Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
|
|
Bilgi
(Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Ayrımcılık türlerini ayırt edebilme ve tanımlayabilme
|
Beceriler
(Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
|
Yetkinlikler
("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Önyargı ve kalıpyargılara dayanmaksızın iletişim kurabilme
|
2) Farklı görüşlere açık olabilme
|
3) Demokratik tartışmayı benimseme,
|
4) Ayrımcı dil ve nefret söylemine karşı çıkabilme
|
5) Ayrımcılığa dayalı davranış, kurum ve politikaları sorgulayabilme
|
Hafta |
Konu |
Materyal Paylaşımı * |
|
Ön Hazırlık |
Pekiştirme |
1) |
Giriş Dersi: Temel kavram ve kategoriler |
|
|
2) |
Irkçılık Kavramı |
|
|
3) |
Irkçı sistem ve rejimler |
|
|
4) |
Etnik ve dinsel kökenli ayrımcılığın tarihsel kökenleri |
|
|
5) |
Azınlıklar, ötekileştirme, asimilasyon |
|
|
6) |
Yoksulluk Kavramının Tarihsel Dönüşümü |
|
|
7) |
Kent ve yoksulluk |
|
|
8) |
Vize |
|
|
9) |
Cinsiyet Ayrımcılığı |
|
|
10) |
Cinsiyet, Toplumsal Cinsiyet ve Cinsel Yönelim |
|
|
11) |
Cinsel Taciz ve Saldırı |
|
|
12) |
Engellilere Yönelik Ayrımcılık |
|
|
13) |
Yaşlılara Yönelik Ayrımcılık |
|
|
14) |
Ayrımcı Dil ve Nefret Söylemi |
|
|
15) |
Ayrımcılıkla Mücadele |
|
|
16) |
Final Sınavı |
|
|
(KPÖÇ: Kilit Program Öğrenme Çıktılarını; APÖÇ: KPÖÇ ile ilişkilendirilmiş Alt Öğrenme Çıktılarını tanımlar. )
|
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Oranı (1-5) |
1) |
E-Ticarete yönelik temel, teorik ve uygulamalı bilgilere sahip olur. |
|
|
1.1 E-Ticaret ve e-ticaretle ilgili temel kavramları tanımlar. |
|
|
1.2 E-ticaretin işleyişine hakim olur. |
|
2) |
Pazarlamaya yönelik temel, teorik ve uygulamalı bilgilere sahip olur. |
|
|
2.1 Pazarlama uygulamaları hakkında genel bilgiye sahip olur. |
|
|
2.2 pazarlama unsurları hakkında bilgiye sahip olur. |
|
|
2.3 pazarlamanın temel stratejisini anlar. |
|
|
2.4 mobil pazarlama uygulamalarını bilir. |
|
|
2.5 Mobil ticaret hakkında bilgiye sahip olur. |
|
|
2.6 mobil pazarlama kampanyası tasarlayabilir. |
|
|
2.7 Uluslararası pazarlamanın önemli detaylarına hakim olur. |
|
|
2.8 dijital reklam uygulamaları ve stratejilerini bilir. |
|
|
2.9 dijital reklam örneği tasarlayabilir. |
|
|
2.10 Sosyal medya pazarlaması ve reklamcılığı hakkında bilgiye sahip olur. |
|
3) |
Web tasarımının temellerini öğrenir. |
|
4) |
Bir yarı yıl boyunca iş hayatının içinde bulunarak öğrendiği teorik bilgilerini uygular. |
|
|
4.1 İş hayatındaki tüm süreçleri deneyimler. |
|
|
4.2 Alanında faaliyet gösteren bir işletmede eğitim alanı ile ilgili faaliyetlerde yer alır. |
|
|
4.3 Teorik bilgiler ile uygulamayı karşılaştırır. |
|
|
4.4 Alanında edindiği bilgi ve tecrübeleri derler. |
|
5) |
İş dünyasının ve toplumun beklentileri doğrultusunda gelişen ve üniversitemizin kurumsal çıktıları olarak tanımlamış olduğu yetkinlikleri temel düzeyde kazanır |
|
|
5.1 Problemleri analiz edebilme ve çözebilme yetkinliği kazanır. |
|
|
5.2 Etik ve sosyal sorumluluk bilincine sahiptir. |
|
|
5.3 Alanı ile ilgili iş ve işlemlerde ekip üyesi olarak sorumluluk alır. |
|
|
5.4 Yazılı, sözlü iletişim ve etkileşimin farkındadır. |
|
|
5.5 Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanır. |
|
|
5.6 Alanıyla ilgili gelişmeleri girişimci anlayışla değerlendirir. |
|
|
5.7 Avrupa Dil Portfolyosunun en az A2 düzeyinde tanımlanan Yabancı Dilde (İngilizce) iletişim kurma yetkinliği kazanır. |
|
|
|
|
ÖĞRENME VE ÖĞRETME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik Sayısı/Yarıyıl |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
14 |
2 |
28 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Derse Özgü Staj |
0 |
0 |
0 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
13 |
1 |
13 |
Sunum / Seminer |
0 |
0 |
0 |
Proje |
0 |
0 |
0 |
Ödevler |
1 |
5 |
5 |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri Toplam İş Yükü |
- |
- |
46 |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri |
Etkinlik Sayısı/Yarıyıl |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü |
Kısa Sınav |
1 |
4 |
4 |
Ara Sınavlar |
1 |
5 |
5 |
Yarıyıl Sonu Sınavı |
1 |
10 |
10 |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri Toplam İş Yükü |
- |
- |
19 |
TOPLAM İŞ YÜKÜ (Öğrenme ve Öğretme + Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri) |
65 |
DERSİN AKTS KREDİSİ (Toplam İş Yükü/25.5 Saat) |
3 |