DERSİN GENEL BİLGİLERİ |
Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
70414METOS-MTL0072 | Uluslararası Pazarlama ve Lojistik | 0 | Güz |
3 | 0 | 3 | 6 |
Dersin Türü: | Seçmeli Ders II |
Dersin Düzeyi: | Yüksek Lisans TYYÇ:7. Düzey QF-EHEA:2. Düzey EQF-LLL:7. Düzey |
Dersin Öğretim Dili: | Türkçe |
Dersin Ön/Yan Koşulu: | Yoktur |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi ESRA NUR GÖKHAN |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı: |
|
Dersin Kategorisi: |
BÖLÜM II: DERSİN TANITIMI |
Dersin Amacı: | Bu ders öğrencilere pazarlama ve lojistik alanında bilgi sağlayarak, iyi eğitimli birer birey olarak yetişmelerine ve iş dünyasında kendilerine yer edinmelerine olanak tanımaktadır. Bu ders ile öğrenciler, müşteri ilişkileri yönetimi, uluslararası pazarlama, tüketici davranışı ve lojistik gibi kritik konuların uygulama alanlarını tanımaktadırlar. |
Dersin İçeriği: | Uluslararası pazarlamaya giriş Uluslararası pazarlama çevresi Kültürel dinamikler Uluslararası politik çevre Dijital dünyada pazarlama Strateji alternatifleri ve Büyüme Ara sınav Uluslararası ürün stratejileri Uluslararası fiyatlandırma stratejisi Global reklam ve tutundurma Global pazarlamama kanalları ve fiziksel dağıtım Pazarlama araştırması Final sınavları |
Bilgi (Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.) | ||
1) Uluslararası pazarlama prensiplerini, uluslararası pazarlara giriş stratejileri planlama süreci adımları ve süreçlerini tanımlamak ve açıklamak. |
||
Beceriler (Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.) | ||
Yetkinlikler ("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.) |
Hafta | Konu | ||
Ön Hazırlık | Pekiştirme | ||
1) | Uluslararası pazarlamaya giriş | ||
2) | Uluslararası pazarlama çevresi | ||
3) | Kültürel dinamikler | ||
4) | Uluslararası politik çevre | ||
5) | Dijital dünyada pazarlama | ||
6) | Strateji alternatifleri ve Büyüme | ||
7) | Ara sınav | ||
8) | Uluslararası ürün stratejileri | ||
9) | Uluslararası fiyatlandırma stratejisi | ||
10) | Global reklam ve tutundurma | ||
11) | Global Marketing Channels and Physical Distribution | ||
12) | Pazarlama araştırması | ||
13) | Uluslararası Pazarlama Sunumları | ||
15) | Uluslararası Pazarlama Sunumları | ||
16) | Final Sınavı |
Ders Notları / Kitaplar: | International Marketing (Michael R. Czinkota, Ilkka A. Ronkainen) Publisher: Cengage Learning; 10 edition (August 13, 2012), Language: English ISBN-10: 9781133627517 |
Diğer Kaynaklar: | 1) Lojistik ve Tedarik Zinciri Yönetimi: Yazar= Doç.Dr. Ramazan ERTURGUT 2) Satın Alma ve Tedarik Zinciri Yönetimi = Prof Dr. Murat ERDAL 3) Pazarlama Yönetimi / Philip Kotler, Kevin Lane Keller,2018 4) Tedarik Zinciri ve Lojistik Yönetimi = Yazar: Erdal NEBOL Ezgi UZEL 5) Pazarlama Yönetimi A.Hamdi İslamoğlu, Beta Yayın, 2014 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Program Öğrenme Çıktıları | Katkı Oranı (1-5) | |
1) | İşletme yönetimi için gerekli olan temel ve kuramsal bilgileri açıklar. | |
2) | İşletmecilik alanında karşılaşılan problemleri analitik bir düşünce tarzıyla ele alarak çözümler üretir. | |
3) | Bireysel ve takım çalışmalarıyla problem çözme ve karar verme yeteneklerini geliştirir. | |
4) | Dinamik iş dünyasında çalışanları ve süreçleri yönetebilme becerisini gösterir. | |
5) | İşletmecilik alanındaki güncel bir problemi bilimsel bir bakış açısıyla inceleyerek alana katkı sağlayacak bir tez yazma becerisini elde eder. | |
6) | Sorumluluk aldığı çalışmalarda var olan normları ve standartları eleştirel bakış açısıyla değerlendirir, yenilikçi ve girişimci fikirler geliştirir. | |
7) | Sahip olduğu lisans düzeyi yetkinliklerinin üzerinde, iş dünyasının ve toplumun beklentileri doğrultusunda gelişen ve üniversitemizin kurumsal çıktıları olarak tanımlamış olduğu yetkinlikleri iş ve/veya akademik yaşamda profesyonel düzeyde geliştirir. | |
8) | Kültürel bilince sahiptir ve bunu alanı ve alanı dışındaki gruplara aktarır. |
BÖLÜM IV: DERSİN ÖĞRENME VE ÖĞRETME YÖNTEMLERİ İLE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİ |
Tartışma | |
Vaka Çalışması | |
Problem Çözme | |
Okuma | |
Ödev | |
Proje Hazırlama | |
Seminer |
Sunum | |
Yarıyıl Sonu Sınavı | |
Ödev Değerlendirme |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | Uygulama Sayısı / Yarıyıl | Katkı Oranı |
Kısa Sınavlar | 1 | % 10.00 |
Sunum | 1 | % 10.00 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30.00 |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | % 50.00 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİNİN BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI | % 50 | |
YARIYIL SONU SINAVININ BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
BÖLÜM V: DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
ÖĞRENME VE ÖĞRETME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ | |||
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik Sayısı/Yarıyıl | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 42 | 588 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sunum / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri Toplam İş Yükü | - | - | 588 |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ | |||
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri | Etkinlik Sayısı/Yarıyıl | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü |
Kısa Sınav | 2 | 2 | 4 |
Ara Sınavlar | 1 | 1 | 1 |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri Toplam İş Yükü | - | - | 6 |
TOPLAM İŞ YÜKÜ (Öğrenme ve Öğretme + Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri) | 594 | ||
DERSİN AKTS KREDİSİ (Toplam İş Yükü/25.5 Saat) | 6 |