Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
Hafta |
Konu |
Materyal Paylaşımı * |
|
Ön Hazırlık |
Pekiştirme |
1) |
Dersin içeriği, genel işleyişi hakkında bilgilendirme ve tanışma. |
Duralit, Resim Kağıdı, Karakalem, Silgi, Rapido Kalem, Cetvel, Bristol Kağıdı
|
|
2) |
Nokta konusu ve ders anlatımı |
Duralit, Resim Kağıdı, Karakalem, Silgi, Rapido Kalem, Cetvel, Bristol Kağıdı
|
|
3) |
Nokta konusuna ilişkin uygulama çalışmaları |
Duralit, Kretuar bıçağı, Hamur Silgi, Rapido Kalem, Karakalem (2B, HB), Hamur Silgi, 35*50 Bristol Kağıdı
|
|
4) |
Nokta konusuna ilişkin uygulama çalışmaları |
Duralit, Kretuar bıçağı, Hamur Silgi, Rapido Kalem, Karakalem (2B, HB), Hamur Silgi, 35*50 Bristol Kağıdı
|
|
5) |
Çizgi konusu ve ders anlatımı |
Duralit, Kretuar bıçağı, Hamur Silgi, Rapido Kalem, Karakalem (2B, HB), Hamur Silgi, 35*50 Bristol Kağıdı
|
|
6) |
Çizgi konusuna ilişkin uygulama çalışmaları |
Duralit, Kretuar bıçağı, Hamur Silgi, Rapido Kalem, Karakalem (2B, HB), Hamur Silgi, 35*50 Bristol Kağıdı
|
|
7) |
Çizgi konusuna ilişkin uygulama çalışmaları |
Duralit, Kretuar bıçağı, Hamur Silgi, Rapido Kalem, Karakalem (2B, HB), Hamur Silgi, 35*50 Bristol Kağıdı
|
|
8) |
Vize |
|
|
9) |
Işık(Açık-Koyu) Konusu ve konu anlatımı |
Duralit, Kretuar bıçağı, Hamur Silgi, Karakalem (4B,3B2B), Hamur Silgi, 35*50 Resim Kağıdı
|
|
10) |
Işık(Açık-Koyu) Konusu ve konu anlatımı |
Duralit, Kretuar bıçağı, Hamur Silgi, Karakalem (4B,3B2B), Hamur Silgi, 35*50 Resim Kağıdı
|
|
11) |
Işık konusuna ilişkin uygulama çalışmaları |
Duralit, Kretuar bıçağı, Hamur Silgi, Karakalem (4B,3B2B), Hamur Silgi, 35*50 Resim Kağıdı
|
|
12) |
Form konusu ve konu anlatımı |
Duralit, Kretuar bıçağı, Hamur Silgi, Rapido Kalem, Karakalem (2B, HB), Hamur Silgi, 35*50 Bristol Kağıdı
|
|
13) |
Form konusuna ilişkin uygulama çalışmaları |
Duralit, Kretuar bıçağı, Hamur Silgi, Rapido Kalem, Karakalem (2B, HB), Hamur Silgi, 35*50 Bristol Kağıdı
|
|
14) |
Form konusuna ilişkin uygulama çalışmaları |
Duralit, Kretuar bıçağı, Hamur Silgi, Rapido Kalem, Karakalem (2B, HB), Hamur Silgi, 35*50 Bristol Kağıdı
|
|
15) |
Konu tekrarları |
|
|
16) |
Final |
|
|
|
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Oranı (1-5) |
1) |
Liderlik ve Takım Çalışması yetkinliği kazanır. |
|
1) |
Sanatsal, kültürel, estetik gelişim ve etkilerini tarihsel ve çağdaş sanat ve tasarım ürünleri üzerinden değerlendirebilen |
3 |
1) |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincine sahip olur. |
3 |
1) |
Sanat ve tasarım alanında otoriteleri tanır ve takip eder. |
4 |
1) |
Temel iletişim, tasarım ve grafik tasarım alanlarına ilişkin ilgili prensipleri tanır. |
1 |
1) |
Tasarım, uygulama ve baskı aşamalarını tanır. |
|
2) |
Temel tasarım işlemlerini uygular. |
2 |
2) |
İş Yapma, Problem Çözme ve Çatışma Yönetimi yetkinliği geliştirir. |
5 |
2) |
Elle çizim-boyama yapabilen, Fotoğraf çekebilen, Görsel/grafik tasarım yapar (reklam ve tanıtım ürünleri tasarımı, ambalaj tasarımı, portfolyo tasarımı vb). Tipografiyi görsel iletişim aracı olarak etkin kullanabilen, Bilgisayar ortamında güncel grafik yazılımları kullanabilen, Web tasarımı yapabilen,
|
3 |
2) |
Grafik tasarım ürünü üretebilecek düzeyde, estetik bakış açısına sahiptir. |
4 |
2) |
Eğitim amaçlı grafik tasarımları yapar. |
|
3) |
Sanat ve uygulama alanlarını birlikte kullanır. |
1 |
3) |
Etik ve Sosyal Sorumluluk yetkinliği geliştirir. |
|
3) |
Türkçe ve mesleki yabancı dili kullanarak uluslararası platformlarda sözlü ve yazılı anlatıma dayalı iletişim kurabilen |
2 |
4) |
Grafik Tasarım ile ilgili ulusal ve uluslararası çerçevede güncel ve teknolojik gelişmeleri takip eder, yorumlar ve mesleğin psikolojik, sosyolojik, etik ve ekonomik sorumluluk ve yükümlülüklerini uygulayabilen |
4 |
4) |
Eleştirel Düşünebilme, Yaratıcı ve Yenilikçi Düşünce Geliştirme yetkinliği kazanır. |
5 |
4) |
Grafik tasarımda kullanılan, bilgisayar programlarını yeterli düzeyde kullanabilecek bilgiye sahiptir. |
|
5) |
Öğrenmeyi Öğrenme, Kişisel ve Sosyal Gelişim yetkinliği gösterir. |
|
5) |
Mesleki performans ve ilişkiler bağlamında tüm süreçlere (tasarım-basım-sunum) ilişkin bireysel ve grup içi profesyonel stratejiler ve planlar geliştirir. |
5 |
6) |
Teknolojiyi Kullanabilme ve Dijital Yeterlilik yetkinliği geliştirir. |
|
7) |
Avrupa Dil Portfolyosunun en az A2 düzeyinde tanımlanan Yabancı Dilde (İngilizce) iletişim kurma yetkinliği kazanır. |
|