Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
|
|
Bilgi
(Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Animasyon anlatısını ve öykülemeyi, anlatı bileşenlerini ve analizini tanımlar.
|
2) Animasyon hikayelerinin etik değerlere uygunluğunu değerlendirir.
|
Beceriler
(Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Farklı alanlardan, animasyon öyküsü olabilecek tema ve konu araştırarak öykü geliştirir.
|
2) Hikaye oluşturma tekniklerini uygulayarak animasyon alanında bir hikaye tasarlar.
|
3) Hikayede karakterleri karşıtlıklar ve ayrıntılar içerisinde kurgular.
|
4) Dili etkin bir şekilde kullanarak animasyon öyküsünü dramatize eder.
|
Yetkinlikler
("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Öykü için hazırladığı taslağı yazılı metin olarak yapılandırır.
|
Hafta |
Konu |
Materyal Paylaşımı * |
|
Ön Hazırlık |
Pekiştirme |
1) |
Animasyon tarihinde öykü kullanımı. Hikaye, olay örgüsü ve anlatı arasındaki farklar, örnekler. |
|
|
2) |
Animasyon öyküsü için konu oluşturmanın gerektirdikleri. Animasyonda anlatı kullanımı, animasyon filmlerindeki temel anlatı türleri |
|
|
3) |
Anlatının temelleri, anlatı analizi ve bileşenleri: Vladimir Propp |
PPT
|
|
4) |
Aristoteles ve trajedinin altı bileşeni |
PPT
|
|
5) |
Okunacak bir metin yazmak, imge. Hikayede anlam yaratma: anafikir/tema, konu bulma ve uygulamalar |
PPT
|
|
6) |
Hikayede anlam yaratma: zaman (anlatımda zaman kipleri). Bakış açısı: birinci tekil bakış açısı ve animasyon üzerinde uygulamalar |
PPT
|
|
7) |
Bakış açısı: ikinci tekil bakış açısı, üçüncü tekil bakış açısı. Bakış açısı üzerine uygulamalar |
PPT
|
|
8) |
VİZE |
|
|
9) |
Hikayede anlam yaratma: mekan. Hikayede mekan yaratma uygulamaları. Karakter türleri ve karakterin inandırıcılığı, yaşayan karakterler yaratma |
PPT
|
|
10) |
Kişiliğin boyutları, savunma mekanizmaları, kişilik bileşimi, karakteri tanıtmak, kişilik gelişimi ve uygulamalar. |
PPT
|
|
11) |
Hikayede kişiliğin işlenişi: karşıtlıklar, ayrıntılar, dramatik karakter kategorileri, karakter isimleri Hikayede anlam yaratma: olay örgüsü, olay örgüsü kalıpları, yan hikayeler. |
PPT
|
|
12) |
Hikayede anlam yaratma: çatışma, çelişki; çatışma türleri. Hikayede anlam yaratma: düğüm, çözüm, çalışmalar. |
PPT
|
|
13) |
Hikayede anlam yaratma: arka plan/atmosfer, sahne, kurgu ve yazıda kurgu teknikleri, uygulamalar, üslup |
PPT
|
|
14) |
Yazılan hikayelerin okunması |
PPT
|
|
Ders Notları / Kitaplar: |
-Scott, Jeffrey. 2004. How To Write For Animation. New York, United States: Overlook Press.
-Marx, Christy. 2007. Writing for Animation, Comics, and Games. USA: Focal Press.
-Ramsden, Ashley, Hollingsworth, Sue. 2020. Hikaye Anlatma Sanatı. Çev. Ali Bucak. İstanbul: İletişim Yayınları.
|
Diğer Kaynaklar: |
-Alkan, Selçuk. 2019. Yazma Sanatı ve Yazma Teknikleri. İstanbul: Mevsimler Kitap.
-Bradbury, Ray. Yazın Sanatı ve Yaratıcı Yazarlık. Çev. Deniz Kurt. İstanbul: Altıkırkbeş Basın Yayın.
-Field, Syd. 2006. Senaryo: Senaryo Yazımının Temelleri. Çev. Şerif Erol. İstanbul: Alfa Yayınları
-Vogler, Christopher. 2009. Yazarın Yolculuğu, Senaryo ve Öykü Yazımının Sırları. Çev. Kenan Şahin. İstanbul: Okyanus Yayınları
|
(KPÖÇ: Kilit Program Öğrenme Çıktılarını; APÖÇ: KPÖÇ ile ilişkilendirilmiş Alt Öğrenme Çıktılarını tanımlar. )
|
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Oranı (1-5) |
1) |
Çizgi Film ve Animasyonda görsel ögeleri yaratıcı ve anlaşılabilir bir biçimde tasarlar. |
4 |
|
1.1 Animasyonda tasarımın ve görsel iletişimin gerekliliklerini kazanır. |
4 |
|
1.2 Özgün ve yaratıcı filmler üretir. |
4 |
|
1.3 Verilmek istenilen mesajı, hedef kitleye uygun olarak tasarlar ve sunar. |
5 |
|
1.4 Tasarım yaparken bağımsız karar almayı benimser. |
4 |
|
1.5 Çizgi Film ve Animasyonun prensiplerini uygular. |
4 |
|
1.6 Alanındaki teknolojileri takip eder ve uygular. |
3 |
|
1.7 Tasarım ilkelerini benimser. |
4 |
|
1.8 Animasyon sektöründe profesyonel bilgi ve becerisini ortaya koyabileceği ve geliştirebileceği donanımı kavrar. |
3 |
2) |
Çizgi Film ve Animasyonda özgün olma ilkesini benimser. |
3 |
|
2.1 Diğer sanatçı veya tasarımcılara ait eserlerin telif haklarını korur. |
3 |
|
2.2 Çalışma üreteceği alanları analiz ederek hedef kitleye ulaşır. |
4 |
3) |
Çizgi Film ve Animasyonda farklı disiplinleri sentezler. |
4 |
|
3.1 Toplumsal olaylar, tarih ve sanata ilişkin sentez yapar. |
4 |
|
3.2 Eserlerini ülkesinde yada dünyanın farklı ülkelerinde çalıştaylarda, festivallerde, sergilerde sunar. |
3 |
4) |
Bir yarı yıl boyunca iş hayatının içinde bulunarak öğrendiği teorik bilgilerini uygular. |
3 |
|
4.1 İş hayatındaki tüm süreçleri deneyimler. |
3 |
|
4.2 Alanında faaliyet gösteren bir işletmede, eğitim alanı ile ilgili faaliyetlerde yer alır. |
3 |
|
4.3 Teorik bilgiler ile uygulamayı karşılaştırır. |
4 |
|
4.4 Alanında edindiği bilgi ve tecrübeleri derler. |
4 |
5) |
İş dünyasının ve toplumun beklentileri doğrultusunda gelişen ve üniversitemizin kurumsal çıktıları olarak tanımlamış olduğu yetkinlikleri ileri düzeyde kazanır |
5 |
|
5.1 Problemleri analiz edebilme, çözebilme ve çatışmaları yönetebilme yetkinliği kazanır. |
5 |
|
5.2 Sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda ekip üyesi olarak görev ve sorumluluk alır, gerektiğinde liderlik yapar. |
3 |
|
5.3 Etik ve Sosyal Sorumluluk bilinci kazanır. |
3 |
|
5.4 Öğrendiklerini nicel ve nitel veriler ile destekleyerek; yazılı, sözlü ve görsel iletişim araçlarını kullanarak, sistemli ve etkileyici bir biçimde alanı ve alanı dışındaki gruplara aktarır. |
5 |
|
5.5 Sorumluluk aldığı çalışmalarda var olan normları ve standartları eleştirel bakış açısıyla değerlendir. |
3 |
|
5.6 Stratejik, yenilikçi ve girişimci fikirler geliştirir. |
2 |
|
5.7 Değişimi yönetebilme yetkinliği kazanır. |
3 |
|
5.8 Yaşam Boyu öğrenme bilinci ile kişisel ve sosyal gelişim gösterir. |
3 |
|
5.9 İleri teknolojileri ve dijital dönüşüm ile ilgili gelişmeleri takip eder. |
3 |
|
5.10 Kültürel bilinç oluşturur ve bunu alanı ve alanı dışındaki gruplara aktarır. |
3 |
|
5.11 Yurttaşlık yeterliliği konusunda bilinç kazanır. |
3 |
|
5.12 Avrupa Dil Portfolyosunun en az B1 düzeyinde tanımlanan Yabancı Dilde (İngilizce) iletişim kurma yetkinliği kazanır. (Öğretim dili İngilizce olan programlar için B2/B2+ düzeyinde) |
3 |
ÖĞRENME VE ÖĞRETME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik Sayısı/Yarıyıl |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
14 |
4 |
56 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
8 |
5 |
40 |
Derse Özgü Staj |
0 |
0 |
0 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
6 |
2 |
12 |
Sunum / Seminer |
2 |
4 |
8 |
Proje |
0 |
0 |
0 |
Ödevler |
4 |
3 |
12 |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri Toplam İş Yükü |
- |
- |
128 |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri |
Etkinlik Sayısı/Yarıyıl |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü |
Kısa Sınav |
2 |
6 |
12 |
Ara Sınavlar |
1 |
5 |
5 |
Yarıyıl Sonu Sınavı |
2 |
5 |
10 |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri Toplam İş Yükü |
- |
- |
27 |
TOPLAM İŞ YÜKÜ (Öğrenme ve Öğretme + Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri) |
155 |
DERSİN AKTS KREDİSİ (Toplam İş Yükü/25.5 Saat) |
6 |