Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
|
|
Bilgi
(Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Fizik alanındaki güncel bilgilere, yazılımlara, kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olur. Fizik ile ilgili kaynakları kullanabilecek düzeyde bilgi donanımına sahip olur.
|
2) Fizik teorileri konularında kuramsal bilgiye sahip olur.
|
Beceriler
(Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Fizik alanında edindiği kuramsal bilgileri uygular.
|
2) Deneysel verileri gerektiği biçimde değerlendirir.
|
3) Alanındaki kavram ve düşünceleri bilimsel yöntemlerle inceler, verileri yorumlar, değerlendirir ve analiz eder.
|
Yetkinlikler
("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
|
Hafta |
Konu |
Materyal Paylaşımı * |
|
Ön Hazırlık |
Pekiştirme |
1) |
Coulomb Yasası ve Elektrik Alanları Elektrik yüklerinin özellikleri; Yalıtkanlar ve iletkenler; Coulomb yasası; Elektrik alanı; Sürekli bir yük dağılımının elektrik alanı;Elektrik alan çizgileri; Düzgün bir elektrik alanda yüklü parçacıkların hareketi |
Okuma ödevi
Ön çalışma
|
Proje çalışması
Ev ödevi
|
2) |
Projelerin belirlenmesi. &
Gauss Yasası Elektrik akısı; Gauss yasası; Gauss yasasının yüklü yalıtkanlara uygulanması; Elektrostatik dengedeki iletkenler
|
Okuma ödevi
Ön çalışma
|
Proje çalışması
Ev ödevi
|
3) |
Elektriksel Potansiyel Elektriksel potansiyel ve potansiyel farkı; Düzgün bir elektrik alandaki potansiyel farkları; Elektriksel potansiyel ve noktasal yüklerin oluşturduğu potansiyel enerji; Elektriksel potansiyelden elektrik alan elde edilmesi; Sürekli yük dağılımının oluşturduğu elektriksel potansiyel; Yüklü bir iletkenin potansiyeli |
Okuma ödevi
Ön çalışma
|
Proje çalışması
Ev ödevi
|
4) |
Sığa ve Dielektrikler Sığanın tanımı; Sığanın hesaplanması; Kondansatörlerin bağlanması; Yüklü Yüklü kondansatörde depolanan enerji; Dielektrikli kondansatörler |
Okuma ödevi
Ön çalışma
|
Proje çalışması
Ev ödevi
|
5) |
Akım ve Direnç Elektrik akımı; Direnç ve Ohm kanunu; Elektriksel iletkenlik için bir model; Direnç ve sıcaklık; Elektrik enerjisi ve güç |
Okuma ödevi
Ön çalışma
|
Proje çalışması
Ev ödevi
|
6) |
Doğru Akım Devreleri Elektromotor kuvveti; Seri ve paralel bağlı dirençler; Kirchhoff kuralları; RC devreleri; Elektrik Ölçü aletleri |
Okuma ödevi
Ön çalışma
|
Proje çalışması
Ev ödevi
|
7) |
Projenin ilk tesliminin yapılması. &
Manyetik Alanlar Manyetik alan; Akım taşıyan bir iletkene etkiyen manyetik kuvvet; Düzgün bir manyetik alan içindeki akım halkasına etkiyen tork; Yüklü bir parçacığın düzgün bir manyetik alan içindeki hareketi, Hall olayı |
Okuma ödevi
Ön çalışma
|
Proje çalışması
Ev ödevi
|
8) |
Ara sınav |
|
|
9) |
Faraday Yasası, Elektrik alan, Lenz yasası, Maxwell Denklemleri
|
Okuma ödevi
Ön çalışma
|
Proje çalışması
Ev ödevi
|
10) |
İndüktans Öz-indüktans; RL devreleri; Manyetik alan içinde enerji; Karşılıklı indüktans; LC devresinde salınımlar |
Okuma ödevi
Ön çalışma
|
Proje çalışması
Ev ödevi
|
11) |
Alternatif Akım Devreleri AA kaynakları ve fazörler; Dirençli AA devresi; İndüktörlü AA devresi; Kondansatörlü AA Devresi |
Okuma ödevi
Ön çalışma
|
Proje çalışması
Ev ödevi
|
12) |
Projenin ikinci tesliminin yapılması.
Alternatif Akım Devreleri AA kaynakları ve fazörler; Dirençli AA devresi; İndüktörlü AA devresi; Kondansatörlü AA Devresi |
Okuma ödevi
Ön çalışma
|
Proje çalışması
Ev ödevi
|
13) |
RLC seri devresi; AA devresinde güç; Seri RLC devresinde rezonans; Transformatörler ve güç iletimi |
Okuma ödevi
Ön çalışma
|
Proje çalışması
Ev ödevi
|
14) |
Elektromanyetik Dalgalar Maxwell denklemleri; Düzlem elektromanyetik dalgalar; Elektromanyetik dalgaların taşıdığı enerji; Momentum ve radyasyon basıncı; Elektromanyetik dalgaların spektrumu |
Okuma ödevi
Ön çalışma
|
Proje çalışması
Ev ödevi
|
15) |
Projenin son tesliminin ve sunumunun yapılması |
Okuma ödevi
Ön çalışma
|
Proje çalışması
Ev ödevi
|
|
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Oranı (1-5) |
1) |
Karmaşık İşletme Mühendisliği problemlerini saptar, tanımlar, formüle eder ve çözer; bu amaçla uygun analitik yöntemler ile modelleme yöntemlerini seçer ve uygular |
3 |
1) |
İş hayatındaki tüm süreçleri deneyimler |
|
1) |
Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin çalışır, sorumluluk alır |
1 |
1) |
Problemleri analiz edebilme, çözebilme ve çatışmaları yönetebilme yetkinliği kazanır. |
3 |
1) |
Alanı ile ilgili temel bilim konularındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri işletme mühendisliği problemlerinin çözümü için birlikte kullanır ve uygular. |
|
1) |
Matematik, fen bilimleri ve İşletme Mühendisliği ile ilgili konularda yeterli bilgi birikimine sahiptir; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri İşletme Mühendisliği problemlerinin çözümü için birlikte kullanır |
4 |
2) |
Alanında faaliyet gösteren bir işletmede eğitim alanı ile ilgili faaliyetlerde yer alır |
|
2) |
Bilgiye erişir ve bu amaçla kaynak araştırması yapar, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanır |
1 |
2) |
İşletme mühendisliği uygulamalarını analiz eder, modeller, gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlar ve geliştirir; bu amaçla uygun yöntemleri, araçları ve teknolojileri seçer ve kullanır. |
|
2) |
Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlar; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygular |
3 |
2) |
Sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda ekip üyesi olarak görev ve sorumluluk alır, gerektiğinde liderlik yapar. |
1 |
3) |
Etik ve Sosyal Sorumluluk bilincine sahiptir. |
1 |
3) |
Teorik bilgiler ile uygulamayı karşılaştırır |
|
3) |
Sürekli gelişen işletme mühendisliği alanının ve küresel rekabet ortamının gerektirdiği yetkinliklere sahiptir. |
|
3) |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler |
1 |
3) |
Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları seçer ve kullanır; bilişim teknolojilerini ve en az bir bilgisayar yazılımını (Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde) etkin bir şekilde kullanır |
3 |
4) |
Alanında edindiği bilgi ve tecrübeleri derler |
|
4) |
Mühendislik problemlerinin incelenmesi için deney tasarlar, deney yapar, veri toplar, sonuçları analiz eder ve yorumlar |
3 |
4) |
Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar, Avrupa Dil Portföyü B1 genel düzeyinde en az bir yabancı dil bilgisine sahiptir |
|
4) |
Öğrendiklerini nicel ve nitel veriler ile destekleyerek; yazılı, sözlü ve görsel iletişim araçlarını kullanarak, sistemli ve etkileyici bir biçimde alanı ve alanı dışındaki gruplara aktarır. |
1 |
4) |
Bir yarıyıl boyunca iş hayatının içinde bulunarak öğrendiği teorik bilgilerini uygular |
|
5) |
İnsan, malzeme, bilgi, teçhizat ve enerji içeren, somut ya da soyut çıktıların üretilmesine yönelik entegre sistemler tasarlar, geliştirir, uygular; bu sistemlerin işleyişini kontrol eder ve iyileştirir |
3 |
5) |
İş dünyasının ve toplumun beklentileri doğrultusunda gelişen ve üniversitemizin kurumsal çıktıları olarak tanımlamış olduğu yetkinlikleri ileri düzeyde kazanır |
|
5) |
Proje yönetir, iş yeri uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği konularında bilinç sahibidir; mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçlarının farkındadır |
|
5) |
Sorumluluk aldığı çalışmalarda var olan normları ve standartları eleştirel bakış açısıyla değerlendir. |
|
6) |
Stratejik, yenilikçi ve girişimci fikirler geliştirir. |
|
6) |
Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincindedir; girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkındadır ve çağın sorunları hakkında bilgi sahibidir |
|
7) |
Değişimi yönetebilme yetkinliği kazanır. |
|
7) |
Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahiptir |
1 |
8) |
Yaşamboyu öğrenme bilinciyle kişisel ve sosyal gelişim gösterir. |
|
8) |
Kalite bilincine sahiptir |
|
9) |
İleri teknolojileri ve dijital dönüşüm ile ilgili gelişmeleri takip eder. |
1 |
9) |
Bir işletmenin kuruluş sürecini üstlenebilecek biçimde girişimcilik bilincine sahiptir |
|
10) |
Kültürel bilince sahiptir ve bunu alanı ve alanı dışındaki gruplara aktarır. |
|
11) |
Yurttaşlık yeterliliği konusunda bilinç sahibidir. |
|
12) |
Avrupa Dil Portfolyosunun en az B1 düzeyinde tanımlanan Yabancı Dilde (İngilizce) iletişim kurma yetkinliği kazanır. (Öğretim dili İngilizce olan programlar için B2/B2+ düzeyinde) |
|