Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
|
|
Bilgi
(Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Göstergebilim alanının ünlü kuramcılarını tanımlar.
|
2) Metinler arası ilişkilendirmeleri yapabilir.
|
3) Metinler arası benzerlik ya da farklılıkları göstergebilimsel yaklaşımla analiz eder.
|
4) Dilbilim ve göstergebilim bağlamında çözümlemeler yapar.
|
Beceriler
(Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Göstergebilimin iletişim tasarımı alanında gösterge yaratma ve çözümlemeyi bilir.
|
Yetkinlikler
("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
|
Hafta |
Konu |
Materyal Paylaşımı * |
|
Ön Hazırlık |
Pekiştirme |
1) |
Göstergebilim Ekolleri |
Semiotics schools
|
|
1) |
Gösterge kavramı, gösterge türleri ve göstergebilim |
|
|
2) |
Göstergebilimin tarihçesi |
|
|
3) |
Göstergebilimin temel ilkeleri |
|
|
4) |
Göstergebilim kuramcıları |
|
|
5) |
Göstergebilim Kuramcıları |
|
|
6) |
Charles Sanders Peirce Göstergebilim Kuramı |
|
|
7) |
Roland Barthes Yananlam, Düzanlam
|
|
|
8) |
Ara Sınav |
|
|
9) |
Umberto Eco ve Göstergebilim |
|
|
10) |
Göstergebilim Çözümlemeleri |
|
|
11) |
Yapısal Çözümleme ve Dilbilim |
|
|
12) |
Görsel göstergebilim |
|
|
13) |
Göstergebilimsel Çözümleme |
|
|
14) |
Göstergebilimsel Çözümleme |
|
|
15) |
Göstergebilimsel Çözümleme |
|
|
16) |
Final Sınavı |
|
|
Ders Notları / Kitaplar: |
Ferdinand de Saussure, “Genel Dilbilim Dersleri”, Çev.: Berke Vardar, Birey ve Toplum Yayın-ları.
Berke Vardar, “Dilbilim Terimleri Sözlüğü”, Multilingual Yabancı Dil Yayınları.
Nükhet Güz, “Etkili İletişim Terimleri Sözlüğü”, İnkilap Kitabevi.
Roland Barthes, “Göstergeler İmparatorluğu”, Yapı Kredi Yayınları, Çev.: Tahsin Yücel
|
Diğer Kaynaklar: |
Roland Barthes, “Göstergebilim Serüven”, Yapı Kredi Yayınları, Çev.: Mehmet Rifat, Sema Rifat
Roland Barthes, “Yazının Sıfır Derecesi Yeni Eleştirel Denemeler”, Yapı Kredi Yayınları, Çev.: Tahsin Yücel
Umberto Eco, “Açık Yapıt”, Çev.: Tolga Esmer, Can Yayınları
|
|
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Oranı (1-5) |
1) |
İletişim ve Tasarımı’nın temel olgularını, kuramlarını, ilkelerini, süreçlerini ve uygulama alanındaki yöntemlerini tanımlama |
5 |
2) |
Sanat ve tasarım kuramlarını açıklayarak görsel iletişimdeki yerini kavrama. |
|
3) |
Grafik tasarım, tipografi, renk teorisi gibi alan bilgilerini tanımlama. |
|
4) |
Sanat tarihi ve görsel kültür alanındaki temel kavramları sıralama. |
|
5) |
Tasarım sürecinde kullanılan görsel ögeleri yorumlama. |
|
6) |
Estetik değerlere sahip özgün tasarımlar yapılandırma. |
|
7) |
Görsel tasarımları kültürel, toplumsal ve etik bağlamda değerlendirme. |
|
8) |
Tasarım projelerini bireysel ya da ekip içinde yapılandırma. |
|
9) |
Görsel iletişim alanındaki yenilikleri kullanma. |
|
10) |
Belirli bir hedef kitle için uygun görsel dil ve tasarım stratejileri gerçekleştirme. |
|
11) |
Multidisipliner takımlarla etkin iletişim ve yaratıcı iş birliği organize etme. |
|
12) |
Tasarım problemlerine yönelik yaratıcı fikirler geliştirme. |
|
13) |
Görsel iletişim tasarımının estetik, teknik ve fonksiyonel yönlerini değerlendirme. |
|
14) |
Yeni tasarım yazılımlarını ve dijital teknolojileri kullanma. |
|
ÖĞRENME VE ÖĞRETME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik Sayısı/Yarıyıl |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
1 |
10 |
10 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Derse Özgü Staj |
0 |
0 |
0 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Sunum / Seminer |
0 |
0 |
0 |
Proje |
0 |
0 |
0 |
Ödevler |
2 |
10 |
20 |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri Toplam İş Yükü |
- |
- |
30 |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri |
Etkinlik Sayısı/Yarıyıl |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü |
Kısa Sınav |
0 |
0 |
0 |
Ara Sınavlar |
1 |
30 |
30 |
Yarıyıl Sonu Sınavı |
1 |
50 |
50 |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri Toplam İş Yükü |
- |
- |
80 |
TOPLAM İŞ YÜKÜ (Öğrenme ve Öğretme + Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri) |
110 |
DERSİN AKTS KREDİSİ (Toplam İş Yükü/25.5 Saat) |
4 |