Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
|
|
Bilgi
(Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Tedarik, satınalma sözleşme yönetimi ve tedarik zinciri altyapısı konusunda bakış açısı edinir
|
2) Fiyat analizi, sözleşme yönetimi gibi temel satınalma alanlarını ve lojistik ve tedarik zinciri gibi uzmanlık alanlarını teori ve uygulamada bilir
|
3) Tedarik Zinciri ve Lojistik Yönetimi alanında analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlamak ve uygulamak; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları çözümlemek ve yorumlamak.
|
4) Tedarik Zinciri ve Lojistik Yönetimi problemleri tanımlamak ve formüle etmek, çözmek için yöntem geliştirmek ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygulamak.
|
5) Tedarik Zinciri ve Lojistik Yönetimi alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirmek, yorumlamak ve uygulamak.
|
Beceriler
(Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Ulusal ve uluslararası satınalma çevresini ve kurallarını, kullanılan belgelerini bilir
|
2) Satınalma ve sözleşme yönetiminde yetenek ve teknik bilgisini değerlendirir
|
3) Önemli seviyede olacak şekilde satınalma konularındaki bilgileri takip edebilir
|
Yetkinlikler
("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Öğrenciler güncel satın alma ilkeleriyle satın alma problemini analiz edebilirler
|
2) Öğrenciler iletişim kurma becerilerinin satın alma süreçlerinde ne denli etkin bir rol oynadığını öğrenirler.
|
Hafta |
Konu |
Materyal Paylaşımı * |
|
Ön Hazırlık |
Pekiştirme |
1) |
Satınalma konsepti ve satın alma önemi, yanlış ve doğru satın alım faaliyetleri ve olası sonuçları hakkında bilgi verilir. |
Ders notları
|
Ders notları, sunumlar, ulusal ve uluslararası makaleler. |
2) |
Satınalma departmanının organizasyonu, geleneksel ve modern satın alma departmanları arasındaki farklılıklar ele alınır. |
Ders notları
|
Ders notları, sunumlar, ulusal ve uluslararası makaleler. |
3) |
Organizasyon ve satınalmanın prensipleri
Satınalma departmanı organizasyonel yapıları ile söz konusu organizasyonların nasıl oluşturulacağı hakkında bilgiler paylaşılır. |
Ders notları
|
Ders notları, sunumlar, ulusal ve uluslararası makaleler. |
4) |
Tedarik lojistiği yönetimi ve satınalma
Üretim faaliyetlerinin devamlılığı için satınalma öneminden bahsedilerek uygun satın alım faaliyetleri hakkında tartışmalar geçekleştirilir. |
Ders notları
|
Ders notları, sunumlar, ulusal ve uluslararası makaleler. |
5) |
Müzakere ve pazarlık
Satınalma faaliyetlerinin doğrudan konusu olan müzakere süreci ve müzakereci türleri hakkında bilgiler verilir. Pazarlık kavramı ele alınarak batna ve zopa kavramları işlenir. |
Ders notları
|
Ders notları, sunumlar, ulusal ve uluslararası makaleler. |
6) |
Sektör temsilcisi ağırlama |
Ders notları
|
|
7) |
Ara sınav |
|
|
8) |
Satınalma sürecinin organizasyonel yapısı çerçevesinde ERP süreçleri işlenir ve doğru satın alma personelin görevlendirilmesi konusu ele alınır. |
Ders notları
|
Ders notları, sunumlar, ulusal ve uluslararası makaleler. |
9) |
Satın Alma ve Sözleşme Yönetimi
Satınalmada sözleşmenin öneminden bahsedilerek bir sözleşmesinin nasıl olması gerektiği hakkında örnekler verilerek konu detaylıca ele alınır. |
Ders notları
|
Ders notları, sunumlar, ulusal ve uluslararası makaleler. |
10) |
Satın Alma ve Kalite Yönetimi
Kalite kavramı ele alınarak bir işletme için kalite nedir, ne değildir sorusu çerçevesinde beyin fırtınası yapılır ve kalite tanımları ortaya konmaya çalışılır. |
Ders notları
|
Ders notları, sunumlar, ulusal ve uluslararası makaleler. |
11) |
Tedarikçi Takip ve Değerlendirme
Satınalmada kilit rol üstlenen tedarikçilerin değerlendirilme ve iş verilme süreçleri aşamalı olarak işlenir. süreç sonu tedarikçi değerlendirme ölçütleri ele alınır. |
Ders notları
|
Ders notları, sunumlar, ulusal ve uluslararası makaleler. |
12) |
Tedarik Zinciri Yönetiminde Satın Alma
Malın üretim için tedariğinden bitmiş bir malın nihai müşteriye ulaştırılması ve hatta tersine lojistik kavramları ele alınarak zincir boyunca satın alım faaliyetlerinin önemi üzerinde durulur |
Ders notları
|
Ders notları, sunumlar, ulusal ve uluslararası makaleler. |
13) |
Konu tekrarı ve sektörde alanı ile ilgili şirket örnekleri ve analizi |
Ders notları
|
|
14) |
Final sınavı |
|
|
Ders Notları / Kitaplar: |
Victor H.Pooler, David J. Pooler, Samuel D. Farney, Global Purchasing and Supply Management-Fulfill The Vision, Second Edition, Kluwer Academic Publishers
Michael Quayle, Purchasing and Supply Chain Management-Strategies and Realities, IRM Press
Christopher Barrat, Mark Whitehead, Buying for Business, Wiley
|
Diğer Kaynaklar: |
Sunumlar- Presentations
Halim Yurdakul,Satınalma Yönetimi, Süreçler ve Uygulamalar,Nobel Yayınları
Murat Erdal Satınalma ve Tedarik Zinciri Yönetimi,Beta Yayınları
|
|
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Oranı (1-5) |
1) |
Raylı Sistem Temelleri: Raylı sistemlerin temel bileşenlerini (altyapı, üstyapı, araçlar, sinyalizasyon, enerji sistemleri vb.) tanımlayabilir ve bu bileşenlerin farklı raylı taşıma türlerindeki (metro, tramvay, banliyö, yük treni vb.) işlevlerini açıklayabilir. |
|
2) |
İşletme Süreçleri: Raylı sistemlerde yolcu ve yük taşımacılığı operasyonlarının temel aşamalarını (planlama, hareket, takip, teslimat vb.) uygulayabilir ve bu süreçlerde kullanılan temel kavramları açıklayabilir |
|
3) |
Trafik Yönetimi: Raylı sistemlerde trafik akışının nasıl yönetildiğini ve kontrol edildiğini açıklayabilir, farklı trafik kontrol sistemlerinin temel prensiplerini ve önemini değerlendirebilir |
|
4) |
Raylı sistemlerde emniyet ve güvenliğin sağlanmasına yönelik temel prosedürleri ve standartları uygulayabilir ve bu konudaki riskleri değerlendirerek önleyici tedbirler önerebilir. |
|
5) |
Raylı sistemlerde lojistik süreçlerin (depolama, stok yönetimi, gümrük işlemleri, forwarding vb.) temel prensiplerini açıklayabilir ve farklı taşıma modları arasındaki ilişkiyi değerlendirebilir. |
|
6) |
Raylı sistem işletmelerinin ekonomik ve işletmesel temel kavramlarını (maliyet, gelir, verimlilik, yönetim fonksiyonları vb.) açıklayabilir ve sektördeki ekonomik gelişmeleri değerlendirebilir |
|
7) |
Müşteri İlişkileri: Raylı sistemlerde müşteri memnuniyetini artırmaya yönelik temel yaklaşımları uygulayabilir ve farklı müşteri gruplarıyla etkili iletişim kurabilir. |
|
8) |
Raylı sistemlerde kullanılan temel bilgi teknolojilerini (yönetim bilgi sistemleri, operasyonel yazılımlar vb.) kullanabilir ve sektördeki teknolojik gelişmeleri takip edebilir. |
|
9) |
Raylı sistem işletmeciliği nde karşılaşılabilecek olası sorunları (gecikmeler, arızalar vb.) tanımlayabilir, analiz edebilir ve çözüm önerileri geliştirebilir |
|
10) |
Farklı disiplinlerden ve görevlerden paydaşlarla (teknik personel, yöneticiler, yolcular vb.) etkin bir şekilde iletişim kurabilir ve ekip çalışmalarına uyum sağlayabilir. |
|
11) |
Raylı sistem işletmeciliği alanında mesleki etik ilkelere uygun davranır, toplumsal ve çevresel sorumluluk bilinciyle hareket eder. |
|
12) |
Raylı sistemler alanındaki yeni bilgileri ve gelişmeleri takip ederek öğrenme ihtiyacının farkındadır ve mesleki gelişimine yönelik çaba gösterir. |
|
ÖĞRENME VE ÖĞRETME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik Sayısı/Yarıyıl |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
14 |
2 |
28 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Derse Özgü Staj |
0 |
0 |
0 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
2 |
6 |
12 |
Sunum / Seminer |
0 |
0 |
0 |
Proje |
0 |
0 |
0 |
Ödevler |
1 |
20 |
20 |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri Toplam İş Yükü |
- |
- |
60 |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri |
Etkinlik Sayısı/Yarıyıl |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü |
Kısa Sınav |
2 |
8 |
16 |
Ara Sınavlar |
1 |
20 |
20 |
Yarıyıl Sonu Sınavı |
1 |
20 |
20 |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri Toplam İş Yükü |
- |
- |
56 |
TOPLAM İŞ YÜKÜ (Öğrenme ve Öğretme + Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri) |
116 |
DERSİN AKTS KREDİSİ (Toplam İş Yükü/25.5 Saat) |
5 |