Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
|
|
Bilgi
(Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Gözün anatomik yapısını ve özelliklerini tanımlayabilecek.
|
2) Görme yollarını ve kortikal görme alanlarını tanımlayabilecek.
|
3) Görsel algının oluşumunu açıklayabilecek.
|
4) Görme ile ilgili refleksleri açıklayabilecek.
|
Beceriler
(Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Gözün anatomik yapısı ve özellikleri ile görsel algıyı, görme yollarını ve görme reflekseleri arasındaki ilişki kurma becerisini geliştirir.
|
Yetkinlikler
("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Sahip olduğu göz anatomisi ve fizyolojisi kuramsal bilgisi ile göz hekimleri ve hastalarla sağlıklı iletişim kurabilir.
|
Hafta |
Konu |
Materyal Paylaşımı * |
|
Ön Hazırlık |
Pekiştirme |
1) |
Retina |
Öğretim elemanının vereceği kaynaklar ve ders notları
|
|
1) |
Göz Anatomisi ve Fizyolojisine Giriş |
Öğretim elemanının vereceği kaynaklar ve ders notları
|
|
2) |
Göz Küresi |
Öğretim elemanının vereceği kaynaklar ve ders notları
|
|
3) |
Sklera |
Öğretim elemanının vereceği kaynaklar ve ders notları
|
|
4) |
Kornea |
Öğretim elemanının vereceği kaynaklar ve ders notları
|
|
5) |
Koroid |
Öğretim elemanının vereceği kaynaklar ve ders notları
|
|
6) |
İris |
Öğretim elemanının vereceği kaynaklar ve ders notları
|
|
8) |
Ara sınav |
|
|
9) |
Retina |
Öğretim elemanının vereceği kaynaklar ve ders notları
|
|
10) |
Göz İçi Mercek |
Öğretim elemanının vereceği kaynaklar ve ders notları
|
|
11) |
Göz Kasları |
Öğretim elemanının vereceği kaynaklar ve ders notları
|
|
12) |
Göz Kapağı |
Öğretim elemanının vereceği kaynaklar ve ders notları
|
|
13) |
Konjonktiva |
Öğretim elemanının vereceği kaynaklar ve ders notları
|
|
14) |
Görme yolları ve ışık refleksi |
Öğretim elemanının vereceği kaynaklar ve ders notları
|
|
15) |
Genel Tekrar |
Öğretim elemanının vereceği kaynaklar ve ders notları
|
|
16) |
Final |
|
|
|
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Oranı (1-5) |
1) |
Temel görme cihazlarının reçeteye göre seçimini yapması için gerekli basamakları listeler. |
3 |
1) |
İş hayatındaki tüm süreçleri deneyimler. |
|
1) |
Optisyenlik alanındaki teorik ve uygulamalı bilgileri açıklar. |
|
1) |
Birey, halk sağlığı iş güvenliği ve çevre koruma kurallarını açıklar. |
4 |
1) |
Göz anatomisi ve fizyolojisi alanındaki temel bilgileri açıklar. |
5 |
1) |
Problemleri analiz edebilme ve çözebilme yetkinliği kazanır. |
|
2) |
Gözlüğün hazırlanması için gerekli ekipmanları ve makineleri tanımlar. |
|
2) |
Temel görme cihazların kullanımını ve uygulama sürecini açıklar. |
|
2) |
Numaralı gözlük ve kontakt lens ölçümleri hakkında bilgileri açıklar. |
|
2) |
Alanında faaliyet gösteren bir işletmede eğitim alanı ile ilgili faaliyetlerde yer alır. |
|
2) |
Temel ilk yardım ve sağlık tedbirlerinin uygulama basamaklarını listeler. |
|
2) |
Etik ve sosyal sorumluluk bilincine sahiptir. |
3 |
3) |
Teorik bilgiler ile uygulamayı karşılaştırır. |
3 |
3) |
Çalışma alanındaki ve hizmet verdiği kişilerle meslek etiğine uygun şekilde iletişim kurar. |
3 |
3) |
Çalışma alanında mesleki ve sosyal sorumluluklarını açıklar. |
|
3) |
Temel fizik ve fiziğin geometrik optik alanı bilgilerini açıklar. |
|
3) |
Temel görme cihazlarının satış sürecini ve kullanıcıya adaptasyonu açıklar. |
1 |
3) |
Alanı ile ilgili iş ve işlemlerde ekip üyesi olarak sorumluluk alır. |
3 |
4) |
Alanında edindiği bilgi ve tecrübeleri derler. |
3 |
4) |
Yazılı, sözlü iletişim ve etkileşimin farkındadır. |
|
4) |
Görme sağlığı ve hastalıkları hakkında temel bilgileri açıklar. |
|
4) |
Alanında kullandığı ekipmanların dezenfeksiyon ile sterilizasyon tekniklerini listeler. |
|
4) |
Bir yarı yıl boyunca iş hayatının içinde bulunarak öğrendiği teorik bilgilerini uygular. |
|
5) |
İş dünyasının ve toplumun beklentileri doğrultusunda gelişen ve üniversitemizin kurumsal çıktıları olarak tanımlamış olduğu yetkinlikleri temel düzeyde kazanır. |
|
5) |
İleri teknolojileri ve dijital dönüşüm ile ilgili gelişmeleri takip eder. |
|
5) |
Mesleki görev ve sorumluluklarını, Türkiye'deki güncel optisyenlik mevzuatını tanımlar. |
|
5) |
Genel ve mesleki yazılım program bilgilerini açıklar. |
|
6) |
Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanır. |
|
6) |
Gözlük çerçeveleri ve gözlük camları hakkında bilgileri açıklar. |
|
7) |
İş Sağlığı ve Güvenliği, Çevre Koruma, Afet ve Acil Durum hakkında bilgi sahibidir. |
|
7) |
Yurttaşlık yeterliliği konusunda bilinç sahibidir. |
|
8) |
Alanıyla ilgili gelişmeleri girişimci anlayışla değerlendirir. |
|
9) |
Avrupa Dil Portfolyosunun en az A2 düzeyinde tanımlanan Yabancı Dilde (İngilizce) iletişim kurma yetkinliği kazanır. (Öğretim dili İngilizce olan programlar için B1 düzeyinde). |
|
ÖĞRENME VE ÖĞRETME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik Sayısı/Yarıyıl |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
14 |
3 |
42 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Derse Özgü Staj |
0 |
0 |
0 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Sunum / Seminer |
0 |
0 |
0 |
Proje |
0 |
0 |
0 |
Ödevler |
1 |
10 |
10 |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri Toplam İş Yükü |
- |
- |
52 |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri |
Etkinlik Sayısı/Yarıyıl |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü |
Kısa Sınav |
2 |
10 |
20 |
Ara Sınavlar |
1 |
5 |
5 |
Yarıyıl Sonu Sınavı |
1 |
15 |
15 |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri Toplam İş Yükü |
- |
- |
40 |
TOPLAM İŞ YÜKÜ (Öğrenme ve Öğretme + Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri) |
92 |
DERSİN AKTS KREDİSİ (Toplam İş Yükü/25.5 Saat) |
4 |