DERSİN GENEL BİLGİLERİ

Ders Kodu Ders Adı Yıl Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
60211METOZ-GRT0486 Grafik Tasarım Stüdyosu IV 3 Bahar 2 2 3 5
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Düzeyi: Lisans      TYYÇ:6. Düzey      QF-EHEA:1. Düzey      EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Öğretim Dili: Türkçe
Dersin Ön/Yan Koşulu: Yoktur
Dersin Veriliş Şekli:
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi ORKUN YÖNTEM
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı:



Dersin Kategorisi:

BÖLÜM II: DERSİN TANITIMI

Dersin Amacı ve İçeriği

Dersin Amacı: Öğrencilerin verilen projeyle ilgili araştırma yaparak bir tasarım teması oluşturması, araştırma çıktılarını kullanarak temaya uygun görsel bir dil yaratması ve daha önceki dönemlerde öğrendikleri bilgileri kullanarak farklı mecralar için kimliğin devamlılığı üzerine düşünmesini amaçlamaktadır.
Dersin İçeriği: Proje konusuna yönelik araştırma, görsel kimlik oluşturulması, grid, imge, tipografi ve renkleri etkili bir şekilde kullanarak sürdürülebilir bir görsel dünya düşünülmesini ve örnekler üzerinden analizlerini içeren uygulama dersidir.

Dersin Öğrenme Çıktıları (DÖÇ)

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
Bilgi (Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
  1) ● Tasarım ve kavram ilişkisini kavrar.
  2) ● Tasarıma bir tema olarak yaklaşmayı öğrenir.
Beceriler (Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
  1) ● Araştırma çıktılarını kullanarak kavrama yönelik görsel bir dünya oluşturur.
  2) ● Kavramdan yola çıkarak tasarım yapma becerisi kazanır.
Yetkinlikler ("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
  1) ● Alana özgü kuramsal ve uygulamaya yönelik bilgiyi değerlendirir. Grid, imge, tipografi ve renkleri proje konusuna uygun olarak etkin bir biçimde kullanır.

Haftalık Ders Planı

Hafta Konu
Materyal Paylaşımı *
Ön Hazırlık Pekiştirme
1) Vize dönemi boyunca 360 kampanya kampsamında üç adet proje yapılacak (Doğa ve mimari, ileri dönüşüm ve interaktif masal kitabı) ilgili öğrencilerin brief’lenmesi, Türkiye ve dünyadan örneklerin incelenmesi, öğrencilerin proje detaylarının belirlenmesi
2) Öğrencilerin proje konsept ve mood board’larının sunumu. Kurumsal kimlik taslakları ve yapay zeka aset çalışmaları.
3) 3- Seçilen proje ve kurumsal yapıların belirlenmesi ve öğrencilerle bire bir çalışma ve geri bildirim
4) Seçilen projenin logosunun finalize edilmesi, öğrencilerle bire bir çalışma ve geri bildirim
5) Görsel dünyanın oluşturulması, öğrencilerle bire bir çalışma ve geri bildirim Çıkış noktasından hareketle ana grafik elementlerin belirlenmesi, renk kodlarının belirlenmesi, ikon set oluşturulması, vs.
6) Görsel dünyanın oluşturulması, öğrencilerle bire bir çalışma ve geri bildirim Çıkış noktasından hareketle ana grafik elementlerin belirlenmesi, renk kodlarının belirlenmesi, ikon set oluşturulması, vs.
7) Görsel dünyanın oluşturulması, öğrencilerle bire bir çalışma ve geri bildirim Çıkış noktasından hareketle ana grafik elementlerin belirlenmesi, renk kodlarının belirlenmesi, ikon set oluşturulması, vs.
8) 8- Vize teslimi.
9) Apple markası kapsamında "Senin Gözünden Türkiye" lansmanı üzerinden öğrenciler ile birlikte bir 360 kampanya konkur çalışması.
10) - Kampanya materyallerinin üretilmesi, öğrencilerle bire bir çalışma ve geri bildirim. Öğrencilerin ajans ortamındaki gibi belli kreatif gruplara ayrılması, verilen brief üzerinden çalışmalarının ana hatlarının belirlenmesi.
11) Belirlenen kampanya ile alakalı kurumsal yapının incelenmesi, moodboard incelemeleri ve yapay zeka çıktılarının irdelenmesi.
12) Grup öğrencilerin projelerinin bireysel sunumu ve değerlendirilmesi. Geri bildirim ve tartışma.
13) Grup öğrencilerin projelerinin bireysel sunumu ve değerlendirilmesi. Geri bildirim ve tartışma.
14) Tasarlanan konseptler üzerine görüş toplu istişare. Alternatif tasarım imkanları üzerine fikir geliştirme.
*Bu alan öğrencilerin ders öncesi hazırlık ve sonrası dersi pekiştirme için paylaşılan ders materyallerini içerir.

Ders İçin Zorunlu/Önerilen Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: ● Heller, S. ve Vienne, V. (2016) Grafik Tasarımı Değiştiren 100 Fikir (çev. Bengisu Bayrak) İstanbul: Literatür Yayınları
● Bird, Michael, V. (2016) Sanatı Değiştiren 100 Fikir (çev. Deniz Öztok) İstanbul: Literatür Yayınları
● Ambrose, G. ve Harris, P. (2013) Yaratıcı Tasarımın Temelleri (çev. Adnan Tepecik, Murat Devrim Atılgan). İstanbul: Literatür Yayınları
● Ambrose, G. ve Harris, P. (2012) Yaratıcı Tipografinin Temelleri (çev. Bengisu Bayrak). İstanbul: Literatür Yayınları
Diğer Kaynaklar: ● Heller, S. ve Vienne, V. (2016) Grafik Tasarımı Değiştiren 100 Fikir (çev. Bengisu Bayrak) İstanbul: Literatür Yayınları
● Bird, Michael, V. (2016) Sanatı Değiştiren 100 Fikir (çev. Deniz Öztok) İstanbul: Literatür Yayınları
● Ambrose, G. ve Harris, P. (2013) Yaratıcı Tasarımın Temelleri (çev. Adnan Tepecik, Murat Devrim Atılgan). İstanbul: Literatür Yayınları
● Ambrose, G. ve Harris, P. (2012) Yaratıcı Tipografinin Temelleri (çev. Bengisu Bayrak). İstanbul: Literatür Yayınları

Dersin Program Öğrenme Çıktılarına Katkı Düzeyi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Program Öğrenme Çıktıları Katkı Oranı (1-5)
1) Grafik tasarımın temel kavramlarını, tarihsel gelişimini ve kuramsal çerçevesini açıklayabilir.
2) Görsel iletişim tasarımında kullanılan tipografi, renk teorisi ve kompozisyon ilkelerini tanımlayabilir.
3) Grafik tasarımın toplumsal, kültürel ve etik boyutlarını değerlendirerek disiplinlerarası bir bakış açısı geliştirebilir.
4) Yaratıcı problem çözme yöntemlerini kullanarak özgün ve yenilikçi tasarım çözümleri geliştirebilir.
5) Görsel hiyerarşi, algı psikolojisi ve kullanıcı deneyimi (UX) ilkelerini kullanarak uluslararası pazara uygun tasarımlar yapabilir.
6) Dijital araçlar ve tasarım yazılımlarını etkin kullanarak profesyonel grafik tasarım çalışmaları gerçekleştirebilir.
7) Uluslararası grafik tasarım projelerinde bireysel veya ekip içinde sorumluluk alarak yaratıcı çözümler geliştirebilir.
8) Grafik tasarım projelerini yönetebilir ve süreçlerini planlayarak profesyonel çalışma disiplinini uygulayabilir.
9) Grafik tasarım alanındaki küresel yenilikleri, teknolojileri ve metodolojileri takip ederek kendini sürekli geliştirebilir.
10) Kültürlerarası tasarım ilkelerini benimseyerek küresel kitlelere hitap eden görsel çözümler üretebilir.
11) Kültürel çeşitliliğe duyarlı, etik değerlere uygun ve sürdürülebilir tasarım çözümleri geliştirebilir.
12) Grafik tasarım süreçlerinde bağımsız çalışma ve takım çalışmasına katılım sağlayabilir.

BÖLÜM IV: DERSİN ÖĞRENME VE ÖĞRETME YÖNTEMLERİ İLE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİ

Dersin Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

(Üniversitemiz genelinde kullanılan tüm öğrenme ve öğretme yöntemleri sistematik olarak yönetilmektedir. Akademik birimlerden gelen talepler doğrultusunda bölüm/programların öğrenme ve öğretme yöntemleri ilgili kurullarımız tarafından değerlendirilmekte ve uygun bulunursa, üniversite havuzunda toplanmaktadır. Bölüm ve programlar, kendileri için program tasarımlarına uygun olan yöntemleri bu havuzdan seçebilmektedirler. Benzer şekilde, dersler için kullanılması uygun görülen yöntemler de programlar düzeyinde belirlenmiş olan yöntemler arasından seçilebilmektedir.)
Programa Genelinde Kullanılan Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri
Ders İçin Kullanılan Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri
Anlatım
Gösterip Yaptırma
Gösterim
Stüdyo Uygulamaları

Dersin Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

(Üniversitemiz genelinde kullanılan tüm ölçme ve değerlendirme yöntemleri sistematik olarak yönetilmektedir. Akademik birimlerden gelen talepler doğrultusunda bölüm/programların ölçme ve değerlendirme yöntemleri ilgili kurullarımız tarafından değerlendirilmekte ve uygun bulunursa, üniversite havuzunda toplanmaktadır. Bölüm ve programlar, kendileri için program tasarımlarına uygun olan yöntemleri bu havuzdan seçebilmektedirler. Benzer şekilde, dersler için kullanılması uygun görülen yöntemler de programlar düzeyinde belirlenmiş olan yöntemler arasından seçilebilmektedir.)
Programa Genelinde Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
Ders İçin Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
Ara Sınav
Yarıyıl Sonu Sınavı
Uygulama Sınavı

Dersin Ölçme ve Değerlendirme Yöntemlerinin Başarı Notuna Katkısı

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri Uygulama Sayısı / Yarıyıl Katkı Oranı
Ödev 2 % 20.00
Ara Sınavlar 1 % 30.00
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 % 50.00
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİNİN BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI % 50
YARIYIL SONU SINAVININ BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI % 50
Toplam % 100

BÖLÜM V: DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

ÖĞRENME VE ÖĞRETME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri Etkinlik Sayısı/Yarıyıl Süresi (saat) Toplam İş Yükü
Ders 3 3 9
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Derse Özgü Staj 0 0 0
Arazi Çalışması 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışması 0 0 0
Sunum / Seminer 0 0 0
Proje 2 10 20
Ödevler 0 0 0
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri Toplam İş Yükü - - 29
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri Etkinlik Sayısı/Yarıyıl Süresi (saat) Toplam İş Yükü
Kısa Sınav 2 10 20
Ara Sınavlar 2 15 30
Yarıyıl Sonu Sınavı 2 12 24
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri Toplam İş Yükü - - 74
TOPLAM İŞ YÜKÜ (Öğrenme ve Öğretme + Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri) 103
DERSİN AKTS KREDİSİ (Toplam İş Yükü/25.5 Saat) 5