DERSİN GENEL BİLGİLERİ

Ders Kodu Ders Adı Yıl Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
50212METOZ-MDI0154 Sayısal Canlandırma II 0 Bahar 2 1 3 4
Dersin Türü:
Dersin Düzeyi: Önlisans      TYYÇ:5. Düzey      QF-EHEA:Kısa Düzey      EQF-LLL:5. Düzey
Dersin Öğretim Dili: Türkçe
Dersin Ön/Yan Koşulu: Yoktur
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi ALİ AŞUR DELEN
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı:

Dersin Kategorisi:

BÖLÜM II: DERSİN TANITIMI

Dersin Amacı ve İçeriği

Dersin Amacı: Canlandırma sineması dili ve 3D canlandırmanın temellerini, After Effect programı üzerinden uygulamalı eğitim olarak amaçlar
Dersin İçeriği: Yeni medya tüketim alışkanlıkları içerisinde yer alan tüm canlandırma sunumları için giriş seviyesinde yazılım eğitimi içerir

Dersin Öğrenme Çıktıları (DÖÇ)

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
Bilgi (Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
  1) After Effect ve diğer programlar üzerinden hareketlendirme de ve karakter oluşturmada kullanılan temel kavram ve kuramlarını bilir
Beceriler (Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
  1) 3D yazılımlarla başlangıç seviyesinde canlandırma ve sunum yapma
Yetkinlikler ("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
  1) Animasyon ve sayısal tekniklerde kamera kullanımını, seçim ölçütlerini öğrenir.
  2) Temel animasyon ve video işleme temel bilgilerini öğrenir

Haftalık Ders Planı

Hafta Konu
Materyal Paylaşımı *
Ön Hazırlık Pekiştirme
1) After effects programının arayüzüne genel bir bakış Katmanlar (layerlar) ve katman opsiyonları Kompozisyon açma ve zamanlama ölçütü
2) İllustrator programının arayüzüne genel bir bakış Vektörel çizim yapma ve bunu after effects'e taşıma Kaydetme ve render etme seçenekleri
3) Key frameler ve animasyona giriş Transform parametreleri (pozisyon, rotasyon, büyüme oranı, opaklık) Fon Kağıtlarıyla (solidler) hareketli grafik yapımı
4) Animasyon için karakter tasarımı After effects ve illustrator'da kesme araçları Kontür, ışık, gölge, renk ve texture bilgisi
5) Puppet tool ile karakter eklemleme Oluşturulan eklemlerle yürüme animasyonu yapma parent etme ve çoklu katmanları tek bir katman altında toplama
6) QUIZ (Karakter animasyonu)
7) Kamera, derinlik, ışık ve 3 boyutlu ortam bilgisi 3 boyutlu ortamda animasyon 3 boyutlu ortam için ışık ve gölge koşulları
8) Ara Sınav
9) After effects'te motion track yapma Hareket takibi ile elde edilen bilgiyi başka bir katmana aktarma 2 boyutlu ortama 3 boyutlu objeler ekleme
10) Stroke, glow, noise ve blur gibi temel efektleri tanıma Yazı ekleme ve temel yazı efektlerini tanıma Fon, kompozisyon ve maskeleme
11) Keylight ile keying işlemi yapma (yeşil perde silme) Alpha matte ve luma matte ile çalışma Curves ve diğer renk düzenleme efektleri ve compositing teknikleri
12) Waveform ile animasyon yapımı Ritim, kurgu ve senkronizasyon Sesi grafiğe dönüştürme teknikleri
13) QUIZ
14) Final
*Bu alan öğrencilerin ders öncesi hazırlık ve sonrası dersi pekiştirme için paylaşılan ders materyallerini içerir.

Ders İçin Zorunlu/Önerilen Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Uygulamalı Ders notları
Diğer Kaynaklar: Tony White- Animatörün El Kitabı - Adım Adım Animasyon Çizim Teknikleri
Es Yayınları
Presto Blair Animasyon Yapım Teknikleri Es Yapınları
Karakter Tasarımı Mehmet Naci Dedeal Epsilon Yayınları

Dersin Program Öğrenme Çıktılarına Katkı Düzeyi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Program Öğrenme Çıktıları Katkı Oranı (1-5)
1) Fotoğraf makinesi ve kamera kullanır. 4
1) Medya ve İletişim alanı ile ilgili kuramsal, teknolojik ve uygulamalı bilgileri öğrenir.
1) Fotoğraf tasarımı, film ve video hazırlık süreçleri, post prodüksiyon ve iletişim süreçleri, üç boyutlu tasarım alanında temel teorik bilgilere sahiptir. 4
1) Temel düzeyde iş yapma ve problem çözme yetkinliği kazanır.
1) İş hayatındaki tüm süreçleri deneyimler. 3
2) Medya ve iletişim alanında faaliyet gösteren bir işletmede eğitim alanı ile ilgili projelerde aktif yer alır. 2
2) Alan özgü teknolojik ekipmanları, kamera, fotoğraf makinesi ve sayısal programlarını temel düzeyde nasıl kullanacağını öğrenir. 5
2) Medya ve iletişim alanında edindiği bilgileri yaratıcı tasarımlar ve süreçler içerisinde geliştirir.
2) Fotoğraf ve video tasarımlarını, kurgusunu yapar. 5
2) Etik ve sosyal sorumluluk bilincine sahiptir.
3) İş hayatında kullanacağı görse sanat, video, sinema, reklamcılık ve medya alanında teorik bilgileri bilir. 3
3) Teorik bilgiler ile uygulamaları ile karşılaştırır.
3) Bilgisayar ortamında iki ve üç boyutlu görsel tasarımlar yapar. 5
3) Bir yarı yıl boyunca iş hayatının içinde bulunarak öğrendiği teorik bilgilerini uygular.
3) Alanı ile ilgili iş ve işlemlerde ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
4) Medya ve iletişim alanındaki projeler planlayıp yürütecek ve değerlendirmesini yapacak bilgiye sahiptir. 4
4) İş dünyasının ve toplumun beklentileri doğrultusunda gelişen ve üniversitemizin kurumsal çıktıları olarak tanımlamış olduğu yetkinlikleri alanı ile ilişkili olarak temel düzeyde kazanır.
4) Televizyon yayınlarının tasarım ve yapım aşamalarında faaliyet gösterecek beceriye sahiptir. 4
4) Medya ve iletişim alanında edindiği bilgi ve tecrübeleri derler.
4) Yazılı, sözlü iletişim ve etkileşimin farkındadır.
5) Reklam filmlerinin tasarım ve yapım aşamalarında faaliyet gösterecek beceriye sahiptir. 3
5) İleri teknolojileri ve dijital dönüşüm ile ilgili gelişmeleri takip eder.
6) Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanır.
6) Her türlü haber ortamında, haberi yazma, görsel tasarımı ve yapım aşamalarında faaliyet gösterecek beceriye sahiptir. 3
7) Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet ve yurttaşlık yeterliliği konusunda bilinç sahibidir.
8) Alanıyla ilgili gelişmeleri girişimci anlayışla değerlendirir.
9) Avrupa Dil Portfolyosunun en az A2 düzeyinde tanımlanan Yabancı Dilde (İngilizce) iletişim kurma yetkinliği kazanır. (Öğretim dili İngilizce olan programlar için B1 düzeyinde).

BÖLÜM IV: DERSİN ÖĞRENME VE ÖĞRETME YÖNTEMLERİ İLE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİ

Dersin Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

(Üniversitemiz genelinde kullanılan tüm öğrenme ve öğretme yöntemleri sistematik olarak yönetilmektedir. Akademik birimlerden gelen talepler doğrultusunda bölüm/programların öğrenme ve öğretme yöntemleri ilgili kurullarımız tarafından değerlendirilmekte ve uygun bulunursa, üniversite havuzunda toplanmaktadır. Bölüm ve programlar, kendileri için program tasarımlarına uygun olan yöntemleri bu havuzdan seçebilmektedirler. Benzer şekilde, dersler için kullanılması uygun görülen yöntemler de programlar düzeyinde belirlenmiş olan yöntemler arasından seçilebilmektedir.)
Programa Genelinde Kullanılan Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri
Ders İçin Kullanılan Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri
Anlatım
Gösterip Yaptırma
Ödev
Stüdyo Uygulamaları

Dersin Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

(Üniversitemiz genelinde kullanılan tüm ölçme ve değerlendirme yöntemleri sistematik olarak yönetilmektedir. Akademik birimlerden gelen talepler doğrultusunda bölüm/programların ölçme ve değerlendirme yöntemleri ilgili kurullarımız tarafından değerlendirilmekte ve uygun bulunursa, üniversite havuzunda toplanmaktadır. Bölüm ve programlar, kendileri için program tasarımlarına uygun olan yöntemleri bu havuzdan seçebilmektedirler. Benzer şekilde, dersler için kullanılması uygun görülen yöntemler de programlar düzeyinde belirlenmiş olan yöntemler arasından seçilebilmektedir.)
Programa Genelinde Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
Ders İçin Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Dersin Ölçme ve Değerlendirme Yöntemlerinin Başarı Notuna Katkısı

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri Uygulama Sayısı / Yarıyıl Katkı Oranı
Ara Sınavlar 1 % 50.00
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 % 50.00
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİNİN BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI % 50
YARIYIL SONU SINAVININ BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI % 50
Toplam % 100

BÖLÜM V: DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

ÖĞRENME VE ÖĞRETME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri Etkinlik Sayısı/Yarıyıl Süresi (saat) Toplam İş Yükü
Ders 14 1 14
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Derse Özgü Staj 0 0 0
Arazi Çalışması 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışması 1 10 10
Sunum / Seminer 0 0 0
Proje 0 0 0
Ödevler 2 8 16
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri Toplam İş Yükü - - 40
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri Etkinlik Sayısı/Yarıyıl Süresi (saat) Toplam İş Yükü
Kısa Sınav 2 8 16
Ara Sınavlar 1 16 16
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 18 18
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri Toplam İş Yükü - - 50
TOPLAM İŞ YÜKÜ (Öğrenme ve Öğretme + Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri) 90
DERSİN AKTS KREDİSİ (Toplam İş Yükü/25.5 Saat) 4