Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
|
|
Bilgi
(Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
|
1) After Effect ve diğer programlar üzerinden hareketlendirme de ve karakter oluşturmada kullanılan temel kavram ve kuramlarını bilir
|
Beceriler
(Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
|
1) 3D yazılımlarla başlangıç seviyesinde canlandırma ve sunum yapma
|
Yetkinlikler
("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Animasyon ve sayısal tekniklerde kamera kullanımını, seçim ölçütlerini öğrenir.
|
2) Temel animasyon ve video işleme temel bilgilerini öğrenir
|
Hafta |
Konu |
Materyal Paylaşımı * |
|
Ön Hazırlık |
Pekiştirme |
1) |
After effects programının arayüzüne genel bir bakış
Katmanlar (layerlar) ve katman opsiyonları
Kompozisyon açma ve zamanlama ölçütü
|
|
|
2) |
İllustrator programının arayüzüne genel bir bakış
Vektörel çizim yapma ve bunu after effects'e taşıma
Kaydetme ve render etme seçenekleri
|
|
|
3) |
Key frameler ve animasyona giriş
Transform parametreleri (pozisyon, rotasyon, büyüme oranı, opaklık)
Fon Kağıtlarıyla (solidler) hareketli grafik yapımı
|
|
|
4) |
Animasyon için karakter tasarımı
After effects ve illustrator'da kesme araçları
Kontür, ışık, gölge, renk ve texture bilgisi
|
|
|
5) |
Puppet tool ile karakter eklemleme
Oluşturulan eklemlerle yürüme animasyonu yapma
parent etme ve çoklu katmanları tek bir katman altında toplama
|
|
|
6) |
QUIZ (Karakter animasyonu) |
|
|
7) |
Kamera, derinlik, ışık ve 3 boyutlu ortam bilgisi
3 boyutlu ortamda animasyon
3 boyutlu ortam için ışık ve gölge koşulları
|
|
|
8) |
Ara Sınav |
|
|
9) |
After effects'te motion track yapma
Hareket takibi ile elde edilen bilgiyi başka bir katmana aktarma
2 boyutlu ortama 3 boyutlu objeler ekleme
|
|
|
10) |
Stroke, glow, noise ve blur gibi temel efektleri tanıma
Yazı ekleme ve temel yazı efektlerini tanıma
Fon, kompozisyon ve maskeleme
|
|
|
11) |
Keylight ile keying işlemi yapma (yeşil perde silme)
Alpha matte ve luma matte ile çalışma
Curves ve diğer renk düzenleme efektleri ve compositing teknikleri
|
|
|
12) |
Waveform ile animasyon yapımı
Ritim, kurgu ve senkronizasyon
Sesi grafiğe dönüştürme teknikleri
|
|
|
13) |
QUIZ |
|
|
14) |
Final |
|
|
|
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Oranı (1-5) |
1) |
Fotoğraf makinesi ve kamera kullanır. |
4 |
1) |
Medya ve İletişim alanı ile ilgili kuramsal, teknolojik ve uygulamalı bilgileri öğrenir. |
|
1) |
Fotoğraf tasarımı, film ve video hazırlık süreçleri, post prodüksiyon ve iletişim süreçleri, üç boyutlu tasarım alanında temel teorik bilgilere sahiptir. |
4 |
1) |
Temel düzeyde iş yapma ve problem çözme yetkinliği kazanır. |
|
1) |
İş hayatındaki tüm süreçleri deneyimler. |
3 |
2) |
Medya ve iletişim alanında faaliyet gösteren bir işletmede eğitim alanı ile ilgili projelerde aktif yer alır. |
2 |
2) |
Alan özgü teknolojik ekipmanları, kamera, fotoğraf makinesi ve sayısal programlarını temel düzeyde nasıl kullanacağını öğrenir. |
5 |
2) |
Medya ve iletişim alanında edindiği bilgileri yaratıcı tasarımlar ve süreçler içerisinde geliştirir. |
|
2) |
Fotoğraf ve video tasarımlarını, kurgusunu yapar. |
5 |
2) |
Etik ve sosyal sorumluluk bilincine sahiptir. |
|
3) |
İş hayatında kullanacağı görse sanat, video, sinema, reklamcılık ve medya alanında teorik bilgileri bilir. |
3 |
3) |
Teorik bilgiler ile uygulamaları ile karşılaştırır. |
|
3) |
Bilgisayar ortamında iki ve üç boyutlu görsel tasarımlar yapar. |
5 |
3) |
Bir yarı yıl boyunca iş hayatının içinde bulunarak öğrendiği teorik bilgilerini uygular. |
|
3) |
Alanı ile ilgili iş ve işlemlerde ekip üyesi olarak sorumluluk alır. |
|
4) |
Medya ve iletişim alanındaki projeler planlayıp yürütecek ve değerlendirmesini yapacak bilgiye sahiptir. |
4 |
4) |
İş dünyasının ve toplumun beklentileri doğrultusunda gelişen ve üniversitemizin kurumsal çıktıları olarak tanımlamış olduğu yetkinlikleri alanı ile ilişkili olarak temel düzeyde kazanır. |
|
4) |
Televizyon yayınlarının tasarım ve yapım aşamalarında faaliyet gösterecek beceriye sahiptir. |
4 |
4) |
Medya ve iletişim alanında edindiği bilgi ve tecrübeleri derler. |
|
4) |
Yazılı, sözlü iletişim ve etkileşimin farkındadır. |
|
5) |
Reklam filmlerinin tasarım ve yapım aşamalarında faaliyet gösterecek beceriye sahiptir. |
3 |
5) |
İleri teknolojileri ve dijital dönüşüm ile ilgili gelişmeleri takip eder. |
|
6) |
Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanır. |
|
6) |
Her türlü haber ortamında, haberi yazma, görsel tasarımı ve yapım aşamalarında faaliyet gösterecek beceriye sahiptir. |
3 |
7) |
Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet ve yurttaşlık yeterliliği konusunda bilinç sahibidir. |
|
8) |
Alanıyla ilgili gelişmeleri girişimci anlayışla değerlendirir. |
|
9) |
Avrupa Dil Portfolyosunun en az A2 düzeyinde tanımlanan Yabancı Dilde (İngilizce) iletişim kurma yetkinliği kazanır. (Öğretim dili İngilizce olan programlar için B1 düzeyinde). |
|
ÖĞRENME VE ÖĞRETME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik Sayısı/Yarıyıl |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
14 |
1 |
14 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Derse Özgü Staj |
0 |
0 |
0 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
1 |
10 |
10 |
Sunum / Seminer |
0 |
0 |
0 |
Proje |
0 |
0 |
0 |
Ödevler |
2 |
8 |
16 |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri Toplam İş Yükü |
- |
- |
40 |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri |
Etkinlik Sayısı/Yarıyıl |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü |
Kısa Sınav |
2 |
8 |
16 |
Ara Sınavlar |
1 |
16 |
16 |
Yarıyıl Sonu Sınavı |
1 |
18 |
18 |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri Toplam İş Yükü |
- |
- |
50 |
TOPLAM İŞ YÜKÜ (Öğrenme ve Öğretme + Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri) |
90 |
DERSİN AKTS KREDİSİ (Toplam İş Yükü/25.5 Saat) |
4 |