DERSİN GENEL BİLGİLERİ

Ders Kodu Ders Adı Yıl Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
50912TATOZ-CGE0051 Eğitimde Drama 1 Güz 1 1 2 3
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Düzeyi: Önlisans      TYYÇ:5. Düzey      QF-EHEA:Kısa Düzey      EQF-LLL:5. Düzey
Dersin Öğretim Dili: Türkçe
Dersin Ön/Yan Koşulu: Yoktur
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi FATMA MELTEM YURTSEVEN
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı:


Dersin Kategorisi:

BÖLÜM II: DERSİN TANITIMI

Dersin Amacı ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu alanda eğitim gören öğrencilerin, empati kurma becerisini yaşam biçimi haline getirerek daha etkili kullanma, dramaya ait temel kavramları öğrenmek, drama teknikleri hakkında bilgi sahibi olmak, diğer alanlarla Tiyatro gibi ilişkisini kavrayabilmek, drama uygulamalarına katılmaktır.
Dersin İçeriği: Bu dersin sonunda öğrenci; Drama, drama tanımı, hedefleri, özellikleri ile ilgili bilgileri kazanabilecek, drama programının planlanması, uygulanması ve değerlendirilmesi konularında bilgi sahibi olacaktır. Drama ile ilgili gerekli teknikleri kullanacak, uygulamalar planlayacak ve değerlendirecek hazır bulunuşluğa sahip olacaktır.

Derse Özgü Kurallar

Diğer derslerde de olduğu gibi derse %70 devam etme zorunluluğu vardır.

Dersin Öğrenme Çıktıları (DÖÇ)

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
Bilgi (Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
  1) Eğitsel dramanın yapısı ve uygulanma aşamalarını ifade eder.
Beceriler (Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
  1) Eğitsel dramanın 0-18 yaş grubu çocuk açısından değerlendirmesini yapar ve gelişim özelliklerine uygun etkinlikler planlar.
Yetkinlikler ("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
  1) Eğitici dramanın yaş gruplarına ve uygulama alanlarına göre nasıl sınıflandırıldığını açıklar.

Haftalık Ders Planı

Hafta Konu
Materyal Paylaşımı *
Ön Hazırlık Pekiştirme
1) Eğitimde dramanın tanımları, drama ve tiyatro arasındaki farklar, içerik ve tanışma çalışmaları. 1- Önder, A. (2016). Yaşayarak Öğrenme İçin Eğitici Drama. Kuramsal Temellerle Uygulama Uygulama Teknikleri ve Örnekleri', Ankara: Nobel Yayınevi. 2- Önder, A. (2017). Okul Öncesi Çocukları İçin Eğitici Drama Uygulamaları. Ankara: Eğiten Kitap. 3- Ömeroğlu, E. ve Kandır, A. ve Ersoy, Ö. ve Tezel Şahin, F. ve Turla, A. (2010). Okul Öncesi Eğitimde Drama. Kök Yayınevi. 4- Çalışkan, N. ve Karadağ, E. (2014). Eğitimde Drama Teorik Temelleri ve Uygulama Örnekleri. Anı Yayınları. 5- Adıgüzel, Ö. (2018). Eğitimde Yaratıcı Drama. Yapı Kredi Yayınları. Kaynakların ilgili bölümün ve elde edilecek diğer kaynakların okunması
2) Psikodrama, yaratıcı drama, drama-oyun ve eğitsel dramanın tanımı ve içeriği, eğitimde yaratıcı dramanın planlanması, örnek uygulama. 1- Önder, A. (2016). Yaşayarak Öğrenme İçin Eğitici Drama. Kuramsal Temellerle Uygulama Uygulama Teknikleri ve Örnekleri', Ankara: Nobel Yayınevi. 2- Önder, A. (2017). Okul Öncesi Çocukları İçin Eğitici Drama Uygulamaları. Ankara: Eğiten Kitap. 3- Ömeroğlu, E. ve Kandır, A. ve Ersoy, Ö. ve Tezel Şahin, F. ve Turla, A. (2010). Okul Öncesi Eğitimde Drama. Kök Yayınevi. 4- Çalışkan, N. ve Karadağ, E. (2014). Eğitimde Drama Teorik Temelleri ve Uygulama Örnekleri. Anı Yayınları. 5- Adıgüzel, Ö. (2018). Eğitimde Yaratıcı Drama. Yapı Kredi Yayınları. Kaynakların ilgili bölümün ve elde edilecek diğer kaynakların okunması
3) Çocuklarla drama uygulamalarının tarihsel gelişimi, Türkiye’de dramanın tarihsel gelişimi, örnek uygulama. 1- Önder, A. (2016). Yaşayarak Öğrenme İçin Eğitici Drama. Kuramsal Temellerle Uygulama Uygulama Teknikleri ve Örnekleri', Ankara: Nobel Yayınevi. 2- Önder, A. (2017). Okul Öncesi Çocukları İçin Eğitici Drama Uygulamaları. Ankara: Eğiten Kitap. 3- Ömeroğlu, E. ve Kandır, A. ve Ersoy, Ö. ve Tezel Şahin, F. ve Turla, A. (2010). Okul Öncesi Eğitimde Drama. Kök Yayınevi. 4- Çalışkan, N. ve Karadağ, E. (2014). Eğitimde Drama Teorik Temelleri ve Uygulama Örnekleri. Anı Yayınları. 5- Adıgüzel, Ö. (2018). Eğitimde Yaratıcı Drama. Yapı Kredi Yayınları. Kaynakların ilgili bölümün ve elde edilecek diğer kaynakların okunması
4) Eğitimde dramanın uygulama aşamaları, dramanın yapılandırılması, örnek uygulama. 1- Önder, A. (2016). Yaşayarak Öğrenme İçin Eğitici Drama. Kuramsal Temellerle Uygulama Uygulama Teknikleri ve Örnekleri', Ankara: Nobel Yayınevi. 2- Önder, A. (2017). Okul Öncesi Çocukları İçin Eğitici Drama Uygulamaları. Ankara: Eğiten Kitap. 3- Ömeroğlu, E. ve Kandır, A. ve Ersoy, Ö. ve Tezel Şahin, F. ve Turla, A. (2010). Okul Öncesi Eğitimde Drama. Kök Yayınevi. 4- Çalışkan, N. ve Karadağ, E. (2014). Eğitimde Drama Teorik Temelleri ve Uygulama Örnekleri. Anı Yayınları. 5- Adıgüzel, Ö. (2018). Eğitimde Yaratıcı Drama. Yapı Kredi Yayınları. Kaynakların ilgili bölümün ve elde edilecek diğer kaynakların okunması
5) Eğitimde drama 'nın yaş gruplarına ve uygulama alanlarına göre sınıflandırılması, dramanın bileşenleri, örnek uygulama. 1- Önder, A. (2016). Yaşayarak Öğrenme İçin Eğitici Drama. Kuramsal Temellerle Uygulama Uygulama Teknikleri ve Örnekleri', Ankara: Nobel Yayınevi. 2- Önder, A. (2017). Okul Öncesi Çocukları İçin Eğitici Drama Uygulamaları. Ankara: Eğiten Kitap. 3- Ömeroğlu, E. ve Kandır, A. ve Ersoy, Ö. ve Tezel Şahin, F. ve Turla, A. (2010). Okul Öncesi Eğitimde Drama. Kök Yayınevi. 4- Çalışkan, N. ve Karadağ, E. (2014). Eğitimde Drama Teorik Temelleri ve Uygulama Örnekleri. Anı Yayınları. 5- Adıgüzel, Ö. (2018). Eğitimde Yaratıcı Drama. Yapı Kredi Yayınları. Kaynakların ilgili bölümün ve elde edilecek diğer kaynakların okunması
6) Eğitimde drama öğretmenin nitelikleri, öğretmenin karşılaşabileceği sorunlar, öğrenme öğretme yöntemi olarak drama, örnek uygulama. 1- Önder, A. (2016). Yaşayarak Öğrenme İçin Eğitici Drama. Kuramsal Temellerle Uygulama Uygulama Teknikleri ve Örnekleri', Ankara: Nobel Yayınevi. 2- Önder, A. (2017). Okul Öncesi Çocukları İçin Eğitici Drama Uygulamaları. Ankara: Eğiten Kitap. 3- Ömeroğlu, E. ve Kandır, A. ve Ersoy, Ö. ve Tezel Şahin, F. ve Turla, A. (2010). Okul Öncesi Eğitimde Drama. Kök Yayınevi. 4- Çalışkan, N. ve Karadağ, E. (2014). Eğitimde Drama Teorik Temelleri ve Uygulama Örnekleri. Anı Yayınları. 5- Adıgüzel, Ö. (2018). Eğitimde Yaratıcı Drama. Yapı Kredi Yayınları. Kaynakların ilgili bölümün ve elde edilecek diğer kaynakların okunması
7) Eğitimde dramanın çocuk gelişimi bölümünde kullanma olanakları, eğitimde dramanın çocuğun gelişim alanlarına(sosyal-duygusal,özbakım,psikomotor,dil) etkisi, örnek uygulama. 1- Önder, A. (2016). Yaşayarak Öğrenme İçin Eğitici Drama. Kuramsal Temellerle Uygulama Uygulama Teknikleri ve Örnekleri', Ankara: Nobel Yayınevi. 2- Önder, A. (2017). Okul Öncesi Çocukları İçin Eğitici Drama Uygulamaları. Ankara: Eğiten Kitap. 3- Ömeroğlu, E. ve Kandır, A. ve Ersoy, Ö. ve Tezel Şahin, F. ve Turla, A. (2010). Okul Öncesi Eğitimde Drama. Kök Yayınevi. 4- Çalışkan, N. ve Karadağ, E. (2014). Eğitimde Drama Teorik Temelleri ve Uygulama Örnekleri. Anı Yayınları. 5- Adıgüzel, Ö. (2018). Eğitimde Yaratıcı Drama. Yapı Kredi Yayınları. Kaynakların ilgili bölümün ve elde edilecek diğer kaynakların okunması
8) Ara Sınav
9) Dramada kullanılan teknikler ( Sesin kullanımı, doğaçlama, rol oynama, duvardaki rol, kostüm, günlük-mektup-hatıra defteri, rol içinde yazma, fotoğraf karesi, küçük grupla drama, ritüel, geri gidiş-ileri kayış, lider/ öğretmen rolde) ,uygulama örneği. 1- Önder, A. (2016). Yaşayarak Öğrenme İçin Eğitici Drama. Kuramsal Temellerle Uygulama Uygulama Teknikleri ve Örnekleri', Ankara: Nobel Yayınevi. 2- Önder, A. (2017). Okul Öncesi Çocukları İçin Eğitici Drama Uygulamaları. Ankara: Eğiten Kitap. 3- Ömeroğlu, E. ve Kandır, A. ve Ersoy, Ö. ve Tezel Şahin, F. ve Turla, A. (2010). Okul Öncesi Eğitimde Drama. Kök Yayınevi. 4- Çalışkan, N. ve Karadağ, E. (2014). Eğitimde Drama Teorik Temelleri ve Uygulama Örnekleri. Anı Yayınları. 5- Adıgüzel, Ö. (2018). Eğitimde Yaratıcı Drama. Yapı Kredi Yayınları. Kaynakların ilgili bölümün ve elde edilecek diğer kaynakların okunması
10) Dramada kullanılan teknikler (Toplantı,toplu çizim, oyun, tamamlanmamış materyal, harita-şema çizimi, simülasyon, telefon görüşmesi, uzman görüşü, görüşme-sorgu, tüm grupla drama, röportaj), uygulama örneği. 1- Önder, A. (2016). Yaşayarak Öğrenme İçin Eğitici Drama. Kuramsal Temellerle Uygulama Uygulama Teknikleri ve Örnekleri', Ankara: Nobel Yayınevi. 2- Önder, A. (2017). Okul Öncesi Çocukları İçin Eğitici Drama Uygulamaları. Ankara: Eğiten Kitap. 3- Ömeroğlu, E. ve Kandır, A. ve Ersoy, Ö. ve Tezel Şahin, F. ve Turla, A. (2010). Okul Öncesi Eğitimde Drama. Kök Yayınevi. 4- Çalışkan, N. ve Karadağ, E. (2014). Eğitimde Drama Teorik Temelleri ve Uygulama Örnekleri. Anı Yayınları. 5- Adıgüzel, Ö. (2018). Eğitimde Yaratıcı Drama. Yapı Kredi Yayınları. Kaynakların ilgili bölümün ve elde edilecek diğer kaynakların okunması
11) Dramada kullanılan teknikler ( rol değiştirme, yeniden canlandırma, manşet hazırlama, hazırlanmış roller, sözsüz oyun, anı vurgulama, gerçek an, anlatı, düşünce izleme, bu yol-şu yol, dramatizasyon, rol kartları), uygulama örneği. 1- Önder, A. (2016). Yaşayarak Öğrenme İçin Eğitici Drama. Kuramsal Temellerle Uygulama Uygulama Teknikleri ve Örnekleri', Ankara: Nobel Yayınevi. 2- Önder, A. (2017). Okul Öncesi Çocukları İçin Eğitici Drama Uygulamaları. Ankara: Eğiten Kitap. 3- Ömeroğlu, E. ve Kandır, A. ve Ersoy, Ö. ve Tezel Şahin, F. ve Turla, A. (2010). Okul Öncesi Eğitimde Drama. Kök Yayınevi. 4- Çalışkan, N. ve Karadağ, E. (2014). Eğitimde Drama Teorik Temelleri ve Uygulama Örnekleri. Anı Yayınları. 5- Adıgüzel, Ö. (2018). Eğitimde Yaratıcı Drama. Yapı Kredi Yayınları. Kaynakların ilgili bölümün ve elde edilecek diğer kaynakların okunması
12) Drama uygulamaları (öğrenci uygulamaları) 1- Önder, A. (2016). Yaşayarak Öğrenme İçin Eğitici Drama. Kuramsal Temellerle Uygulama Uygulama Teknikleri ve Örnekleri', Ankara: Nobel Yayınevi. 2- Önder, A. (2017). Okul Öncesi Çocukları İçin Eğitici Drama Uygulamaları. Ankara: Eğiten Kitap. 3- Ömeroğlu, E. ve Kandır, A. ve Ersoy, Ö. ve Tezel Şahin, F. ve Turla, A. (2010). Okul Öncesi Eğitimde Drama. Kök Yayınevi. 4- Çalışkan, N. ve Karadağ, E. (2014). Eğitimde Drama Teorik Temelleri ve Uygulama Örnekleri. Anı Yayınları. 5- Adıgüzel, Ö. (2018). Eğitimde Yaratıcı Drama. Yapı Kredi Yayınları. Kaynakların ilgili bölümün ve elde edilecek diğer kaynakların okunması
13) Drama uygulamaları (öğrenci uygulamaları) 1- Önder, A. (2016). Yaşayarak Öğrenme İçin Eğitici Drama. Kuramsal Temellerle Uygulama Uygulama Teknikleri ve Örnekleri', Ankara: Nobel Yayınevi. 2- Önder, A. (2017). Okul Öncesi Çocukları İçin Eğitici Drama Uygulamaları. Ankara: Eğiten Kitap. 3- Ömeroğlu, E. ve Kandır, A. ve Ersoy, Ö. ve Tezel Şahin, F. ve Turla, A. (2010). Okul Öncesi Eğitimde Drama. Kök Yayınevi. 4- Çalışkan, N. ve Karadağ, E. (2014). Eğitimde Drama Teorik Temelleri ve Uygulama Örnekleri. Anı Yayınları. 5- Adıgüzel, Ö. (2018). Eğitimde Yaratıcı Drama. Yapı Kredi Yayınları. Kaynakların ilgili bölümün ve elde edilecek diğer kaynakların okunması
14) Drama uygulamaları (öğrenci uygulamaları) 1- Önder, A. (2016). Yaşayarak Öğrenme İçin Eğitici Drama. Kuramsal Temellerle Uygulama Uygulama Teknikleri ve Örnekleri', Ankara: Nobel Yayınevi. 2- Önder, A. (2017). Okul Öncesi Çocukları İçin Eğitici Drama Uygulamaları. Ankara: Eğiten Kitap. 3- Ömeroğlu, E. ve Kandır, A. ve Ersoy, Ö. ve Tezel Şahin, F. ve Turla, A. (2010). Okul Öncesi Eğitimde Drama. Kök Yayınevi. 4- Çalışkan, N. ve Karadağ, E. (2014). Eğitimde Drama Teorik Temelleri ve Uygulama Örnekleri. Anı Yayınları. 5- Adıgüzel, Ö. (2018). Eğitimde Yaratıcı Drama. Yapı Kredi Yayınları. Kaynakların ilgili bölümün ve elde edilecek diğer kaynakların okunması
15) Genel tekrar 1- Önder, A. (2016). Yaşayarak Öğrenme İçin Eğitici Drama. Kuramsal Temellerle Uygulama Uygulama Teknikleri ve Örnekleri', Ankara: Nobel Yayınevi. 2- Önder, A. (2017). Okul Öncesi Çocukları İçin Eğitici Drama Uygulamaları. Ankara: Eğiten Kitap. 3- Ömeroğlu, E. ve Kandır, A. ve Ersoy, Ö. ve Tezel Şahin, F. ve Turla, A. (2010). Okul Öncesi Eğitimde Drama. Kök Yayınevi. 4- Çalışkan, N. ve Karadağ, E. (2014). Eğitimde Drama Teorik Temelleri ve Uygulama Örnekleri. Anı Yayınları. 5- Adıgüzel, Ö. (2018). Eğitimde Yaratıcı Drama. Yapı Kredi Yayınları. Kaynakların ilgili bölümün ve elde edilecek diğer kaynakların okunması
*Bu alan öğrencilerin ders öncesi hazırlık ve sonrası dersi pekiştirme için paylaşılan ders materyallerini içerir.

Ders İçin Zorunlu/Önerilen Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: 1- Önder, A. (2016). Yaşayarak Öğrenme İçin Eğitici Drama. Kuramsal Temellerle Uygulama Uygulama Teknikleri ve Örnekleri', Ankara: Nobel Yayınevi.
2- Önder, A. (2017). Okul Öncesi Çocukları İçin Eğitici Drama Uygulamaları. Ankara: Eğiten Kitap.
3- Ömeroğlu, E. ve Kandır, A. ve Ersoy, Ö. ve Tezel Şahin, F. ve Turla, A. (2010). Okul Öncesi Eğitimde Drama. Kök Yayınevi.
4- Çalışkan, N. ve Karadağ, E. (2014). Eğitimde Drama Teorik Temelleri ve Uygulama Örnekleri. Anı Yayınları.
5- Adıgüzel, Ö. (2018). Eğitimde Yaratıcı Drama. Yapı Kredi Yayınları.
Diğer Kaynaklar: 1- Uşaklı, H. Drama ve İletişim Becerileri 'Teori, Araştırma, Uygulama'. Nobel Yayınevi.
2- Önder, A. (2008). Zihinsel Engellilerle Eğitici Drama. İstanbul: MorPa.
3- Oğuzkan, Ş. (1986). Anaokullarında Yaratıcı Dramatizasyon. Ankara: YA-PA Yayınları.
4- Cüceloğlu, D. (1995). Yeniden İnsan İnsana. İstanbul: Remzi Kitabevi.
5- Özdemir, E. (1985). Uygulamalı Dramatizasyon. Ankara: MEB Öğretmeni İş Başında Yetiştirme Bürosu Yayınları.

Dersin Program Öğrenme Çıktılarına Katkı Düzeyi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Program Öğrenme Çıktıları Katkı Oranı (1-5)
1) Çocuk gelişimine dair temel, kuramsal ve uygulamalı bilgileri açıklar,
1) Çocukların gelişim düzeylerine ve gelişen teknolojiye uygun, eğitici materyal tasarlar.
1) Diğer disiplinler ile işbirliği içinde çalışır. 4
1) İş hayatındaki tüm süreçleri deneyimler.
1) Problemleri analiz edebilme ve çözebilme yetkinliği kazanır.
1) Normal gelişim gösteren çocuklar ile özel eğitime ihtiyacı olan çocukların gelişimsel özellikleri ve öğrenme yöntem ve tekniklerini açıklar. 3
2) Alanında faaliyet gösteren bir kurumda eğitim alanı ile ilgili faaliyetlerde yer alır. 5
2) Alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, temel bilgisayar programlarını ve ilgili teknolojileri kullanır.
2) Etik ve sosyal sorumluluk bilincine sahiptir.
2) 0-18 yaş grubu çocuklarının eğitiminin; önemi, amacı ve ilkeleri arasındaki ilişkiyi ifade eder. 3
2) Bilgiye erişimde kaynaklara doğru ulaşır ve kullanır.
2) Çocuk, aile, meslektaşları ve alanı ile ilgili kurum ve kuruluşlar ile etkin iletişim kurar. 4
3) Teorik bilgiler ile uygulamayı karşılaştırır. 5
3) Alanı ile ilgili eğitim sürecinde ekip çalışmasında rol alır.
3) Gelişim alanları ile ilgili kuramları açıklar. 3
3) Bir yarı yıl boyunca iş hayatının içinde bulunarak öğrendiği teorik bilgilerini uygular.
3) Alanı ile ilgili iş ve işlemlerde ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
3) Alanı ile ilgili konularda ve süreçlerde bilgisayar programlarını ve teknoloji kullanır.
4) Dış görünüm, tavır, tutum ve davranışları ile topluma örnek olur.
4) Çocuk gelişimi alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumlara, sorunlara yönelik çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek etkili iletişim sürecinde bulunur.
4) Alanında edindiği bilgi ve tecrübeleri derler. 5
4) Çocuk hakları ile ilgili temel, kuramsal bilgileri açıklar.
4) Yazılı, sözlü iletişim ve etkileşimin farkındadır.
5) Alanı ile ilgili konularda, normal gelişim gösteren çocukların ve özel gereksinime ihtiyacı olan çocukların ailelerini bilgilendirir.
5) İş dünyasının ve toplumun beklentileri doğrultusunda gelişen ve üniversitemizin kurumsal çıktıları olarak tanımlamış olduğu yetkinlikleri temel düzeyde kazanır.
5) İleri teknolojileri ve dijital dönüşüm ile ilgili gelişmeleri takip eder.
6) Alanı ile ilgili konularda mesleki etik ve sorumluluk bilinci oluşturur.
6) Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanır.
7) Yurttaşlık yeterliliği konusunda bilinç sahibidir.
7) İş Sağlığı ve Güvenliği, Çevre Koruma, Afet ve Acil Durum hakkında bilgi sahibidir.
8) Alanıyla ilgili gelişmeleri girişimci anlayışla değerlendirir.
9) Avrupa Dil Portfolyosunun en az A2 düzeyinde tanımlanan Yabancı Dilde (İngilizce) iletişim kurma yetkinliği kazanır. (Öğretim dili İngilizce olan programlar için B1 düzeyinde).
10) Küresel Bakış Açısı Geliştirme yetkinliği kazanır. 4
11) Kültürel Bilinç ve İfade yetkinliği geliştirir. 4
12) Sosyal ve Yurttaşlık Yeterliliği kazanır.

BÖLÜM IV: DERSİN ÖĞRENME VE ÖĞRETME YÖNTEMLERİ İLE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİ

Dersin Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

(Üniversitemiz genelinde kullanılan tüm öğrenme ve öğretme yöntemleri sistematik olarak yönetilmektedir. Akademik birimlerden gelen talepler doğrultusunda bölüm/programların öğrenme ve öğretme yöntemleri ilgili kurullarımız tarafından değerlendirilmekte ve uygun bulunursa, üniversite havuzunda toplanmaktadır. Bölüm ve programlar, kendileri için program tasarımlarına uygun olan yöntemleri bu havuzdan seçebilmektedirler. Benzer şekilde, dersler için kullanılması uygun görülen yöntemler de programlar düzeyinde belirlenmiş olan yöntemler arasından seçilebilmektedir.)
Programa Genelinde Kullanılan Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri
Ders İçin Kullanılan Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri
Anlatım
Tartışma
Problem Çözme
Gösterip Yaptırma
Akran Eğitimi
Beyin Fırtınası
Soru Cevap
Bireysel ve Grup Çalışması
Rol Oynama-Canlandırma-Doğaçlama

Dersin Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

(Üniversitemiz genelinde kullanılan tüm ölçme ve değerlendirme yöntemleri sistematik olarak yönetilmektedir. Akademik birimlerden gelen talepler doğrultusunda bölüm/programların ölçme ve değerlendirme yöntemleri ilgili kurullarımız tarafından değerlendirilmekte ve uygun bulunursa, üniversite havuzunda toplanmaktadır. Bölüm ve programlar, kendileri için program tasarımlarına uygun olan yöntemleri bu havuzdan seçebilmektedirler. Benzer şekilde, dersler için kullanılması uygun görülen yöntemler de programlar düzeyinde belirlenmiş olan yöntemler arasından seçilebilmektedir.)
Programa Genelinde Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
Ders İçin Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
Ara Sınav
Yarıyıl Sonu Sınavı
Kısa Sınav
Ödev Değerlendirme

Dersin Ölçme ve Değerlendirme Yöntemlerinin Başarı Notuna Katkısı

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri Uygulama Sayısı / Yarıyıl Katkı Oranı
Kısa Sınavlar 2 % 20.00
Ara Sınavlar 1 % 30.00
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 % 50.00
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİNİN BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI % 50
YARIYIL SONU SINAVININ BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI % 50
Toplam % 100

BÖLÜM V: DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

ÖĞRENME VE ÖĞRETME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri Etkinlik Sayısı/Yarıyıl Süresi (saat) Toplam İş Yükü
Ders 15 2 30
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama 1 7 7
Derse Özgü Staj 0 0 0
Arazi Çalışması 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışması 0 0 0
Sunum / Seminer 0 0 0
Proje 0 0 0
Ödevler 1 3 3
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri Toplam İş Yükü - - 40
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri Etkinlik Sayısı/Yarıyıl Süresi (saat) Toplam İş Yükü
Kısa Sınav 2 4 8
Ara Sınavlar 1 5 5
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 6 6
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri Toplam İş Yükü - - 19
TOPLAM İŞ YÜKÜ (Öğrenme ve Öğretme + Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri) 59
DERSİN AKTS KREDİSİ (Toplam İş Yükü/25.5 Saat) 3