DERSİN GENEL BİLGİLERİ |
Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
70414METOS-MIS0092 | Kurumsal Finans | 0 | Bahar |
3 | 0 | 3 | 6 |
Dersin Türü: | Seçmeli Ders IV |
Dersin Düzeyi: | Yüksek Lisans TYYÇ:7. Düzey QF-EHEA:2. Düzey EQF-LLL:7. Düzey |
Dersin Öğretim Dili: | Turkish |
Dersin Ön/Yan Koşulu: | Yoktur |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Profesör Dr. KAAN EVREN BOLGÜN |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı: |
|
Dersin Kategorisi: |
BÖLÜM II: DERSİN TANITIMI |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı, kurumsal finansın temel ilkelerini öğrencilere tüm yönleri ile aktarmaktır. Bu ilkeler; yatırım, finansman ve temettü politikaları şeklinde özetlenebilir. Kurumsal finans işletmelerde kurumsal ortamı incelemektedir. Kurumlar, finansal piyasaların yapısı araştırılmaktadır. Günümüzde başarılı faaliyette bulunan işletmeler gerek müşterilerine gerek kendisine fon sağlayan yatırımcılarına değer yaratabilen işletmelerdir. Bunu da sermaye maliyetinin üstünde yatırım kârlılığı elde ederek gerçekleştirebilirler. Dolayısıyla işletmeler açısından kurumsal finansman değer yaratma sürecinin etkin olarak yönetilmesi faaliyetlerinin tümünü içermektedir. |
Dersin İçeriği: | Finansal sistemin işleyiş prensipleri, finansal araçlar, finansal kurumlar, paranın zaman değeri, faiz hesaplamaları, kurumsal finans yöneticilerinin fonksiyonları, risk ve getiri analizi, finansal analizde temel rasyolar, finansal planlama, bütçeleme kararı, yatırım kararı, finansal denetim, çalışma sermayesi yönetimi, alacak ve stokların yönetimi, finansman metodları. |
Bilgi (Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.) | ||
1) Öğrencilerimiz işletme yönetimi konusunda temel bilgilere sahip olacaklar. |
||
2) Öğrencilerimiz çalışma ortamındaki etik sorunları tanımlayacak ve çözümler üreteceklerdir. |
||
Beceriler (Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.) | ||
1) Öğrencilerimiz ekipler halinde çalışabilecek ve işletme yönetimi görevlerinde ekip üyeleriyle bilgi paylaşabilecekler. |
||
2) Öğrencilerimiz bilgi ve önerilerini teknoloji destekli araçlar ve yazılı iletişim becerileri ile aktarabilirler. |
||
Yetkinlikler ("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.) | ||
1) Öğrencilerimiz iş idaresinin görevlerini tamamlamak için sorumluluk kabul edeceklerdir. |
||
2) Öğrencilerimiz, işletme yönetiminin görevlerinde çözümler sunmak için sorunları belirleyecek ve analiz edecekler. |
||
3) Öğrencilerimiz işletme süreci ve görevleri ile ilgili projelerde yer alacaklardır. |
||
4) Öğrencilerimiz bilgi ve önerilerini yazılı ve sözlü iletişim becerileri ile aktarabilirler. |
Hafta | Konu | ||
Ön Hazırlık | Pekiştirme | ||
1) | Kurumsal Finansın Tanımı ve Kapsamı | ||
2) | Finansal Piyasalar ve Türk Vergi Sistemi | ||
3) | Risk ve Getiri Modelleri | ||
4) | Sermaye Maliyeti | ||
5) | Yatırım Kararlarının Yönetimi | ||
6) | Sermaye Yapısı Yönetimi | ||
7) | Orta ve Uzun Vadeli Fon Kaynakları | ||
8) | Temettü Politikası ve Firma Değeri | ||
9) | Kısa Süreli Finansal Yönetim | ||
10) | Finansal Tablolar Analizi ve Finansal Planlama | ||
11) | Uluslararası Finansal Yönetim | ||
12) | Kurumsal Risk Yönetimi | ||
13) | Firma Değerlemesi | ||
14) | Şirket Birleşmesi, Satın Alma Kararları |
Ders Notları / Kitaplar: | Prof.Dr.Arman Tevfik, Doç.Dr.Gürman Tevfik (2018). Kurumsal Finansın Temelleri, Beta Yayınları |
Diğer Kaynaklar: | Prof.Dr.Murat Kıyılar, Prof.Dr.Vedat Sarıkovanlık (2023). Finansal Yönetim, Literatür Yayınları Doç.Dr.Metin Coşkun, (2016). Sermaye Bütçelemesi Kararlarında Finansal Modelleme, Detay Yayıncılık Richard A.Brealey, Stewart C.Myers, Alan J.Marcus, (2005). 4. Baskı, Literatür Yayıncılık |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Program Öğrenme Çıktıları | Katkı Oranı (1-5) | |
1) | İşletme yönetimi için gerekli olan temel ve kuramsal bilgileri açıklar. | |
2) | İşletmecilik alanında karşılaşılan problemleri analitik bir düşünce tarzıyla ele alarak çözümler üretir. | |
3) | Bireysel ve takım çalışmalarıyla problem çözme ve karar verme yeteneklerini geliştirir. | |
4) | Dinamik iş dünyasında çalışanları ve süreçleri yönetebilme becerisini gösterir. | |
5) | İşletmecilik alanındaki güncel bir problemi bilimsel bir bakış açısıyla inceleyerek alana katkı sağlayacak bir tez yazma becerisini elde eder. | |
6) | Sorumluluk aldığı çalışmalarda var olan normları ve standartları eleştirel bakış açısıyla değerlendirir, yenilikçi ve girişimci fikirler geliştirir. | |
7) | Sahip olduğu lisans düzeyi yetkinliklerinin üzerinde, iş dünyasının ve toplumun beklentileri doğrultusunda gelişen ve üniversitemizin kurumsal çıktıları olarak tanımlamış olduğu yetkinlikleri iş ve/veya akademik yaşamda profesyonel düzeyde geliştirir. | |
8) | Kültürel bilince sahiptir ve bunu alanı ve alanı dışındaki gruplara aktarır. |
BÖLÜM IV: DERSİN ÖĞRENME VE ÖĞRETME YÖNTEMLERİ İLE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİ |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | Uygulama Sayısı / Yarıyıl | Katkı Oranı |
Kısa Sınavlar | 2 | % 20.00 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30.00 |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | % 50.00 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİNİN BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI | % 50 | |
YARIYIL SONU SINAVININ BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
BÖLÜM V: DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
ÖĞRENME VE ÖĞRETME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ | |||
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik Sayısı/Yarıyıl | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü |
Ders | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sunum / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri Toplam İş Yükü | - | - | 42 |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ | |||
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri | Etkinlik Sayısı/Yarıyıl | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü |
Kısa Sınav | 2 | 0.5 | 1 |
Ara Sınavlar | 1 | 1 | 1 |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri Toplam İş Yükü | - | - | 3 |
TOPLAM İŞ YÜKÜ (Öğrenme ve Öğretme + Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri) | 45 | ||
DERSİN AKTS KREDİSİ (Toplam İş Yükü/25.5 Saat) | 6 |