Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
|
|
Bilgi
(Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Pazarlamada kullanılan temel kavramlar ve terminolojiyi anlamak.
|
2) Sosyal, politik, ekonomik ve rekabet çevrelerinin kendi içlerindeki ilişkileri, bunların pazarlama faaliyetlerine etkileri ve pazarlama stratejileri içerisindeki yerleri ve önemlerini olabildiğince analitik bir yaklaşımla ele almak.
|
3) Pazarlama ve diğer işletme konularında ileriye yönelik çalışmalara temel oluşturabilecek ana konuları incelemek.
|
4) Çağdaş pazarlama yönetimi ve iş dünyası uygulamaları ile kişilerarası iletişim ve yazışma becerisini kazandırmaya yönelik uygulamalar yapmak.
|
Beceriler
(Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
|
Yetkinlikler
("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
|
Hafta |
Konu |
Materyal Paylaşımı * |
|
Ön Hazırlık |
Pekiştirme |
1) |
Pazarlama Çevresini Analiz Etme |
|
|
2) |
Şirket ve Pazarlama Stratejisi: Müşteri Katılımı, Değeri ve İlişkileri Geliştirmek için İşbirliği |
|
|
3) |
Pazarlama: Müşteri Değeri ve Katılım Yaratmak
|
|
|
4) |
Müşteri Değer Odaklı Pazarlama Stratejisi: Hedef Müşteriler için Değer Yaratmak
|
|
|
5) |
Müşteri Bilgilerini Almak için Pazarlama Bilgilerini Yönetme
|
|
|
6) |
Tüketici Pazarları ve Alıcı Davranışı
|
|
|
7) |
ARA SINAV |
|
|
7) |
İş Pazarları ve İş Alıcı Davranışı
|
|
|
9) |
Fiyatlandırma: Müşteri Değerini Anlama ve Yakalama
|
|
|
10) |
Pazarlama Kanalları: Müşteri Değeri Sağlama
|
|
|
11) |
Perakendecilik ve Toptancılık
|
|
|
12) |
Reklamcılık ve Halkla İlişkiler
|
|
|
13) |
Rekabet Avantajı Yaratma
|
|
|
14) |
Küresel Pazar
|
|
|
Ders Notları / Kitaplar: |
azarlama, Prof. Dr. Cemal Yükselen, Detay Yayıncılık, Ankara, 2008
Pazarlama ilkeleri: ve örnek olaylar / İsmet Mucuk, Türkmen Kitabevi, 2006
Pazarlama Yönetimi A.Hamdi İslamoğlu, Beta Yayın, 2014
Principles of marketing / Philip Kotler, Gary Armstrong, Prentice Hall, 2010
Pazarlama yönetimi / Tuncer Tokol, Nobel 2007Pazarlama İlkeleri, Ercan Gegez, Beta Yayınları, İstanbul
|
Diğer Kaynaklar: |
azarlama, Prof. Dr. Cemal Yükselen, Detay Yayıncılık, Ankara, 2008
Pazarlama ilkeleri: ve örnek olaylar / İsmet Mucuk, Türkmen Kitabevi, 2006
Pazarlama Yönetimi A.Hamdi İslamoğlu, Beta Yayın, 2014
Principles of marketing / Philip Kotler, Gary Armstrong, Prentice Hall, 2010
Pazarlama yönetimi / Tuncer Tokol, Nobel 2007
|
|
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Oranı (1-5) |
1) |
Bu alandaki temel fonksiyonları ve yaklaşımları açıklar |
|
1) |
Uluslararası ticaret ve lojistik konularında gerekli olan temel ve kuramsal bilgileri açıklar |
|
1) |
İş etüdü, problem çözme, liderlik, takım çalışması, bağımsız karar verme ve sorumluluk alabilme yetkinliklerini geliştirir |
|
1) |
Uluslararası ticaret ve lojistik alanlarında sahip olduğu bilgi ve becerileri vizyoner bir yaklaşımla değerlendirir. |
|
1) |
Alanında karşılaştığı problemleri, analitik bir yaklaşımla, ele alarak çözümler |
|
2) |
Bireysel ve takım çalışmalarında problem çözme ve bilimsel karar verme yeteneklerini geliştirir |
|
2) |
Uluslararası ticaret ve lojistik alanlarındaki farklı konularda vaka yönteminden de yararlanarak sorun çözme vizyonunu geliştirir. |
|
2) |
Konusundaki farklı alanlarda yeni fırsatlar yaratabilecek projeler üretebilme yetkinliği kazanır |
|
2) |
Bu alandaki farklı süreçleri sistematik bir bakış açısı ile değerlendirir |
|
2) |
Bilgiyi; eleştirel ve çözüm getirici bir yaklaşımla değerlendirerek kültürel farkındalık kazanmak için kullanır |
|
3) |
Bilimsel araştırma ve karar vermede sahip olduğu teorik bilgileri etkinlik ile kullanabilir ve çıktıları analitik bir yaklaşımla raporlar |
|
3) |
Farklı koşullar için uygun olabilecek iş stratejileri geliştirir |
|
3) |
Alanındaki değişimleri vizyoner ve etik bir anlayışla kalite ve kültürel değerler ile ilişkilendirir |
|
4) |
İş ve teknoloji dünyasındaki gelişmelere uyum sağlayabilmenin gerekliliğini kavrar |
|
4) |
Uluslararası ticaret ve lojistik alanındaki beklentileri, sahip olduğu yetkinlikleriyle karşılar |
|
5) |
Bulunduğu iş ortamında çalışanları ve süreçleri yönetebilme becerisini gösterir |
|
ÖĞRENME VE ÖĞRETME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik Sayısı/Yarıyıl |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
14 |
3 |
42 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Derse Özgü Staj |
0 |
0 |
0 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Sunum / Seminer |
0 |
0 |
0 |
Proje |
0 |
0 |
0 |
Ödevler |
0 |
0 |
0 |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri Toplam İş Yükü |
- |
- |
42 |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri |
Etkinlik Sayısı/Yarıyıl |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü |
Kısa Sınav |
2 |
15 |
30 |
Ara Sınavlar |
1 |
35 |
35 |
Yarıyıl Sonu Sınavı |
1 |
50 |
50 |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri Toplam İş Yükü |
- |
- |
115 |
TOPLAM İŞ YÜKÜ (Öğrenme ve Öğretme + Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri) |
157 |
DERSİN AKTS KREDİSİ (Toplam İş Yükü/25.5 Saat) |
6 |