Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
Hafta |
Konu |
Materyal Paylaşımı * |
|
Ön Hazırlık |
Pekiştirme |
1) |
Anne-çocuk sağlığının tanımı, ülkemizde ve dünyada çocuk sağlığının durumu. |
1-Atak, N. (2010). Anne Çocuk Sağlığı. Ya-pa yayınevi.
2- Komisyon. (2005). Anne Çocuk Sağlığı. Ankara: Kök Yayıncılık,
3- Füsun Kitapçı Uysal. Anne ve Çocuk Sağlığı. Morpa Yayınları, İstanbul 2005
4- Susan, A. Orshan. Maternity, newborn, and women's health nursing: comprehensive care across the life span. Lippincott Williams & Wilkins, 2008.
5- Bayhan, P., Artan, İ. (2018). Sağlık Kuruluşlarında Çocuk. Ankara: Hedef Yayıncılık.
Kaynakların ilgili bölümün ve elde edilecek diğer kaynakların okunması
|
|
2) |
Gebeliğin oluşumu, anne karnında çocuk gelişimi. |
1-Atak, N. (2010). Anne Çocuk Sağlığı. Ya-pa yayınevi.
2- Komisyon. (2005). Anne Çocuk Sağlığı. Ankara: Kök Yayıncılık,
3- Füsun Kitapçı Uysal. Anne ve Çocuk Sağlığı. Morpa Yayınları, İstanbul 2005
4- Susan, A. Orshan. Maternity, newborn, and women's health nursing: comprehensive care across the life span. Lippincott Williams & Wilkins, 2008.
5- Bayhan, P., Artan, İ. (2018). Sağlık Kuruluşlarında Çocuk. Ankara: Hedef Yayıncılık.
Kaynakların ilgili bölümün ve elde edilecek diğer kaynakların okunması
|
|
3) |
Gebelikte geçirilebilecek hastalık ve kazaların çocuğun gelişimine etkileri |
1-Atak, N. (2010). Anne Çocuk Sağlığı. Ya-pa yayınevi.
2- Komisyon. (2005). Anne Çocuk Sağlığı. Ankara: Kök Yayıncılık,
3- Füsun Kitapçı Uysal. Anne ve Çocuk Sağlığı. Morpa Yayınları, İstanbul 2005
4- Susan, A. Orshan. Maternity, newborn, and women's health nursing: comprehensive care across the life span. Lippincott Williams & Wilkins, 2008.
5- Bayhan, P., Artan, İ. (2018). Sağlık Kuruluşlarında Çocuk. Ankara: Hedef Yayıncılık.
Kaynakların ilgili bölümün ve elde edilecek diğer kaynakların okunması
|
|
4) |
0-6 yaş çocuklarının büyüme gelişiminin değerlendirilmesi |
1-Atak, N. (2010). Anne Çocuk Sağlığı. Ya-pa yayınevi.
2- Komisyon. (2005). Anne Çocuk Sağlığı. Ankara: Kök Yayıncılık,
3- Füsun Kitapçı Uysal. Anne ve Çocuk Sağlığı. Morpa Yayınları, İstanbul 2005
4- Susan, A. Orshan. Maternity, newborn, and women's health nursing: comprehensive care across the life span. Lippincott Williams & Wilkins, 2008.
5- Bayhan, P., Artan, İ. (2018). Sağlık Kuruluşlarında Çocuk. Ankara: Hedef Yayıncılık.
Kaynakların ilgili bölümün ve elde edilecek diğer kaynakların okunması
|
|
5) |
0-6 yaş çocuklarında görülen çocuk hastalıkları (ishal ve solunum yolu enfeksiyonları, bağışıklama ve döküntülü hastalıklar, paraziter enfeksiyonlar vb.) ve korunma yöntemleri |
1-Atak, N. (2010). Anne Çocuk Sağlığı. Ya-pa yayınevi.
2- Komisyon. (2005). Anne Çocuk Sağlığı. Ankara: Kök Yayıncılık,
3- Füsun Kitapçı Uysal. Anne ve Çocuk Sağlığı. Morpa Yayınları, İstanbul 2005
4- Susan, A. Orshan. Maternity, newborn, and women's health nursing: comprehensive care across the life span. Lippincott Williams & Wilkins, 2008.
5- Bayhan, P., Artan, İ. (2018). Sağlık Kuruluşlarında Çocuk. Ankara: Hedef Yayıncılık.
Kaynakların ilgili bölümün ve elde edilecek diğer kaynakların okunması
|
|
6) |
Aşılar, Genetik ve metabolik hastalıklar |
1-Atak, N. (2010). Anne Çocuk Sağlığı. Ya-pa yayınevi.
2- Komisyon. (2005). Anne Çocuk Sağlığı. Ankara: Kök Yayıncılık,
3- Füsun Kitapçı Uysal. Anne ve Çocuk Sağlığı. Morpa Yayınları, İstanbul 2005
4- Susan, A. Orshan. Maternity, newborn, and women's health nursing: comprehensive care across the life span. Lippincott Williams & Wilkins, 2008.
5- Bayhan, P., Artan, İ. (2018). Sağlık Kuruluşlarında Çocuk. Ankara: Hedef Yayıncılık.
Kaynakların ilgili bölümün ve elde edilecek diğer kaynakların okunması
|
|
7) |
Nörolojik sistem sorunu olan çocuk |
1-Atak, N. (2010). Anne Çocuk Sağlığı. Ya-pa yayınevi.
2- Komisyon. (2005). Anne Çocuk Sağlığı. Ankara: Kök Yayıncılık,
3- Füsun Kitapçı Uysal. Anne ve Çocuk Sağlığı. Morpa Yayınları, İstanbul 2005
4- Susan, A. Orshan. Maternity, newborn, and women's health nursing: comprehensive care across the life span. Lippincott Williams & Wilkins, 2008.
5- Bayhan, P., Artan, İ. (2018). Sağlık Kuruluşlarında Çocuk. Ankara: Hedef Yayıncılık.
Kaynakların ilgili bölümün ve elde edilecek diğer kaynakların okunması
|
|
8) |
Ara Sınav |
|
|
9) |
Kronik hastalığı olan çocuk ve ailesi |
1-Atak, N. (2010). Anne Çocuk Sağlığı. Ya-pa yayınevi.
2- Komisyon. (2005). Anne Çocuk Sağlığı. Ankara: Kök Yayıncılık,
3- Füsun Kitapçı Uysal. Anne ve Çocuk Sağlığı. Morpa Yayınları, İstanbul 2005
4- Susan, A. Orshan. Maternity, newborn, and women's health nursing: comprehensive care across the life span. Lippincott Williams & Wilkins, 2008.
5- Bayhan, P., Artan, İ. (2018). Sağlık Kuruluşlarında Çocuk. Ankara: Hedef Yayıncılık.
Kaynakların ilgili bölümün ve elde edilecek diğer kaynakların okunması
|
|
10) |
Solunum sorunu olan çocuk |
1-Atak, N. (2010). Anne Çocuk Sağlığı. Ya-pa yayınevi.
2- Komisyon. (2005). Anne Çocuk Sağlığı. Ankara: Kök Yayıncılık,
3- Füsun Kitapçı Uysal. Anne ve Çocuk Sağlığı. Morpa Yayınları, İstanbul 2005
4- Susan, A. Orshan. Maternity, newborn, and women's health nursing: comprehensive care across the life span. Lippincott Williams & Wilkins, 2008.
5- Bayhan, P., Artan, İ. (2018). Sağlık Kuruluşlarında Çocuk. Ankara: Hedef Yayıncılık.
Kaynakların ilgili bölümün ve elde edilecek diğer kaynakların okunması
|
|
11) |
Kardiyolojik sorunu olan çocuk |
1-Atak, N. (2010). Anne Çocuk Sağlığı. Ya-pa yayınevi.
2- Komisyon. (2005). Anne Çocuk Sağlığı. Ankara: Kök Yayıncılık,
3- Füsun Kitapçı Uysal. Anne ve Çocuk Sağlığı. Morpa Yayınları, İstanbul 2005
4- Susan, A. Orshan. Maternity, newborn, and women's health nursing: comprehensive care across the life span. Lippincott Williams & Wilkins, 2008.
5- Bayhan, P., Artan, İ. (2018). Sağlık Kuruluşlarında Çocuk. Ankara: Hedef Yayıncılık.
Kaynakların ilgili bölümün ve elde edilecek diğer kaynakların okunması
|
|
12) |
Endokrin sistem sorunu olan çocuk |
1-Atak, N. (2010). Anne Çocuk Sağlığı. Ya-pa yayınevi.
2- Komisyon. (2005). Anne Çocuk Sağlığı. Ankara: Kök Yayıncılık,
3- Füsun Kitapçı Uysal. Anne ve Çocuk Sağlığı. Morpa Yayınları, İstanbul 2005
4- Susan, A. Orshan. Maternity, newborn, and women's health nursing: comprehensive care across the life span. Lippincott Williams & Wilkins, 2008.
5- Bayhan, P., Artan, İ. (2018). Sağlık Kuruluşlarında Çocuk. Ankara: Hedef Yayıncılık.
Kaynakların ilgili bölümün ve elde edilecek diğer kaynakların okunması
|
|
13) |
Genito-üriner sistem sorunu olan çocuk |
1-Atak, N. (2010). Anne Çocuk Sağlığı. Ya-pa yayınevi.
2- Komisyon. (2005). Anne Çocuk Sağlığı. Ankara: Kök Yayıncılık,
3- Füsun Kitapçı Uysal. Anne ve Çocuk Sağlığı. Morpa Yayınları, İstanbul 2005
4- Susan, A. Orshan. Maternity, newborn, and women's health nursing: comprehensive care across the life span. Lippincott Williams & Wilkins, 2008.
5- Bayhan, P., Artan, İ. (2018). Sağlık Kuruluşlarında Çocuk. Ankara: Hedef Yayıncılık.
Kaynakların ilgili bölümün ve elde edilecek diğer kaynakların okunması
|
|
14) |
Çocuk istismarı ve ihmali |
1-Atak, N. (2010). Anne Çocuk Sağlığı. Ya-pa yayınevi.
2- Komisyon. (2005). Anne Çocuk Sağlığı. Ankara: Kök Yayıncılık,
3- Füsun Kitapçı Uysal. Anne ve Çocuk Sağlığı. Morpa Yayınları, İstanbul 2005
4- Susan, A. Orshan. Maternity, newborn, and women's health nursing: comprehensive care across the life span. Lippincott Williams & Wilkins, 2008.
5- Bayhan, P., Artan, İ. (2018). Sağlık Kuruluşlarında Çocuk. Ankara: Hedef Yayıncılık.
Kaynakların ilgili bölümün ve elde edilecek diğer kaynakların okunması
|
|
15) |
Çocuk istismarı ve ihmali |
1-Atak, N. (2010). Anne Çocuk Sağlığı. Ya-pa yayınevi.
2- Komisyon. (2005). Anne Çocuk Sağlığı. Ankara: Kök Yayıncılık,
3- Füsun Kitapçı Uysal. Anne ve Çocuk Sağlığı. Morpa Yayınları, İstanbul 2005
4- Susan, A. Orshan. Maternity, newborn, and women's health nursing: comprehensive care across the life span. Lippincott Williams & Wilkins, 2008.
5- Bayhan, P., Artan, İ. (2018). Sağlık Kuruluşlarında Çocuk. Ankara: Hedef Yayıncılık.
Kaynakların ilgili bölümün ve elde edilecek diğer kaynakların okunması
|
|
|
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Oranı (1-5) |
1) |
İş hayatındaki tüm süreçleri deneyimler. |
3 |
1) |
Çocukların gelişim düzeylerine ve gelişen teknolojiye uygun, eğitici materyal tasarlar. |
5 |
1) |
Problemleri analiz edebilme ve çözebilme yetkinliği kazanır. |
4 |
1) |
Normal gelişim gösteren çocuklar ile özel eğitime ihtiyacı olan çocukların gelişimsel özellikleri ve öğrenme yöntem ve tekniklerini açıklar. |
5 |
1) |
Diğer disiplinler ile işbirliği içinde çalışır. |
5 |
1) |
Çocuk gelişimine dair temel, kuramsal ve uygulamalı bilgileri açıklar, |
|
2) |
Bilgiye erişimde kaynaklara doğru ulaşır ve kullanır. |
4 |
2) |
Alanında faaliyet gösteren bir kurumda eğitim alanı ile ilgili faaliyetlerde yer alır. |
4 |
2) |
0-18 yaş grubu çocuklarının eğitiminin; önemi, amacı ve ilkeleri arasındaki ilişkiyi ifade eder. |
4 |
2) |
Çocuk, aile, meslektaşları ve alanı ile ilgili kurum ve kuruluşlar ile etkin iletişim kurar. |
5 |
2) |
Alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, temel bilgisayar programlarını ve ilgili teknolojileri kullanır. |
|
2) |
Etik ve sosyal sorumluluk bilincine sahiptir. |
4 |
3) |
Alanı ile ilgili iş ve işlemlerde ekip üyesi olarak sorumluluk alır. |
5 |
3) |
Alanı ile ilgili eğitim sürecinde ekip çalışmasında rol alır. |
4 |
3) |
Gelişim alanları ile ilgili kuramları açıklar. |
5 |
3) |
Teorik bilgiler ile uygulamayı karşılaştırır. |
4 |
3) |
Bir yarı yıl boyunca iş hayatının içinde bulunarak öğrendiği teorik bilgilerini uygular. |
|
3) |
Alanı ile ilgili konularda ve süreçlerde bilgisayar programlarını ve teknoloji kullanır. |
4 |
4) |
Çocuk hakları ile ilgili temel, kuramsal bilgileri açıklar. |
5 |
4) |
Yazılı, sözlü iletişim ve etkileşimin farkındadır. |
5 |
4) |
Çocuk gelişimi alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumlara, sorunlara yönelik çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek etkili iletişim sürecinde bulunur. |
|
4) |
Dış görünüm, tavır, tutum ve davranışları ile topluma örnek olur. |
3 |
4) |
Alanında edindiği bilgi ve tecrübeleri derler. |
5 |
5) |
İş dünyasının ve toplumun beklentileri doğrultusunda gelişen ve üniversitemizin kurumsal çıktıları olarak tanımlamış olduğu yetkinlikleri temel düzeyde kazanır. |
|
5) |
Alanı ile ilgili konularda, normal gelişim gösteren çocukların ve özel gereksinime ihtiyacı olan çocukların ailelerini bilgilendirir. |
5 |
5) |
İleri teknolojileri ve dijital dönüşüm ile ilgili gelişmeleri takip eder. |
3 |
6) |
Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanır. |
5 |
6) |
Alanı ile ilgili konularda mesleki etik ve sorumluluk bilinci oluşturur. |
3 |
7) |
İş Sağlığı ve Güvenliği, Çevre Koruma, Afet ve Acil Durum hakkında bilgi sahibidir. |
|
7) |
Yurttaşlık yeterliliği konusunda bilinç sahibidir. |
4 |
8) |
Alanıyla ilgili gelişmeleri girişimci anlayışla değerlendirir. |
3 |
9) |
Avrupa Dil Portfolyosunun en az A2 düzeyinde tanımlanan Yabancı Dilde
(İngilizce) iletişim kurma yetkinliği kazanır. (Öğretim dili İngilizce olan programlar için B1
düzeyinde). |
4 |
10) |
Küresel Bakış Açısı Geliştirme yetkinliği kazanır. |
5 |
11) |
Kültürel Bilinç ve İfade yetkinliği geliştirir. |
4 |
12) |
Sosyal ve Yurttaşlık Yeterliliği kazanır. |
3 |