Dersin Amacı: |
Bu dersin amacı öğrencilere, medya planlama faaliyetleri, medya araçlarının medya planlamasındaki rolü konularında uygulamaya yönelik kavramları öğretmesidir. Medya, reklam ve tüketici arasındaki ilişki, medya planlamacısının bu ilişkideki rolü bu derste incelenecek konular içerisindedir. Her Reklamın ulaşmak istediği belirli özelliklere sahip bir hedef kitlesi vardır. Medya Planlamacıların görevi ise; medyayı kullanarak, nerede, ne zaman ne frekansta bulacağı sorularını cevaplayarak reklam mesajını hedef kitleye ulaştırmaktır. Dersi alan öğrencilerin ödev, uygulama ve sunumlarla alana özgü yeterlilikleri pekiştirilecektir. |
Dersin İçeriği: |
Medya Planlamasına Kavramı ve Gelişimi; Medya, Reklam Tüketici Arasındaki İlişki; Medya Planlama Faaliyetleri ve Reklam Kampanyaları Belirlenmesi; Medya Planlamasında Ajans Seçimi; Medya Planlama Sürecinde Kullanılan Kavramlar; Medya Planının Organizasyonu; Yazılı, Sözlü Görsel Medya Planlaması; Medya Planlaması ve Reklam İletişimi başlıklı konular işlenecektir. Bu derste öğrenci medya araştırması, planlaması ve satın almasını öğrenmektedir. Hedef, kitle analizi, Araştırma Teknikleri, Medya Araçlarının Analizi ve Ölçümleri Yeni Medya Araçları ve Etkileşimleri bu dersin kapsadığı konular arasındadır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
|
|
Bilgi
(Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Medya Kavramını tanımlar ve medyanın işlevlerini açıklar.
|
2) Medya planı nasıl yapılır, bilir; alternatifiyle birlikte bir medya planı oluşturabilir.
|
3) Medya analizi konusunda bilgi sahibidir. Medya analizi ve ölçümlerini yapabilir.
|
Beceriler
(Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Reklam mesajını hedef kitleye etkin bir şekilde nasıl ulaştırabileceğini bilir.
|
2) Ürünlerle ilgili reklam mesajları oluşturabilir.
|
3) Etkin bir medya planlaması için uygun koşullar oluşturabilir.
|
4) Rapor Hazırlayabilir, Sunum Yapabilir.
|
Yetkinlikler
("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Medya Planlaması ile işletme Amaçlarını ilişkilendirir.
|
2) Medya değerlendirmede etkinlik kriterlerini saptayabilir.
|
3) Medyanın farklı planlarını yapabilir ve planlama algısı yüksek bir seviyededir.
|
Hafta |
Konu |
Materyal Paylaşımı * |
|
Ön Hazırlık |
Pekiştirme |
1) |
Medya Planlaması Kavramı ve Gelişimi |
Ders notları, internet araştırmaları
|
|
2) |
Medya Planlama Stratejisi Oluşturulması |
Ders notları, İnternet araştırmaları
|
|
3) |
Medya Planlamasında Ajans Seçimi |
Ders notları, internet araştırmaları
|
|
4) |
Serbest Çalışma |
Ders notları, internet araştırmaları
|
|
5) |
Medya Planlamasında Reklam Kampanyalarının Süresinin Belirlenmesi |
Ders notları, internet araştırmaları
|
|
6) |
Medya Planlama Sürecinde Kullanılan Kavramlara Giriş |
Ders notları, internet araştırmaları
|
|
7) |
Medya Planlamasında Kitle İletişim Araçları Ölçümlemesi |
Ders notları, internet araştırmaları
|
|
8) |
Ara Sınav |
|
|
9) |
Erişim Seviyesi ve Görme Sıklığı Analizi |
Ders notları, internet araştırmaları
|
|
10) |
Görsel Medya Planlaması |
Ders notları, internet araştırmaları
|
|
11) |
Yazıl, Sözlü Medya Planlaması |
Ders notları, internet araştırmaları
|
|
12) |
Medya Planının Organizasyonu |
Ders notları, internet araştırmaları
|
|
13) |
Yeni Medya Araçları ve Etkileşimli Televizyonculuk |
Ders notları, internet araştırmaları
|
|
14) |
Ders değerlendirme ve Sunumlar |
|
|
|
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Oranı (1-5) |
1) |
Gelişen ve değişen dünyanın yeni kavramlarını analiz eder. |
3 |
1) |
İş hayatındaki tüm süreçleri deneyimler.
|
|
1) |
Halkla İlişkiler ve Tanıtım alanında ki temel, kuramsal ve uygulamalı bilgileri açıklar. |
|
1) |
Toplumun değişen ihtiyaçlarını, beklentilerini saptayarak ele aldığı proje içinde kullanır. |
2 |
1) |
Problemleri analiz edebilme ve çözebilme yetkinliği kazanır. |
1 |
1) |
Kitle iletişim araçlarını mesajı doğru hedef kitleye aktarabilmek üzere kullanır. |
|
2) |
Sanat alanlarının iletişim çalışmalarında ki etkisini bilir. |
|
2) |
Alanında faaliyet gösteren bir işletmede eğitim alanı ile ilgili faaliyetlerde yer alır. |
|
2) |
Etik ve sosyal sorumluluk bilincine sahiptir. |
|
2) |
Alana ait olan iletişim enstrümanları tanır. |
|
2) |
Halkla İlişkiler ve Tanıtım mesleğinin kural ve uygulamalarına göre iletişim çalışmalarını bilir. |
|
2) |
Kurumsal kimlik oluşumu, değişimi ve etkilediği alanları yönetir. |
|
3) |
Teorik bilgiler ile uygulamayı karşılaştırır. |
|
3) |
Alanı ile ilgili iş ve işlemlerde ekip üyesi olarak sorumluluk alır. |
|
3) |
Halkla İlişkiler ve Tanıtım faaliyetine uygun olan iletişim araçlarını belirler. |
|
3) |
Fotoğrafın mesaj değerini ve etkisini bilir. |
|
3) |
Hedeflenen amaca uygun mesaj üretimi gerçekleştirir. |
|
3) |
Gösteren gösterilen ilişkisini anlam bilim üzerinden yorumlar. |
|
4) |
Bir yarı yıl boyunca iş hayatının içinde bulunarak öğrendiği teorik bilgilerini uygular. |
|
4) |
Yeni pazar yaratma, lasman ve relasman çalışmalarıyla ciro artışına destek verir. |
|
4) |
Halkla ilişkiler kampanya süreçlerini bilir. |
|
4) |
Yazılı, sözlü iletişim ve etkileşimin farkındadır. |
2 |
4) |
Propaganda, reklam ve halkla ilişkiler araçlarının farklılıklarını tanır. |
|
4) |
Alanında edindiği bilgi ve tecrübeleri derler. |
|
5) |
Sağlıklı iletişime ihtiyaç duyulan alana göre sosyal sorumluluk çalışmalarını hazırlar. |
|
5) |
Basın sözcüsü, kurum sözcüsü gibi temsil alanlarında görev alır. |
|
5) |
Etkinliğin kampanya ile uyum ilişkisini açıklar. |
|
5) |
İş dünyasının ve toplumun beklentileri doğrultusunda gelişen ve üniversitemizin kurumsal çıktıları olarak tanımlamış olduğu yetkinlikleri temel düzeyde kazanır. |
|
5) |
İleri teknolojileri ve dijital dönüşüm ile ilgili gelişmeleri takip eder. |
|
6) |
Basın ilişkilerinin önemini kavrar. |
|
6) |
Kurumun diline hakim olarak basın bülteni oluşturur. |
|
6) |
Medya bütçesiyle uyumlu planlama yapar. |
|
6) |
Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanır. |
3 |
7) |
İletişimin etkisini ölçümleyebilmek için gerekli bilgileri kullanır. |
|
7) |
Yurttaşlık yeterliliği konusunda bilinç sahibidir. |
|
8) |
Alanıyla ilgili gelişmeleri girişimci anlayışla değerlendirir. |
2 |
9) |
Avrupa Dil Portfolyosunun en az A2 düzeyinde tanımlanan Yabancı Dilde (İngilizce) iletişim kurma yetkinliği kazanır. (Öğretim dili İngilizce olan programlar için B1 düzeyinde). |
|
ÖĞRENME VE ÖĞRETME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik Sayısı/Yarıyıl |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
14 |
2 |
28 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Derse Özgü Staj |
0 |
0 |
0 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
14 |
1 |
14 |
Sunum / Seminer |
0 |
0 |
0 |
Proje |
0 |
0 |
0 |
Ödevler |
1 |
8 |
8 |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri Toplam İş Yükü |
- |
- |
50 |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri |
Etkinlik Sayısı/Yarıyıl |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü |
Kısa Sınav |
2 |
4 |
8 |
Ara Sınavlar |
1 |
8 |
8 |
Yarıyıl Sonu Sınavı |
1 |
9 |
9 |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri Toplam İş Yükü |
- |
- |
25 |
TOPLAM İŞ YÜKÜ (Öğrenme ve Öğretme + Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri) |
75 |
DERSİN AKTS KREDİSİ (Toplam İş Yükü/25.5 Saat) |
4 |