Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
|
|
Bilgi
(Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Türk mutfağının tarihini, kültürünü ve yemeklerini açıklayabilmesi.
|
Beceriler
(Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Türk mutfağına özgü hazırlama, pişirme, sofra düzeni ve servisi tanımlayabilmesi.
|
2) Özel günlerdeki Türk mutfağına özgü uygulamaları örneklendirebilmesi.
|
3) Çeşitli dönem ve yörelere özgü yemekleri ve sunum şeklini öğrenir.
|
4) Türk yöresel mutfaklarına ait reçeteleri yeniden düzenler.
|
Yetkinlikler
("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
|
Hafta |
Konu |
Materyal Paylaşımı * |
|
Ön Hazırlık |
Pekiştirme |
1) |
Türk mutfak kültürü, tarihi ve günümüzde Türk mutfak kültüründeki değişimler |
Araç-gereçler
|
|
2) |
Türk mutfağında geleneksel ve bölgesel/yöresel besin işleme ve saklama uygulamaları |
Araç-gereçler
|
|
3) |
Güneydoğu Anadolu Bölgesi mutfak kültürü ve uygulamaları |
Araç-gereçler
|
|
4) |
Güneydoğu Anadolu Bölgesi mutfak kültürü ve uygulamaları |
Araç-gereçler
|
|
5) |
Doğu Anadolu Bölgesi mutfak kültürü ve uygulamaları |
Araç-gereçler
|
|
6) |
Doğu Anadolu Bölgesi mutfak kültürü ve uygulamaları |
Araç-gereçler
|
|
7) |
İç Anadolu Bölgesi mutfak kültürü ve uygulamaları |
Araç-gereçler
|
|
8) |
ARA SINAV |
|
|
9) |
Karadeniz Bölgesi mutfak kültürü ve uygulamaları |
Araç-gereçler
|
|
10) |
Karadeniz Bölgesi mutfak kültürü ve uygulamaları |
Araç-gereçler
|
|
11) |
Akdeniz Bölgesi mutfak kültürü ve uygulamaları |
Araç-gereçler
|
|
12) |
Akdeniz Bölgesi mutfak kültürü ve uygulamaları |
Araç-gereçler
|
|
14) |
Marmara Bölgesi mutfak kültürü ve uygulamaları |
Araç-gereçler
|
|
15) |
Ege Bölgesi mutfak kültürü ve uygulamaları
|
Araç-gereçler
|
|
|
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Oranı (1-5) |
1) |
Mutfak sanatının gerektirdiği temel bilgilere sahiptir. |
|
1) |
Çalıştığı kurumdaki konukların yiyecek ve içecek taleplerini hazırlar. |
4 |
1) |
Problemleri analiz edebilme ve çözebilme yetkinliği kazanır. |
|
1) |
Alanı ile ilgili kuramlar, olgular, kavramlar ve ilkeler hakkında bilgi sahibidir. |
3 |
1) |
Gıda hijyeni, satın alma ve depolama ilkelerini açıklar. |
3 |
1) |
İş hayatındaki tüm süreçleri deneyimler. |
|
2) |
Temel pişirme ve servis teknikleri ile ilgili ön bilgiye ve altyapıya sahip olur. |
5 |
2) |
Mutfakta sanitasyon ve güvenlik kurallarını uygular. |
|
2) |
Alanında faaliyet gösteren bir işletmede eğitim alanı ile ilgili faaliyetlerde yer alır. |
5 |
2) |
Yiyecek-içecek işletmelerinin yönetimi ve organizasyonlar konusunda temel bilgilere sahip olur. |
|
2) |
Etik ve sosyal sorumluluk bilincine sahiptir. |
|
2) |
Satın alma aşamasından sunum aşamasına kadar yiyecek içecek üretimi ile ilgili tüm süreçlerin farkındadır. |
|
3) |
Alanı ile ilgili iş ve işlemlerde ekip üyesi olarak sorumluluk alır. |
5 |
3) |
Mutfak ile ilgili fiziksel ortamı planlayarak, gerekli ekipmanları, araç gereçleri ve teknolojileri kullanarak yeni sunumlar geliştirir. |
|
3) |
Çiğ ya da ham yiyeceklerin ve içeceklerin hazırlanmadan sunum sürecine kadar geçen prosesler konusunda uzmanlaşır. |
5 |
3) |
Teorik bilgiler ile uygulamayı karşılaştırır. |
5 |
4) |
Alanında edindiği bilgi ve tecrübeleri derler. |
5 |
4) |
Yerli ve yabancı mutfaklar hakkında önemli prensipleri öğrenir. |
5 |
4) |
Bir yarı yıl boyunca iş hayatı içinde bulunarak öğrendiği teorik bilgiyi uygular. |
|
4) |
Yazılı, sözlü iletişim ve etkileşimin farkındadır. |
|
5) |
Ülke ve dünyanın belli mutfaklarının temel prensiplerini bilir. |
|
5) |
İş dünyasının ve toplumun beklentileri doğrultusunda gelişen ve üniversitemizin kurumsal çıktıları olarak tanımlamış olduğu yetkinlikleri alanı ile ilişkili olarak temel düzeyde kazanır. |
|
5) |
İleri teknolojileri ve dijital dönüşüm ile ilgili gelişmeleri takip eder. |
5 |
6) |
Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanır. |
|
7) |
Yurttaşlık yeterliliği konusunda bilinç sahibidir. |
|
8) |
Alanıyla ilgili gelişmeleri girişimci anlayışla değerlendirir. |
|
9) |
Avrupa Dil Portfolyosunun en az A2 düzeyinde tanımlanan Yabancı Dilde (İngilizce) iletişim kurma yetkinliği kazanır. (Öğretim dili İngilizce olan programlar için B1 düzeyinde). |
|
ÖĞRENME VE ÖĞRETME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik Sayısı/Yarıyıl |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
14 |
4 |
56 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
14 |
4 |
56 |
Derse Özgü Staj |
0 |
0 |
0 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Sunum / Seminer |
0 |
0 |
0 |
Proje |
0 |
0 |
0 |
Ödevler |
1 |
1 |
1 |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri Toplam İş Yükü |
- |
- |
113 |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri |
Etkinlik Sayısı/Yarıyıl |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü |
Kısa Sınav |
2 |
1 |
2 |
Ara Sınavlar |
1 |
1 |
1 |
Yarıyıl Sonu Sınavı |
1 |
1 |
1 |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri Toplam İş Yükü |
- |
- |
4 |
TOPLAM İŞ YÜKÜ (Öğrenme ve Öğretme + Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri) |
117 |
DERSİN AKTS KREDİSİ (Toplam İş Yükü/25.5 Saat) |
4 |