Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
|
|
Bilgi
(Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Sanat ve tasarım bilgilerini grafik tasarım alanında uygulayabilme
Sanat ve tasarım problemlerini tanımlama becerisine sahip olabilme
|
Beceriler
(Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Sanat ve tasarım problemlerini çözümleme becerisine sahip olabilme
Fikir ve sanat eserleri hakkında mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olabilme
|
Yetkinlikler
("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Tasarım problemlerini çözümlemede kullanılan malzemelerin seçiminde çevreye karşı duyarlı olabilme
Sanat ve tasarım problemlerini çözümlerken çevre bilincine sahip olabilme
|
2) Sorun ve gereksinimleri karşılayacak bir ürünü/yapıtı ya da süreci tasarlayabilme
Araştırma, deneyimleme, analiz, değerlendirme ve yorumlayabilme
|
3) Çağın sorunlarını takip edebilme becerisine sahip olabilme
Disiplinlerarası ortak çalışabilme
|
4) Etkin iletişim kurma, kendini ifade edebilme ve ikna becerisine sahip olabilme
Yaşam boyu eğitimin önemini kavrama becerisine sahip olabilme
|
Hafta |
Konu |
Materyal Paylaşımı * |
|
Ön Hazırlık |
Pekiştirme |
1) |
Sanat, Sanatçı terimi ve Sanat türleri |
Öğretim üyesinin sunumu
|
|
2) |
Görsel (Plastik) Sanatlar, Sessel (fonetik) Sanatlar, Dramatik (sahne) Sanatlar ve Grafik sanatlar |
Öğretim üyesinin sunumu
|
|
3) |
Grafik tasarım nedir? Grafik tasarımcı ne yapar? Grafik tasarımcının özellikleri |
Öğretim üyesinin sunumu
|
|
4) |
Görsel sanatlar bağlamında sanat akımları incelemesi. Empresyonizm, Ekspresyonizm, Fovizm... |
Öğretim üyesinin sunumu
|
|
5) |
Görsel sanatlar bağlamında sanat akımları incelemesi. Kübizm, Art Deco, Fütürizm... |
Öğretim üyesinin sunumu
|
|
6) |
Görsel sanatlar bağlamında sanat akımları incelemesi. Dadaizm, Sürrealizm... |
Öğretim üyesinin sunumu
|
|
7) |
Görsel sanatlar bağlamında sanat akımları incelemesi. Soyut sanat akımı |
Öğretim üyesinin sunumu
|
|
8) |
Ara Sınav |
Ara Sınav
|
|
9) |
1960 sonrası sanat hareketleri |
Öğretim üyesinin sunumu
|
|
10) |
Yazının bulunuşu, Doğu yazıları, Batı yazıları, Kağıdın bulunuşu |
Öğretim üyesinin sunumu
|
|
11) |
Rönesans dönemi grafik tasarım ve gelişmeler, Baskı teknikleri (Gravür, Metal, Ağaç) |
Öğretim üyesinin sunumu
|
|
12) |
Endüstri dönemi ve dönemlerde grafik ve görsel sanatlar |
Öğretim üyesinin sunumu
|
|
13) |
Yirminci yüzyıl dönemi ve sonrasında grafik ve görsel sanatlar gelişmeleri |
Öğretim üyesinin sunumu
|
|
14) |
Türkiye'de cumhuriyet öncesi ve sonrası görsel ve grafik gelişmeler |
Öğretim üyesinin sunumu
|
|
15) |
Final Sınavı |
Final Sınavı
|
|
(KPÖÇ: Kilit Program Öğrenme Çıktılarını; APÖÇ: KPÖÇ ile ilişkilendirilmiş Alt Öğrenme Çıktılarını tanımlar. )
|
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Oranı (1-5) |
1) |
Sanatsal, kültürel, estetik gelişim ve etkilerini tarihsel ve çağdaş sanat ve tasarım ürünleri üzerinden değerlendirebilen |
1 |
|
1.1 Temel iletişim, tasarım ve grafik tasarım alanlarına ilişkin ilgili prensipleri tanır. |
1 |
|
1.2 Temel tasarım işlemlerini uygular. |
|
|
1.3 Sanat ve uygulama alanlarını birlikte kullanır. |
|
|
1.4 Grafik tasarımda kullanılan, bilgisayar programlarını yeterli düzeyde kullanabilecek bilgiye sahiptir. |
|
2) |
Elle çizim-boyama yapabilen, Fotoğraf çekebilen, Görsel/grafik tasarım yapar (reklam ve tanıtım ürünleri tasarımı, ambalaj tasarımı, portfolyo tasarımı vb). Tipografiyi görsel iletişim aracı olarak etkin kullanabilen, Bilgisayar ortamında güncel grafik yazılımları kullanabilen, Web tasarımı yapabilen,
|
|
|
2.1 Tasarım, uygulama ve baskı aşamalarını tanır. |
|
|
2.2 Eğitim amaçlı grafik tasarımları yapar. |
|
3) |
Türkçe ve mesleki yabancı dili kullanarak uluslararası platformlarda sözlü ve yazılı anlatıma dayalı iletişim kurabilen |
3 |
|
3.1 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincine sahip olur. |
3 |
|
|
|
4) |
Grafik Tasarım ile ilgili ulusal ve uluslararası çerçevede güncel ve teknolojik gelişmeleri takip eder, yorumlar ve mesleğin psikolojik, sosyolojik, etik ve ekonomik sorumluluk ve yükümlülüklerini uygulayabilen |
4 |
|
4.1 Sanat ve tasarım alanında otoriteleri tanır ve takip eder. |
4 |
|
4.2 Grafik tasarım ürünü üretebilecek düzeyde, estetik bakış açısına sahiptir. |
|
5) |
Mesleki performans ve ilişkiler bağlamında tüm süreçlere (tasarım-basım-sunum) ilişkin bireysel ve grup içi profesyonel stratejiler ve planlar geliştirir. |
5 |
|
5.1 Liderlik ve Takım Çalışması yetkinliği kazanır. |
|
|
5.2 İş Yapma, Problem Çözme ve Çatışma Yönetimi yetkinliği geliştirir. |
5 |
|
5.3 Etik ve Sosyal Sorumluluk yetkinliği geliştirir. |
|
|
5.4 Eleştirel Düşünebilme, Yaratıcı ve Yenilikçi Düşünce Geliştirme yetkinliği kazanır. |
5 |
|
5.5 Öğrenmeyi Öğrenme, Kişisel ve Sosyal Gelişim yetkinliği gösterir. |
5 |
|
5.6 Teknolojiyi Kullanabilme ve Dijital Yeterlilik yetkinliği geliştirir. |
|
|
5.7 Avrupa Dil Portfolyosunun en az A2 düzeyinde tanımlanan Yabancı Dilde (İngilizce) iletişim kurma yetkinliği kazanır. |
|
|
|
|
ÖĞRENME VE ÖĞRETME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik Sayısı/Yarıyıl |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
15 |
2 |
30 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Derse Özgü Staj |
0 |
0 |
0 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Sunum / Seminer |
2 |
4 |
8 |
Proje |
0 |
0 |
0 |
Ödevler |
1 |
2 |
2 |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri Toplam İş Yükü |
- |
- |
40 |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri |
Etkinlik Sayısı/Yarıyıl |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü |
Kısa Sınav |
2 |
4 |
8 |
Ara Sınavlar |
1 |
3 |
3 |
Yarıyıl Sonu Sınavı |
1 |
3 |
3 |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri Toplam İş Yükü |
- |
- |
14 |
TOPLAM İŞ YÜKÜ (Öğrenme ve Öğretme + Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri) |
54 |
DERSİN AKTS KREDİSİ (Toplam İş Yükü/25.5 Saat) |
3 |