Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
|
|
Bilgi
(Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Temel sayısal devre elemanlarını, birleşimsel sayısal devre elemanlarını (kapılar, kodlayıcılar, kod çözücüler, vb.) tanır ve çalışma şekillerini açıklar.
|
Beceriler
(Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Birleşimsel sayısal devreleri çözümler ve tasarlar. Birleşimsel sayısal devreye karşılık gelen doğruluk tablosunu veya Boolean fonksiyonunu hesaplar.
|
2) Bir doğruluk tablosuna veya Boolean fonksiyonuna karşılık gelen birleşimsel sayısal devreyi tasarlar.
|
3) Eş zamanlı ardışık devreleri çözümler ve tasarlar.
|
4) Karmaşık kontrol devrelerini gerçekleştirir.
|
Yetkinlikler
("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
|
Hafta |
Konu |
Materyal Paylaşımı * |
|
Ön Hazırlık |
Pekiştirme |
1) |
Giriş, Sayı Sistemleri |
|
|
2) |
Boolean cebrine giriş ve mantık devreleri |
|
|
3) |
Karnough haritaları ve fonksiyon sadeleştirme |
|
|
4) |
Birleşik Mantık Devre Tasarımı |
|
|
5) |
Birleşik Mantık Devre Tasarımı |
|
|
6) |
Aritmetik Devre Tasarımı, Tümleyen Aritmetik |
|
|
7) |
Ardışık Devre Tasarım Temelleri, Latch, FlipFlop |
|
|
8) |
Ara Sınav |
|
|
9) |
Eşzamanlı Ardışık Devreler |
|
|
10) |
Eşzamanlı Ardışık Devreler |
|
|
11) |
Kaydediciler ve Sayaçlar |
|
|
12) |
Kaydediciler ve Sayaçlar |
|
|
13) |
Aritmetik Mantık Devre Tasarım |
|
|
14) |
Bellek ve Programlanabilir Mantık Devreleri |
|
|
15) |
Gözden geçirme |
|
|
ÖĞRENME VE ÖĞRETME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik Sayısı/Yarıyıl |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
14 |
3 |
42 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Derse Özgü Staj |
0 |
0 |
0 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
14 |
3 |
42 |
Sunum / Seminer |
0 |
0 |
0 |
Proje |
0 |
0 |
0 |
Ödevler |
4 |
6 |
24 |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri Toplam İş Yükü |
- |
- |
108 |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri |
Etkinlik Sayısı/Yarıyıl |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü |
Kısa Sınav |
3 |
2 |
6 |
Ara Sınavlar |
1 |
6 |
6 |
Yarıyıl Sonu Sınavı |
1 |
12 |
12 |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri Toplam İş Yükü |
- |
- |
24 |
TOPLAM İŞ YÜKÜ (Öğrenme ve Öğretme + Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri) |
132 |
DERSİN AKTS KREDİSİ (Toplam İş Yükü/25.5 Saat) |
5 |