DERSİN GENEL BİLGİLERİ |
Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
60211METOS-DOT0057 | Çizgi Film Tasarımı | 0 | Bahar | 1 | 2 | 2 | 4 |
Dersin Türü: | Bölüm Seçmeli |
Dersin Düzeyi: | Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey |
Dersin Öğretim Dili: | Turkish |
Dersin Ön/Yan Koşulu: | Yoktur |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Öğretim Görevlisi HALİL İBRAHİM BERAT İLK |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı: |
|
Dersin Kategorisi: |
BÖLÜM II: DERSİN TANITIMI |
Dersin Amacı: | Bu derste, çizgi film ve animasyon sektörüne yönelik bilgilerin, klasik animasyon metotlarının ve prensiplerinin öğretilmesi, hareket algısının oluşturulması, çizim yoluyla geleneksel animasyon üretiminin öğretilmesi amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği: | Çizgi film ve animasyon tarihi, gelişimi, üretim yöntemleri, geometrik formların hareketlendirilmesi, karakter tasarımı, anatomik gereklilikler, hareket etme kapasitesi, karakter T-pose çalışması, yürüme animasyonu, zıplama ve geçiş(transition) çalışmaları, karakter board oluşturma, animasyon sunum teknikleri ve portfolyo tasarımı. |
Bilgi (Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.) | ||
1) • İki boyutlu animasyonun temel prensiplerini kavrar. |
||
2) • Animasyon filmlerini türlerine ve yapım tekniklerine göre kategorizasyonunu yapıp ayırt eder. |
||
Beceriler (Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.) | ||
1) • Geleneksel animasyon üretiminde kullanılabilecek malzemeleri tanır ve animasyon teknikleri uygular. |
||
2) • Çizgi film üretim sürecini deneyimler. |
||
Yetkinlikler ("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.) | ||
1) • İki boyutlu animasyon metotlarını sentezler ve kendi özgün üretim yolunu geliştirir. |
Hafta | Konu | ||
Ön Hazırlık | Pekiştirme | ||
1) | 1. Çizgi film nedir? Ortaya çıkışı, gelişimi ve günümüzdeki kullanım alanları, “Disney Animation: The IIlusion of Life, Ollie Johnston, Frank Thomas” kaynağı baz alınarak, 12 temel animasyon anlatımı, video sunumu ve uygulamalı gösterimler | ||
2) | 2. İmgesel tasarım çalışmaları, fikirleri eskizler aracılığıyla görselleştirme | ||
3) | 3. Storyboard çalışması, güncel ve klasik storyboardların incelenmesi,(Akira Kurosawa, Ridley Scott, David Fincher vb. yönetmenlerin storyboardlarının çekim sonrası sahnelerle kıyaslanması) | ||
4) | 4. Stop-motion, puppet animation, dijital 2D animasyon, deneysel animasyon ve klasik animasyon vb. yöntemlerinin örneklerle anlatımı | ||
5) | 5. Öğrencilerin gruplara ayrılarak farklı metotlar ile animasyon projesi geliştirmesi, animasyon tasarım süreci hakkında bilgilendirme | ||
6) | 6. Geliştirilmesi planlanan fikirler ve yöntemler üzerine tartışma, animasyon metin yazımı | ||
7) | 7. Fikirlerin görselleştirilmesi, müşteriye yönelik projelendirme ve sunum teknikleri | ||
8) | ara sınav | ||
9) | 9. Animasyonda karakter hareketlendirme, puppet animation'ın hem dijital hem manuel ortamda gösterilmesi | ||
10) | 10. Arka plan çalışmaları, doku ve örüntü oluşturma. Özgün fon tasarımı | ||
11) | 11. Kamera hareketleri ve dinamik anlatı çalışmaları | ||
12) | 12. Dijital ortamda kurgu ve render seçenekleri. Farklı mecralara uygun video formatları | ||
13) | 13. Projelerin ilk sunumu. Animasyonlar hakkında fikirlerin paylaşılması ve revize çalışmaları | ||
14) | Animasyon revizelerinin uygulanması | ||
15) | Dönem boyunca yapılan çalışmaların tekrar çalışılarak pekiştirilmesi | ||
16) | Yıl sonu sınavı |
Ders Notları / Kitaplar: | • Taylor, R. (2004). The Encyclopedia of Animation Techniques. Quarto Publishing, Boston • Simon, M. (2000). Storyboards, Second Edition: Motion In Art. Focal Press, Burlington • Laybourne, K. (1998), The Animation Book. Three Rivers Press, New York |
Diğer Kaynaklar: | • Furniss M. (1998). The Animation Bible. Abrams, California • Williams R. (2001). Animator's Survival Kit. Faber and Faber Limited, London • Martin Salisbury, Illustrating Children's Books: Creating Pictures for Publication, 2004 • Jill bossert, Children's Book Illustration: Step by Step Techniques, a Unique Guide from the Masters, 1998. • Zegen, Lawrence, The Fundamentals of Illustration, 2005. • Walton, Roger, The Big Book of Illustration Ideas, 2009. • Loomis, Andrew, Creative illustration, 2012. • Gregory, Danny, An Illustrated Life: Drawing Inspiration from the Private Sketchbooks of Artists, Illustrators and Designers, 2008. • R,Clanton, Little Big Books: Illustrations for Children's Picture Books, 2012 • Bautista, Traci, Doodles Unleashed: Mixed-Media Techniques for Doodling, 2012 • Button B. (2002). Nonlinear Editing: Storytelling, Aesthetics, & Craft. CMP Books, Kansas • Pearlman K. (2009). Cutting Rhythms: Shaping the Film Edit. Focal Press, Burlington |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Program Öğrenme Çıktıları | Katkı Oranı (1-5) | |
1) | Dijital Oyun Tasarımında gerekli olan bilgisayar bilimleri ve tasarım tekniklerine dair kavramları tanımlayabilme. | |
2) | Analog ve dijital oyunlara ilişkin tarihsel ve kuramsal bilgiyi yorumlayabilme. | 5 |
3) | Oyun tasarım ilkeleri, oyun mekanikleri, dinamikleri ve bölüm tasarımı kavramlarını tanımlayabilme. | 3 |
4) | Avrupa Dil Portfolyosunun en az B1 düzeyinde tanımlanan Yabancı Dilde (İngilizce) iletişim kurma yetkinliği kazanabilme | |
5) | Teorik bilgisini kullanarak oyun içerisinde yer alan tasarım ögelerini çözümleyebilme. | 3 |
6) | Çizim ve animasyon tekniklerini disiplin bağlamında sıralayabilme. | 5 |
7) | Oyun geliştirme sürecinde yapay zeka tekniklerini kullabilme, matematik ve fizik kurallarına dayalı olasılıkları hesaplayabilme. | 1 |
8) | Farklı platformlarda sunulmak üzere tasarlanan dijital oyunlar için kod yazma ve animasyon bilgisini kullanabilme. | 4 |
9) | Serbest el çizim ve dijital çizim tekniklerini kullanabilme. | 3 |
10) | İleri teknolojileri ve dijital dönüşüm ile ilgili gelişmeleri takip edebilme. | 3 |
11) | Etik ve Sosyal Sorumluluk bilincine sahip olabilme. | 4 |
12) | Oyun tasarımını ve oyun ögelerini oyun olmayan alanlarda kullanarak yapılandırabilme. | 4 |
BÖLÜM IV: DERSİN ÖĞRENME VE ÖĞRETME YÖNTEMLERİ İLE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİ |
Anlatım | |
Tartışma | |
Gösterip Yaptırma | |
Gösterim | |
Beyin Fırtınası |
Ara Sınav | |
Yarıyıl Sonu Sınavı | |
Kısa Sınav |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | Uygulama Sayısı / Yarıyıl | Katkı Oranı |
Toplam | % | |
YARIYIL İÇİ ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİNİN BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI | % 0 | |
YARIYIL SONU SINAVININ BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI | % | |
Toplam | % |
BÖLÜM V: DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
ÖĞRENME VE ÖĞRETME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ | |||
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik Sayısı/Yarıyıl | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü |
Ders | 3 | 3 | 9 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 4 | 8 | 32 |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sunum / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri Toplam İş Yükü | - | - | 41 |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ | |||
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri | Etkinlik Sayısı/Yarıyıl | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 2 | 10 | 20 |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 4 | 8 | 32 |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri Toplam İş Yükü | - | - | 52 |
TOPLAM İŞ YÜKÜ (Öğrenme ve Öğretme + Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri) | 93 | ||
DERSİN AKTS KREDİSİ (Toplam İş Yükü/25.5 Saat) | 4 |