Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
|
|
Bilgi
(Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Öğrenciler farklı akademik alanlarda geniş bir kelime hazinesine sahip olurlar.
|
Beceriler
(Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
|
1)
2.1) Students learn about the use of English in their respective professions. In addition, they develop their English proficiency in their professional field and learn to deal with real professional situations.
2.2) Students learn about the use of English in their respective professions. In addition, they develop their English proficiency in their professional field and learn to deal with real professional situations.
|
2) Sosyoloji, tarih, siyaset bilimi gibi farklı akademik disiplinler üzerine konularda eleştirisel olarak tartışabilirler.
3.3) Students learn about the use of English in their respective professions. In addition, they develop their English proficiency in their professional field and learn to deal with real professional situations.
3.4) Students learn about the use of English in their respective professions. In addition, they develop their English proficiency in their professional field and learn to deal with real professional situations.
|
3) Tarama ve gözden geçirme gibi farklı okuma teknikleri hakkında bilgi sahibi olurlar ve okuma yaparken bu teknikleri uygulayabilirler.
4.5) Students learn about the use of English in their respective professions. In addition, they develop their English proficiency in their professional field and learn to deal with real professional situations.
4.6) Students learn about the use of English in their respective professions. In addition, they develop their English proficiency in their professional field and learn to deal with real professional situations.
|
4)
5.7) Students learn about the use of English in their respective professions. In addition, they develop their English proficiency in their professional field and learn to deal with real professional situations.
5.8) Students learn about the use of English in their respective professions. In addition, they develop their English proficiency in their professional field and learn to deal with real professional situations.
5.9) Students learn about the use of English in their respective professions. In addition, they develop their English proficiency in their professional field and learn to deal with real professional situations.
|
Yetkinlikler
("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Öğrenciler farklı akademik disiplinlerdeki konular üzerine konuşabilir ve tartışabilirler.
|
Hafta |
Konu |
Materyal Paylaşımı * |
|
Ön Hazırlık |
Pekiştirme |
1) |
1. Bölüm "İş Dünyasına Giriş" - Birinci Okuma: "Hayalperestler ve Yapanlar" |
Password 4 Third Edition by Pearson
|
|
2) |
Bölüm 3 "İş dünyasına giriş" - Birinciyi okuma: "Hareket halindeki bir dil" |
Password 4 Third Edition by Pearson
|
|
3) |
Ünite 2 Bölüm 6 "Sağlık Önemlidir" - Birinci okuma: “Plasebo etkisine ne sebep olur?” |
Password 4 Third Edition by Pearson
|
|
4) |
Ünite 2 Bölüm 8 "Sağlık Önemlidir" - Birinci Okuma: "Dokunma Gücü" |
Password 4 Third Edition by Pearson
|
|
5) |
Ünite 3 Bölüm 9 "Teknolojiyi Keşfetmek" - Birinci okuma: "Zamanı söylemenin tarihi" |
Password 4 Third Edition by Pearson
|
|
6) |
Ünite 3 Bölüm 911 "Teknolojiyi Keşfetmek" - Birinci okuma: "Uygun teknolojiler" |
Password 4 Third Edition by Pearson
|
|
7) |
Arasınav |
|
|
8) |
Ünite 4 Bölüm 13 "Çevre" - Birinci okuma: "Küçük yolculuk ve büyük bela''' |
Password 4 Third Edition by Pearson
|
|
9) |
Ünite 4 Bölüm 15 "Teknolojiyi Keşfetmek" - Birinci okuma: "Dünyayı kurtarmak için böcek yer miydiniz?" |
Password 4 Third Edition by Pearson
|
|
10) |
Ünite 4 Bölüm 16 "Çevre" - Birinci okuma: “Büyük bir işi olan küçük bir yaratık” |
Password 4 Third Edition by Pearson
|
|
11) |
Ünite 5 Bölüm 17 "Ekonomi" - Birinci okuma: “Ekonomi-Neyle ilgili?'' |
Password 4 Third Edition by Pearson
|
|
12) |
Ünite 5 Bölüm 18 "Ekonomi" - Birinci okuma: “Arz ve talep'' |
Password 4 Third Edition by Pearson
|
|
13) |
Ünite 5 Bölüm 19 "Ekonomi" - Birinci okuma: “Davranışsal Ekonomi'' |
Password 4 Third Edition by Pearson
|
|
14) |
Ünite 5 Bölüm 20 "Ekonomi" - Birinci okuma: "Mutluluğun Ekonomisi" |
Password 4 Third Edition by Pearson
|
|
15) |
Genel Tekrar |
Password 4 Third Edition by Pearson
|
|
16) |
Final Sınavı |
|
|
(KPÖÇ: Kilit Program Öğrenme Çıktılarını; APÖÇ: KPÖÇ ile ilişkilendirilmiş Alt Öğrenme Çıktılarını tanımlar. )
|
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Oranı (1-5) |
1) |
Uluslararası ticaret alanında gerekli olan temel bilgi, kavram ve teorileri öğrenir ve kullanabilir. |
|
|
1.1 İşletme yönetiminin temel konularını oluşturan finans, işletme, iktisat, yönetim-organizasyon, pazarlama, satış yönetimi, insan kaynakları yönetimi gibi konular dışında uluslararası ticaret alanı için gerekli olan dış ticaret, lojistik, tedarik zinciri yönetimi, gümrük, sigorta ve risk yönetimi gibi konularda da gerekli temel bilgilere sahip olur. |
|
|
1.2 İşletme ve uluslararası ticaretin temel konuları dışında, öğrencilerin liderlik, davranış bilimleri, iletişim ve girişimcilik; ayrıca servis dersleri konumunda olan matematik, istatistik, hukuk, yöneylem araştırması, bilgi işlem ve yönetim bilişim sistemleri gibi konularda gerekli bilgiye sahip olur. |
|
2) |
Bilgi ve iletişim teknolojileri ile bilgi sistemleri üzerinde işletmecilik ve uluslararası ticaret uygulamalarını etkin şekilde kullanır. |
|
|
2.1 Öğrencilerin, iş hayatında çağdaş bilgi teknolojileri ve araçlarından yararlanabilmeleri, sürekli öğrenmeye istekli, yeniliklere açık ve değişimlere kolaylıkla uyum sağlayabilecek şekilde yetişmelerini sağlar |
|
|
|
|
3) |
Gerekli teorik bilgi ve yöntemleri kullanarak etkin yönetim stratejileri geliştirebilir, yönetim süreçlerini planlayabilir, koordine edebilir, yürütebilir ve gereken kontrolleri yapabilir. |
|
|
3.1 Analitik düşünebilme, örgütsel konularda sorun çözebilme, zaman yönetimi, öz-disiplin ve iletişim becerilerini geliştirir. |
|
|
3.2 Çalışmalarında problem çözme, zaman yönetimi, öz-disiplin ve etkin iletişim becerilerini kullanır. |
|
4) |
Bir yarı yıl boyunca iş hayatının içinde bulunarak öğrendiği teorik bilgilerini uygular. |
|
|
4.1 İş hayatındaki tüm süreçleri deneyimler. |
|
|
4.2 Alanında faaliyet gösteren bir işletmede eğitim alanı ile ilgili faaliyetlerde yer alır. |
|
|
4.3 Teorik bilgiler ile uygulamayı karşılaştırır. |
|
|
4.4 Alanında edindiği bilgi ve tecrübeleri derler. |
|
5) |
İş dünyasının ve toplumun beklentileri doğrultusunda gelişen ve üniversitemizin kurumsal çıktıları olarak tanımlamış olduğu yetkinlikleri ileri düzeyde kazanır. |
|
|
5.1 Problemleri analiz edebilme, çözebilme ve çatışmaları yönetebilme yetkinliği kazanır. |
|
|
5.2 Sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda ekip üyesi olarak görev ve sorumluluk alır, gerektiğinde liderlik yapar. |
|
|
5.3 Etik ve sosyal sorumluluk bilincine sahiptir. |
|
|
5.4 Öğrendiklerini nicel ve nitel veriler ile destekleyerek; yazılı, sözlü ve görsel iletişim araçlarını kullanarak, sistemli ve etkileyici bir biçimde alanı ve alanı dışındaki gruplara aktarır. |
|
|
5.5 Sorumluluk aldığı çalışmalarda var olan normları ve standartları eleştirel bakış açısıyla değerlendir. |
|
|
5.6 Stratejik, yenilikçi ve girişimci fikirler geliştirir. |
|
|
5.7 Değişimi yönetebilme yetkinliği kazanır. |
|
|
5.8 Yaşamboyu öğrenme bilinciyle kişisel ve sosyal gelişim gösterir. |
|
|
5.9 İleri teknolojileri ve dijital dönüşüm ile ilgili gelişmeleri takip eder. |
|
|
5.10 Kültürel bilince sahiptir ve bunu alanı ve alanı dışındaki gruplara aktarır. |
|
|
5.11 Yurttaşlık yeterliliği konusunda bilinç sahibidir. |
|
|
5.12 Avrupa Dil Portfolyosunun en az B1 düzeyinde tanımlanan Yabancı Dilde (İngilizce) iletişim kurma yetkinliği kazanır. (Öğretim dili İngilizce olan programlar için B2/B2+ düzeyinde) |
|