DERSİN GENEL BİLGİLERİ

Ders Kodu Ders Adı Yıl Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
50231YEEOZ-ENG1082 Advanced English II 1 Bahar 2 0 2 4
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Düzeyi: Önlisans      TYYÇ:5. Düzey      QF-EHEA:Kısa Düzey      EQF-LLL:5. Düzey
Dersin Öğretim Dili: English
Dersin Ön/Yan Koşulu: Yoktur
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğretim Görevlisi SEDA SUNA UCAKAN
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı:
Dersin Kategorisi:

BÖLÜM II: DERSİN TANITIMI

Dersin Amacı ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin amacı, öğrencilere daha önceden öğrenmiş oldukları İngilizce dil bilgisi yapılarını tekrar gözden geçirerek hatırlatmak ve daha detaylı alıştırmalarla öğrencilerin İngilizce dil bilgisini pekiştirmektir. Aynı zamanda öğrencinin kelime hazinesini geliştirerek ileri düzey konuları anlamasını ve bu konularda kendini ifade edebilmesini kolaylaştırmak amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği: İngilizce cümle yapıları, zamanlar, ileri seviye dil bilgisi, terminoloji, ileri seviye kelime bilgisi, kelime yapıları, metinlerin incelenmesi.

Dersin Öğrenme Çıktıları (DÖÇ)

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
Bilgi (Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
  1) Bir iş görüşmesinde nasıl iyi bir izlenim bırakılacağını anlatan koşullu cümleler kurun; koşul cümlelerini kullanarak bir paragraf yazın; Bir paragrafın taslağını ve yapısını düzenleyin. Sağlıklı yaşam tarzını tartışın, yemek hakkında konuşun ve öğrencilere hizmet etmenin nasıl çekici hale getirilebileceğini konuşun. Teknolojinin hayatımıza etkileri üzerine beyin fırtınası yapın. Kişisel yanıt paragrafının nasıl yazılacağını öğrenin.
  2) Öğrenciler ileri seviye İngilizce'de kullanılan farklı zamanları, kelimeleri ve yapıları adlandırırlar.
  3) Sebep-sonuç kompozisyonu yazma çalışması. Reklamın ve reklamdan bilgi edinmenin görüşümüzü nasıl değiştirdiğini tartışılacak. Okurken metnin odak paragraflarını ve ana fikrini bulabilmek. Bir anlatım hikayesi hazırlama çalışması. Hayatımızdaki engeller ve insanların dirençli olmayı nasıl öğrendikleri hakkında konuşma ve beyin fırtınası.
Beceriler (Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
  1) Öğrenciler ileri seviyede İngilizce konuşabilirler ve ileri düzey konularda orta düzeyin üstünde anlama becerisi kazanırlar.
  2) Kendilerini İngilizce ifade ederken çeşitli zamanları kullanabilirler.
Yetkinlikler ("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
  1) Öğrenciler farklı kelime yapılarını ve kullanım şekillerini ayırt edebilirler.
  2) Eşdizimleri ve deyimleri farklı durumlara ve bağlamlara uygulayabilirler.

Haftalık Ders Planı

Hafta Konu
Materyal Paylaşımı *
Ön Hazırlık Pekiştirme
1) Giriş & Ders tanıtımı, 4. ünite kelimelerine başlangıç Pearson Speakout Upper Intermediate 2nd Edition, Student's book, pp. 43-44
2) Kelime bilgisi: Boş Zaman, Dil bilgisi: Geçmiş ve Geniş Zamanda Alışkanlıklar, Okuma: Boş Zaman Pearson Speakout Upper Intermediate 2nd Edition, Student's book, pp. 44-45
3) Yazma: Opinion Essay & Bağlaçlar, Kelime bilgisi: Olumlu Sıfatlar & eşdizimler, Dinleme: Great Getaways Pearson Speakout Upper Intermediate 2nd Edition, Student's book, pp. 46-47
4) Dil Bilgisi: Gelecek Zaman kullanımları, Kelime Bilgisi: Sayılamayan ve Çoğul İsimler, Kelime Bilgisi: Kabiliyetler Pearson Speakout Upper Intermediate 2nd Edition, Student's book, pp. 48-50
5) Okuma: The World's Worst Inventions, Kelime Bilgisi: Değişim, Dil bilgisi: Articles (The/a-an) Pearson Speakout Upper Intermediate 2nd Edition, Student's book, pp. 56-57
6) Kelime Bilgisi: Bileşik İsimler, Dinleme: Consumer Crazy (Tüketim), Kelime Bilgisi: Pazarlama ile alakalı eşdizimler Pearson Speakout Upper Intermediate 2nd Edition, Student's book, pp. 58-59
7) Dil bilgisi: Koşul Cümleleri (Gerçek Durumlar ve Varsayımlar), Yazma: Rapor yazımı, yazılı karşılaştırmalar yapmayı öğrenme Pearson Speakout Upper Intermediate 2nd Edition, Student's book, pp. 60-61
8) ARASINAV
9) Kelime Bilgisi: Idea (Fikir) kelimesiyle kullanılan eşdizimler, İşlev: Fikir Önerme, Öneride Bulunma Pearson Speakout Upper Intermediate 2nd Edition, Student's book, pp. 62-63
10) "Yaş" hakkında kelimeler, Okuma: Early Peakers and Late Bloomers: Who Has It Worse?, Dil Bilgisi: Modal Verbs Pearson Speakout Upper-Intermediate 2nd Edition Student's Book, pp. 68-69
11) Kelime: Önekler, Dinleme: Letters to Myself, Dil Bilgisi: Future Perfect ve Continuous Pearson Speakout Upper Intermediate 2nd Edition, Student's book, pp. 70-71
12) Kelime Bilgisi: Optimizm/Pesimizm, Yazma: Resmi olmayan dil ile email yazma, Kelime Bilgisi: Eşdizimli sözcükler Pearson Speakout Upper Intermediate 2nd Edition, Student's book, pp. 72-73-74
13) Fonksiyon: İkna Etme, "Fikirleri netleştirmek" için kullanılan ifadeler, Kelime Bilgisi: Televizyon/Medya Pearson Speakout Upper Intermediate 2nd Edition, Student's book, pp. 74-75
14) Genel Tekrar
15) Yarıyıl Sonu Sınavları
*Bu alan öğrencilerin ders öncesi hazırlık ve sonrası dersi pekiştirme için paylaşılan ders materyallerini içerir.

Ders İçin Zorunlu/Önerilen Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Speak Out Upper Intermediate, Student Book
Diğer Kaynaklar: An English to English dictionary (Oxford, Longman, Cambridge etc.) / İngilizce-İngilizce sözlük

Dersin Program Öğrenme Çıktılarına Katkı Düzeyi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Program Öğrenme Çıktıları Katkı Oranı (1-5)
1) Satın alma ve tedarik süreçlerini tanımlar.
2) Temel işletme fonksiyonlarını ve işletme süreçlerini anlatır.
2) Alanında faaliyet gösteren bir işletmede eğitim alanı ile ilgili faaliyetlerde yer alır.
2) Depo iş süreçlerini, sipariş yönetimini, malzeme elleçleme, paketleme ve etiketleme işlemlerini listeler
2) Ülke ve dünya ekonomisi hakkındaki bilgileri yorumlar.
2) Tedarik zinciri yönetim felsefesini yorumlar.
3) Alanı ile ilgili iş ve işlemlerde ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
3) Stok yönetiminin gereklerini sıralar.
3) Teorik bilgiler ile uygulamayı karşılaştırır.
3) İş hayatındaki tüm süreçleri deneyimler.
3) Lojistik yönetimine dair temel, kuramsal ve uygulamalı bilgileri açıklar.
3) Gümrük işlemleri ile ilgili temel bilgileri hatırlar.
3) Ulusal ve uluslararası işletme ve ticaretin gerektirdiği temel ve kuramsal bilgileri açıklar.
3) Tedarik zinciri yönetimi içindeki tüm lojistik faaliyetlerini birbiri ile ilişkilendirir.
4) Sürdürülebilir tedarik zinciri yönetimini açıklar.
4) Dış ticaret ile ilgili süreçlerini (teslim ve ödeme şekilleri vs.) açıklar.
4) Bir yarı yıl boyunca iş hayatının içinde bulunarak öğrendiği teorik bilgilerini uygular.
4) Tüm taşıma tiplerinin ve intermodal taşımacılığın operasyonel süreçlerini anlatır.
4) Alanında edindiği bilgi ve tecrübeleri derler.
4) Yazılı, sözlü iletişim ve etkileşimin farkındadır.
4) Tedarik zincirinde bilgi paylaşımının ve güvenin önemini değerlendirir.
5) İleri teknolojileri ve dijital dönüşüm ile ilgili gelişmeleri takip eder.
5) Tedarik zinciri boyunca yer alan tüm tarafların görev ve sorumluluklarını listeler.
5) Problemleri analiz edebilme ve çözebilme yetkinliği kazanır.
5) Lojistik yönetiminin gerektirdiği güncel bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin biçimde eşleştirir.
5) İş dünyasının ve toplumun beklentileri doğrultusunda gelişen ve üniversitemizin kurumsal çıktıları olarak tanımlamış olduğu yetkinlikleri alanı ile ilişkili olarak temel düzeyde kazanır.
6) Etik ve sosyal sorumluluk bilincine sahiptir.
6) Lojistik alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası mevzuat ve düzenlemeleri hatırlar.
6) Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanır.
7) Yurttaşlık yeterliliği konusunda bilinç sahibidir.
7) Lojistik alanıyla ilgili gerekli görülen iş sağlığı ve güvenliği, çevre koruma, kalite ve sürekli iyileşme prosedürlerini açıklar.
8) Alanıyla ilgili gelişmeleri girişimci anlayışla değerlendirir.
9) Avrupa Dil Portfolyosunun en az A2 düzeyinde tanımlanan Yabancı Dilde (İngilizce) iletişim kurma yetkinliği kazanır. (Öğretim dili İngilizce olan programlar için B1 düzeyinde).

BÖLÜM IV: DERSİN ÖĞRENME VE ÖĞRETME YÖNTEMLERİ İLE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİ

Dersin Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

(Üniversitemiz genelinde kullanılan tüm öğrenme ve öğretme yöntemleri sistematik olarak yönetilmektedir. Akademik birimlerden gelen talepler doğrultusunda bölüm/programların öğrenme ve öğretme yöntemleri ilgili kurullarımız tarafından değerlendirilmekte ve uygun bulunursa, üniversite havuzunda toplanmaktadır. Bölüm ve programlar, kendileri için program tasarımlarına uygun olan yöntemleri bu havuzdan seçebilmektedirler. Benzer şekilde, dersler için kullanılması uygun görülen yöntemler de programlar düzeyinde belirlenmiş olan yöntemler arasından seçilebilmektedir.)
Programa Genelinde Kullanılan Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri
Ders İçin Kullanılan Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri
Anlatım
Tartışma
Gösterip Yaptırma
Okuma
Ödev
Proje Hazırlama
Beyin Fırtınası
Soru Cevap
Bireysel ve Grup Çalışması
Rol Oynama-Canlandırma-Doğaçlama
Derse Aktif Katılım

Dersin Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

(Üniversitemiz genelinde kullanılan tüm ölçme ve değerlendirme yöntemleri sistematik olarak yönetilmektedir. Akademik birimlerden gelen talepler doğrultusunda bölüm/programların ölçme ve değerlendirme yöntemleri ilgili kurullarımız tarafından değerlendirilmekte ve uygun bulunursa, üniversite havuzunda toplanmaktadır. Bölüm ve programlar, kendileri için program tasarımlarına uygun olan yöntemleri bu havuzdan seçebilmektedirler. Benzer şekilde, dersler için kullanılması uygun görülen yöntemler de programlar düzeyinde belirlenmiş olan yöntemler arasından seçilebilmektedir.)
Programa Genelinde Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
Ders İçin Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
Ara Sınav
Yarıyıl Sonu Sınavı
Kısa Sınav
Ödev Değerlendirme

Dersin Ölçme ve Değerlendirme Yöntemlerinin Başarı Notuna Katkısı

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri Uygulama Sayısı / Yarıyıl Katkı Oranı
Kısa Sınavlar 2 % 30.00
Ara Sınavlar 1 % 20.00
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 % 50.00
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİNİN BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI % 50
YARIYIL SONU SINAVININ BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI % 50
Toplam % 100

BÖLÜM V: DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

ÖĞRENME VE ÖĞRETME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri Etkinlik Sayısı/Yarıyıl Süresi (saat) Toplam İş Yükü
Ders 14 2 28
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Derse Özgü Staj 0 0 0
Arazi Çalışması 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışması 0 0 0
Sunum / Seminer 0 0 0
Proje 0 0 0
Ödevler 1 15 15
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri Toplam İş Yükü - - 43
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri Etkinlik Sayısı/Yarıyıl Süresi (saat) Toplam İş Yükü
Kısa Sınav 2 10 20
Ara Sınavlar 1 15 15
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 15 15
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri Toplam İş Yükü - - 50
TOPLAM İŞ YÜKÜ (Öğrenme ve Öğretme + Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri) 93
DERSİN AKTS KREDİSİ (Toplam İş Yükü/25.5 Saat) 4