanım alanları, “Disney Animation: The IIlusion of Life, Ollie Johnston, Frank Thomas” kaynağı baz alınarak, 12 temel animasyon anlatımı, video sunumu ve uygulamalı gösterimler
2) 2. İmgesel tasarım çalışmaları, fikirleri eskizler aracılığıyla görselleştirme
3) 3. Storyboard çalışması, güncel ve klasik storyboardların incelenmesi,(Akira Kurosawa, Ridley Scott, David Fincher vb. yönetmenlerin storyboardlarının çekim sonrası sahnelerle kıyaslanması)
4) 4. Stop-motion, puppet animation, dijital 2D animasyon, deneysel animasyon ve klasik animasyon vb. yöntemlerinin örneklerle anlatımı
5) 5. Öğrencilerin gruplara ayrılarak farklı metotlar ile animasyon projesi geliştirmesi, animasyon tasarım süreci hakkında bilgilendirme
6) 6. Geliştirilmesi planlanan fikirler ve yöntemler üzerine tartışma, animasyon metin yazımı
7) 7. Fikirlerin görselleştirilmesi, müşteriye yönelik projelendirme ve sunum teknikleri
8) ara sınav
9) 9. Animasyonda karakter hareketlendirme, puppet animation'ın hem dijital hem manuel ortamda gösterilmesi
10) 10. Arka plan çalışmaları, doku ve örüntü oluşturma. Özgün fon tasarımı
11) 11. Kamera hareketleri ve dinamik anlatı çalışmaları
12) 12. Dijital ortamda kurgu ve render seçenekleri. Farklı mecralara uygun video formatları
13) 13. Projelerin ilk sunumu. Animasyonlar hakkında fikirlerin paylaşılması ve revize çalışmaları
14) Animasyon revizelerinin uygulanması
15) Dönem boyunca yapılan çalışmaların tekrar çalışılarak pekiştirilmesi
16) Yıl sonu sınavı
*Bu alan öğrencilerin ders öncesi hazırlık ve sonrası dersi pekiştirme için paylaşılan ders materyallerini içerir.

Ders İçin Zorunlu/Önerilen Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: • Taylor, R. (2004). The Encyclopedia of Animation Techniques. Quarto Publishing, Boston
• Simon, M. (2000). Storyboards, Second Edition: Motion In Art. Focal Press, Burlington
• Laybourne, K. (1998), The Animation Book. Three Rivers Press, New York
Diğer Kaynaklar: • Furniss M. (1998). The Animation Bible. Abrams, California
• Williams R. (2001). Animator's Survival Kit. Faber and Faber Limited, London
• Martin Salisbury, Illustrating Children's Books: Creating Pictures for Publication, 2004
• Jill bossert, Children's Book Illustration: Step by Step Techniques, a Unique Guide from the Masters, 1998.
• Zegen, Lawrence, The Fundamentals of Illustration, 2005.
• Walton, Roger, The Big Book of Illustration Ideas, 2009.
• Loomis, Andrew, Creative illustration, 2012.
• Gregory, Danny, An Illustrated Life: Drawing Inspiration from the Private Sketchbooks of Artists, Illustrators and Designers, 2008.
• R,Clanton, Little Big Books: Illustrations for Children's Picture Books, 2012
• Bautista, Traci, Doodles Unleashed: Mixed-Media Techniques for Doodling, 2012
• Button B. (2002). Nonlinear Editing: Storytelling, Aesthetics, & Craft. CMP Books, Kansas
• Pearlman K. (2009). Cutting Rhythms: Shaping the Film Edit. Focal Press, Burlington

Dersin Program Öğrenme Çıktılarına Katkı Düzeyi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Program Öğrenme Çıktıları Katkı Oranı (1-5)
1) Dijital Oyun Tasarımında gerekli olan bilgisayar bilimleri ve tasarım tekniklerine dair kavramları tanımlayabilme.
2) Analog ve dijital oyunlara ilişkin tarihsel ve kuramsal bilgiyi yorumlayabilme. 5
3) Oyun tasarım ilkeleri, oyun mekanikleri, dinamikleri ve bölüm tasarımı kavramlarını tanımlayabilme. 3
4) Avrupa Dil Portfolyosunun en az B1 düzeyinde tanımlanan Yabancı Dilde (İngilizce) iletişim kurma yetkinliği kazanabilme
5) Teorik bilgisini kullanarak oyun içerisinde yer alan tasarım ögelerini çözümleyebilme. 3
6) Çizim ve animasyon tekniklerini disiplin bağlamında sıralayabilme. 5
7) Oyun geliştirme sürecinde yapay zeka tekniklerini kullabilme, matematik ve fizik kurallarına dayalı olasılıkları hesaplayabilme. 1
8) Farklı platformlarda sunulmak üzere tasarlanan dijital oyunlar için kod yazma ve animasyon bilgisini kullanabilme. 4
9) Serbest el çizim ve dijital çizim tekniklerini kullanabilme. 3
10) İleri teknolojileri ve dijital dönüşüm ile ilgili gelişmeleri takip edebilme. 3
11) Etik ve Sosyal Sorumluluk bilincine sahip olabilme. 4
12) Oyun tasarımını ve oyun ögelerini oyun olmayan alanlarda kullanarak yapılandırabilme. 4

BÖLÜM IV: DERSİN ÖĞRENME VE ÖĞRETME YÖNTEMLERİ İLE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİ

Dersin Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

(Üniversitemiz genelinde kullanılan tüm öğrenme ve öğretme yöntemleri sistematik olarak yönetilmektedir. Akademik birimlerden gelen talepler doğrultusunda bölüm/programların öğrenme ve öğretme yöntemleri ilgili kurullarımız tarafından değerlendirilmekte ve uygun bulunursa, üniversite havuzunda toplanmaktadır. Bölüm ve programlar, kendileri için program tasarımlarına uygun olan yöntemleri bu havuzdan seçebilmektedirler. Benzer şekilde, dersler için kullanılması uygun görülen yöntemler de programlar düzeyinde belirlenmiş olan yöntemler arasından seçilebilmektedir.)
Programa Genelinde Kullanılan Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri
Ders İçin Kullanılan Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri
Anlatım
Tartışma
Gösterip Yaptırma
Gösterim
Beyin Fırtınası

Dersin Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

(Üniversitemiz genelinde kullanılan tüm ölçme ve değerlendirme yöntemleri sistematik olarak yönetilmektedir. Akademik birimlerden gelen talepler doğrultusunda bölüm/programların ölçme ve değerlendirme yöntemleri ilgili kurullarımız tarafından değerlendirilmekte ve uygun bulunursa, üniversite havuzunda toplanmaktadır. Bölüm ve programlar, kendileri için program tasarımlarına uygun olan yöntemleri bu havuzdan seçebilmektedirler. Benzer şekilde, dersler için kullanılması uygun görülen yöntemler de programlar düzeyinde belirlenmiş olan yöntemler arasından seçilebilmektedir.)
Programa Genelinde Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
Ders İçin Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
Ara Sınav
Yarıyıl Sonu Sınavı
Kısa Sınav

Dersin Ölçme ve Değerlendirme Yöntemlerinin Başarı Notuna Katkısı

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri Uygulama Sayısı / Yarıyıl Katkı Oranı
Toplam %
YARIYIL İÇİ ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİNİN BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI % 0
YARIYIL SONU SINAVININ BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI %
Toplam %

BÖLÜM V: DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

ÖĞRENME VE ÖĞRETME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri Etkinlik Sayısı/Yarıyıl Süresi (saat) Toplam İş Yükü
Ders 3 3 9
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama 4 8 32
Derse Özgü Staj 0 0 0
Arazi Çalışması 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışması 0 0 0
Sunum / Seminer 0 0 0
Proje 0 0 0
Ödevler 0 0 0
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri Toplam İş Yükü - - 41
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri Etkinlik Sayısı/Yarıyıl Süresi (saat) Toplam İş Yükü
Kısa Sınav 0 0 0
Ara Sınavlar 2 10 20
Yarıyıl Sonu Sınavı 4 8 32
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri Toplam İş Yükü - - 52
TOPLAM İŞ YÜKÜ (Öğrenme ve Öğretme + Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri) 93
DERSİN AKTS KREDİSİ (Toplam İş Yükü/25.5 Saat) 4