DERSİN GENEL BİLGİLERİ

Ders Kodu Ders Adı Yıl Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
70414METOS-MIS0092 Kurumsal Finans 0 Bahar
3 0 3 6
Dersin Türü: Seçmeli Ders IV
Dersin Düzeyi: Yüksek Lisans      TYYÇ:7. Düzey      QF-EHEA:2. Düzey      EQF-LLL:7. Düzey
Dersin Öğretim Dili: Turkish
Dersin Ön/Yan Koşulu: Yoktur
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Profesör Dr. KAAN EVREN BOLGÜN
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı:
Dersin Kategorisi:

BÖLÜM II: DERSİN TANITIMI

Dersin Amacı ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin amacı, kurumsal finansın temel ilkelerini öğrencilere tüm yönleri ile aktarmaktır. Bu ilkeler; yatırım, finansman ve temettü politikaları şeklinde özetlenebilir. Kurumsal finans işletmelerde kurumsal ortamı incelemektedir. Kurumlar, finansal piyasaların yapısı araştırılmaktadır. Günümüzde başarılı faaliyette bulunan işletmeler gerek müşterilerine gerek kendisine fon sağlayan yatırımcılarına değer yaratabilen işletmelerdir. Bunu da sermaye maliyetinin üstünde yatırım kârlılığı elde ederek gerçekleştirebilirler. Dolayısıyla işletmeler açısından kurumsal finansman değer yaratma sürecinin etkin olarak yönetilmesi faaliyetlerinin tümünü içermektedir.
Dersin İçeriği: Finansal sistemin işleyiş prensipleri, finansal araçlar, finansal kurumlar, paranın zaman değeri, faiz hesaplamaları, kurumsal finans yöneticilerinin fonksiyonları, risk ve getiri analizi, finansal analizde temel rasyolar, finansal planlama, bütçeleme kararı, yatırım kararı, finansal denetim, çalışma sermayesi yönetimi, alacak ve stokların yönetimi, finansman metodları.

Dersin Öğrenme Çıktıları (DÖÇ)

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
Bilgi (Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
  1) Öğrencilerimiz işletme yönetimi konusunda temel bilgilere sahip olacaklar.
  2) Öğrencilerimiz çalışma ortamındaki etik sorunları tanımlayacak ve çözümler üreteceklerdir.
Beceriler (Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
  1) Öğrencilerimiz ekipler halinde çalışabilecek ve işletme yönetimi görevlerinde ekip üyeleriyle bilgi paylaşabilecekler.
  2) Öğrencilerimiz bilgi ve önerilerini teknoloji destekli araçlar ve yazılı iletişim becerileri ile aktarabilirler.
Yetkinlikler ("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
  1) Öğrencilerimiz iş idaresinin görevlerini tamamlamak için sorumluluk kabul edeceklerdir.
  2) Öğrencilerimiz, işletme yönetiminin görevlerinde çözümler sunmak için sorunları belirleyecek ve analiz edecekler.
  3) Öğrencilerimiz işletme süreci ve görevleri ile ilgili projelerde yer alacaklardır.
  4) Öğrencilerimiz bilgi ve önerilerini yazılı ve sözlü iletişim becerileri ile aktarabilirler.

Haftalık Ders Planı

Hafta Konu
Materyal Paylaşımı *
Ön Hazırlık Pekiştirme
1) Kurumsal Finansın Tanımı ve Kapsamı
2) Finansal Piyasalar ve Türk Vergi Sistemi
3) Risk ve Getiri Modelleri
4) Sermaye Maliyeti
5) Yatırım Kararlarının Yönetimi
6) Sermaye Yapısı Yönetimi
7) Orta ve Uzun Vadeli Fon Kaynakları
8) Temettü Politikası ve Firma Değeri
9) Kısa Süreli Finansal Yönetim
10) Finansal Tablolar Analizi ve Finansal Planlama
11) Uluslararası Finansal Yönetim
12) Kurumsal Risk Yönetimi
13) Firma Değerlemesi
14) Şirket Birleşmesi, Satın Alma Kararları
*Bu alan öğrencilerin ders öncesi hazırlık ve sonrası dersi pekiştirme için paylaşılan ders materyallerini içerir.

Ders İçin Zorunlu/Önerilen Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Prof.Dr.Arman Tevfik, Doç.Dr.Gürman Tevfik (2018). Kurumsal Finansın Temelleri, Beta Yayınları

Diğer Kaynaklar: Prof.Dr.Murat Kıyılar, Prof.Dr.Vedat Sarıkovanlık (2023). Finansal Yönetim, Literatür Yayınları
Doç.Dr.Metin Coşkun, (2016). Sermaye Bütçelemesi Kararlarında Finansal Modelleme, Detay Yayıncılık
Richard A.Brealey, Stewart C.Myers, Alan J.Marcus, (2005). 4. Baskı, Literatür Yayıncılık

Dersin Program Öğrenme Çıktılarına Katkı Düzeyi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Program Öğrenme Çıktıları Katkı Oranı (1-5)
1) İşletme yönetimi için gerekli olan temel ve kuramsal bilgileri açıklar.
2) İşletmecilik alanında karşılaşılan problemleri analitik bir düşünce tarzıyla ele alarak çözümler üretir.
3) Bireysel ve takım çalışmalarıyla problem çözme ve karar verme yeteneklerini geliştirir.
4) Dinamik iş dünyasında çalışanları ve süreçleri yönetebilme becerisini gösterir.
5) İşletmecilik alanındaki güncel bir problemi bilimsel bir bakış açısıyla inceleyerek alana katkı sağlayacak bir tez yazma becerisini elde eder.
6) Sorumluluk aldığı çalışmalarda var olan normları ve standartları eleştirel bakış açısıyla değerlendirir, yenilikçi ve girişimci fikirler geliştirir.
7) Sahip olduğu lisans düzeyi yetkinliklerinin üzerinde, iş dünyasının ve toplumun beklentileri doğrultusunda gelişen ve üniversitemizin kurumsal çıktıları olarak tanımlamış olduğu yetkinlikleri iş ve/veya akademik yaşamda profesyonel düzeyde geliştirir.
8) Kültürel bilince sahiptir ve bunu alanı ve alanı dışındaki gruplara aktarır.

BÖLÜM IV: DERSİN ÖĞRENME VE ÖĞRETME YÖNTEMLERİ İLE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİ

Dersin Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

(Üniversitemiz genelinde kullanılan tüm öğrenme ve öğretme yöntemleri sistematik olarak yönetilmektedir. Akademik birimlerden gelen talepler doğrultusunda bölüm/programların öğrenme ve öğretme yöntemleri ilgili kurullarımız tarafından değerlendirilmekte ve uygun bulunursa, üniversite havuzunda toplanmaktadır. Bölüm ve programlar, kendileri için program tasarımlarına uygun olan yöntemleri bu havuzdan seçebilmektedirler. Benzer şekilde, dersler için kullanılması uygun görülen yöntemler de programlar düzeyinde belirlenmiş olan yöntemler arasından seçilebilmektedir.)
Programa Genelinde Kullanılan Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri
Ders İçin Kullanılan Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Dersin Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

(Üniversitemiz genelinde kullanılan tüm ölçme ve değerlendirme yöntemleri sistematik olarak yönetilmektedir. Akademik birimlerden gelen talepler doğrultusunda bölüm/programların ölçme ve değerlendirme yöntemleri ilgili kurullarımız tarafından değerlendirilmekte ve uygun bulunursa, üniversite havuzunda toplanmaktadır. Bölüm ve programlar, kendileri için program tasarımlarına uygun olan yöntemleri bu havuzdan seçebilmektedirler. Benzer şekilde, dersler için kullanılması uygun görülen yöntemler de programlar düzeyinde belirlenmiş olan yöntemler arasından seçilebilmektedir.)
Programa Genelinde Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
Ders İçin Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Dersin Ölçme ve Değerlendirme Yöntemlerinin Başarı Notuna Katkısı

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri Uygulama Sayısı / Yarıyıl Katkı Oranı
Kısa Sınavlar 2 % 20.00
Ara Sınavlar 1 % 30.00
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 % 50.00
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİNİN BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI % 50
YARIYIL SONU SINAVININ BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI % 50
Toplam % 100

BÖLÜM V: DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

ÖĞRENME VE ÖĞRETME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri Etkinlik Sayısı/Yarıyıl Süresi (saat) Toplam İş Yükü
Ders 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Derse Özgü Staj 0 0 0
Arazi Çalışması 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 0 0 0
Sunum / Seminer 0 0 0
Proje 0 0 0
Ödevler 0 0 0
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri Toplam İş Yükü - - 42
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri Etkinlik Sayısı/Yarıyıl Süresi (saat) Toplam İş Yükü
Kısa Sınav 2 0.5 1
Ara Sınavlar 1 1 1
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 1 1
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri Toplam İş Yükü - - 3
TOPLAM İŞ YÜKÜ (Öğrenme ve Öğretme + Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri) 45
DERSİN AKTS KREDİSİ (Toplam İş Yükü/25.5 Saat) 6