Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
|
|
Bilgi
(Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Kulak burun ve boğazın temel anatomi ve fizyolojisini tanimlar.
|
2) Kulak burun ve boğazın patolojilerini tanımlar, ayırıcı tanısını özetler.
|
3) Klinikte sık karşılaşılan otolaringolojik hastalıkların patofizyolojisini, klinik semptomlarını, bulgularını ve tedavi yöntemlerini açıklayabilir.
|
Beceriler
(Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
|
1) KBB Hastalıkları vakalarını inceleyerek hangi patolojilerin yer aldığını bilir
|
Yetkinlikler
("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
|
1) KBB Hastalıklarını patolojilerine göre sınıflandırabilir
|
Ders Notları / Kitaplar: |
Öğretim elemanı ders notları
|
Diğer Kaynaklar: |
)Temel Odyoloji- edit: Erol Belgin ve A. Sanem Şahlı, 2017, Güneş Tıp Kitabevi
2) Kulak Burun Boğaz Hastalıkları ve Baş ve Boyun Cerrahisi, Editör: Onur Çelik, 2. Baskı, 2009.
3) Essential Otolaryngology, K.J. Lee (Türkçe çevirisi) 2004.
4) Kulak Hastalıkları A. Necmettin Akyıldız, I - 1998 ve II – 2002.
5) Textbook of Audiological Medicine:Clinical Aspects of Hearing and Balance. Linda M. Luxon, Joseph M. Furman,
Informa Health Care, 2003.
6) The Hearing Sciences. Teri A. Hamill, Lloyd L. Price, Plural Publishing, 2008.
7) Kulak Burun Boğaz Hastalıkları ve Baş-Boyun Cerrahisi. Koç C. Güneş Kitabevi, 2004.
8)Handbook of Clinical Audiology, Katz, Jack, 6th ed, Wolters Kluwer Health/Lippincott Williams & Wilkins, 2009.
9)The Speech Chain, Peter B. Denes and Elliot N. Pinson,An Anchor Press Book,1973.
10) Otoloji ve Nöro-otoloji, Editör: Onur Çelik, 2013.
|
|
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Oranı (1-5) |
1) |
İş hayatındaki tüm süreçleri deneyimler |
|
1) |
kulağın anatomi ve fizyolojisini bilir |
2 |
1) |
temel fizik bilgisi ile sesin fiziksel özelliklerini tanımlar |
3 |
1) |
İnsanın vücudunun temel yapısı ve işleyişi hakkında bilgiye sahiptir. Sistemleri anatomik ve fizyolojik yapılarını tanımlar. |
|
1) |
diğer disiplinler ile iş birliği içerisinde çalışır |
|
1) |
Problemleri analiz edebilme ve çözebilme yetkinliği kazanır |
|
1) |
gelişim süreçlerini ve konuşma gelişimi evrelerini bilir. |
|
2) |
Etik ve sosyal sorumluluk bilincine sahiptir |
|
2) |
Alanı ile alakalı terminoloji kullanır |
3 |
2) |
işitme kayıplı çocuklarda aile eğitimi ve danışmanlığı konularına hakimdir. |
|
2) |
Alanında faaliyet gösteren bir işletmede eğitim alanı ile ilgili faaliyetlerde yer alır. |
|
2) |
odyometri programına dair temel, kuramsal ve uygulamalı bilgileri açıklar, |
|
2) |
sağlık kurum ve kuruluşları, işitme merkezleri ve rehabilitasyon merkezleri ile etkin iletişim kurar |
|
2) |
işitme sistemindeki akustik prensipleri bilir |
2 |
3) |
işitme kayıplı çocuklarda bilgisayar destekli eğitim yaklaşımlarını takip eder. |
|
3) |
Alanı ile ilgili eğitim sürecinde ekip çalışmasında rol alır. |
|
3) |
işitme kayıplarının türlerinin ve nedenlerini bilir |
4 |
3) |
Alanı ile ilgili iş ve işlemlerde ekip üyesi olarak sorumluluk alır |
|
3) |
alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumlara, sorunlara yönelik çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek etkili iletişim sürecinde bulunur. |
|
3) |
Teorik bilgiler ile uygulamayı karşılaştırır. |
|
4) |
gelişim ve rehabilitasyona dair temel, kuramsal ve uygulamalı bilgileri açıklar |
|
4) |
Dış görünüm, tavır, tutum ve davranışları ile topluma örnek olur. |
|
4) |
işitme kayıplarında ayırıcı tanı ve tedavi yöntemlerini bilir güncel gelişmeleri takip eder |
|
4) |
işitme kayıplı çocuklarda eğitsel değerlendirme test ve tedavi yöntemlerini bilir |
|
4) |
Alanında edindiği bilgi ve tecrübeleri derler. |
|
4) |
Yazılı, sözlü iletişim ve etkileşimin farkındadır. |
|
5) |
İleri teknolojileri ve dijital dönüşüm ile ilgili gelişmeleri takip eder. |
|
5) |
Bir yarı yıl boyunca iş hayatının içinde bulunarak öğrendiği teorik bilgilerini uygular |
|
5) |
meslek etiği ve iş sağlığı ve güvenliği konusunda gerekli donanıma sahiptir. |
|
5) |
alanı ile alakalı objektif ve subjektif değerlendirmeleri yapar |
|
6) |
işitme tarama ve klinik testlerini gerçekleştirir |
|
6) |
Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanır. |
|
6) |
İş dünyasının ve toplumun beklentileri doğrultusunda gelişen ve üniversitemizin kurumsal çıktıları olarak tanımlamış olduğu yetkinlikleri temel düzeyde kazanır. |
|
7) |
Yurttaşlık yeterliliği konusunda bilinç sahibidir |
|
7) |
kulak burun boğaz hastalıklarında tanı ve tedavi yöntemlerini bilir |
|
8) |
Alanıyla ilgili gelişmeleri girişimci anlayışla değerlendirir. |
|
8) |
işitme cihazları ve çeşitlerini bilir. İşitme cihazları elemanlarını tanır |
|
9) |
Avrupa Dil Portfolyosunun en az A2 düzeyinde tanımlanan Yabancı Dilde (İngilizce) iletişim kurma yetkinliği kazanır. (Öğretim dili İngilizce olan programlar için B1 düzeyinde). |
|
9) |
işitme cihazlarının bakım, kontrol ve temizliğini yapar. Odyolojik tanı da kullanılan cihazların kalibrasyonunu yapar |
|
10) |
İş Sağlığı ve Güvenliği, Çevre Koruma, Afet ve Acil Durum hakkında bilgi sahibidir. |
|