Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
|
|
Bilgi
(Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
|
1) ● Tasarım ve kavram ilişkisini kavrar.
|
2) ● Tasarıma bir tema olarak yaklaşmayı öğrenir.
|
Beceriler
(Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
|
1) ● Araştırma çıktılarını kullanarak kavrama yönelik görsel bir dünya oluşturur.
|
2) ● Kavramdan yola çıkarak tasarım yapma becerisi kazanır.
|
Yetkinlikler
("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
|
1) ● Alana özgü kuramsal ve uygulamaya yönelik bilgiyi değerlendirir. Grid, imge, tipografi ve renkleri proje konusuna uygun olarak etkin bir biçimde kullanır.
|
Hafta |
Konu |
Materyal Paylaşımı * |
|
Ön Hazırlık |
Pekiştirme |
1) |
Vize dönemi boyunca 360 kampanya kampsamında üç adet proje yapılacak (Doğa ve mimari, ileri dönüşüm ve interaktif masal kitabı) ilgili öğrencilerin brief’lenmesi,
Türkiye ve dünyadan örneklerin incelenmesi,
öğrencilerin proje detaylarının belirlenmesi
|
|
|
2) |
Öğrencilerin proje konsept ve mood board’larının sunumu. Kurumsal kimlik taslakları ve yapay zeka aset çalışmaları. |
|
|
3) |
3- Seçilen proje ve kurumsal yapıların belirlenmesi ve öğrencilerle bire bir çalışma ve geri bildirim |
|
|
4) |
Seçilen projenin logosunun finalize edilmesi, öğrencilerle bire bir çalışma ve geri bildirim |
|
|
5) |
Görsel dünyanın oluşturulması, öğrencilerle bire bir çalışma ve geri bildirim
Çıkış noktasından hareketle ana grafik elementlerin belirlenmesi, renk kodlarının belirlenmesi, ikon set oluşturulması, vs.
|
|
|
6) |
Görsel dünyanın oluşturulması, öğrencilerle bire bir çalışma ve geri bildirim
Çıkış noktasından hareketle ana grafik elementlerin belirlenmesi, renk kodlarının belirlenmesi, ikon set oluşturulması, vs.
|
|
|
7) |
Görsel dünyanın oluşturulması, öğrencilerle bire bir çalışma ve geri bildirim
Çıkış noktasından hareketle ana grafik elementlerin belirlenmesi, renk kodlarının belirlenmesi, ikon set oluşturulması, vs.
|
|
|
8) |
8- Vize teslimi.
|
|
|
9) |
Apple markası kapsamında "Senin Gözünden Türkiye" lansmanı üzerinden öğrenciler ile birlikte bir 360 kampanya konkur çalışması.
|
|
|
10) |
- Kampanya materyallerinin üretilmesi, öğrencilerle bire bir çalışma ve geri bildirim. Öğrencilerin ajans ortamındaki gibi belli kreatif gruplara ayrılması, verilen brief üzerinden çalışmalarının ana hatlarının belirlenmesi.
|
|
|
11) |
Belirlenen kampanya ile alakalı kurumsal yapının incelenmesi, moodboard incelemeleri ve yapay zeka çıktılarının irdelenmesi.
|
|
|
12) |
Grup öğrencilerin projelerinin bireysel sunumu ve değerlendirilmesi. Geri bildirim ve tartışma.
|
|
|
13) |
Grup öğrencilerin projelerinin bireysel sunumu ve değerlendirilmesi. Geri bildirim ve tartışma.
|
|
|
14) |
Tasarlanan konseptler üzerine görüş toplu istişare. Alternatif tasarım imkanları üzerine fikir geliştirme. |
|
|
Ders Notları / Kitaplar: |
● Heller, S. ve Vienne, V. (2016) Grafik Tasarımı Değiştiren 100 Fikir (çev. Bengisu Bayrak) İstanbul: Literatür Yayınları
● Bird, Michael, V. (2016) Sanatı Değiştiren 100 Fikir (çev. Deniz Öztok) İstanbul: Literatür Yayınları
● Ambrose, G. ve Harris, P. (2013) Yaratıcı Tasarımın Temelleri (çev. Adnan Tepecik, Murat Devrim Atılgan). İstanbul: Literatür Yayınları
● Ambrose, G. ve Harris, P. (2012) Yaratıcı Tipografinin Temelleri (çev. Bengisu Bayrak). İstanbul: Literatür Yayınları
|
Diğer Kaynaklar: |
● Heller, S. ve Vienne, V. (2016) Grafik Tasarımı Değiştiren 100 Fikir (çev. Bengisu Bayrak) İstanbul: Literatür Yayınları
● Bird, Michael, V. (2016) Sanatı Değiştiren 100 Fikir (çev. Deniz Öztok) İstanbul: Literatür Yayınları
● Ambrose, G. ve Harris, P. (2013) Yaratıcı Tasarımın Temelleri (çev. Adnan Tepecik, Murat Devrim Atılgan). İstanbul: Literatür Yayınları
● Ambrose, G. ve Harris, P. (2012) Yaratıcı Tipografinin Temelleri (çev. Bengisu Bayrak). İstanbul: Literatür Yayınları
|
|
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Oranı (1-5) |
1) |
Grafik tasarımın temel kavramlarını, tarihsel gelişimini ve kuramsal çerçevesini açıklayabilir. |
|
2) |
Görsel iletişim tasarımında kullanılan tipografi, renk teorisi ve kompozisyon ilkelerini tanımlayabilir. |
|
3) |
Grafik tasarımın toplumsal, kültürel ve etik boyutlarını değerlendirerek disiplinlerarası bir bakış açısı geliştirebilir. |
|
4) |
Yaratıcı problem çözme yöntemlerini kullanarak özgün ve yenilikçi tasarım çözümleri geliştirebilir. |
|
5) |
Görsel hiyerarşi, algı psikolojisi ve kullanıcı deneyimi (UX) ilkelerini kullanarak uluslararası pazara uygun tasarımlar yapabilir. |
|
6) |
Dijital araçlar ve tasarım yazılımlarını etkin kullanarak profesyonel grafik tasarım çalışmaları gerçekleştirebilir. |
|
7) |
Uluslararası grafik tasarım projelerinde bireysel veya ekip içinde sorumluluk alarak yaratıcı çözümler geliştirebilir. |
|
8) |
Grafik tasarım projelerini yönetebilir ve süreçlerini planlayarak profesyonel çalışma disiplinini uygulayabilir. |
|
9) |
Grafik tasarım alanındaki küresel yenilikleri, teknolojileri ve metodolojileri takip ederek kendini sürekli geliştirebilir. |
|
10) |
Kültürlerarası tasarım ilkelerini benimseyerek küresel kitlelere hitap eden görsel çözümler üretebilir. |
|
11) |
Kültürel çeşitliliğe duyarlı, etik değerlere uygun ve sürdürülebilir tasarım çözümleri geliştirebilir. |
|
12) |
Grafik tasarım süreçlerinde bağımsız çalışma ve takım çalışmasına katılım sağlayabilir. |
|
ÖĞRENME VE ÖĞRETME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik Sayısı/Yarıyıl |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
3 |
3 |
9 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Derse Özgü Staj |
0 |
0 |
0 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Sunum / Seminer |
0 |
0 |
0 |
Proje |
2 |
10 |
20 |
Ödevler |
0 |
0 |
0 |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri Toplam İş Yükü |
- |
- |
29 |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri |
Etkinlik Sayısı/Yarıyıl |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü |
Kısa Sınav |
2 |
10 |
20 |
Ara Sınavlar |
2 |
15 |
30 |
Yarıyıl Sonu Sınavı |
2 |
12 |
24 |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri Toplam İş Yükü |
- |
- |
74 |
TOPLAM İŞ YÜKÜ (Öğrenme ve Öğretme + Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri) |
103 |
DERSİN AKTS KREDİSİ (Toplam İş Yükü/25.5 Saat) |
5 |