DERSİN GENEL BİLGİLERİ

Ders Kodu Ders Adı Yıl Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
60414MEEOZ-CAM0156 Marketing in Aviation 3 Bahar 3 0 3 6
Dersin Türü:
Dersin Düzeyi: Lisans      TYYÇ:6. Düzey      QF-EHEA:1. Düzey      EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Öğretim Dili: English
Dersin Ön/Yan Koşulu: Yoktur
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi BEHİYE BEĞENDİK
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı:




Dersin Kategorisi:

BÖLÜM II: DERSİN TANITIMI

Dersin Amacı ve İçeriği

Dersin Amacı: Modern teknikler ve stratejiler ışığında, özellikle hizmet pazarlaması odağında, sağlam bir pazarlama teori ve bilgi alt yapısı oluşturmak.
Dersin İçeriği: Temel pazarlama bilgilerinin ışığında havacılık sektöründeki pazarlama uygulamalarını değerlendirilir. Pazarlama teorileri ve bilgilerinden havacılık pazarlama ve satış operasyonlarının tüm yönleri ele alınmakta, pazarlama, pazarlama karması, pazarlama planı geliştirme, pazar bölümleme ve konumlandırma ve sosyal medya pazarlaması üzerine odaklanılmaktadır.

Dersin Öğrenme Çıktıları (DÖÇ)

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
Bilgi (Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
  1) Pazarlama çevresi kavramı kapsamında havacılık ve havayolları pazarlama çevresini değerlendirir.
  2) Hizmet pazarlaması çerçevesinde havacılık sektörünü değerlendirir.
  3) Havacılık sektöründe pazar araştırması hakkında kapsamlı bilgiye sahip olur.
  4) Havacılık sektöründe ürün ve marka kavramlarının pazarlamaya etkisi hakkında bilgi sahibi olur.
  5) Havacılık sektöründe işletmenin fiyat politikasının belirlenmesi faaliyetlerini öğrenir.
  6) Havacılık sektöründe pazarlama iletişimi faaliyetlerinin uygulanmasında bilgi sahibi olur.
  7) Havacılık sektöründe pazarlama karmasının dağıtım fonksiyonu hakkında bilgi sahibi olur.
Beceriler (Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
  1) Havacılık sektöründe pazar bölümlendirme çalışmaları yapar.
Yetkinlikler ("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)

Haftalık Ders Planı

Hafta Konu
Materyal Paylaşımı *
Ön Hazırlık Pekiştirme
1) Temel Pazarlama Kavramları 1. Airline Marketing and Management Ders Kitabı 2. Principles of Marketing Ders Kitabı 3. Ders Notları
2) Pazarlamanın mikro ve makro çevre unsurları 1. Airline Marketing and Management Ders Kitabı 2. Principles of Marketing Ders Kitabı 3. Ders Notları
3) Pazarlama araştırma süreci, pazarlama araştırma yöntemleri, Kalitatif ve Kantitatif araştırma, pazarlama bilgi sistemi 1. Airline Marketing and Management Ders Kitabı 2. Principles of Marketing Ders Kitabı 3. Ders Notları
4) Pazar bölümlendirme, Pazar hedefleme, Pazar konumlandırma, hava yolcuları pazarı 1. Airline Marketing and Management Ders Kitabı 2. Principles of Marketing Ders Kitabı 3. Ders Notları
5) Ürün, Ürün sınıflandırmaları, Yeni ürün geliştirme süreci 1. Airline Marketing and Management Ders Kitabı 2. Principles of Marketing Ders Kitabı 3. Ders Notları
6) Havayolları ve Pazarlama Stratejileri, Porter'ın 'Beş Güç' Modeli ve Stratejik Aileler 1. Airline Marketing and Management Ders Kitabı 2. Principles of Marketing Ders Kitabı 3. Ders Notları
7) Havayollarında Farklılaştırma Stratejisi, Odaklanma Stratejileri, Havayolları Pazarlamasında Yapılan Yanlışlıklar 1. Airline Marketing and Management Ders Kitabı 2. Principles of Marketing Ders Kitabı 3. Ders Notları
8) Ara Sınav
9) Havayollarında Farklılaştırma Stratejisi, Odaklanma Stratejileri, Havayolları Pazarlamasında Yapılan Yanlışlıklar 1. Airline Marketing and Management Ders Kitabı 2. Principles of Marketing Ders Kitabı 3. Ders Notları
10) Havayolu Pazarlamasında Ürün Analizi 1. Airline Marketing and Management Ders Kitabı 2. Principles of Marketing Ders Kitabı 3. Ders Notları
11) Havayollarında Fiyatlandırma ve Gelir Yönetimi 1. Airline Marketing and Management Ders Kitabı 2. Principles of Marketing Ders Kitabı 3. Ders Notları
12) Ürünün Dağıtımı 1. Airline Marketing and Management Ders Kitabı 2. Principles of Marketing Ders Kitabı 3. Ders Notları
13) Havayolu Pazarlamasında Marka Yönetimi 1. Airline Marketing and Management Ders Kitabı 2. Principles of Marketing Ders Kitabı 3. Ders Notları
14) İlişkisel Pazarlama 1. Airline Marketing and Management Ders Kitabı 2. Principles of Marketing Ders Kitabı 3. Ders Notları
15) Havayollarında satış, Reklam ve Tutundurma Unsurları 1. Airline Marketing and Management Ders Kitabı 2. Principles of Marketing Ders Kitabı 3. Ders Notları
16) Final Sınavı
*Bu alan öğrencilerin ders öncesi hazırlık ve sonrası dersi pekiştirme için paylaşılan ders materyallerini içerir.

Ders İçin Zorunlu/Önerilen Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Stephen Shaw, Airline Marketing and Management, Oxfordshire, Routhledge, 2016
Diğer Kaynaklar: Kotler, P., Principles of marketing, Harlow : Pearson Prentice Hall, 2008
Cam, A. C., Havayolu pazarlamasına giriş/ Pegem Akademi, 2019
Grumbridge, J. J. , Marketing management in air transport, London : Routledge, 2015.
Kotler, P., Armstrong, G., Principles of Marketing, Pearson Prentence Hall, 2010
Shaw, Stephen, Airline Marketing and Management, AshGate E- Book, 6th Edition, 2007

Dersin Program Öğrenme Çıktılarına Katkı Düzeyi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Program Öğrenme Çıktıları Katkı Oranı (1-5)
1) Havacılık yönetimine dair temel, kuramsal ve uygulamalı bilgileri açıklayabilme
2) Temel işletme fonksiyonlarını ve işletme süreçlerini uygulayabilme 5
3) Havayolu şirketlerindeki uçuş operasyonlarını, havaalanı sistemlerini ve havaalanı yer hizmetlerini, hava kargo ve tehlikeli madde taşımacılığı ile ilgili süreçleri planlayabilme
4) Bir yarıyıl boyunca iş hayatının içinde bulunarak öğrendiği teorik bilgileri uygulayabilme
5) Yolcu hizmetlerini ile ilgili problemleri çözebilme 4
6) Havacılık kanunu ile ilgili ulusal ve uluslararası mevzuat ve düzenlemeleri uygulayabilme
7) Havacılık emniyet ve güvenliği ve hava trafik kontrol servislerini her alanda uygulayabilme
8) Uçak yüklemelerinde yük ve denge hesaplarını yapabilme
9) Havacılık seyrüsefer sistemlerini açıklayabilme
10) Sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda ekip üyesi olarak görev ve sorumluluk alabilme ve gerektiğinde liderlik yapabilme
11) Sorumluluk aldığı çalışmalarda var olan normları ve standartları eleştirel bakış açısıyla değerlendir.
12) Avrupa Dil Portfolyosunun en az B1 düzeyinde tanımlanan Yabancı Dilde (İngilizce) iletişim kurma yetkinliği kazanabilme (Öğretim dili İngilizce olan programlar için B2/B2+ düzeyinde).

BÖLÜM IV: DERSİN ÖĞRENME VE ÖĞRETME YÖNTEMLERİ İLE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİ

Dersin Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

(Üniversitemiz genelinde kullanılan tüm öğrenme ve öğretme yöntemleri sistematik olarak yönetilmektedir. Akademik birimlerden gelen talepler doğrultusunda bölüm/programların öğrenme ve öğretme yöntemleri ilgili kurullarımız tarafından değerlendirilmekte ve uygun bulunursa, üniversite havuzunda toplanmaktadır. Bölüm ve programlar, kendileri için program tasarımlarına uygun olan yöntemleri bu havuzdan seçebilmektedirler. Benzer şekilde, dersler için kullanılması uygun görülen yöntemler de programlar düzeyinde belirlenmiş olan yöntemler arasından seçilebilmektedir.)
Programa Genelinde Kullanılan Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri
Ders İçin Kullanılan Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri
Anlatım
Vaka Çalışması
Gösterim
Soru Cevap

Dersin Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

(Üniversitemiz genelinde kullanılan tüm ölçme ve değerlendirme yöntemleri sistematik olarak yönetilmektedir. Akademik birimlerden gelen talepler doğrultusunda bölüm/programların ölçme ve değerlendirme yöntemleri ilgili kurullarımız tarafından değerlendirilmekte ve uygun bulunursa, üniversite havuzunda toplanmaktadır. Bölüm ve programlar, kendileri için program tasarımlarına uygun olan yöntemleri bu havuzdan seçebilmektedirler. Benzer şekilde, dersler için kullanılması uygun görülen yöntemler de programlar düzeyinde belirlenmiş olan yöntemler arasından seçilebilmektedir.)
Programa Genelinde Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
Ders İçin Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
Ara Sınav
Yarıyıl Sonu Sınavı
Kısa Sınav

Dersin Ölçme ve Değerlendirme Yöntemlerinin Başarı Notuna Katkısı

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri Uygulama Sayısı / Yarıyıl Katkı Oranı
Kısa Sınavlar 2 % 20.00
Ara Sınavlar 1 % 30.00
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 % 50.00
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİNİN BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI % 50
YARIYIL SONU SINAVININ BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI % 50
Toplam % 100

BÖLÜM V: DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

ÖĞRENME VE ÖĞRETME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri Etkinlik Sayısı/Yarıyıl Süresi (saat) Toplam İş Yükü
Ders 16 48 768
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Derse Özgü Staj 0 0 0
Arazi Çalışması 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışması 0 0 0
Sunum / Seminer 0 0 0
Proje 0 0 0
Ödevler 0 0 0
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri Toplam İş Yükü - - 768
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri Etkinlik Sayısı/Yarıyıl Süresi (saat) Toplam İş Yükü
Kısa Sınav 2 1 2
Ara Sınavlar 1 1 1
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 1 1
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri Toplam İş Yükü - - 4
TOPLAM İŞ YÜKÜ (Öğrenme ve Öğretme + Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri) 772
DERSİN AKTS KREDİSİ (Toplam İş Yükü/25.5 Saat) 6