Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
|
|
Bilgi
(Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Örgütlerde stres sorununu tanımlayabilirler. Stresin kişilerarası ilişkilerdeki etkisini açıklayabilirler.
|
Beceriler
(Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Stresin belirtilerini ayrıt edebilecek, stres faktörlerini açıklayıp örnekler verebileceklerdir.
|
Yetkinlikler
("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Örgütlerde stresle başa çıkma yöntemlerini belirleyebilir, bu konuda çalışanları bilgilendirebilirler.
|
2) Örgütsel stres yönetiminde problemleri çözmek için yenilikçi yönleri ortaya koyar ve tartışırlar.
|
Hafta |
Konu |
Materyal Paylaşımı * |
|
Ön Hazırlık |
Pekiştirme |
1) |
Stresin Tanımı & Doğası |
|
|
2) |
Strese Yatkın Kişilik Özellikleri, A-B Tipi Davranış Özellikleri, Ulusal Kültür özellikleri |
|
Örnek Olay-2 |
3) |
Stresin Belirtileri &Stresle İlişkili Kavramlar |
|
Örnek Olay-1 |
4) |
Stres Kaynakları(Çevresel-Örgütsel-Bireysel) |
|
Örnek Olay-3 |
5) |
Stres Kaynakları(Çevresel-Örgütsel-Bireysel) |
|
Örnek Olay-4 |
6) |
Stres Kaynakları(Çevresel-Örgütsel-Bireysel) |
|
Örnek Olay-5 |
7) |
Stresin Sonuçları |
|
Örnek Olay-6 |
8) |
Ara Sınav |
|
|
9) |
Örgütsel Stres &Tükenmişlik |
Makale Sunumları
|
|
10) |
Stresle Başa Çıkma Yöntemleri (Bireysel) |
Makale Sunumları
|
|
11) |
Stresle Başa Çıkmada Zihinsel Yaklaşım &Teknikler |
Makale Sunumları
|
|
12) |
Stresle Başa Çıkmada Zihinsel Yaklaşım & Teknikler |
Makale Sunumları
|
|
13) |
Stresle Başa Çıkmada Davranışçı Yaklaşım & Teknikler |
Makale Sunumları
|
|
14) |
Stresle Başa Çıkmada Bedenle İlgili Teknikler |
Makale Sunumları
|
|
15) |
Stresle Başa Çıkma Yöntemleri (Örgütsel) |
Makale Sunumları
|
|
16) |
Final Sınavı |
|
|
|
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Oranı (1-5) |
1) |
İş ve örgüt psikolojisinin temel kuramları, kavramları ve tarihsel gelişimi hakkında ileri düzeyde bilgi sahibi olma. |
|
2) |
Örgütlerde bireysel, grupsal ve sistem düzeyindeki psikolojik süreçleri açıklayabilecek kuramsal altyapıyı edinme. |
|
3) |
İnsan kaynakları yönetimi, liderlik, motivasyon, örgütsel davranış ve iş sağlığı alanlarında karşılaşılan sorunları bilimsel yöntemlerle analiz etme. |
|
4) |
İş ortamında psikolojik ölçme ve değerlendirme araçlarını seçme, uygulama ve sonuçlarını yorumlama becerisi geliştirme. |
|
5) |
Örgütsel sorunlara yönelik veri temelli çözüm önerileri üretir ve bu önerileri akademik veya mesleki bir çerçevede sunma. |
|
6) |
Mesleki uygulamalarda etik ilkelere uygun davranır ve psikolojik müdahale sınırlarını gözetme. |
|
7) |
Disiplinlerarası bilgi ve becerileri birleştirerek iş yaşamındaki karmaşık problemlere yaratıcı çözümler geliştirme. |
|
8) |
Bireysel ve ekip çalışmasına etkin biçimde katılır; liderlik ve iş birliği rollerini üstlenebilme. |
|
9) |
Akademik ve mesleki yaşamında sürekli öğrenmeye açık şekilde bilimsel gelişmeleri takip ederek bunları uygulamalarına entegre edebilme. |
|
10) |
Sözlü ve yazılı iletişimde açık, etkili ve profesyonel bir dil kullanarak uzmanlık bilgisini farklı hedef kitlelere aktarabilme. |
|
ÖĞRENME VE ÖĞRETME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik Sayısı/Yarıyıl |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
14 |
3 |
42 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Derse Özgü Staj |
0 |
0 |
0 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
63 |
1 |
63 |
Sunum / Seminer |
21 |
1 |
21 |
Proje |
0 |
0 |
0 |
Ödevler |
21 |
1 |
21 |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri Toplam İş Yükü |
- |
- |
147 |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri |
Etkinlik Sayısı/Yarıyıl |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü |
Kısa Sınav |
0 |
0 |
0 |
Ara Sınavlar |
1 |
2 |
2 |
Yarıyıl Sonu Sınavı |
1 |
2 |
2 |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri Toplam İş Yükü |
- |
- |
4 |
TOPLAM İŞ YÜKÜ (Öğrenme ve Öğretme + Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri) |
151 |
DERSİN AKTS KREDİSİ (Toplam İş Yükü/25.5 Saat) |
6 |