Dersin Amacı: |
İş ve örgüt psikolojisi alanında yaşanan sorunlar, yaklaşımlar ve derinlemesine incelenecektir. Bu ders kapsamında motivasyon, iş doyumu, işe bağlılık, örgüte bağlılık, iş stresi, iletişim, eğitim, vb. konuların genel olarak irdelenmesi ve öğretilmesiyle sunulacak kuramsal bilgiler, öğrencilere iş yerlerinde yaşanan beşerî ve/veya örgütsel sorunların çözümlenmesinde fayda sağlayacaktır. |
Dersin İçeriği: |
İş ve örgüt psikolojisi alanındaki araştırma yöntemleri, örgütlerin yapısı, kişilik, iletişim, motivasyon, örgüt içindeki olumlu / olumsuz davranışlar, liderlik ve iş ve örgütsel sağlık sorunları incelenecektir. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
|
|
Bilgi
(Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
|
1) İş ve Örgüt psikolojisini tanımlar.
|
2) İş ve Örgüt psikolojisi süreçlerine hakimdir.
|
Beceriler
(Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
|
1) İş yerinde iş ve örgüt psikolojine dair temel ilkeleri uygular.
|
Yetkinlikler
("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
|
1) İş yerinde performansı ve üretimi arttırmaya yönelik çalışmalarda bulunur.
|
2) Çalışan motivasyonu, iş stresi, iş tutumları ve örgütsel davranış hakkında bilgi edinir.
|
3) Örgüt bünyesinde çalışanların tutum ve davranışlarını anlar ve açıklar.
|
4) Alanıyla ilgili iletişim becerilerini mesleki ilişkilerde etkin kullanır.
|
|
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Oranı (1-5) |
1) |
İş Sağlığı ve Güvenliği ile ilgili temel bilimsel bilgiye ulaşma, değerlendirme ve anlatabilme bilgisine sahiptir. |
|
1) |
İş sağlığı ve güvenliği ile ilgili ulusal ve uluslararası temel ve kavramsal bilgilere ulaşabilir ve açıklar. |
|
1) |
Problemlere eleştirel yaklaşım, problemleri analiz edebilme ve çözebilme yetkinliği kazanır. |
|
1) |
Risk yönetimi özelinde ulusal ve uluslararası mevzuat, standart ve rehberleri bilir ve uygulanmasını yapar. |
|
1) |
İş yaşamını oluşturan tüm süreçleri deneyimler, eğitim- öğretim dönemi süresince edindiği teorik bilgiler ile iş yaşamındaki uygulamaları karşılaştırır ve yorumlar. |
|
1) |
İş sağlığı ve güvenliği hizmetlerinin ve uygulamalarının belirlenmesi, uygulanması, takibi, karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözümünde çalışma grupları oluşturur ve liderlik yapar. |
|
2) |
Afet ve acil durum yönetimi özelinde ulusal ve uluslararası mevzuat, standart ve rehberleri bilir ve uygulanmasını yapar. |
|
2) |
Ergonomi kurallarını bilir ve uygular. |
|
2) |
Ergonomi kurallarını bilir ve uygular. |
|
2) |
İş sağlığı ve güvenliği hizmetlerini belirler ve uygulamaları kontrol eder. |
|
2) |
Alanı ile ilgili hizmet veren birimlerde yer alarak bir veya birden fazla işletmede eğitim alanı ile ilgili çalışmalarda yer alır. |
|
2) |
Etik ve sosyal sorumluluk bilincine sahiptir. |
|
2) |
Görev aldığı yerlerde iş sağlığı ve güvenliğine yönelik geliştirilmesi ve düzeltilmesi gereken hususları belirler ve çalışma planları oluşturur. |
|
2) |
İş sağlığı ve güvenliği ile ilgili ulusal ve uluslararası mevzuatlara ulaşabilir ve açıklar. |
|
3) |
İş sağlığı ve güvenliği yönetimini ve takibini yapar. |
|
3) |
İş sağlığı ve güvenliği eğitim planını ve tasarımı yapar, içerik oluşturur ve eğitim verir. |
|
3) |
İş sağlığı ve güvenliği yönetim sistemleri hakkında bilgi sahibidir ve uygulanmasına liderlik yapar. |
|
3) |
Afet ve acil durum yönetimi ile ilgili ulusal ve uluslararası temel ve kavramsal bilgilere ulaşabilir ve açıklar. |
|
3) |
Yazılı, sözlü iletişim ve etkileşimin farkındadır. |
|
4) |
Eğitim- öğretim döneminin bir dönemi süresince iş hayatını deneyimler ve alanıyla ilgili edindiği teorik bilgileri uygular. |
|
4) |
Risk yönetimi ile ilgili ulusal ve uluslararası temel ve kavramsal bilgilere ulaşabilir ve açıklar. |
|
4) |
İş sağlığı ve güvenliği hizmetlerinin yerine getirilmesinde tarafların yetki, görev, yükümlülükleri ve sorumluluklarını bilir. |
|
4) |
Dış görünüm, tavır, tutum ve davranışları ile topluma örnektir. |
|
5) |
İş sağlığı ve güvenliği hizmetlerinin yıllık faaliyetlerini ilgili taraflarla belirler ve uygulanmasını takip eder. |
|
5) |
İş dünyasının ve toplumun beklentileri doğrultusunda gelişen ve üniversitemizin kurumsal çıktıları olarak tanımlamış olduğu yetkinlikleri alanı ile ilişkili olarak temel düzeyde kazanır. |
|
5) |
Çevre, çevre koruma, sıfır atık hakkında temel kavramlara ulaşabilir ve açıklar. |
|
5) |
Yaşam boyu (Öğrenme gereksinimlerini belirleme ve öğrenmesini yönlendirme) öğrenme bilinci kazanır. |
|
6) |
Birey ve halk sağlığı konularında kavramsal bilgilere ulaşır ve açıklar. |
|
6) |
Yurttaşlık yeterliliği konusunda bilinç sahibidir. |
|
7) |
Alanıyla ilgili gelişmeleri girişimci anlayışla değerlendirir. |
|
8) |
Avrupa Dil Portfolyosunun en az A2 düzeyinde tanımlanan Yabancı Dilde (İngilizce) iletişim kurma yetkinliği kazanır. |
|
9) |
İleri teknolojileri ve dijital dönüşüm ile ilgili gelişmeleri takip eder. |
|