Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
|
|
Bilgi
(Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Ekmek üretiminde kullanılan kabarma ajanlarını tanımlar.
|
2) Farklı un ve maya çeşitlerini açıklar.
|
3) Hamur hazırlama prosedürlerini listeler.
|
Beceriler
(Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Hızlı mayalama yöntemlerini uygulayabilir ve ekmek üretebilir.
|
2) Endüstriyel fırınları kullanabilir.
|
3) Sade hamur ya da mayalı hamur kullanarak mayalı ekmek hamuru yapabilir.
|
4) Maya üretimi, ekmek porsiyonlama ve şekillendirme tekniklerini uygulayabilir.
|
Yetkinlikler
("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Mesleğinde sorumluluk alabilir ve etik değerleri uygular.
|
Hafta |
Konu |
Materyal Paylaşımı * |
|
Ön Hazırlık |
Pekiştirme |
1) |
Temel ekmek hamurunun hazırlanma prosedürü, temel hamurdan ekmek üretimi – Somun ekmek. |
OİS sistemine yüklenen sunu ve önerilen basılı yayınlar
|
|
2) |
Un ve maya çeşitlerinin bir araya getirilmesi – Tam buğday ekmeği, durum buğday ekmeği |
OİS sistemine yüklenen sunu ve önerilen basılı yayınlar
|
|
3) |
Temel Ekmek hamurundan ekmek uygulamaları – Pain de mie, Pullman |
OİS sistemine yüklenen sunu ve önerilen basılı yayınlar
|
|
4) |
Porsiyonlama, tartma, şekillendirme prosedürleri – Simit, Sandviç ekmeği |
OİS sistemine yüklenen sunu ve önerilen basılı yayınlar
|
|
5) |
Baharat ve taze otların ekmeklerin çeşnilendirilmesinde kullanımı – Kimyonlu çavdar ekmeği, Focaccio |
OİS sistemine yüklenen sunu ve önerilen basılı yayınlar
|
|
6) |
Örerek şekillendirilen ekmek uygulamaları – Grissini, Challah, Brioche |
OİS sistemine yüklenen sunu ve önerilen basılı yayınlar
|
|
7) |
Yuvarlanarak şekillendirilen ekmek uygulamaları – Hamburger ekmeği, roll ekmek |
OİS sistemine yüklenen sunu ve önerilen basılı yayınlar
|
|
8) |
Ara Sınav |
|
|
9) |
Yassı şekillendirilmiş ekmek uygulamaları - Naan, Lavash, Pita, Pizza Hamuru, Ekşi maya hazırlanması |
OİS sistemine yüklenen sunu ve önerilen basılı yayınlar
|
|
10) |
Zengin ve katlı ekmekler – Baguette |
OİS sistemine yüklenen sunu ve önerilen basılı yayınlar
|
|
11) |
Zengin ve katlı ekmekler – Ciabatta, Patatesli ekmek |
OİS sistemine yüklenen sunu ve önerilen basılı yayınlar
|
|
12) |
Ekşi mayalı ekmek uygulamaları – Tam tahıllı ekşi mayalı ekmek, Ekşi mayalı tava ekmeği |
OİS sistemine yüklenen sunu ve önerilen basılı yayınlar
|
|
13) |
Hızlı Ekmek Uygulamaları – Banana Bread, Mısır Ekmeği |
OİS sistemine yüklenen sunu ve önerilen basılı yayınlar
|
|
14) |
Çeşitli Ekmek Uygulamaları – Bialys, Pretzels, Stollen |
OİS sistemine yüklenen sunu ve önerilen basılı yayınlar
|
|
(KPÖÇ: Kilit Program Öğrenme Çıktılarını; APÖÇ: KPÖÇ ile ilişkilendirilmiş Alt Öğrenme Çıktılarını tanımlar. )
|
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Oranı (1-5) |
1) |
Gastronomi ve Mutfak Sanatları alanındaki kavramları ve temel ilkeleri kavrar |
4 |
|
1.1 Gıda bilimi ve beslenme ilkelerini öğrenir ve alanında uygular |
4 |
|
1.2 Yiyecek-içecekleri tedarik etme, depolama, hazırlama, pişirme ve sunma yöntemlerini teorik ve uygulamalı olarak bilir ve uygulayabilir |
5 |
|
1.3 Gastronomi alanındaki teknikleri ve güncel gelişmeleri öğrenir. Bu konuda araştırma yapma becerisi kazanır |
4 |
|
1.4 Ulusal ve uluslararası gıda güvenliği, hijyen, sanitasyon kuralları ile bu alanlardaki mevzuat ve standartları öğrenir ve uygular |
2 |
|
1.5 Gıda-insan ve gıda-toplum ilişkilerini öğrenir, gıdanın toplumsal düzen üzerindeki etkisini anlar. |
2 |
|
1.6 İşletme, pazarlama ve iktisat alanlarındaki temel kavramları öğrenir. Bu kavramları alanında kullanma becerisi geliştirir |
|
|
1.7 Menü yönetimi, menü planlaması, yiyecek-içecek maliyeti, fiyatlandırma gibi konularda bilgi sahibi olur ve alanında uygular |
4 |
|
1.8 Alanı ile ilgili hukuki düzenlemeler, iş güvenliği ve çalışan sağlığı ilkelerini bilir ve uygular |
3 |
2) |
Yiyecek içecek işletmeciliğine ilişkin teori ve uygulamaları bilir, girişimcilik becerileri kazanır |
5 |
|
2.1 Mesleğinde sorumluluk alabilir ve etik değerleri uygular |
5 |
|
2.2 Grupla beraber çalışmayı öğrenir, yazılı ve sözlü olarak etkileşim kurma ve sunum becerilerini geliştirir |
|
|
2.3 Konaklama ve ağırlama endüstrileri alanındaki kavramlar ve kurallar hakkında bilgi sahibi olur. Gastronomi alanının konaklama ve ağırlama endüstrisindeki yerini anlar, gereğini yerine getirebilir |
2 |
|
2.4 Alanıyla ilgili teknolojik gelişmelerden kazanım sağlar. Teknolojiyi ve teknolojik gelişmeleri alanında uygular |
4 |
3) |
Yiyecek içecek işletmeciliği, gastronomi ve mutfak sanatları alanına katkı sağlayacak proje geliştirme becerisi kazanır |
|
|
3.1 Grupla beraber çalışmayı öğrenir, yazılı ve sözlü olarak etkileşim kurma ve sunum becerilerini geliştirir |
|
|
|
|
4) |
Bir yarıyıl boyunca iş hayatının içinde bulunarak öğrendiği teorik bilgilerini uygular |
4 |
|
4.1 Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilir ve uygulayabilir. |
|
|
4.2 Mesleki konularda ilgili kişi ve kurumları sözlü ve yazılı olarak bilgilendirebilir. |
4 |
|
4.3 Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yönetebilir. |
4 |
|
4.4 Mesleki konularda oluşan problemleri destekleyen veriler kullanarak açıklayabilir. |
4 |
|
4.5 Uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilir. |
|
|
|
|
5) |
İş dünyasının ve toplumun beklentileri doğrultusunda gelişen ve üniversitemizin kurumsal çıktıları olarak tanımlamış olduğu yetkinlikleri ileri düzeyde kazanır. |
5 |
|
5.1 Problemleri analiz edebilme, çözebilme ve çatışmaları yönetebilme yetkinliği kazanır. |
|
|
5.2 Sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda ekip üyesi olarak görev ve sorumluluk alır, gerektiğinde liderlik yapar. |
|
|
5.3 Etik ve Sosyal Sorumluluk bilincine sahiptir. |
5 |
|
5.4 Öğrendiklerini nicel ve nitel veriler ile destekleyerek; yazılı, sözlü ve görsel iletişim araçlarını kullanarak, sistemli ve etkileyici bir biçimde alanı ve alanı dışındaki gruplara aktarır. |
|
|
5.5 Sorumluluk aldığı çalışmalarda var olan normları ve standartları eleştirel bakış açısıyla değerlendir. |
|
|
5.6 Stratejik, yenilikçi ve girişimci fikirler geliştirir. |
|
|
5.7 Değişimi yönetebilme yetkinliği kazanır. |
|
|
5.8 Yaşam boyu öğrenme bilinciyle kişisel ve sosyal gelişim gösterir. |
|
|
5.9 İleri teknolojileri ve dijital dönüşüm ile ilgili gelişmeleri takip eder. |
|
|
5.10 Kültürel bilince sahiptir ve bunu alanı ve alanı dışındaki gruplara aktarır. |
|
|
5.11 Yurttaşlık yeterliliği konusunda bilinç sahibidir. |
|
|
5.12 Avrupa Dil Portfolyosunun en az B1 düzeyinde tanımlanan Yabancı Dilde (İngilizce) iletişim kurma yetkinliği kazanır. (Öğretim dili İngilizce olan programlar için B2/B2+ düzeyinde) |
|