DERSİN GENEL BİLGİLERİ

Ders Kodu Ders Adı Yıl Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
70414METOS-MTL0072 Uluslararası Pazarlama ve Lojistik 0 Güz
3 0 3 6
Dersin Türü: Seçmeli Ders II
Dersin Düzeyi: Yüksek Lisans      TYYÇ:7. Düzey      QF-EHEA:2. Düzey      EQF-LLL:7. Düzey
Dersin Öğretim Dili: Türkçe
Dersin Ön/Yan Koşulu: Yoktur
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi ESRA NUR GÖKHAN
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı:


Dersin Kategorisi:

BÖLÜM II: DERSİN TANITIMI

Dersin Amacı ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu ders öğrencilere pazarlama ve lojistik alanında bilgi sağlayarak, iyi eğitimli birer birey olarak yetişmelerine ve iş dünyasında kendilerine yer edinmelerine olanak tanımaktadır. Bu ders ile öğrenciler, müşteri ilişkileri yönetimi, uluslararası pazarlama, tüketici davranışı ve lojistik gibi kritik konuların uygulama alanlarını tanımaktadırlar.
Dersin İçeriği: Uluslararası pazarlamaya giriş
Uluslararası pazarlama çevresi
Kültürel dinamikler
Uluslararası politik çevre
Dijital dünyada pazarlama
Strateji alternatifleri ve Büyüme
Ara sınav
Uluslararası ürün stratejileri
Uluslararası fiyatlandırma stratejisi
Global reklam ve tutundurma
Global pazarlamama kanalları ve fiziksel dağıtım
Pazarlama araştırması
Final sınavları

Dersin Öğrenme Çıktıları (DÖÇ)

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
Bilgi (Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
  1) Uluslararası pazarlama prensiplerini, uluslararası pazarlara giriş stratejileri planlama süreci adımları ve süreçlerini tanımlamak ve açıklamak.
Beceriler (Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
Yetkinlikler ("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)

Haftalık Ders Planı

Hafta Konu
Materyal Paylaşımı *
Ön Hazırlık Pekiştirme
1) Uluslararası pazarlamaya giriş
2) Uluslararası pazarlama çevresi
3) Kültürel dinamikler
4) Uluslararası politik çevre
5) Dijital dünyada pazarlama
6) Strateji alternatifleri ve Büyüme
7) Ara sınav
8) Uluslararası ürün stratejileri
9) Uluslararası fiyatlandırma stratejisi
10) Global reklam ve tutundurma
11) Global Marketing Channels and Physical Distribution
12) Pazarlama araştırması
13) Uluslararası Pazarlama Sunumları
15) Uluslararası Pazarlama Sunumları
16) Final Sınavı
*Bu alan öğrencilerin ders öncesi hazırlık ve sonrası dersi pekiştirme için paylaşılan ders materyallerini içerir.

Ders İçin Zorunlu/Önerilen Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: International Marketing (Michael R. Czinkota, Ilkka A. Ronkainen) Publisher: Cengage Learning; 10 edition (August 13, 2012), Language: English
ISBN-10: 9781133627517
Diğer Kaynaklar: 1) Lojistik ve Tedarik Zinciri Yönetimi: Yazar= Doç.Dr. Ramazan ERTURGUT
2) Satın Alma ve Tedarik Zinciri Yönetimi = Prof Dr. Murat ERDAL
3) Pazarlama Yönetimi / Philip Kotler, Kevin Lane Keller,2018
4) Tedarik Zinciri ve Lojistik Yönetimi = Yazar: Erdal NEBOL Ezgi UZEL
5) Pazarlama Yönetimi A.Hamdi İslamoğlu, Beta Yayın, 2014

Dersin Program Öğrenme Çıktılarına Katkı Düzeyi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Program Öğrenme Çıktıları Katkı Oranı (1-5)
1) İşletme yönetimi için gerekli olan temel ve kuramsal bilgileri açıklar.
2) İşletmecilik alanında karşılaşılan problemleri analitik bir düşünce tarzıyla ele alarak çözümler üretir.
3) Bireysel ve takım çalışmalarıyla problem çözme ve karar verme yeteneklerini geliştirir.
4) Dinamik iş dünyasında çalışanları ve süreçleri yönetebilme becerisini gösterir.
5) İşletmecilik alanındaki güncel bir problemi bilimsel bir bakış açısıyla inceleyerek alana katkı sağlayacak bir tez yazma becerisini elde eder.
6) Sorumluluk aldığı çalışmalarda var olan normları ve standartları eleştirel bakış açısıyla değerlendirir, yenilikçi ve girişimci fikirler geliştirir.
7) Sahip olduğu lisans düzeyi yetkinliklerinin üzerinde, iş dünyasının ve toplumun beklentileri doğrultusunda gelişen ve üniversitemizin kurumsal çıktıları olarak tanımlamış olduğu yetkinlikleri iş ve/veya akademik yaşamda profesyonel düzeyde geliştirir.
8) Kültürel bilince sahiptir ve bunu alanı ve alanı dışındaki gruplara aktarır.

BÖLÜM IV: DERSİN ÖĞRENME VE ÖĞRETME YÖNTEMLERİ İLE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİ

Dersin Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

(Üniversitemiz genelinde kullanılan tüm öğrenme ve öğretme yöntemleri sistematik olarak yönetilmektedir. Akademik birimlerden gelen talepler doğrultusunda bölüm/programların öğrenme ve öğretme yöntemleri ilgili kurullarımız tarafından değerlendirilmekte ve uygun bulunursa, üniversite havuzunda toplanmaktadır. Bölüm ve programlar, kendileri için program tasarımlarına uygun olan yöntemleri bu havuzdan seçebilmektedirler. Benzer şekilde, dersler için kullanılması uygun görülen yöntemler de programlar düzeyinde belirlenmiş olan yöntemler arasından seçilebilmektedir.)
Programa Genelinde Kullanılan Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri
Ders İçin Kullanılan Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri
Tartışma
Vaka Çalışması
Problem Çözme
Okuma
Ödev
Proje Hazırlama
Seminer

Dersin Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

(Üniversitemiz genelinde kullanılan tüm ölçme ve değerlendirme yöntemleri sistematik olarak yönetilmektedir. Akademik birimlerden gelen talepler doğrultusunda bölüm/programların ölçme ve değerlendirme yöntemleri ilgili kurullarımız tarafından değerlendirilmekte ve uygun bulunursa, üniversite havuzunda toplanmaktadır. Bölüm ve programlar, kendileri için program tasarımlarına uygun olan yöntemleri bu havuzdan seçebilmektedirler. Benzer şekilde, dersler için kullanılması uygun görülen yöntemler de programlar düzeyinde belirlenmiş olan yöntemler arasından seçilebilmektedir.)
Programa Genelinde Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
Ders İçin Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
Sunum
Yarıyıl Sonu Sınavı
Ödev Değerlendirme

Dersin Ölçme ve Değerlendirme Yöntemlerinin Başarı Notuna Katkısı

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri Uygulama Sayısı / Yarıyıl Katkı Oranı
Kısa Sınavlar 1 % 10.00
Sunum 1 % 10.00
Ara Sınavlar 1 % 30.00
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 % 50.00
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİNİN BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI % 50
YARIYIL SONU SINAVININ BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI % 50
Toplam % 100

BÖLÜM V: DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

ÖĞRENME VE ÖĞRETME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri Etkinlik Sayısı/Yarıyıl Süresi (saat) Toplam İş Yükü
Ders 14 42 588
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Derse Özgü Staj 0 0 0
Arazi Çalışması 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışması 0 0 0
Sunum / Seminer 0 0 0
Proje 0 0 0
Ödevler 0 0 0
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri Toplam İş Yükü - - 588
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri Etkinlik Sayısı/Yarıyıl Süresi (saat) Toplam İş Yükü
Kısa Sınav 2 2 4
Ara Sınavlar 1 1 1
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 1 1
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri Toplam İş Yükü - - 6
TOPLAM İŞ YÜKÜ (Öğrenme ve Öğretme + Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri) 594
DERSİN AKTS KREDİSİ (Toplam İş Yükü/25.5 Saat) 6