Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
|
|
Bilgi
(Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Animasyon Senaryosu ve Storyboard üretiminin temel prensiplerini kavrar.
|
2) Animasyon Senaryolarını ve yapım tekniklerine göre kategorizasyonunu yapıp ayırt eder, storyboarda çevirir.
|
Beceriler
(Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Geleneksel ve dijital resimleme üretiminde kullanılabilecek malzemeleri tanır ve storyboard teknikleri uygular.
|
2) Storyboard üretim sürecini deneyimler.
|
Yetkinlikler
("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Animasyon Senaryosu ve Storyboard üretiminin metotlarını sentezler ve tasarımsal problemleri çözmek için kendi özgün illüstratif yolunu geliştirir.
|
Hafta |
Konu |
Materyal Paylaşımı * |
|
Ön Hazırlık |
Pekiştirme |
1) |
Senaryonun Temel Kavramları |
|
|
2) |
Sinopsis Yazımı |
|
|
3) |
Tretman ve Senaryo |
|
|
4) |
Animasyon Senaryosu Yazım Atölyesi |
|
|
5) |
Animasyon Senaryosu Yazım Atölyesi |
|
|
6) |
Animasyon Senaryosu Yazım Atölyesi |
|
|
7) |
Animasyon Senaryosu Yazım Atölyesi |
|
|
8) |
ara sınav |
|
|
9) |
Storyboard’un tarihçesi ve animasyon tasarımı içerisindeki rolü |
|
|
10) |
Farklı ekran oranlarını ve formatlarını anlama, geleneksel ve dijital ortamda storyboard üretim tekniklerinin anlatımı |
|
|
11) |
Görsel öyküleme prensipleri, basit bir öykünün storyboarda dönüştürülmesi |
|
|
12) |
Storyboard tasarımı |
|
|
13) |
storyboard design |
|
|
14) |
Hareketli storyboard-animatik anlatımı |
|
|
15) |
Render alma, animatiklerin değerlendirilmesi/ |
|
|
16) |
final sınavı |
|
|
Ders Notları / Kitaplar: |
Taylor, R. (2004). The Encyclopedia of Animation Techniques. Quarto Publishing, Boston
Simon, M. (2000). Storyboards, Second Edition: Motion In Art. Focal Press, Burlington
Laybourne, K. (1998), The Animation Book. Three Rivers Press, New York
|
Diğer Kaynaklar: |
Furniss M. (1998). The Animation Bible. Abrams, California
Williams R. (2001). Animator's Survival Kit. Faber and Faber Limited, London
Martin Salisbury, Illustrating Children's Books: Creating Pictures for Publication, 2004
Jill bossert, Children's Book Illustration: Step by Step Techniques, a Unique Guide from the Masters, 1998.
Zegen, Lawrence, The Fundamentals of Illustration, 2005.
Walton, Roger, The Big Book of Illustration Ideas, 2009.
Loomis, Andrew, Creative illustration, 2012.
Gregory, Danny, An Illustrated Life: Drawing Inspiration from the Private Sketchbooks of Artists, Illustrators and Designers, 2008.
R,Clanton, Little Big Books: Illustrations for Children's Picture Books, 2012
Bautista, Traci, Doodles Unleashed: Mixed-Media Techniques for Doodling, 2012
Button B. (2002). Nonlinear Editing: Storytelling, Aesthetics, & Craft. CMP Books, Kansas
Pearlman K. (2009). Cutting Rhythms: Shaping the Film Edit. Focal Press, Burlington
|
(KPÖÇ: Kilit Program Öğrenme Çıktılarını; APÖÇ: KPÖÇ ile ilişkilendirilmiş Alt Öğrenme Çıktılarını tanımlar. )
|
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Oranı (1-5) |
1) |
Çizgi Film ve Animasyonda görsel ögeleri yaratıcı ve anlaşılabilir bir biçimde tasarlar. |
5 |
|
1.1 Animasyonda tasarımın ve görsel iletişimin gerekliliklerini kazanır. |
5 |
|
1.2 Özgün ve yaratıcı filmler üretir. |
5 |
|
1.3 Verilmek istenilen mesajı, hedef kitleye uygun olarak tasarlar ve sunar. |
3 |
|
1.4 Tasarım yaparken bağımsız karar almayı benimser. |
4 |
|
1.5 Çizgi Film ve Animasyonun prensiplerini uygular. |
4 |
|
1.6 Alanındaki teknolojileri takip eder ve uygular. |
5 |
|
1.7 Tasarım ilkelerini benimser. |
4 |
|
1.8 Animasyon sektöründe profesyonel bilgi ve becerisini ortaya koyabileceği ve geliştirebileceği donanımı kavrar. |
5 |
2) |
Çizgi Film ve Animasyonda özgün olma ilkesini benimser. |
4 |
|
2.1 Diğer sanatçı veya tasarımcılara ait eserlerin telif haklarını korur. |
4 |
|
2.2 Çalışma üreteceği alanları analiz ederek hedef kitleye ulaşır. |
4 |
3) |
Çizgi Film ve Animasyonda farklı disiplinleri sentezler. |
5 |
|
3.1 Toplumsal olaylar, tarih ve sanata ilişkin sentez yapar. |
5 |
|
3.2 Eserlerini ülkesinde yada dünyanın farklı ülkelerinde çalıştaylarda, festivallerde, sergilerde sunar. |
4 |
4) |
Bir yarı yıl boyunca iş hayatının içinde bulunarak öğrendiği teorik bilgilerini uygular. |
3 |
|
4.1 İş hayatındaki tüm süreçleri deneyimler. |
3 |
|
4.2 Alanında faaliyet gösteren bir işletmede, eğitim alanı ile ilgili faaliyetlerde yer alır. |
3 |
|
4.3 Teorik bilgiler ile uygulamayı karşılaştırır. |
4 |
|
4.4 Alanında edindiği bilgi ve tecrübeleri derler. |
4 |
5) |
İş dünyasının ve toplumun beklentileri doğrultusunda gelişen ve üniversitemizin kurumsal çıktıları olarak tanımlamış olduğu yetkinlikleri ileri düzeyde kazanır |
3 |
|
5.1 Problemleri analiz edebilme, çözebilme ve çatışmaları yönetebilme yetkinliği kazanır. |
3 |
|
5.2 Sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda ekip üyesi olarak görev ve sorumluluk alır, gerektiğinde liderlik yapar. |
3 |
|
5.3 Etik ve Sosyal Sorumluluk bilinci kazanır. |
3 |
|
5.4 Öğrendiklerini nicel ve nitel veriler ile destekleyerek; yazılı, sözlü ve görsel iletişim araçlarını kullanarak, sistemli ve etkileyici bir biçimde alanı ve alanı dışındaki gruplara aktarır. |
3 |
|
5.5 Sorumluluk aldığı çalışmalarda var olan normları ve standartları eleştirel bakış açısıyla değerlendir. |
3 |
|
5.6 Stratejik, yenilikçi ve girişimci fikirler geliştirir. |
3 |
|
5.7 Değişimi yönetebilme yetkinliği kazanır. |
4 |
|
5.8 Yaşam Boyu öğrenme bilinci ile kişisel ve sosyal gelişim gösterir. |
5 |
|
5.9 İleri teknolojileri ve dijital dönüşüm ile ilgili gelişmeleri takip eder. |
4 |
|
5.10 Kültürel bilinç oluşturur ve bunu alanı ve alanı dışındaki gruplara aktarır. |
4 |
|
5.11 Yurttaşlık yeterliliği konusunda bilinç kazanır. |
1 |
|
5.12 Avrupa Dil Portfolyosunun en az B1 düzeyinde tanımlanan Yabancı Dilde (İngilizce) iletişim kurma yetkinliği kazanır. (Öğretim dili İngilizce olan programlar için B2/B2+ düzeyinde) |
1 |
ÖĞRENME VE ÖĞRETME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik Sayısı/Yarıyıl |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
3 |
3 |
9 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
4 |
8 |
32 |
Derse Özgü Staj |
0 |
0 |
0 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
6 |
6 |
36 |
Sunum / Seminer |
0 |
0 |
0 |
Proje |
0 |
0 |
0 |
Ödevler |
1 |
10 |
10 |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri Toplam İş Yükü |
- |
- |
87 |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri |
Etkinlik Sayısı/Yarıyıl |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü |
Kısa Sınav |
2 |
2 |
4 |
Ara Sınavlar |
1 |
2 |
2 |
Yarıyıl Sonu Sınavı |
1 |
5 |
5 |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri Toplam İş Yükü |
- |
- |
11 |
TOPLAM İŞ YÜKÜ (Öğrenme ve Öğretme + Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri) |
98 |
DERSİN AKTS KREDİSİ (Toplam İş Yükü/25.5 Saat) |
4 |