Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
|
|
Bilgi
(Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Ekonomi kavramını ve ekonomik sistemlerin işleyişini açıklar
|
2) Toplumdaki ekonomik aktörleri ve bu aktörler arasındaki ilişkileri bilir
|
3) Ekonomideki sektörleri bilir; sektörlerin birbirlerinden farklılıklarını ve aralarındaki ilişkileri açıklar
|
4) Ekonominin üç temel faaliyeti olan üretim, ticaret ve finans alanlarının tanımlarını ve işleyişlerini bilir, bu alanlar arasındaki ekonomik ilişkileri açıklar
|
5) Ekonominin özel bir alanı olan finansal sistemin temel kurumları olan bankaların ve borsaların nasıl işlediğini bilir, bu kurumların ekonomideki yerini açıklar
|
6) Devletin ekonomideki rolünü bilir. Bu rolün unsurları olan kamu harcamaları ve kamu maliyesi politikalarını, bu politikaların farklı iktisadi görüşler altında nasıl farklılıklar gösterdiklerini açıklar. Bu görüşler arasındaki farkları tartışır.
|
7) Dış ticaretin işleyişinim ve ulusal ekonomideki yerini bilir. Döviz piyasası ile dış ticaret politikası arasındaki ilişkiyi açıklar.
|
Beceriler
(Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Ulusal ekonomiye dair milli gelir, ekonomik büyüm, enflasyon, tasarruf, tüketim, istihdam kavramlarını bilir ve bu göstergelerin hesaplamalarını yapar
|
2) Medyada yer alan ekonomi haberlerini izlemeyi, haberlerde yorum ve bilgiyi birbirinden ayırmayı bilir. Haberleri içerdiği bilgiler doğrultusunda tekrar yorumlar.
|
Yetkinlikler
("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Bu dersi alan öğrenciler, genel ekonomi ilgili konularda sunum hazırlayarak öğrendiklerini gösterme becerisi elde edinirler.
|
Hafta |
Konu |
Materyal Paylaşımı * |
|
Ön Hazırlık |
Pekiştirme |
1) |
Tanışma, genel bilgilendirme, Ekonomi, ihtiyaç, mal ve hizmet, fayda kavramlarına genel bir bakış.
|
Genel Ekonomi kitabının ilgili bölümü-Ders notları
|
|
2) |
Talep kavramı, Talep Çizelgesi ve Eğrisi, Bireysel Talep ve Piyasa Talebi, Talep Kanunu ve İstisnaları. |
Genel Ekonomi kitabının ilgili bölümü-Ders notları
|
|
3) |
Talebin Fiyat Esnekliği, Talep Eğrileri, Talebin Fiyat Esnekliğini Etkileyen Faktörler, Talep Değişmesi.
|
Genel Ekonomi kitabının ilgili bölümü-Ders notları
|
|
4) |
Arz kavramı, Arz Eğrisi ve Çizelgesi, Arz Kanununu ve İstisnaları, Arz Esnekliği, Arz Kayması.
|
Genel Ekonomi kitabının ilgili bölümü-Ders notları
|
|
5) |
Piyasa Kavramı, Tam Rekabet Piyasası, Arz ve Talep Değişmelerinin Piyasa Fiyatına Etkisi.
|
Genel Ekonomi kitabının ilgili bölümü-Ders notları
|
|
6) |
Tarımsal Ürün Fiyatlarına Devlet Müdahalesi, Faydanın Ölçülebilirliği. |
Genel Ekonomi kitabının ilgili bölümü-Ders notları
|
|
7) |
ARA SINAV
|
-
|
|
8) |
Maliyet kavramı, Kısa dönem Maliyet Analizi, Uzun dönem Maliyet Analizi. |
Genel Ekonomi kitabının ilgili bölümü-Ders notları
|
|
9) |
Tam Rekabet Piyasası koşulları, Hasılat.
|
Genel Ekonomi kitabının ilgili bölümü-Ders notları
|
|
10) |
Aksak Rekabet Piyasaları, Monopol Piyasalar.
|
Genel Ekonomi kitabının ilgili bölümü-Ders notları
|
|
11) |
Monopol Piyasalarda Fiyat Farklılaştırması, Monopol Piyasa Eleştirisi.
|
Genel Ekonomi kitabının ilgili bölümü-Ders notları
|
|
12) |
Monopson ve Çift Monopol Piyasası, Monopolcü Rekabet Piyasası, Oligopol Piyasa. |
Genel Ekonomi kitabının ilgili bölümü-Ders notları
|
|
13) |
İktisadın Tarihi, Doğuşu ve Gelişimi, Merkantilizm, Fizyokratlar, Klasik İktisatçılar, Keynesyenler, Sosyalizm ve Marksizm. |
Genel Ekonomi kitabının ilgili bölümü-Ders notları
|
|
14) |
Emek ve Ücret, Toprak ve Rant, Sermaye ve Faiz, Girişim ve Kâr, Enflasyon, İstihdam ve İşsizlik. |
Genel Ekonomi kitabının ilgili bölümü-Ders notları
|
|
|
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Oranı (1-5) |
1) |
E-ticaret ve pazarlama alanındaki temel kavramları, kuramları ve yasal düzenlemeleri açıklayabilme. |
|
2) |
Dijital ticaret ekosistemi, tüketici davranışları ve pazarlama stratejilerine dair güncel bilgiye sahip olma. |
|
3) |
Dijital pazarlama, lojistik ve dış ticaret süreçlerinde karşılaşılan sorunları tanımlayabilme ve temel düzeyde çözüm üretebilme. |
|
4) |
Veri analizi, SEO, SEM ve e-ticaret yazılımlarını kullanarak pazarlama stratejileri oluşturabilme. |
|
5) |
İşletme yönetimi, muhasebe ve dış ticaret bilgilerini dijital ticaret süreçlerine entegre edebilme. |
|
6) |
E-ticaret platformlarında ürün, müşteri ve sipariş yönetimi gibi operasyonları etkili biçimde yürütebilme. |
|
7) |
Yaşam boyu öğrenme bilinciyle dijital dönüşüm ve teknoloji trendlerini takip edebilme. |
|
8) |
Alanındaki gelişmeleri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve edindiği bilgileri iş süreçlerine yansıtabilme. |
|
9) |
Ekip içinde etkin bir biçimde çalışabilme ve sorumluluk alma. |
|
10) |
İş ortamında yazılı ve sözlü iletişim becerilerini etkin kullanabilme ve üstü yönetime profesyonel sunumlar hazırlayabilme. |
|
11) |
Sosyal medya ve dijital platformlarda hedef kitleye yönelik içerik üretebilme ve dijital marka iletişimini temel düzeyde yönetebilme. |
|
ÖĞRENME VE ÖĞRETME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik Sayısı/Yarıyıl |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
14 |
2 |
28 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Derse Özgü Staj |
0 |
0 |
0 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
14 |
2 |
28 |
Sunum / Seminer |
0 |
0 |
0 |
Proje |
0 |
0 |
0 |
Ödevler |
0 |
0 |
0 |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri Toplam İş Yükü |
- |
- |
56 |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri |
Etkinlik Sayısı/Yarıyıl |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü |
Kısa Sınav |
2 |
4 |
8 |
Ara Sınavlar |
1 |
4 |
4 |
Yarıyıl Sonu Sınavı |
1 |
8 |
8 |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri Toplam İş Yükü |
- |
- |
20 |
TOPLAM İŞ YÜKÜ (Öğrenme ve Öğretme + Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri) |
76 |
DERSİN AKTS KREDİSİ (Toplam İş Yükü/25.5 Saat) |
3 |